بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو یک جنبه اساسی است که در ایجاد هویت بصری برند بسیار تأثیرگذار است. اشکال هندسی مانند دایره، مربع، مثلث و خمیدگی‌ها، به عنوان عناصر اصلی لوگوها، احساسات و مفاهیم خاصی را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کنند. درک عمیق از روان‌شناسی این اشکال، به طراحان اجازه می‌دهد لوگوهایی ایجاد کنند...

 ارزش ویژه برند(Brand equity)  چیست ؟

دنیای برندینگ به‌طور پیوسته در حال تحول است؛ از چگونگی  افزایش آگاهی در مورد برند تا چگونگی دستیابی به مخاطبان هدف .با این حال، یک مفهوم جالب به نام “ارزش ویژه برند” یا Brand equity می‌تواند به شما کمک کند تا تصویر خود را حفظ کرده و برند خود را در ذهن مصرف‌کنندگان ماندگار کنید....

تفاوت شعار تبلیغاتی با شعار برند چیست ؟

همه ی عناصر برندینگ نقش بسزایی در ارتقاء یک شرکت، چه بزرگ و چه کوچک، ایفا می‌کند. این شامل شعار برند و شعار تبلیغاتی نیز می‌شود. تقریباً هر برندی از شعار برند یا شعار تبلیغاتی یا هر دو بهره می‌برد. هر دوی این اجزا وسیله‌های بسیار مؤثری هستند تا برند شما شناخته شود و در...

برند سازی شخصی یا پرسونال برندینگ چیست؟

اهمیت برند سازی شخصی یا پرسونال برندینگ در بازار کار برندینگ دیگر یک ابزار محدود به شرکت‌ها نیست؛ حرفه ‌ای ها هم برند سازی شخصی یا پرسونال برندینگ خود را مدیریت می‌کنند تا به موفقیت  دست یابند. درک از اهمیت پرسونال برندینگ و چگونگی ساخت آن برای دیده شدن در بازار کار امری حیاتی است....

انتخاب نام دامنه مناسب

انتخاب نام دامنه مناسب نام دامنه، بدون شک، یکی از جوانب حیاتی هر وب‌سایت است. دامنه به شما این امکان را می‌دهد که به فروشگاه‌ها و وبلاگ‌های مورد علاقه خود در اینترنت متصل شوید. پس اگر قصد دارید هر نوع حضور آنلاینی داشته باشید – ساخت یک فروشگاه آنلاین یا نمایش نمونه‌کارهای خود برای جلب...

پل رند که بود ؟

پل رند پل رند ، اسطوره‌ای در زمینه طراحی گرافیک است. در طول شصت سال مسیر حرفه‌ای خود، نگرش مردم آمریکا را نسبت به ارتباطات و هویت بصری را تغییر داد. در سلسله مقالات معرفی افراد صاحب سبک طراحی گرافیک، این بار به شخصیت پل رند می‌پردازیم. همه چیز طراحی است! پل رند با طراحی‌ها،...

(meme)  میم چیست؟

میم چیست؟ میم یک محتوای برگرفته از فرهنگ عامه است .در زیر پوشش یک شوخی خوب، واقعیتی جدی پنهان است که ممکن است رفته رفته به یک هیولا تبدیل شود! این نقل قول “هر کسی که میم ها را کنترل کند، جهان را کنترل  خواهد کرد ” از ایلان ماسک که از کتاب “دیون” نوشتهٔ...

تجربه برند یا Brand Exprience    چیست ؟

تجربه برند چیست؟ تجربه برند مجموعه تمام حس‌ها، افکار، احساسات و واکنش‌های افراد در پاسخ به یک برند است. تجربه برند به یک کانال یا نوع رسانه خاص محدود نمی‌شود؛ بلکه نتیجه حسی تمام اتفاقاتی است که برای یک برند می افتد. تجربه برند در نهایت نشان‌دهنده احساس مشتری درباره برند شما قبل، در حین...

نسبت طلایی در طراحی

همانطور که در مقاله قبل خواندیم نسبت طلایی در طراحی یک  عدد خاص در ریاضیات است که به‌وسیلهٔ تقسیم دو قسمت، به این صورت بیان می‌شود: طول قسمت بلندتر تقسیم بر طول قسمت کوتاهتر برابر با مجموع هر دو بر طول قسمت بلندتر است، یعنی حاصل تقسیم A/(A+B) برابر با A/B باشد. نسبت طلایی (Golden...

قاعده نسبت طلایی

تعادل و سازگاری بصری در طراحی نقش مهمی ایفا می‌کنند. برای افرادی که در زمینه طراحی تجربه کافی ندارند، این مسائل ابتدا ممکن است چالش‌برانگیز باشند.اما به همین دلیل طراحان از ابزارهای بصری برای تمرین نگاه و توانایی‌های خود بهره می‌برند .نسبت طلایی یکی از این ابزارهاست. اما نسبت طلایی چیست؟ در این مقاله، ما...

مایند مپ (Mind Map) یا نقشه ذهنی چیست ؟

تولید ایده‌های جدید ممکن است چالشی باشد. اگر یک صفحه خالی را در مقابل اعضای تیمتان قرار دهید، به آن‌ها یک موضوع ساده ارائه دهید و از آن‌ها بخواهید که  یک ایده عالی روی موضوع شما ارائه دهند، احتمالاً به مشکلات زیادی بر خواهند خورد. ورود مستقیم به یک مفهوم نوآورانه و جدید ترس‌آور است....

طراحی گرافیک مینیمال قسمت دوم

طراحی گرافیک مینیمال چیست؟ طراحی گرافیک مینیمال یک سبک هنری است که از عناصر محدود، فضای خالی فراوان و پالت وطیف رنگی محدود استفاده می‌کند. هر عنصر در طراحی باید دارای هدف باشد و به طور متوازن برای دستیابی به حس تقارن قرار گیرد. ایده اصلی پشت  طراحی گرافیک مینیمال این است عناصری برجسه می...

طراحی مینیمال هویت برند

مینیمالیسم یا سادگی یک مفهوم تجسمی است که هرگز از مد نمی‌افتد. این مفهوم به مدت شصت سال وجود داشته و هنوز هم اهمیت خود را حفظ کرده است. اصل اساسی در طراحی مینیمال این است که با کمترین میزان عناصر، پیام بیشتری منتقل شود.  طراحی ساده به تمیزی، وضوح و دوام شناخته می‌شود. عناصر...

تبلیغات ولنتاین و بازاریابی مناسبتی

از تخفیف های مناسبتی تا افزایش تعامل با مشتریان و پست‌های تعاملی در فضای مجازی- این مقاله به ایده های تبلیغات ولنتاین مناسب برای شما می پردازد: آیا شما به تازگی شروع به برنامه‌ریزی کمپین بازاریابی مناسبتی خود کرده‌اید یا به دنبال افزودن کمی خلاقیت به برنامه محتوایی خود هستید؟ قبل از هرچیزی، اجازه دهید...
izaco_roadmap

طراحی نقشه محصول (بخش دوم)

در مقاله قبل  به توضیحاتی در مورد نقشه محصول پرداختیم و اینکه یک مدیر محصول چه وظایفی برای طراحی یک نقشه محصول خوب بر عهده دارد . در این  مقاله میخواهیم یک سری از نکات طراحی نقشه محصول را به جزییات بیشتر بررسی کنیمبا ما همراه باشید: چگونگی ایجاد یک نقشه‌ی محصول  در شش مرحله...
1 7 8 9 10 11 40