هوش مدیریتی زنان با مردان متفاوت است و همین عاملی است برای اشتباهاتی که زنان در مدیریت مرتکب می‌شوند و گاهی حتی باعث از دست رفتن جایگاهشان می‌شوند. در اینجا با چند نمونه اشتباهات خانم‌ها آشنا می‌شویم:

تلاش بیش از حد برای برقراری روابط دوستانه نزدیک

به عنوان یک مدیر زن باید دانست که رعایت کردن حدومرز در روابط دوستانه یکی از شاخصه‌های مدیریتی برای خانم‌هاست. این به معنای آن نیست که نباید رفتار دوستانه داشته باشید بلکه باید نقش ها و مسئولیت‌ها را فارغ از روابط دوستانه معین کنید.

تصور اینکه پول بیشترین اهمیت را دارد…

بدون شک زنانی که در عرصۀ کسب و کار فعالیت می‌کنند در تامین نیاز‌های خانواده نقش مهمی دارند و علاوه بر آنها موظف هستند نقش خود را در خانواده برای همسر و فرزندان خود به خوبی ایفا کنند. با اینکه رضایت شغلی و حقوق خوب باعث رضایت‌مندی بیشتر خانم ها می‌شود اما در برخی کنار آمدن با برنامه‌های زندگی آنها را خشنود‌‌تر می‌کند. برای این دسته زنان پاداش اضافه‌کاری در ازای غافل شدن از برنامۀ زندگی و تربیت فرزندانشان اهمیت چندانی ندارد زیرا پول نمی‌تواند جایگزین جایگاه آنها در خانواده و تربیت فرزندان شود در شرکت‌هایی که این امکان را به زنان می‌دهند که زمانی را به خانوادۀ خود اختصاص دهند، مطمئناً روند کاری شرکت هم بهبود می‌یابد و همچنین انجام کارهای معنادار بیش از مبالغ مادی برای آنها ارزش دارد.

تلاش برای مربی بودن

صرفاً چون شما یک مدیر زن هستید و کارمندتان هم یک زن است، دلیل بر آن نیست که می‌خواهد برای چیزهای بهتر و بزرگ‌تر همواره راهنمایش باشید و آماده‌اش کنید. مطمئناً باید احترام متقابل وجود داشته باشد، اما می‌توانید یک رابطه کاری کاملاً موفق ایجاد کنید، بدون اینکه نقش مربیگری داشته باشید. حتی اگر کارمند زنی دارید که می‌خواهد شما برای او مربیگری کنید، باید در نظر داشته باشید که این موضوع چقدر بر طرز فکر کارمندان دیگر اثر می‌گذارد. این کار ممکن است تعادل روابط شخصی در فضای شرکت را به هم بریزد، چون تیم‌تان فکر می‌کند هوای یک نفر را بیشتر دارید.

نقش مادری ایفا کردن

به عنوان یک مدیر زن اجازه ندهید غریزه‌های مادری در روابط کاری شما اثر بگذارد. نشان دادن درک و صبوری می‌تواند روحیه و وفاداری اعضاء تیم را تقویت می‌کند، اما نصیحت‌های مداوم و نا‌بجا  هم میتواند اعتماد‌ به نفس آنها را بگیرد.

افراط در تحسین و اعتباربخشی

تحسین کردن کارمندان مزایای بسیار زیادی دارد، اما بسیار مهم است که از درست انجام شدن آن کار اطمینان حاصل کنید (هم در مورد کارمندان زن و هم کارمندان مرد). ستایش بیش از حد افراد می‌تواند به دورویی تعبیر شود و آزاردهنده باشد. همچنین وقتی شخصی واقعاً کاری را عالی انجام می‌دهد، چنین فضایی می‌تواند اثر معنابخش عبارات تحسین‌برانگیز شما را کم کند. همیشه مطمئن شوید تعریفی که از کارکنانتان می‌کنید، با اهمیتِ دستاوردهای آنها مطابقت داشته باشد. در نهایت، به عنوان یک مدیر زن، موفقیت شما مستلزم صیقل دادن مهارت‌های مدیریتی‌تان است تا بتوانید تعادلی اثربخش میان اختیار، درک، صبوری، قدرت و انصاف نسبت به افرادی که در تیم شما کار می‌کنند، ایجاد کنید. یاد بگیرید توانمندی‌های زنانه خود را برای قدرت بخشیدن به کارمندان زن و مدیریت هماهنگ آنها به‌کار ببرید، بدون اینکه نیاز باشد از حدود مشخص و خطوط قرمز عبور کنید.

منبع: Forbes

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها