بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

اسکار کوکوشکا که بود ؟

اسکار کوکوشکا نقاش، شاعر و نویسنده اتریشی بود که به خاطر نقاشی‌های اکسپرسیونیستی و مناظر طبیعی شهرت داشت. او در  Pöchlarn  به دنیا آمد و دومین فرزند  گوستاو کوکوشکا ، یک طلافروش اهل چک، و ماریا کوکوشکا بود. برادر بزرگترش در سال ۱۸۸۷ در کودکی درگذشت؛ او یک خواهر به نام Berta (در سال ۱۸۸۹...

مدل AIDA چیست ؟ تاثیر آن در بازاریابی محتوایی

مدل AIDA (آیدا) یک چارچوب بنیادین در حوزه بازاریابی است که از حروف اول واژه‌های Attention (توجه)، Interest   (علاقه)،  Desire  (خواسته و میل) و Action (عمل) تشکیل شده است. این مدل به عنوان یک راهنما برای ایجاد استراتژی‌های ارتباطی و بازاریابی مؤثر عمل می‌کند. مدل AIDA به کسب ‌وکارها کمک می‌کند تا آگاهی از برند...

پرسونای مشتری چیست؟ ساخت پرسونای مخاطب

پرسونای مشتری یا شخصیت مشتری پروفایلی است که در آن اطلاعات جامعی از مشتری شما قرار گرفته است.این اطلاعات را از روش های مختلفی می توانید بدست بیاورید.این اطلاعات باعث میشود که شناخت نسبتا کاملی نسبت به مشتریانتان داشته باشید تا با توجه به شخصیت آنها بتوانید خدمات بهتری ارائه بدهید. پرسونای خریدار باید دارای...

تبلیغات در سینما

تبلیغات در سینما، به معنای نمایش  تبلیغات روی پرده سینما قبل از شروع فیلم و یا بعد از پایان فیلم است. این تبلیغات می‌توانند شامل تبلیغات تیزری یا تجربیات تعاملی مختلف باشند و با توجه به عواملی مثل مکان، زمان و روز و ژانر فیلم، می‌توانند گروه‌های خاصی  از  مردم را هدف قرار دهند. تبلیغات...

برندینگ مشارکتی چیست؟ نمونه هایی از برندینگ مشارکتی

 همانطور که در مقاله قبل اشاره کردیم برندینگ مشارکتی یک راهبرد استراتژیک در بازاریابی است که دو یا چند برند با یکدیگر همکاری می‌کنند تا محصول یا خدماتی مشترک را ایجاد کنند. این نوع همکاری، اغلب با هدف دسترسی به بازارهای جدید، افزایش شناخت برند، و خلق محصولات یا خدمات نوآورانه صورت می‌گیرد. برندینگ مشارکتی...

کو برندینگ چیست ؟ مزایا و معایب کو برندینگ

امروزه همکاری مشترک بین دو یا چند برند یا  کو برندینگ  ، به عنوان یک راهبرد استراتژیک، جایگاه بسیار مهمی در صنعت برندسازی به دست آورده است. با  ترکیب نیروها و منابع، برندها می‌توانند به بازارهای جدیدی دست یابند، مخاطبان گسترده‌تری را جذب کنند و از طریق ارتباط با یکدیگر، محصولات یا خدمات نوآورانه‌ ای...

ادوارد مانه که بود ؟ بررسی آثار مانه

ادوارد مانه (1832-1883)، نقاش فرانسوی، یک فرد کلیدی در گذار از واقع‌گرایی به امپرسیونیسم بود. او  امروزه به خاطر نگرش نوآورانه ‌اش شناخته می‌شود که با به چالش کشیدن سنت های هنری، صحنه‌هایی  از زندگی معاصر را با یک سبک خاص به تصویر ‌کشید و تأثیر بزرگی بر جهان هنر گذاشت. ادوارد مانه، نقاش فرانسوی...

چگونه بریف طراحی لوگو بنویسیم؟

بریف طراحی لوگو ، یک سند ساده است که اساس کل پروژه طراحی لوگوی شما را مشخص می‌کند. این سند به عنوان نقطه شروع برای شما عمل میکند و جزئیاتی از فعالیت تجارت مشتریان شما، سلیقه‌های ترجیحی لوگو، زمان‌بندی پروژه و بودجه را مشخص می‌کند تا شما بتوانید با دقت درک کنید که مشتریان دقیقاً...

طراحی پوستر ، چیدمان خلاقیت

طراحی پوستر یک هنر خلاقانه است که با استفاده از عناصر گرافیکی، رنگ‌ها، تصاویر و متون، به هدف اصلی خود یعنی جلب توجه و انتقال پیام با کمترین زمان ممکن می‌پردازد. این هنر با ترکیب مناسب این عناصر، یک اثر بصری جذاب و موثر ایجاد می‌کند تا مخاطبان به سرعت با پیام مورد نظر آشنا...

اصول طراحی جلد کتاب

طراحی جلد کتاب با استفاده از عناصر گرافیکی، رنگ‌ها، فونت‌ها و تصاویر، نقش بسیار حیاتی در جلب توجه و جذب مخاطبین ایفا می‌کند. این هنر با ایجاد تأثیر اولیه، ارتباط نویسنده با خواننده را برقرار می سازد و همچنین احساسات و ایده‌های اصلی کتاب را بازتاب دهد. طراحی جلد کتاب به عنوان یک عنصر کلیدی،...

لمپوست بنر چیست ؟ مزایا و معایب لمپوست

لمپوست بنر یک ابزار تبلیغاتی نوآورانه در فضای شهری است که با نصب بنرهای تبلیغاتی بر روی چراغ‌ها و ستون‌ها، به راحتی در مناطق عمومی دیده می‌شود. این سازه با قابلیت دیده شدن از هر دو سمت، نصب آسان بنرها و قیمت مناسب‌تر نسبت به بیلبوردها، به کسب‌وکارها فرصتی ارزان و جذاب برای جلب توجه...

استرابورد تبلیغاتی چیست؟ | تفاوت استرابورد و بیلبورد

استرابورد تبلیغاتی ،نوعی  استند ایستاده است  که با ابعاد کوچک ‌تر از بیلبوردها، ساخته میشود و بنر های چاپ شده تبلیغاتی روی آن نصب میگردند. استرابورد ها یکی از رسانه های تبلیغات محیطی هستند و با هزینه ای مقرون به صرفه تر نسبت به بیلبورد ها در نقاط مختلف شهری و نصب میشوند. مزایا و...

مفهوم رنگ ها در روانشناسی رنگ

در سری مقاله های قبل با  ظاهر دایره رنگ و ایجاد هارمونی‌های رنگی آشنا شدید، بیایید به هر رنگ به صورت جداگانه نگاه کنیم و به مفهوم رنگ ها و نمادهای آنها بپردازیم. هنگامی که در زمینه روانشناسی رنگ در بازاریابی حرف می‌زنیم، نام یک رنگ به اندازه ویژگی‌های بصری آن اهمیت دارد.  به عنوان...

تاثیر روانشناسی رنگ در بازاریابی

روانشناسی رنگ در بازاریابی به تحلیل تأثیررنگ‌ها بر رفتار مصرف‌کنندگان می‌پردازد. این علم به کارگیری هوشمندانه از رنگ‌ها در طراحی لوگوها، بسته‌بندی محصولات، و حتی انتخاب رنگ محیط فروشگاه‌ها و سایت ها را بر اساس اثرات روحی و عاطفی که هر رنگ در افراد ایجاد می‌کند، مورد بررسی قرار می‌دهد. به عنوان مثال، استفاده از...

رنگ شناسی در بازاریابی

رنگ توانایی ایجاد اثرات متعدد بر حسگرهای احساسی مغز را داراست. این توانایی شامل جلب توجه، الهام بخشیدن ، اطمینان‌بخش بودن، ایجاد ارتباط با گذشته و تأثیر بر تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان می‌شود. به همین دلیل، رنگ شناسی در بازاریابی و برندسازی از بسیار اهمیت پیدا میکند. پایه رنگ شناسی در بازاریابی اساساً بر احساسات افراد نسبت...
1 2 3 35