بلاگ-بازاریابی

بازاریابی

ایران زمین

مقالات و آموزش های مرتبط با بازاریابی

تاثیر روانشناسی رنگ در بازاریابی

حوزه روانشناسی رنگ در بازاریابی، یک دانش میان‌ رشته‌ای جذاب است که در آن، هنر طراحی، روان ‌شناسی و علم رفتارشناسی انسان به یکدیگر می ‌رسند. روانشناسی رنگ به ما نشان می ‌دهد که چطور رنگ‌ ها می ‌توانند از منطق ما عبور کرده و مستقیماً با احساسات، ادراک و کنش‌های ناخودآگاه ما درگیر شوند....

رنگ شناسی در بازاریابی

رنگ ، توانایی شگفت ‌انگیزی در عبور از منطق و برقراری ارتباط مستقیم با مراکز احساسی مغز ما دارد . این قدرت می ‌تواند توجه ما را به خود جلب کند ، خاطره‌ ای را زنده کند ، حسی از اعتماد بیافریند و در نهایت ، روی تصمیمات ما برای خرید تأثیر بگذارد . به...

برنامه عملیاتی حفظ مشتری

در چشم‌انداز تجارت، توجه به برنامه‌های حفظ مشتری به شدت افزایش یافته است. در بازاری که از تنوع فراوانی برخوردار است، مهم نیست فقط مشتریان را جلب کنید بلکه  باید آنها را برای مدت طولانی جذب و درگیر نگه دارید. زیرا فروش به مشتریان موجود هزینه کمتری نسبت جذب مشتری جدید دارد. بسیاری از برندهای...

حفظ و نگهداشت مشتری چیست؟ معیار ها و روش ها

حفظ و نگهداشت مشتری یعنی توانمندی یک کسب و کار در حفظ مشتریان موجود و استمرار در کسب درآمد از آنان. این فرایند، با تحلیل دلایل ترک مشتریان و با استفاده از استراتژی‌های مناسب، گروهی پایبند از خریداران را ایجاد می‌کند که به طور متناوب خرید می‌کنند و همیشه امکان این را دارند که  خریدهای...

تبلیغات روز پدر

مناسبت روز پدر ، پنجره ‌ای است به دنیای احساسات ناب خانوادگی که می ‌تواند دروازه‌ای برای ارتقای جایگاه برند شما باشد. وقتی فرزندان با اشتیاق به دنبال هدیه‌ ای خاص برای قهرمانان زندگی‌ شان می ‌گردند، برندها فرصتی بی ‌نظیر می ‌یابند تا در این تجربه احساسی نقشی ماندگار ایفا کنند. همانطور که روز...

مراحل تست A/B

تست A/B یک فرآیند آزمایشی است که ابتدا نمونه‌ها را به دو گروه A و B تقسیم می‌کند، سپس تغییراتی در گروه B اعمال شده و داده‌های به دست آمده از هر دو گروه جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌شوند. در مراحل تست A/B، ابتدا هدف و معیارهای اندازه‌گیری تعیین می‌شوند. سپس، تغییرات موردنظر در...

تست A/B چیست و چگونه به بازاریابی ما کمک میکند؟

تست   A/B یک روش تحقیقاتی است که در بازاریابی، توسعه وب، و تجربه کاربری (UX) استفاده می‌شود. در این روش، دو نسخه یا بیشتر از یک المان، مانند یک صفحه وب یا تبلیغات، با یکدیگر مقایسه می‌شوند تا معین شود کدام نسخه عملکرد بهتری دارد. این روش گاهی به نام تست تقسیم نیز شناخته می‌شود....

بلک فرایدی چیست ؟ چگونه بازاریابی میشود؟

بلک فرایدی چیست؟ بلک فرایدی پرترددترین و پرهیاهوترین روز خرید سال است. این روز بعد از جشن‌های شکرگزاری می‌آید و به طور معمول نمایانگر شروع فصل خرید برای  تعطیلات کریسمس است. در واقع بلک فرایدی زمانی است که باید تلاش کنید عملکرد انتهای سال را  به عنوان یک صاحب کسب و کار بهبود بخشید داشتن...

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو یک جنبه اساسی است که در ایجاد هویت بصری برند بسیار تأثیرگذار است. اشکال هندسی مانند دایره، مربع، مثلث و خمیدگی‌ها، به عنوان عناصر اصلی لوگوها، احساسات و مفاهیم خاصی را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کنند. درک عمیق از روان‌شناسی این اشکال، به طراحان اجازه می‌دهد لوگوهایی ایجاد کنند...

تبلیغات ولنتاین و بازاریابی مناسبتی

از تخفیف های مناسبتی تا افزایش تعامل با مشتریان و پست‌های تعاملی در فضای مجازی- این مقاله به ایده های تبلیغات ولنتاین مناسب برای شما می پردازد: آیا شما به تازگی شروع به برنامه‌ریزی کمپین بازاریابی مناسبتی خود کرده‌اید یا به دنبال افزودن کمی خلاقیت به برنامه محتوایی خود هستید؟ برای اجرای یک کمپین مؤثر...

مود برد چیست و چگونه مودبرد درست کنیم؟

مود برد (Mood Board) یک کلاژ فیزیکی یا دیجیتالی از ایده‌ها است که معمولاً در زمینه‌هایی مانند طراحی داخلی، مد و طراحی گرافیک استفاده می‌شود. خصوصا در صنعت تبلیغات. به عبارتی دیگر مود برد (Moodboard) ابزاری بصری است که طراحان برای نمایش ایده‌های خود از آن استفاده می‌کنند. این ابزار شامل تصاویری از رنگ‌ها ،...

تبلیغات VOD و انواع آن: چرا کسب و کارها باید از آن استفاده کنند

 VOD (Video on Demand –  ویدئو بر اساس تقاضا)  به پلتفرم‌هایی اطلاق می‌شود که محتوا را از طریق مدل‌های اشتراکی (Subscription)، پرداخت به ازای مشاهده   (Pay-per-view) ، و اجاره (Rentals) توزیع می ‌کنند.  این مدل به کاربران این امکان را می ‌دهد که محتوا را هر زمانی که بخواهند، در هر مکانی و با استفاده...

بازاریابی محتوایی با ویدیوهای کوتاه در سال 2022

ویدئوهای کوتاه این روزها همه جا هستند. اکنون، همانطور که پلتفرم‌هایی مانند TikTok، Instagram Reels، YouTube Shorts، Google، LinkedIn و Pinterest امکانات ویدئوی کوتاه خود را گسترش می‌دهند، برندها همچنان باید به این موضوع توجه داشته باشند. در بررسی روندهای صنعت بازاریابی 2022 وبلاگ HubSpot، متوجه شدیم که بیش از نیمی از بازاریابان (51٪) که...

بازاریابی در لینکدین: راهنمایی برای شروع

آیا می دانید LinkedIn بیش از 774 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد؟ این معیار به تنهایی پلتفرم را به یکی از برترین شبکه های اجتماعی امروز تبدیل می کند.آیا کسب و کار شما از LinkedIn برای بالابردن آگاهی از نام تجاری، ایجاد شبکه سازی شما، افزایش مشتریان و تبدیل و افزایش درآمد استفاده می...

ساخت اکانت تجاری توییتر: آنچه بازاریاب ها باید بدانند

وقتی به اهداف خرید آنلاین فکر می کنید، شاید توییتر اولین جایی نباشد که به ذهن شما خطور می کند. با این حال، با افزایش فروش آنلاین تا حدودی به دلیل همه گیری COVID-19، شبکه های اجتماعی خواهان این اقدام یعنی راه اندازی امکان فروش الکترونیکی هستند. در اینستاگرام، صاحبان مشاغل می توانند ویژگی “فروشگاه”...
1 3 4 5 6 7 10