مدیریت به معنای هنر انجام کارها به وسیله ی دیگران است ومدیران مهمترین رکن یک سازمان برای رسیدن به اهداف و موفقیت آن سازمان هستند. مدیران میتوانند با قرار دادن یک الگوی مدیریتی دقیق و مناسب منشا موفقیت سازمان باشند و برای اینکار نیاز به رعایت چند نکته دارند.

سرمایه های با ارزش

از مهمترین ویژگی های یک مدیر لایق این است که بتواندبه کارکنان و کارمندان خودش به دیدگاه یک سرمایه ی بزرگ نگاه کند.کارمندانی که دارای تعهد و شرافت کاری هستند میتوانند کمک خیلی خوبی برای پیشرفت سازمان باشند،زیرا این کارمندان به کار خود اهمیت میدهند.

مدیر کارمند

نکته ی دومی که مدیران باید به آن توجه داشته باشند این است که یک مدیر علاوه بر این که یک مدیر است بلکه باید خود را مانند یک کارمند متعهد و موظف به کار بدانند و به کار خود اهمیت بدهند،چون که کارمندان یک سازمان به شدت تحت تاثیر مدیر خود هستند و رفتار های او را زیر نظر دارند و اگر مدیر رفتار خوب و شایسته ای داشته باشد تاثیر بسزایی در رفتار کارمندان سازمان دارد.

انتخابی ناب

یکی از مهمترین برنامه های مدیران خوب انتخاب درست است و بهترین های دنیا با بهترین انتخاب شروع کردند و به موفقیت رسیدند. انتخاب بهترین و مناسب ترین ها باعث موفقیت میشود،چه در زندگی و چه در کار. این انتخاب به ما روحیه و امید میبخشد وباعث میشود که ما کار های خود را به خوبی انجام دهیم.این انتخاب میتواند در انتخاب بهترین کارمندان یا بهترین مکان و …… باشد.

ارتباط اثرگذار

یک مدیر خوب مدیری است که بتواند با دیگران به گونه ای صحبت و رفتار کند که طرف مقابل شیفته ی صحبت مدیر شود و تحت تاثیر آن قرار بگیرد.این ارتباط خوب و موثر یک مدیر نشات از آراستگی و فن بیان و به ویژه تسلط مدیر در زبان بدن دارد. به این دلیل است که یک مدیر خوب و لایق میتواند افکار و حرف های خود را به درستی هرچه تمام به طرف مقابلش انتقال دهد. مدیری که میخواهد به این توانمندی ها دست پیدا کند یا میخواهد خود را در این زمینه تقویت کند ، تنها باید خود را به جای کارمند یا طرف مقابلش قرار دهد.

صمیمیت در کار

یک مدیر باید همیشه با کارمندانش رابطه ی صمیمی و دوستانه داشته باشد و با آنان همکاری کند تا بتواند نظر آنها را جلب سازمان و کار کند. همانطور که قبلا گفته شد، رفتار یک مدیر روی کارمندان تاثیر بسزایی دارد، به گونه ای که می توان گفت رفتار کارمندان بازتاب رفتار مدیر است. مثلا مرخصی دادن به کارمندان یا رفتن به گردش یا گذراندن اوقات فراقت با کامندان و…… از این قبیل فعالیت ها منجر به صمیمیت بیشتر کارمندان با مدیر سازمان و نیز کارشان میشود.

فرصت پیشرفت

و در نهایت اصلی ترین ویژگی یک مدیر که با رعایت آن میتوان پیشرفت کرد و این ویژگی انتقاد پذیری مدیر است، زیرا اگر یک مدیر از انتقاد هایی که به او میشود به دید محدودیت نگاه نکند و به دید یک فرصت نگاه کند، می تواند از این فرصت برای رفع عیوب سازمان استفاده کند و زودتر به اهدافش برسد و پیشرفت کند.

برای اینکه یک مدیر موفق باشیم، این موارد را باید رعایت کنیم، ولی رعایت این موارد به تنهایی کافی نیست بلکه از الگو گرفتن از مدیران بزرگ و مطالعه کردن و … نیاز داریم.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها