بلاگ-برندینگ

برندینگ

ایران زمین

مقالات و آموزش های مرتبط با برندینگ

راهنمای مبتدیان برای ایجاد ستون های یک برند

اگرچه شیوه های بازاریابی و برندسازی قرن ها وجود داشته است اما صنایع در دهه 1990 شروع به تغییر کردند. عصر دیجیتال به وجود آمد و شرکت ها با هدف شخصیت بخشیدن به شرکت خود، برند خود را بیشتر از محصولات خود به بازار عرضه کردند. به عنوان یک شخص متولد اوایل دهه 90 میلادی،...

مود برد چیست و چگونه مودبرد درست کنیم؟

مود برد (Mood Board) یک کلاژ فیزیکی یا دیجیتالی از ایده‌ها است که معمولاً در زمینه‌هایی مانند طراحی داخلی، مد و طراحی گرافیک استفاده می‌شود. خصوصا در صنعت تبلیغات. به عبارتی دیگر مود برد (Moodboard) ابزاری بصری است که طراحان برای نمایش ایده‌های خود از آن استفاده می‌کنند. این ابزار شامل تصاویری از رنگ‌ها ،...

برجستگی برند ( Brand Salience) چیست؟

برند در سطح راهبردی، ترکیبی از تداعی‌ ها، احساسات و برداشت‌هایی است که در ذهن مخاطب نسبت به یک کسب ‌و کار شکل می ‌گیرد. در جهان امروز که رقابت بر سر جلب توجه مخاطب لحظه ‌به ‌لحظه  شدیدتر می‌ شود، برند به یکی از مهم ‌ترین دارایی‌های نامشهود سازمان‌ها تبدیل شده است. در چنین...

صدای برند چیست ؟ (Brand Voice )

صدای برند چیست؟  صدای برند (Brand Voice) در واقع همان شیوه ای است که یک کسب و کار با مخاطب های خودش حرف می زند فرقی نمی کند که این ارتباط از چه کانالی باشد، از وب سایت و پست های شبکه های اجتماعی گرفته تا تبلیغات پیامکی و ایمیلی. فکر کنید برندتان یک شخصیت...

نحوه ایجاد تصویر اجتماعی جذاب برای تولید محتوا (social image)

مفهوم social image یا تصویر اجتماعی چیست؟ تصویر اجتماعی یک شخص یا شرکت این است که دیگران در یک جامعه چگونه او را درک می کنند و می شناسند. به طور معمول، افراد سعی می کنند با توجه به آنچه دیگران در مورد آنها فکر می کنند، مقبولیت بیشتری برای خود ایجاد کنند. برخی از...

توسعه برند چیست و انواع آن، 13 مثال از موفقیت و عدم موفقیت در توسعه برند

هیلی استاینفلد عمدتاً به‌خاطر توانایی‌های بازیگری ‌اش شناخته می‌شود، اما مهارت‌های خوانندگی او نیز اعتبار بیشتری به عنوان یک هنرمند به او می‌ بخشد و برند او را به طیف وسیع‌ تری از مخاطبان و طرفداران گسترش می‌دهد ! درست مانند ورود او به دنیای موسیقی، شرکت‌ها معمولاً برند خود را توسعه می‌دهند تا محصولات...

هویت بصری ،برندینگ و برند

تفاوت برندینگ، برند و هویت بصری حتی اگر در بسیاری از موارد معمولاً این سه یکسان تلقی شود، در حقیقت این به دور از واقعیت است. آنچه درست است این است که اگر شما یک تجارت مستحکم می خواهید، باید برند خود را رشد دهید و از هویت بصری مستحکم و قوی برخوردار شوید. طراحی...
برند پورشه

داستان برند پورشه

پورشه، بهترین شرکت خودروسازی در جهان است. سرمایه ی این شرکت در ده سال گذشته، 1700 درصد رشد داشته است یا با لحاظ کردن سود سهام برابر 35 درصد رشد سالانه می باشد. حتی بزرگترین شرکت های خودروسازی نیز به چنین رشدی نرسیده اند. شرکت پورشه، در سال مالی 2005 رکورد تعداد فروش 80000 خودرو...
اصول انتخاب برند

معیارهای انتخاب عناصر برند (بخش 2)

در مقاله ی قبلی درباره معیار های انتخاب عناصر برند توضیحاتی خدمتتان ارائه کردیم. میزان محبوبیت فارغ از قابلیت به خاطر سپاری و میزان معنا داری یک برند، این نکته مهم است که آیا مصرف کنندگان، عناصر جذاب را به لحاظ زیبایی شناسی برند مورد علاقه ی خود می دانند؟ آیا این عناصر به لحاظ...
برند

معیار های انتخاب عناصر برند

عناصر برند _ که گاهی اوقات تحت عنوان هویت های برند نام گذاری می شوند _ ابزار هایی برخوردار از قابلیت تجاری سازی هستند که می توانند برند را معرفی کرده و آن را متمایز سازند. اصلی ترین عناصر برند عبارتند از: نام تجاری، طرح گرافیکی یا لوگو، نماد ها، کاراکتر ها، شعار ها، URL،...
بچتل

داستان برند بچتل

بچتل، پسر یکی از مالکان شرکت بچتل است که با ثروت 3 میلیارد دلار در سال 2010 در رده سیصد و شانزدهم فهرست ثروتمندان مجله فوربز قرار گرفت. شرکت بچتل یک شرکت پیشتاز جهانی در زمینه مهندسی، ساخت و ساز و مدیریت پروژه است. استفن دیوید بچتل پسر در 10 ماه مه سال 1925 به...
بانک

داستان برند بانکرز تراست

بانکرز تراست، شرکتی هلدینگی چندیدن میلیارد دلاری واقع در نیویورک، یکی از بزرگترین بانک های تجاری آمریکا است. طبیعت تجاری این شرکت از ابتدای راه اندازی در سال 1903 دستخوش تغییرات زیادی شده است. در ابتدا تنها شرکت بانکرز تراست وجود داشت ولی در اواخر دهه 1920 به ارائه خدمات مالی پرداخت و در سال...

مدیریت برند و مشتری مداری

مدیریت برند مثل بزرگ کردن یک کودک است. شما از برند خود محافظت می کنید و نظاره گر رشد آن هستید،بهترین ها را برای او آرزو می کنید و او را از آسیب ها در امان می دارید و شما می خواهید برندتان رشد کند قوی شود و موفقیت کسب کند. همانگونه که برای والدین...

منابع ایجاد ارزش ویژه ی برند

چه عواملی به شکل گیری ارزش ویژه ی برند منجر می شوند؟ بازاریابان چگونه می توانند این ارزش را ایجاد کنند؟ ارزش ویژه ی برند از دیدگاه مشتری زمانی رخ می دهدکه مصرف کننده به سطح بالایی از آگاهی و آشنایی با برند دست یافته باشد و تداعیات قدرتمند، مطلوب و منحصر به فردی را...
1 3 4 5 6 7