بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ
بلاگ

ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ

بازاریابی رایحه چیست ؟

آیا تا به حال وارد یک فروشگاه یا رستوران شده‌اید که بوی خوشایندی حس کرده باشید؟ آن بو به عنوان یک قسمت از تکنیک بازاریابی جدید به نام “بازاریابی رایحه” یا “بازاریابی با بو” میباشد. بازاریابی رایحه  ترکیبی از تبلیغات معمولی با تأثیر آرام و قدرتمند رایحه است تا فروش را افزایش دهد و تجربه...

بلک فرایدی چیست ؟ چگونه بازاریابی میشود؟

بلک فرایدی چیست؟ بلک فرایدی پرترددترین و پرهیاهوترین روز خرید سال است. این روز بعد از جشن‌های شکرگزاری می‌آید و به طور معمول نمایانگر شروع فصل خرید برای  تعطیلات کریسمس است. در واقع بلک فرایدی زمانی است که باید تلاش کنید عملکرد انتهای سال را  به عنوان یک صاحب کسب و کار بهبود بخشید داشتن...

مفاهیم پنهان در لوگوها

مفاهیم پنهان در لوگوها یک دید تازه به طراحی هنری این علامت‌ها افزوده و برای تبلیغات و شناخت برندها اهمیت زیادی دارند. این مفاهیم، الهام گرفته از هنر روان‌شناختی و نقاط زیرآستانه ای ذهن انسان، اطلاعات را به طور ناخودآگاه منتقل می‌کنند.  لوگوهایی که مفاهیم پنهان در آن‌ها جاسازی شده‌اند، توانایی دارند ارتباط عمیق‌تری با...

پیام های پنهان لوگوها ی شناخته شده

یررسی پیام های پنهان لوگوهای شناخته شده برخی لوگو ها دارای پیام‌های پنهان هستند که افراد ممکن است به سرعت آنها را تشخیص ندهند، اما در ناخودآگاهشان آن را احساس کنند. برخی از این پیام‌ها به شکل آشکار بیان می‌شوند، در حالی که برخی دیگر از طریق استفاده از اشکال، رنگ‌ها و تصاویر، به‌طور ظریف...

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو یک جنبه اساسی است که در ایجاد هویت بصری برند بسیار تأثیرگذار است. اشکال هندسی مانند دایره، مربع، مثلث و خمیدگی‌ها، به عنوان عناصر اصلی لوگوها، احساسات و مفاهیم خاصی را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کنند. درک عمیق از روان‌شناسی این اشکال، به طراحان اجازه می‌دهد لوگوهایی ایجاد کنند...

 ارزش ویژه برند(Brand equity)  چیست ؟

دنیای برندینگ به‌طور پیوسته در حال تحول است؛ از چگونگی  افزایش آگاهی در مورد برند تا چگونگی دستیابی به مخاطبان هدف .با این حال، یک مفهوم جالب به نام “ارزش ویژه برند” یا Brand equity می‌تواند به شما کمک کند تا تصویر خود را حفظ کرده و برند خود را در ذهن مصرف‌کنندگان ماندگار کنید....

تفاوت شعار تبلیغاتی با شعار برند چیست ؟

همه ی عناصر برندینگ نقش بسزایی در ارتقاء یک شرکت، چه بزرگ و چه کوچک، ایفا می‌کند. این شامل شعار برند و شعار تبلیغاتی نیز می‌شود. تقریباً هر برندی از شعار برند یا شعار تبلیغاتی یا هر دو بهره می‌برد. هر دوی این اجزا وسیله‌های بسیار مؤثری هستند تا برند شما شناخته شود و در...

برند سازی شخصی یا پرسونال برندینگ چیست؟

اهمیت برند سازی شخصی یا پرسونال برندینگ در بازار کار برندینگ دیگر صرفاً یک استراتژی تجاری برای شرکت‌ها نیست؛ بلکه حرفه‌ای‌ ها و متخصصان نیز دریافته‌اند که ساخت و مدیریت برند شخصی، یکی از کلیدی ‌ترین عوامل در مسیر موفقیت شغلی و توسعه حرفه ‌ای است..  در دنیایی که رقابت شغلی در اوج خود قرار...

انتخاب نام دامنه مناسب

انتخاب نام دامنه مناسب نام دامنه، بدون شک، یکی از جوانب حیاتی هر وب‌سایت است. دامنه به شما این امکان را می‌دهد که به فروشگاه‌ها و وبلاگ‌های مورد علاقه خود در اینترنت متصل شوید. پس اگر قصد دارید هر نوع حضور آنلاینی داشته باشید – ساخت یک فروشگاه آنلاین یا نمایش نمونه‌کارهای خود برای جلب...

پل رند که بود ؟

پل رند پل رند ، اسطوره‌ای در زمینه طراحی گرافیک است. در طول شصت سال مسیر حرفه‌ای خود، نگرش مردم آمریکا را نسبت به ارتباطات و هویت بصری را تغییر داد. در سلسله مقالات معرفی افراد صاحب سبک طراحی گرافیک، این بار به شخصیت پل رند می‌پردازیم. همه چیز طراحی است! پل رند، نامی است...

(meme)  میم چیست؟

میم چیست؟ میم یک محتوای برگرفته از فرهنگ عامه است .در زیر پوشش یک شوخی خوب، واقعیتی جدی پنهان است که ممکن است رفته رفته به یک هیولا تبدیل شود! این نقل قول “هر کسی که میم ها را کنترل کند، جهان را کنترل  خواهد کرد ” از ایلان ماسک که از کتاب “دیون” نوشتهٔ...

تجربه برند یا Brand Exprience    چیست ؟

تجربه برند چیست؟ تجربه برند مجموعه تمام حس‌ها، افکار، احساسات و واکنش‌های افراد در پاسخ به یک برند است. تجربه برند به یک کانال یا نوع رسانه خاص محدود نمی‌شود؛ بلکه نتیجه حسی تمام اتفاقاتی است که برای یک برند می افتد. تجربه برند در نهایت نشان‌دهنده احساس مشتری درباره برند شما قبل، در حین...

نسبت طلایی در طراحی

همانطور که در مقاله قبل خواندیم نسبت طلایی در طراحی یک  عدد خاص در ریاضیات است که به‌وسیلهٔ تقسیم دو قسمت، به این صورت بیان می‌شود: طول قسمت بلندتر تقسیم بر طول قسمت کوتاهتر برابر با مجموع هر دو بر طول قسمت بلندتر است، یعنی حاصل تقسیم A/(A+B) برابر با A/B باشد. نسبت طلایی (Golden...

قاعده نسبت طلایی

تعادل و سازگاری بصری در طراحی نقش مهمی ایفا می‌کنند. برای افرادی که در زمینه طراحی تجربه کافی ندارند، این مسائل ابتدا ممکن است چالش‌برانگیز باشند.اما به همین دلیل طراحان از ابزارهای بصری برای تمرین نگاه و توانایی‌های خود بهره می‌برند .نسبت طلایی یکی از این ابزارهاست. اما نسبت طلایی چیست؟ در این مقاله، ما...

مایند مپ (Mind Map) یا نقشه ذهنی چیست ؟

تولید ایده‌های جدید ممکن است چالشی باشد. اگر یک صفحه خالی را در مقابل اعضای تیمتان قرار دهید، به آن‌ها یک موضوع ساده ارائه دهید و از آن‌ها بخواهید که  یک ایده عالی روی موضوع شما ارائه دهند، احتمالاً به مشکلات زیادی بر خواهند خورد. ورود مستقیم به یک مفهوم نوآورانه و جدید ترس‌آور است....
1 14 15 16 17 18 40