برند پورشه

پورشه، بهترین شرکت خودروسازی در جهان است. سرمایه ی این شرکت در ده سال گذشته، 1700 درصد رشد داشته است یا با لحاظ کردن سود سهام برابر 35 درصد رشد سالانه می باشد. حتی بزرگترین شرکت های خودروسازی نیز به چنین رشدی نرسیده اند.

شرکت پورشه، در سال مالی 2005 رکورد تعداد فروش 80000 خودرو در سال را پیشبینی کرد. خودرو های پورشه آنقدر گران قیمت هستند که تنها ذکر نام آنها تصویر صاحب خودروی پورشه متکبر را به خاطر انسان می آورد. این صاحب خودرو ممکن است فردی در بازار بورس وال استریت باشد. صاحبان خودروی پورشه، عاشق خودروی خود هستند و به خودرو های دیگر توجهی نمی کنند.

پورشه

در بررسی مجله اتوویک، خودروی پورشه بهترین خودروی ساخته شده در کل تاریخ اعلام شده است. قیمت شرکت Carrera به هنگام آزمایش خودروی پورشه 449000 دلار بوده است. خودروی پورشه اهمیتی به قوانین تجارت نمی دهد و نمی خواهد جهان شمول شود. شرکت Carrera شرکتی آلمانی است که پورشه های آلمانی تولید می کند.

سود پیش از کسر مالیات گروه پورشه در سال مالی (تا 31 جولای 2004) با نرخ ارز 1روز معادل 1/3 میلیارد دلار بود که 17 درصد درآمد کل و بالاترین حاشیه سود در جهان خودروسازی است.

پورشه در بررسی جدید کیفیت اولیه قدرت موتور GDدر رده 32 قرار گرفته و جلوتر از VW، لندرور، مزدا، سوزوکی می باشد. در بررسی Carrera GT در مجله اتوویک، خودروی پورشه بهترین خودرو ساخته شده در کل تاریخ اعلام شده است.

ماشین پورشه

این شرکت از شاخص بورس آلمان خارج شده؛ چرا که نمی خواست هر سه ماه یک بار گزارش دهد.

تاریخچه ی شرکت پورشه، آموزنده است. فردینالد پورشه طراح بیتل VW و پسر او فری شرکت را در 1984 تاسیس کرد و هنوز این شرکت توسط نوادگان وی هدایت می شود. شرکت پورشه پس از رونق تولید 54000 خودرو در 1986 از بین رفت. تولید این شرکت در این زمان به 14000 خودرو در 1993 کاهش یافت و مدل Deutsche در آمریکا فروش نرفت.

در آن روز های سخت، شرکت پورشه توانمند 38 ساله ای به نام وندلین ویدکینگ را برای مدیریت اجرایی استخدام کرد. او مدیریت سالن رنگ و بدنه پورشه را بر عهده گرفت و سپس به تولید کننده لوازم یدکی آلمانی تبدیل شد.

ویدکینگ بهترین مدیر خودروساز در جهان است. وی در سن 52 سالگی متخصصان ژاپنی را استخدام کرد و از مشاوره آنها بهره مند شد. او کل سیستم تولید خودروی پورشه را مجددا از نو ساخت، هزینه ها را کاهش و کیفیت را افزایش داد. ویدکینگ از اتحادیه ها و تامین کنندگان لوازم یدکی خواست که به او بپیوندند.

وی به رسیک پذیری و توسعه خطوط تولید محصولات جدید علاقه مند بود. زمانی که شرکت پورشه به زمین نشست، مدیران فردی را استخدام کردند که جای تغییر دادن تراز مالی شرکت، شرکتی بهتر را ایجاد کند.

داستان برند پورشه

او می دانست که تغییر باید از درون شرکت باشد نه این که به قطعه سازان فشار بیاورد که قیمت ها را کاهش دهند. افراد کلیدی صنعت خودروسازی، مهندسان تولیدی هستند که می خواهند بهترین خودرو را در جهان تولید کنند. احیای یک شرکت خودروسازی، کار آسانی نیست، اما این کاری بود که ویدکینگ از عهده ی آن بر آمد.

همچنین بخوانید داستان برندهای مطرح دنیا

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها