بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ
بلاگ

ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ

مخاطبِ تبلیغ مشتاق داستان خوب است…

استفاده از داستان یک شب بارانی از شرکت خارج شدم و تصمیم گرفتم به هر قیمتی که شده موفق شوم. وقتی از کنار روزنامه‌فروشی رد می‌شدم یکی از مجلات با جلد قرمز که در حال خیس شدن بود توجه مرا به خود جلب کرد. آیا همین چند خط بالا توجه شما را به خود جلب...

داستان برند چهارم: آی‌بی‌ام IBM

براساس رده‌بندی مشهور اینتر‌برند، نام و نشان تجاری آی‌بی‌ام یکی از پنج نام و نشان تجاری ارزشمندتر جهان است

تاثیر صدا در بازاریابی

نحوه برخورد با مشتری، لحن و تن صدا در فروش تلفنی تأثیر بسیار زیادی بر روی برند شما خواهد داشت...

داستان برند سوم: سِمِکس Cemex

سمکس در سال ۱۹۰۶ تأسیس شد، در دهۀ ۱۹۹۰ رشد پویای خود را آغاز کرد

ساختارهای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی به عنوان یک فعالیت مدیریتی و انضباطی علمی، موضوع تغییرات اساسی در طول بیست سال گذشته بوده است. بسیاری از محققان و شاغلین موافقند که برخی از اصول بازاریابی قدیمی کمرنگ شده‌اند در حالی که روش‌های بازاریابی انبوه که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ مشهور بوده‌اند تأثیر گذشته را ندارند. گسترش رسانه‌ها، جهانی شدن...

داستان برند دو: سامسونگ SAMSUNG

سامسونگ یک گروه صنعتی کره ای است که گستره ی محصولات آن از وسایل الکترونیک تا...

ارتباطات از روی تمایل

همانطور که می‌دانید زندگی بیشتر به یک شبکه ارتباطی می‌ماند، شبکه‌ای بسیار گسترده. آنگاه که پدری بر گونه فرزندش بوسه می‌زند، کودکی به مادرش لبخند می‌زند، دانش‌آموزی برای پاسخ به پرسش آموزگار دستش را بلند می‌کند، مشتری به برچسب قیمت‌ها نگاه می‌کند، هرکدام از این حرکات نوع خاصی از برقراری ارتباط است، که آدم‌ها از...

داستان برند یک: فِدکس Fedex

فردیک دبلیو فدک اسمیت، فدرال اکسپرس را در سال ۱۹۷۳ تأسیس کرد.

بررسی نقاط ضعف تبلیغاتی

دردنیای امروز محصور بودن درمحدوده جغرافیای خاص و فقدان تبادل نظر با دیگران پذیرفته نیست و...

شگردهای زبانی در تبلیغات

معمولاً اولین نقشی که برای زبان در نظر گرفته می‌شود انتقال اطلاعات است...

مستندنگاری چیست و مستندنگار کیست؟

برای روشن‌ شدن این موضوع، پشت صحنۀ فیلمی را در نظر بگیرید که همۀ مراحل پیش‌تولید (نویسندگی، پیداکردن لوکیشن و…)، تولید و پس از تولید (تدوین، موزیک و…) را ثبت و ضبط کرده است. ماحصل این فیلم برای علاقه‌مندان و عوامل فیلم می‌تواند فرمولی راهگشا باشد که پیش‌ازآن برای انجامش مشکل داشته‌اند یا ایده‌های جدیدی...

بازی‌وارسازی یا گیمیفیکیشن

بازی‌وارسازی یا گیمیفیکیشن «اجرای رابط کاربری بازی‌وار، برای افزایش سرعت و ایجاد لذت در انجام عملیات الکترونیکی» یا به زبان ساده‌تر استفاده از خصوصیت‌ها و تفکرات بازی‌گونه است در زمینه‌هایی که ماهیت بازی ندارند. این مکانیزم‎ها با بهره‌گیری از عناصر مختلف، رضایت درونی مخاطب را بالا برده و آنها را به استفادۀ دوباره از کالا...

بازاریابی عصبی: رویکردهای شناختی در خصوص رفتار مصرف‌کننده

بازاریابی عصبی یا نورو مارکتینگ چیست؟ بازاریابی عصبی یک علم میان رشته‌ای است که به سرعت در تحقیقات شناخت مصرف‌کننده در سراسر جهان در حال ظهور است. به علاوه رشته‌ای خلاقانه در تحقیقات بازاریابی به حساب می‌آید که مدل بازاریابی سنتی را به منظور بهبود درک فرایند مربوط به رفتار خرید به چالش می‌کشاند. بازاریابی...

برندهای داستان‌گو ؛ با بازگو کردن سرگذشت برند خود، احساسات بخرید…

داستان برند (Brand story) یک روایت منسجم است که تمام حقیقت‌ها، اتفاقات، تاریخچه و احساساتی را که توسط برند شما به وجود آمده است، در بر می‌گیرد. برعکس تبلیغات سنتی، که در مورد برند شما آگاهی‌رسانی می‌کند و برند شما را به نمایش درمی‌آورد؛ داستان برند بایستی یک واکنش احساسی را به مخاطب الهام ببخشد. امروزه برای برندها...

اشتباهات مدیریتی خانم‌ها

هوش مدیریتی زنان با مردان متفاوت است و همین عاملی است برای...
1 29 30 31 32 33