راهنمای مبتدیان برای ایجاد ستون های یک برند

اگرچه شیوه های بازاریابی و برندسازی قرن ها وجود داشته است اما صنایع در دهه 1990 شروع به تغییر کردند.

عصر دیجیتال به وجود آمد و شرکت ها با هدف شخصیت بخشیدن به شرکت خود، برند خود را بیشتر از محصولات خود به بازار عرضه کردند.

به عنوان یک شخص متولد اوایل دهه 90 میلادی، من همزمان با انقلاب دیجیتال بزرگ شدم.

در حقیقت، متولدین این دهه شهرت زیادی در گذراندن روز خود در تلفن های شان دارند.

با این حال، من استدلال می کنم که با پیشرفت عصر دیجیتال و فناوری، انتظارات کاری جامعه نیز افزایش یافت.

از مشاغل و حتی کارکنان انتظار می رود که به خودی خود یک برند باشند که دارای ارزش بوده

و بر جامعه تأثیر مثبت می گذارد (به جای فروش محصولات).

به عنوان یک بازاریاب یا صاحب مشاغل، ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که

“چگونه می توانم برندی ایجاد کنم که مخاطبانم با آن ارتباط برقرار کنند؟”

در این پست، ما در مورد چگونگی ایجاد ستون های نام تجاری که هویت نام تجاری شما را به وضوح به مخاطبان خود منتقل می کند، بحث خواهیم کرد.

ستون های برند چیست؟
ستون های برند ارزش ها و ویژگی هایی هستند که برند شما را تشکیل می دهند.

برند شما باید در مورد نحوه ارسال پیام شما به جهان باشد. ستون های برند با تعریف نکات اساسی که شرکت شما را از رقبای شما متمایز می کند به شما در انجام این کار کمک می کند.

به عنوان مثال، ستون های نام تجاری می توانند ارزش های اصلی، نقاط قوت مهم یا جنبه های یک نام تجاری باشند که به سوال اصلیِ “شما کی هستید؟” می پردازد.

شما کی هستید؟

در اصل، این ستون های تجاری می توانند هر چیزی باشند که مشتریان شما برای شان مهم است.

شاید آن نوآوری، قابلیت اطمینان، تحویل به موقع و غیره باشد.

ستون های برند برای متمایز کردن نام تجاری شما هستند و باید توسط مشتریان شما ارزش گذاری و تأیید شوند.

وقتی کسی از شما می پرسد چرا مشتریان شما از نام تجاری شما خوششان می آید،

احتمالاً می توانند ستون های نام تجاری شما را فهرست کنند.

البته اگر شما به وضوح با برند خود ارتباط برقرار کرده باشید.

این ستون ها باید به صورت استراتژیک تصمیم گیری شوند تا محصولات یا خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهند.

می دانم که ممکن است کمی مفهومی به نظر برسد.

درک ستون های نام تجاری هنگامی که آنها را به دسته بندی تقسیم می کنیم، آسان تر است.

در زیر، بیایید با پنج دسته ستون برند که می توانید برای تعیین ستون های نام تجاری خود استفاده کنید، آشنا شوید.

آن پنج ستون برند کدامند؟


ارکان اصلی برند عبارتند از هدف، ادراک، هویت، ارزش ها و تجربه برند.

1. هدف


هدف را می توان ماموریت و اساس شرکت شما توصیف کرد.

این سوالات مانند “چرا شرکت خود را تاسیس کردید؟” و “امیدوارید به چه چیزی برسید؟” می باشد.

به طور استراتژیک به این موضوع فکر کنید. هدف شما چیست که می خواهید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید؟

چه چیزی را می خواهید با کارکنان یا کارکنان بالقوه در میان بگذارید؟

دانستن هدف شما به شما کمک می کند تا کارمندانی را استخدام کنید که با ماموریت شما هماهنگ بوده و مخاطبین شما را به درستی هدف قرار دهند.

حتی می توان هدف را فرهنگ شرکت شما توصیف کرد.

به عنوان مثال، در HubSpot، فرهنگ ما درباره افرادی است که مشتاق رشد و پیشرفت هستند (آنها متواضع، همدل، سازگار، قابل توجه و شفاف هستند).

2. ادراک


ادراک در مورد نحوه درک مشتریان از شرکت و نام تجاری شما است.

شما می خواهید دیدگاه مشتریان فعلی به نام تجاری خود را ارزیابی کنید یا اگر یک شرکت جدید هستید،

برخی از ویژگی هایی را که دوست دارید مشتریان با نام تجاری شما مرتبط باشند را بنویسید.

این می تواند مثلا مهمان نوازی یا رهبری باشد.

اگر این ها ستون های برند شما هستند، پس می خواهید مشتریان شما را به عنوان یک رهبر در صنعت خود ببینند که یک میزبان مطمئن و خوب است. (برای مثال این برای یک هتل منطقی است).

3. هویت


این ستون برند مربوط به این است که شما به عنوان یک برند چه کسی هستید. برند چیزی است که شما هستید، چیزی نیست که دارید. همه چیز درباره شخصیت شما به عنوان یک شرکت است.

4. ارزش ها

ارزش های شما در مورد انتقال موقعیت کلی شما به مخاطبان است.

چه چیزی برای شما به عنوان یک شرکت مهم است؟

چگونه می خواهید تغییر ایجاد کنید؟ این می تواند چیزی شبیه به ارزش گذاری یکپارچه باشد.

5. تجربه برند


در نهایت، تجربه برند ستونی است که به شما در تبلیغ محصولات و خدمات شما کمک می کند. مردم وقتی از یک محصول و خدمات استفاده می کنند وقتی از یک نام تجاری خوششان می آید. وقتی این روزها گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، مشتریان خرید را از شرکت هایی که دوست دارند انتخاب می کنند. این بدان معناست که شما باید یک تجربه مثبت مشتری و ارتباط با نام تجاری کلی خود ایجاد کنید.

با استفاده از این ستون های تجاری به عنوان مبنا، می توانید یک هویت برند ایجاد کنید که شما را از رقبا متمایز می کند. شرکت هایی که شکست می خورند به احتمال زیاد به ستون های برند خود و چگونگی همسویی آنها توجه نکرده اند.

اگر استراتژی قوی دارید اما هدف یا هویت ندارید، مردم مجبور نخواهند شد از شما خرید کنند. از سوی دیگر، اگر قول دهید که برای تجربه کاربر ارزش قائل هستید اما از سمت کاربر درک نشود، در این صورت موفقیتی نیز نخواهید یافت.

در بخش بعدی، بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید از این دسته ها برای تعیین ستون های برند خود استفاده کنید.

چگونه ستون های برند خود را تعیین کنیم؟


برای تعیین ستون های برند خود، باید یک سری سوالات را از خود بپرسید تا ویژگی های برتری را که می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید، ارائه دهید.

هدف

  • چرا شرکت تان را راه اندازی کرده اید؟
  • می خواهی به چه چیز برسید؟
  • چگونه می خواهید به مشتریان خود خدمت کنید؟
  • چه ارزشی به مشتریانی ارائه می دهید که از ماموریت و چشم انداز شما پشتیبانی می کنند؟


هدف شما باید به عنوان مغناطیسی برای کارکنان و مشتریانی باشد که ارزش های مشابهی دارند. همچنین یک قلاب برای گفتن داستان شرکت شما و متمایز کردن شما از رقبا فراهم می کند.

ادراک

  • شما چه نقشی در ذهن مشتری خود دارید؟
  • آنها ارزش شما را چه می دانند؟
    این ستون می تواند چیزی شبیه آموزش باشد. شاید مردم شما را مکانی بدانند که برای آشنایی با صنعت شما به آنجا می روند. این کاملاً چیزی است که مخاطبان تان از شما دریافت کرده اند و نحوه تفسیر برند شما از طریق پیام رسانی، شهرت و مدیریت می باشد.

هویت

  • فرهنگ شما چگونه است؟
  • دیدگاه شما چیست؟
  • از چه نوع لحنی در ارتباط با مخاطب استفاده می کنید؟
  • اعتقادات و رفتارهای شما که برند شما را معرفی می کند، چیست؟
    تعریف صدای برند و برند شما در مورد راهبردی است که چگونه می خواهید با مخاطبان خود در چندین پلتفرم صحبت کنید. شخصیت برند نشان می دهد که کارکنان چگونه هستند، چگونه رفتار می کنند، مشتریان شما چه کسانی هستند و غیره.

ارزش ها

  • در تعامل با مخاطبان برای شما چه چیزی مهم است؟
  • برای چه چیزی بیش از هر چیز ارزش قائل هستید؟ (حتی بیشتر از منفعت مالی)
    باز هم، این ستون به شما کمک می کند تا به عنوان یک شرکت به چه چیزی اهمیت دهید.

تجربه برند

  • چگونه مشتریان در نقاط تماس با شما تعامل دارند؟
  • می خواهید مشتریان چه نوع تجربه ای داشته باشند؟
  • چه چیزی باعث می شود تجربه مشتری شما بهتر از رقبای شما باشد؟
    این ستون شخصیت و شهرت شما را مشخص می کند.

هنگام ایجاد ستون های برند خود، به این فکر کنید که مشتریان شما از شما چه چیزی دریافت می کنند. آیا آنها راحتی، کیفیت بالاتر، صرفه جویی در وقت و غیره را دریافت می کنند؟

برای تعیین ستون های برند خود، در مورد استراتژی برند خود فکر کنید و مواردی را ارائه دهید که به وضوح شخصیت، صدا، تجربه مشتری، هدف شما و نحوه درک مردم از نام تجاری شما را مشخص می کند.

نمونه های ستون برند

1. ستون های برند هیلتون

ستون های نام تجاری هیلتون به وضوح در وب سایت آن قید شده است. آنها برای مهمان نوازی، صداقت، رهبری، کار گروهی، مالکیت و اکنون شان ارزش قائل هستند. اینها به عنوان ارزش های آنها بیان شده است اما آنها واقعاً ستون های نام تجاری هستند که نشان می دهد چگونه شرکت می خواهد درک شود، هویت آن چیست، تجربه مشتری چگونه است و چقدر برای آنها ارزش قائل است؟

2. ستون های برند پاتاگونیا

پاتاگونیا برندی است که دارای شخصیت و هدف است. ماموریت آنها الهام بخشیدن و پیاده سازی راه حل های بحران زیست محیطی است. علاوه بر این، پاتاگونیا یک سبک مینیمالیستی ارائه می دهد و به سادگی و کاربردی بودن ارزش می دهد (این شخصیت و ارزش های آنها است).

3. ستون های برند نایکی


از زمان تاسیس، نایکی در ستون های برند خود ثابت قدم بوده است. همه این ستون ها در مورد رقابت و فراتر رفتن از محدودیت ها هستند. همه تصمیمات تبلیغاتی، پیام رسانی و سرمایه گذاری شرکت از این شخصیت و ارزش حمایت می کند.

ستون های برند راهی عالی برای تعریف و تمایز شرکت شما از رقبا هستند. این دیگر فقط در مورد تولید محصولات نیست. در مورد داشتن یک صدای خاص و نقطه نظر است که به مشتریان خود ارزش می دهد.

سایر مقالات به روز ما را درباره برندینگ بخوانید.

منبع: hubspot.com

ترجمه: حسام بهمن

(کارشناس تولید محتوا و مدیر شبکه های اجتماعی در کانون تبلیغاتی ایران زمین، ایزاکو)

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
طراحی بنر
10 ماه قبل

برای تازه کارانا مطلب بسیار مفید و کاربردی هستش که به موارد خوبی اشاره کردین! تشکر