بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

اعتماد به برند چگونه ایجاد می شود؟

اعتماد به برند، اعتماد و باوری است که مصرف‌ کنندگان در طول زمان نسبت به محصول یا خدمات یک برند کسب می‌کنند. این اعتماد بر اساس ارائه تجربه‌ای مداوم، قابل اعتماد و با کیفیت بالا که با وعده‌ها و ارزش‌های برند همخوانی دارد، شکل می‌گیرد.  این اعتماد تمام جنبه ‌های کسب ‌و کار، از کیفیت...

ارزش گذاری برند چیست ؟ روش های Brand Valuation

ارزش گذاری برند یا (Brand Valuation) به تجزیه و تحلیل ارزش مالی یک شرکت با در نظر گرفتن تمام دارایی‌های مادی و معنوی می‌پردازد. به عبارت دیگر، این فرایند، ارزش تخمینی یک برند را بر اساس عملکرد مالی ، میزان آگاهی از  برند ، ادراک مشتری و وفاداری مشتریان ، اندازه گیری می کند. ارزش...

میلتون گلیزر که بود ؟ بررسی آثار گلیزر

میلتون گلیزر طراح بزرگ گرافیک  در تاریخ ۲۶ ژوئن ۱۹۲۹ در شهر نیویورک متولد شد و در روز تولد ۹۱ سالگی‌اش، یعنی ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰، درگذشت.  او در طول زندگی حرفه ایش در دهه های هفتاد و هشتاد میلادی رنگ تازه ای به مردم و شهر خودش نیویورک بخشید. کارهای او، که انرژی و رنگ‌...

کلمات راسو یا “Weasel words” و پیامد های منفی در فروش

کلمات راسو یا “Weasel words” به کلمات یا عباراتی گفته می‌شود که دقیق و شفاف نیستند. به عبارتی دیگر کلمات راسو در زمانی استفاده می‌شوند که سخنگو می‌خواهد به نظر برساند که به یک سوال پاسخ روشنی داده یا اظهار نظری مستقیم داشته است، در حالی که در واقع چیزی بی‌محتوا یا مبهم گفته است....

تبلیغات اخلاقی و اصول رعایت آن

تبلیغات اخلاقی یعنی تبلیغات محصولات، خدمات یا ایده‌ها به نحوی که صادقانه، شفاف و با رعایت حقوق و رفاه مصرف ‌کنندگان باشد. این مفهوم بر پایه مجموعه اصولی است که در تصمیم‌ گیری حرفه ‌ای شرکت های تبلیغاتی تأثیرگذار است. در تبلیغات اخلاقی، ارزیابی جنبه‌های مختلف یک کسب و کار الزامی است ؛ زیرا این...

بودجه بندی تبلیغات چیست ؟ بهترین روش بودجه بندی

بودجه بندی تبلیغات به تخصیص منابع مالی برای اجرای استراتژی های تبلیغاتی یک کسب و کار اشاره دارد. این فرآیند شامل تعیین میزان سرمایه‌گذاری در تبلیغات مختلف مانند تبلیغات آنلاین، تبلیغات محیطی، تبلیغات در رویدادها و سایر روش‌های تبلیغاتی است. بودجه بندی تبلیغات به کسب و کار کمک می‌کند تا هزینه های تبلیغاتی خود را...

اثر تماشاگر در جامعه و کسب و کار

اثر تماشاگر در شرایطی رخ می‌دهد که افراد داخل یک گروه شاهد یک واقعه می‌شوند، اما به دلیل حضور دیگر تماشاگران، اقدامی برای مداخله نمی‌نمایند. اثر تماشاگر یک تئوری است که در اواخر دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. این تئوری بیان می کند که افراد تماشاگر در صورت حضور دیگران، کمتر احتمال مددرسانی به یک نفر...

تبلیغات منفی چیست؟ تاثیرات تبلیغات منفی بر جامعه

تبلیغات منفی، که همچنین به عنوان “جذب منفی” نیز شناخته می‌شود، یک مفهوم شناخته شده در حوزه بازاریابی است که بر ایجاد پیام‌های تبلیغاتی متمرکز بر برجسته کردن جنبه‌های نامطلوب محصولات، خدمات، سازمان‌ها یا ایده‌های رقیب تکیه می‌کند. این تکنیک به طور گسترده در تبلیغات سیاسی برای حمله به سیاستمداران و ایدئولوژی‌های سیاسی مخالف و...

تداعی برند چیست؟

تداعی برند، ارتباطی است که مشتری بین برند شما و مفاهیمی مانند تصویر، احساس، تجربه ، علاقه یا فعالیتی خاص ایجاد می‌کند. این تداعی می‌تواند به ‌طور فوری مثبت یا منفی باشد و تصمیمات خرید را تحت تأثیر قرار دهد. این ارتباطات از طریق تجارب مداوم با برند و در لحظات به خصوصی مانند دیدن...

استراتژی خروج از کسب و کار

استراتژی خروج از کسب و کار یک برنامه استراتژیک است که برای صاحبان کسب و کار، به منظور فروش شرکت خود یا سهام‌های خود به یک شرکت یا سرمایه‌گذار دیگر تدوین می‌شود. داشتن یک استراتژی خروج مدون به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا حداکثر ارزش را از فروش دارایی‌های حفظ کرده و کمترین...

عصاره برند چیست ؟

عصاره برند ، مجموعه ای از ویژگی‌های اصلی کسب و کار، ارزش‌ها  و نحوه‌ی احساس مشتریان در مورد کسب و کار شماست. در واقع عصاره برند یا همان روح و هسته برند، قلب و روح برند و منشوری است که به وسیله آن با احساسات مشتریان ارتباط برقرار میکنید. عصاره برند، جوهر بنیادین و اصولی...

نقشه سفر مشتری چیست ؟

نقشه سفر مشتری ( گاهی به عنوان نقشه مسیر کاربر، نقشه تجربه کاربری یا CJM شناخته می‌شود)، یک تجسم از مراحل و تجربیاتی است که یک مشتری در برخورد با یک برند دارد، از زمان اولین مواجهه با برند تا مراحل بعد و  تعاملات مداوم،  که شامل تعاملات قابل رویت و غیر قابل رویت میشود....

کانیبالیزم بازاریابی چیست ؟ هم نوع خواری در بازاریابی !

کانیبالیزم بازاریابی به وضعیتی اشاره دارد که یک شرکت با معرفی محصول یا کمپین بازاریابی جدید، به طور ناخواسته به فروش و سهم بازار محصولات موجود و یا قدیمی تر خود آسیب می‌رساند. این پدیده زمانی رخ می‌دهد که برنامه بازاریابی یک برند در فرآیند توسعه  منجر به ارائه محصول یا خدمتی میشود که با...

اسکار کوکوشکا که بود ؟

اسکار کوکوشکا نقاش، شاعر و نویسنده اتریشی بود که به خاطر نقاشی‌های اکسپرسیونیستی و مناظر طبیعی شهرت داشت. او در  Pöchlarn  به دنیا آمد و دومین فرزند  گوستاو کوکوشکا ، یک طلافروش اهل چک، و ماریا کوکوشکا بود. برادر بزرگترش در سال ۱۸۸۷ در کودکی درگذشت؛ او یک خواهر به نام Berta (در سال ۱۸۸۹...

مدل AIDA چیست ؟ تاثیر آن در بازاریابی محتوایی

مدل AIDA (آیدا) یک چارچوب بنیادین در حوزه بازاریابی است که از حروف اول واژه‌های Attention (توجه)، Interest   (علاقه)،  Desire  (خواسته و میل) و Action (عمل) تشکیل شده است. این مدل به عنوان یک راهنما برای ایجاد استراتژی‌های ارتباطی و بازاریابی مؤثر عمل می‌کند. مدل AIDA به کسب ‌وکارها کمک می‌کند تا آگاهی از برند...
1 2 3 36