بلاگ-برندینگ

برندینگ

ایران زمین

مقالات و آموزش های مرتبط با برندینگ

جایگاه برند چیست ؟ [+استراتژی های ساخت موقعیت برند]

جایگاه برند (Brand Position) و یا موقعیت برند به معنای موقعیت منحصر به فردی است که یک برند در ذهن مخاطبان هدف خود اشغال می‌کند. این جایگاه سازی از طریق شناسایی و برجسته‌ سازی ویژگی‌ها و ارزش‌های منحصر به فرد برند نسبت به رقبا، و همچنین انتقال این تمایزات به شکلی مؤثر به مخاطبان، ایجاد...

شهرت برند چیست ؟ اهمیت شهرت برند

شهرت برند  در واقع نظر افرادی است که برای برند شما اهمیت دارند مانند مشتریان، کارکنان، رقبا، سرمایه‌ گذاران و ذینفعان. این شهرت از ترکیب عوامل مختلفی مانند لوگو، کیفیت محصول، حضور در شبکه‌های اجتماعی، خدمات مشتری و بازخوردهای آنلاین شکل می‌گیرد. یک شهرت برند مثبت به طرز جادویی قادر است مشتریان را جذب و...

اعتماد به برند چگونه ایجاد می شود؟

اعتماد به برند، اعتماد و باوری است که مصرف‌ کنندگان در طول زمان نسبت به محصول یا خدمات یک برند کسب می‌کنند. این اعتماد بر اساس ارائه تجربه‌ای مداوم، قابل اعتماد و با کیفیت بالا که با وعده‌ها و ارزش‌های برند همخوانی دارد، شکل می‌گیرد.  این اعتماد تمام جنبه ‌های کسب ‌و کار، از کیفیت...

ارزش گذاری برند چیست ؟ روش های Brand Valuation

ارزش گذاری برند یا (Brand Valuation) به تجزیه و تحلیل ارزش مالی یک شرکت با در نظر گرفتن تمام دارایی‌های مادی و معنوی می‌پردازد. به عبارت دیگر، این فرایند، ارزش تخمینی یک برند را بر اساس عملکرد مالی ، میزان آگاهی از  برند ، ادراک مشتری و وفاداری مشتریان ، اندازه گیری می کند. ارزش...

تداعی برند چیست؟

تداعی برند، ارتباطی است که مشتری بین برند شما و مفاهیمی مانند تصویر، احساس، تجربه ، علاقه یا فعالیتی خاص ایجاد می‌کند. این تداعی می‌تواند به ‌طور فوری مثبت یا منفی باشد و تصمیمات خرید را تحت تأثیر قرار دهد. این ارتباطات از طریق تجارب مداوم با برند و در لحظات به خصوصی مانند دیدن...

عصاره برند چیست ؟

عصاره برند ، مجموعه ای از ویژگی‌های اصلی کسب و کار، ارزش‌ها  و نحوه‌ی احساس مشتریان در مورد کسب و کار شماست. در واقع عصاره برند یا همان روح و هسته برند، قلب و روح برند و منشوری است که به وسیله آن با احساسات مشتریان ارتباط برقرار میکنید. عصاره برند، جوهر بنیادین و اصولی...

برندینگ مشارکتی چیست؟ نمونه هایی از برندینگ مشارکتی

 همانطور که در مقاله قبل اشاره کردیم برندینگ مشارکتی یک راهبرد استراتژیک در بازاریابی است که دو یا چند برند با یکدیگر همکاری می‌کنند تا محصول یا خدماتی مشترک را ایجاد کنند. این نوع همکاری، اغلب با هدف دسترسی به بازارهای جدید، افزایش شناخت برند، و خلق محصولات یا خدمات نوآورانه صورت می‌گیرد. برندینگ مشارکتی...

کو برندینگ چیست ؟ مزایا و معایب کو برندینگ

امروزه همکاری مشترک بین دو یا چند برند یا  کو برندینگ  ، به عنوان یک راهبرد استراتژیک، جایگاه بسیار مهمی در صنعت برندسازی به دست آورده است. با  ترکیب نیروها و منابع، برندها می‌توانند به بازارهای جدیدی دست یابند، مخاطبان گسترده‌تری را جذب کنند و از طریق ارتباط با یکدیگر، محصولات یا خدمات نوآورانه‌ ای...

استراتژی برند چیست؟ چگونه آن را طراحی کنیم؟

استراتژی برند یک راهبرد جامع است که  اهداف یک برند  و چگونگی دستیابی به این اهداف را در طول زمان مشخص می‌کند. استراتژی برند یک چارچوب جامع است که اصول، رویکردها، و اقدامات لازم برای ساخت، توسعه، و مدیریت یک برند را می سازد. استراتژی برند به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا هویت خود را با...

آنالیز روش های افزایش آگاهی برند

همانطور که در مقاله قبل اشاره کردیم افزایش آگاهی برند یک تلاش چند وجهی است که از ایجاد یک لوگو و ساخت یک شعار پرقدرت به مراتب فراتر می‌رود. افزایش آگاهی برند به ایجاد تعامل با برند و ایجاد ارتباط عمیق با مخاطبان می‌پردازد. یک استراتژی موثر در افزایش آگاهی برند، به توانایی جلب توجه...

آگاهی از برند چیست؟ [+عوامل تاثیر گذار در برند اورنس (Brand awareness)]

برندسازی، تلاشی چندجانبه و استراتژیک است که گاهی با طراحی صرف لوگو و شعار تبلیغاتی اشتباه گرفته می شود. اما مقوله برندسازی بسیار فراتر از مسائلی از این دست است.چالش بنیادین در مسیر برندینگ، جلب توجه مخاطبان هدف و برقراری یک ارتباط معنادار با آن‌هاست. در این مقاله، به تشریح عناصر اساسی برای افزایش آگاهی...

رایحه برند چگونه به برندینگ ما کمک می کند؟

در فضای بسیار رقابتی امروز ، بازاریابی رایحه برند یا Scent Marketing ، دیگر صرفاً یک تاکتیک تبلیغاتی ساده محسوب نمی‌ شود . این رویکرد به یک استراتژی قدرتمند حسی و شناختی بدل شده است که نقشی کلیدی در ایجاد تمایز مؤثر و تقویت هر چه بیشتر هویت برند ایفا می‌ کند . رایحه ‌ای...

بازاریابی رایحه چیست ؟

آیا تا به حال وارد یک فروشگاه یا رستوران شده‌اید که بوی خوشایندی حس کرده باشید؟ آن بو به عنوان یک قسمت از تکنیک بازاریابی جدید به نام “بازاریابی رایحه” یا “بازاریابی با بو” میباشد. بازاریابی رایحه  ترکیبی از تبلیغات معمولی با تأثیر آرام و قدرتمند رایحه است تا فروش را افزایش دهد و تجربه...

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو یک جنبه اساسی است که در ایجاد هویت بصری برند بسیار تأثیرگذار است. اشکال هندسی مانند دایره، مربع، مثلث و خمیدگی‌ها، به عنوان عناصر اصلی لوگوها، احساسات و مفاهیم خاصی را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کنند. درک عمیق از روان‌شناسی این اشکال، به طراحان اجازه می‌دهد لوگوهایی ایجاد کنند...

تجربه برند یا Brand Exprience    چیست ؟

تجربه برند چیست؟ تجربه برند مجموعه تمام حس‌ها، افکار، احساسات و واکنش‌های افراد در پاسخ به یک برند است. تجربه برند به یک کانال یا نوع رسانه خاص محدود نمی‌شود؛ بلکه نتیجه حسی تمام اتفاقاتی است که برای یک برند می افتد. تجربه برند در نهایت نشان‌دهنده احساس مشتری درباره برند شما قبل، در حین...
1 2 3 4 5 6 7