بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

رنگ سال ۲۰۲۵ پنتون Pantone

رنگ سال ۲۰۲۵ پنتون با نام موکا موس   یا همان قهوه ای مایل به نسکافه ای (Pantone 17-1230) ، به دلیل ویژگی‌های احساسی و گرمای آرام‌ بخشش انتخاب شد. لیتریس آیزمن  (Leatrice Eiseman)، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون، این رنگ را بازتابی از نیاز جهانی به هماهنگی و تعادل توصیف کرده است. این انتخاب که...

رقیق شدن برند [راههای جلوگیری از Brand Dilution ]

رقیق شدن برند (Brand Dilution) به کاهش قدرت هویت و ارزش برند اشاره دارد که اغلب در نتیجه توسعه دادن محصولات نامناسب  و یا بازاریابی ضعیف رخ می‌دهد. این پدیده منجر به ابهام در ادراک مصرف ‌کنندگان نسبت به معنا، پیام، یا جایگاه برند در بازار می ‌شود. برندی که هویتی قوی و منسجم دارد،...

برندینگ صوتی و هویت شنیداری برند [Audio Branding]

برندینگ صوتی در واقع از آوا و موسیقی منحصر به فردی تشکیل شده است که هویت برند را نمایندگی میکند.به گونه ای که با شنیدن نت های موسیقی و یا یک آوای مشخص برند ، مورد نظر تداعی می شود. هویت صوتی یا هویت شنیداری برند همان نقشی را برای برند در قلمرو شنوایی ایفا...

معماری برند چیست ؟ [+تحلیل و بررسی Brand Architecture ]

معماری برند Brand Architecture یکی از اصول کلیدی در مدیریت برند است که به سازمان‌ ها کمک می ‌کند تا نقش، جایگاه و ارتباطات میان برندهای خود را به شکلی روشن و منسجم تعریف کنند. این ساختار مانند نقشه‌ ای است که نشان می‌دهد هر برند کجا قرار دارد، چه وظیفه‌ ای بر عهده دارد...

بوت استرپینگ چیست ؟ [+مزایا و معایب Bootstrapping ]

اصطلاح  بوت استرپینگ (Bootstrapping)  برگرفته از ضرب ‌المثل انگلیسی “pulling oneself up by their bootstraps” است. این عبارت به معنای انجام کار تنها با تکیه بر توانایی‌ها و منابع شخصی است. در دنیای استارتاپ، بوت استرپینگ به روشی اشاره دارد که در آن بنیان ‌گذار بدون استفاده از منابع مالی خارجی مانند بانک‌ها یا سرمایه‌...

استارتاپ ناب چیست ؟ [ متدولوژی Lean Startup ]

روش‌ شناسی یا  متدولوژی استارتاپ ناب (  start up lean  )، رویکردی پیشرفته برای توسعه کسب‌ و کارها و محصولات است که بر تکرار سریع، دریافت بازخورد از مشتریان، و کاهش هدررفت منابع تأکید دارد. در این مدل، استارتاپ‌ ها با ساخت حداقل محصول پذیرفتنی  (Minimum Viable Product – MVP)، نمونه های اولیه محصول یا...

نرخ سوختن در استارتاپ [ + راههای کاهش Burn Rate ]

نرخ سوختن (Burn Rate ) معیاری کلیدی است که نشان ‌دهنده سرعت مصرف سرمایه ‌گذاری خطر پذیر (VC) توسط استارتاپ ‌ها برای پوشش هزینه‌های عملیاتی و سربار، پیش از دستیابی به جریان نقدی مثبت است. این شاخص به سرمایه ‌گذاران و بنیان ‌گذاران کمک می‌کند تا مدت زمان دوام مالی شرکت را پیش از نیاز...

استراتژی ورود به بازار یا Go To Market

استراتژی ورود به بازار (GTM)  Go-to-Market Strategy یک برنامه ‌ریزی استراتژیک و چند وجهی است که توسط کسب ‌و کارها برای معرفی مؤثر محصولات یا خدمات جدید به بازار تدوین می‌شود. این استراتژی، با هدف به حداقل رساندن ریسک ‌های مربوط به عرضه و به حداکثر رساندن پذیرش و موفقیت در بازار، شامل بخش ‌بندی...

پیچ دک (Pitch Deck) چیست ؟ [ارائه استارتاپ به سرمایه گذار]

پیچ دک (pitch deck) یا همان ارائه استارتاپ به سرمایه گذار ، یک ارائه مختصر است که به بنیان‌ گذاران (founder)  این امکان را می ‌دهد تا کسب‌ و کار، فرصت‌ های بازار، مدل درآمدی، تیم اجرایی و پیش ‌بینی‌های مالی خود را به سرمایه‌ گذاران بالقوه معرفی کنند. هدف از این ارائه، جلب توجه...

هک رشد و استراتژی Growing Hack

هک رشد یا Growing hack روشی است که کار از طریق آزمون و خطا  سریع ‌ترین و کارآمد ترین راه‌ های رشد کسب ‌و کار را شناسایی می کند. در این روش، به جای طی کردن مسیرهای سنتی، از راهکارهایی خلاقانه، سریع و مقرون ‌به‌ صرفه برای تسریع روند رشد استفاده می‌شود؛ به همین دلیل...

حداقل محصول پذیرفتنی [روش ساخت MVP]

حداقل محصول پذیرفتنی  (Minimum Viable Product – MVP) یک اصطلاح استارتاپی است که به محصول اولیه و ساده یک پروژه اطلاق می گردد. MVP  صرفاً شامل ویژگی‌های اصلی محصول می باشد و برای ارزیابی و اعتبارسنجی ایده‌های استارتاپی طراحی می ‌شود.  MVP ها می‌توانند به شکل نمونه ‌های اولیه، ویدیوهای معرفی، صفحات فرود و حتی...

سرمایه گذاری خطر پذیر چیست ؟ [نقش VC ها در استارتاپ]

سرمایه گذاری خطر پذیر  (VC) ، که به اختصار برای “Venture Capital” استفاده می‌شود، یکی از شیوه‌ های تأمین مالی است که معمولاً در مراحل اولیه رشد استارتاپ ‌ها و کسب ‌و کارهای نوپا به کار گرفته می‌شود. در این مدل، استارتاپ‌ ها برای جذب سرمایه، درصدی از سهام خود را در اختیار سرمایه‌ گذاران...

دارایی برند چیست ؟ [انواع دارایی های برند]

دارایی برند یا همان brand assets به عناصر متمایزی اطلاق می‌شود که هویت یک شرکت را به شکلی مؤثر و منحصر به‌ فرد بیان می‌کنند. این دارایی‌ها که شامل لوگو، تایپوگرافی، رنگ‌ ها و شعارها میشوند، موجب شناسایی فوری یک برند، تمایز آن از رقبا و ایجاد تداعی‌ های مثبت و مشخص در ذهن مشتریان...

برندینگ احساسی [+مزایا و روش ها]

برندینگ احساسی یا Emotional Branding،  یک استراتژی است که هدف آن ایجاد پیوندهای عاطفی عمیق و ماندگار میان برند و مخاطبان آن می باشد.این استراتژی به این معناست که تمامی جنبه‌های برند – از کوچک‌ ترین عناصر بصری گرفته تا پیام‌های تبلیغاتی – با هدف تأثیرگذاری احساسی بر مخاطب طراحی شده‌اند. برند از این طریق...

صدای مشتری [+ روش های جمع آوری VoC]

صدای مشتری (Voice of the Customer) یا VoC اصطلاحی است که عمدتاً در حوزه توسعه محصول استفاده می‌شود و به فرایندی اطلاق دارد که در آن تجربیات، انتظارات و ایده‌های مشتریان بالفعل و بالقوه جمع‌آوری و ثبت می‌  گردد. این داده‌ها می‌توانند برای تمامی بخش‌های سازمان ارزشمند باشند. هدف این رویکرد، شناسایی نیازها و خواسته‌های...
1 2 3 40