برندسازی یک تلاش چندجانبه است که از مرحله ساخت لوگو و ایجاد شعار جذاب به مراتب فراتر می‌رود. چالش اصلی در جلب توجه به برند شما و برقراری ارتباط معنی‌دار با مخاطبان هدف است. در این مقاله، به عناصر اساسی برای افزایش آگاهی از برند می‌پردازیم و به بررسی استراتژی‌های موثری که قدرت آگاهی از برند شما را افزایش می‌دهند و تأثیر ماندگاری بر مشتریان بالقوه را دارند، می‌پردازیم. از بهره‌گیری از تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال تا بررسی راه‌های تبلیغات سنتی، شما را با ابزارها و دیدگاه‌های لازم برای ایجاد یک استراتژی موفق افزایش آگاهی از برند که کسب و کار شما را در فضای رقابتی امروزی متمایز می‌کند، مجهز خواهیم کرد.

آگاهی از برند چیست؟

آگاهی از برند به مقداری است که مردم با برند شما آشنا هستند. این یک  معیاردر بازاریابی است که شناخت برند شما در میان مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه را اندازه‌گیری می‌کند. هرچه برند شما آشناتر و قابل شناسایی‌تر باشد، آگاهی برند بالاتری دارد.

 آگاهی از برند در بالای مخروط بازاریابی قرار دارد و اولین مرحله از سفر مشتری است. سفر مشتری با آشنایی مردم با وجود برند شما شروع می‌شود و با تبدیل شدن به مشتریان دائم که درباره برند شما حرف می‌زنند، به اتمام می‌رسد.

1.جلب توجه دنبال‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی

حتی اگر موفق به جلب تعدادی از دنبال‌کنندگان شده باشید، این به معنای آن نیست که آن‌ها شما را در میان صدها حساب دیگری که دنبال می‌کنند، فراموش نمی‌کنند.

انتشار محتوای جذاب به طور مکرر به جلب توجه بیشتر دنبال‌کنندگان شما کمک خواهد کرد و آگاهی آن‌ها را تقویت می‌کند.

بهترین راه برای جلب توجه دنبال‌کنندگان شما، نظارت بر آمار شبکه‌های اجتماعی شما است تا ببینید کدام محتوا بازدهی بیشتری دارد. سپس الگوهای موجود در این محتوا را تحلیل کرده و محتوای جدیدی ایجاد کنید که شباهت با این پست‌های موفق داشته باشد.

به عنوان مثال، فرض کنید که یک مرکز مراقبت از سگ‌ها دارید و متوجه می‌شوید که پست‌های پر بازده شما ویدئوهایی هستند که سگ‌های مشتریان شما با هم بازی می‌کنند.

 با انتشار این نوع ویدئوها چند بار در هفته و به اشتراک گذاشتن آن‌ها به عنوان ریل در اینستاگرام، می‌توانید دامنه تأثیر خود را گسترش دهید و آگاهی را در تمام پلتفرم‌ها افزایش دهید.

02. انتشار تبلیغات دیجیتال

علاوه بر جذب مخاطبین فعلی، شما همچنین می‌توانید از تبلیغات  با هزینه در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی در میان مخاطبان جدید استفاده کنید.

– یک مخاطب مشابه افرادی که ویژگی‌های مشابهی با دنبال‌کنندگان فعلی شما دارند، ایجاد کنید تا احتمال توجه به تبلیغات شما نسبت به یک مخاطب عمومی بیشتر شود.

– به افرادی که وب‌سایت شما را بازدید کرده‌اند، تبلیغات خود را در اینستاگرام را نمایش دهید.

تست A/B را انجام دهید تا بهترین مکان‌ها و زمان‌های نمایش تبلیغات خود را تعیین کنید

همچنین می توانید تبلیغات گوگل را نیز امتحان کنید.

.

03.همکاری با اینفلوئنسرها

همکاری با اینفلوئنسرها برای ایجاد محتوای تبلیغاتی می‌تواند به برند شما کمک کند تا به مخاطبان جدیدی دست یابید.

برای همکاری بهتر، با اینفلوئنسرهایی که مخاطبان آن‌ها علایق مشابه با برند شما دارند، همکاری کنید.

به عنوان مثال، اگر یک برند وسایل آشپزخانه دارید، با یک اینفلوئنسر همکاری کنید که تیک‌تاک‌های پخت و پز را به اشتراک می‌گذارد، نه یک فردی که فقط تست کننده غذا برای رستوران هاست.

برای شروع، یک لیست از اینفلوئنسرهایی که محتوای مرتبط با برند شما را به اشتراک می‌گذارند، ایجاد کنید.

 سپس از آن‌ها درخواست دریافت اطلاعات insight پیج را از طریق دایرکت  یا ایمیل کنید.

insight شامل اطلاعات دموگرافیک مخاطبان،نرخ درگیری پست و نرخ‌هایی ست که به شما کمک می‌کند تا بررسی کنید که آیا این اینفلوئنسرمناسب کسب و کار شما هست یا خیر.

پس از شناسایی اینفلوئنسر های مناسب برای کمپین خود، در مذاکرات شرایط همچون پرداخت، خروجی‌ها، دوره‌های بازبینی، پیگیری عملکرد و شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) را مورد بررسی قرار دهید.

اگر اینفلوئنسرها با  KPI‌های شما مطابقت داشته باشند، در نظر داشته باشید که ممکن است بخواهید دوباره با آن‌ها همکاری کنید.

05. ارائه محصول یا خدمات  فریمیوم

ارائه یک نمونه رایگان از محصولات و خدمات شما می‌تواند به تولید هیجان و آگاهی از برند شما کمک کند. “فریمیوم” کلمه‌ای است که از ادغام واژه‌های “رایگان” و “ویژه” ساخته شده است.

این به یک نسخه کوچک‌تر از محصول شما که رایگان ارائه می‌شود اشاره دارد. مثالی از یک خدمت فریمیوم، مشاوره رایگان 15 دقیقه از یک شرکت دکوراسیون داخلی است و یا حتی یک بازی موبایل که برای به دست آوردن امتیاز تبلیغات  چند ثانیه ای نشان میدهد، مثالی از یک محصول فریمیوم است.

از ارائه محصولات فریمیوم برای جلب مشتریان استفاده کنید و سپس آن‌ها را به ارتقاء به یک محصول یا خدمات پرداختی تشویق کنید.

06. بهبود بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهینه‌سازی موتورهای جستجو  (SEO) فرآیند توسعه وب‌سایت به گونه‌ای است که به آن کمک می‌کند تا در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای کلمات کلیدی که با برند شما مرتبط هستند، ظاهر شود.

 به عنوان مثال، اگر یک رستوران تاکو درمیامی دارید، احتمالاً می‌خواهید در بالای SERP برای کلمات کلیدی مانند “غذای مکزیکی میامی” یا “بهترین تاکوها در میامی” ظاهر شوید.

SEO یک استراتژی موثر برای اطلاع‌رسانی درباره کسب‌وکار شما بدون هزینه برای تبلیغات است. اصل SEO انجام تحقیقات کلمات کلیدی و سپس توسعه محتوای صفحه و وبلاگ به‌طوری است که با اهداف آن تحقیقات کلمات کلیدی هماهنگ شود.

07.مشارکت در وب‌سایت یک کسب‌وکار مکمل

با ارائه نوشتن مقالات وبلاگ برای وب‌سایت یک کسب‌وکار مکمل، می‌توانید دامنه تأثیر برند خود را به مخاطبان جدید و مشتاق گسترش دهید.

 نویسندگی مهمان نه تنها آگاهی از برند را افزایش می‌دهد بلکه به شما امکان می‌دهد (بک لینک) کسب کنید که  SEO  را بهبود می‌دهد و محتوای شما را در نتایج جستجو به رتبه‌های بالاتری میبرد.

 به عنوان مثال، اگر گلفروش هستید، می‌توانید درباره چگونگی انتخاب میز میهمانی عروس برای وبلاگ یک سایت مرتبط با عروسی نویسندگی کنید.

08. برگزاری یا شرکت در رویدادها

تا کنون، اکثراً استراتژی‌های دیجیتال برای افزایش آگاهی از برند را آموخته‌اید. اگر می‌خواهید بدانید چگونه آگاهی از برند خود را در محیط حضوری افزایش دهید، این بخش مناسب شماست: در رویدادهای مرتبط با کسب‌وکار خود شرکت کنید یا آنها را برگزار کنید.

یک غرفه در کنفرانس‌های مرتبط باز کنید، رویدادهای موقت ایجاد کنید یا با برندهای دیگر همکاری کنید. حتی اگر کسب‌وکار شما فروشگاه فیزیکی نداشته باشد، شرکت در رویدادها ممکن است امکان آشنایی در محیط حقیقی و کمک به گسترش شناخت از برند شما را فراهم کند.

به عنوان مثال، اگر یک شرکت ارسال سفارش تمیزکاری آنلاین دارید، می‌توانید با یک باشگاه ورزشی همکاری کنید، نمونه‌های رایگانی از محصولات خود را توزیع کرده و لینک‌های ارجاعی را برای پیگیری کارایی تلاش‌هایتان ایجاد کنید.

9.سرمایه‌گذاری در تبلیغات سنتی

یک استراتژی جاودانه برای افزایش آگاهی از برند، سرمایه‌گذاری در کانال‌های تبلیغاتی سنتی مانند تابلوهای تبلیغاتی است .شما می توانید با مراجعه به شرکتهای تبلیغات محیطی مانند کانون تبلیغاتی ایران زمین اطلاعات مناطق پر ترافیک شهری یا بین شهری را دریافت کنید.

با داشتن این داده‌های ارزشمند در دست، گزینه‌های خود را با دقت ارزیابی کنید و منابعی را که با جمعیت هدف شما همخوانی دارند و بیشترین بازده را دارند، شناسایی کنید.

. یک کمپین تبلیغاتی محیطی با تمرکز بر آگاهی از برند می‌تواند به عنوان یک پلتفرم معرفی اجمالی عمل کند و عموم را با نام برند، لوگو، شعار و چند محصول کلیدی آشنا کند. تبلیغات ساده و مستقیم معمولاً برای این هدف موثرتر هستند و به بهترین شکل ممکن عموم را با برند شما آشنا می‌سازند.

10.گسترش برند با محصولات جدید

اگر از یک پایه قوی برای آگاهی از برند برخوردار هستید، با ارائه محصولات و خدمات خود به روش‌های جدید، برند خود را توسعه دهید.

به عنوان مثال، فرض کنید که یک زنجیره کوچک از فروشگاه‌های موفق بستنی در جنوب کالیفرنیا دارید. مردم از نزدیک و دور برای امتحان طعم‌های نوآورانه شما می‌آیند. و خود طعم های جدید باعث میشود که مردم برای مراجعه به شما رغبت پیدا میکنند.

این مقاله ادامه دارد….

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها