بلاگ-طراحی و خلاقیت

طراحی و خلاقیت

مقالات و آموزش های مرتبط با طراحی و خلاقیت
بلاگ

طراحی و خلاقیت

مقالات و آموزش های مرتبط با طراحی و خلاقیت

فتوگرافیک نگاهی نو به دنیای گرافیک

رشته فتوگرافیک در واقع ادغام دو رشته عکاسی و گرافیک است که به منظور نیاز بازار کار به این مهارت دو سال است که در هنرستان‌ها تدریس می‌شود این رشته از رشته‌های خدماتی نیز محسوب می‌شود. هنرجویان در این رشته مهارت‌هایی چون عکاسی، تصویرسازی، تایپوگرافی بدست می‌آورند و با نرم‌افزار هایی همچون ایلاستریتور و فتوشاپ...

دیزاین یا طراحی؟

سالهاست که بر لزوم استفاده از «طراحی گرافیک» در بسترهای مختلف تأکید می‌شود. حال پرسش اینجاست که آیا این عبارت می‌تواند برابر نهاد درستی از نسخۀ مرجع خود «گرافیک دیزاین» باشد؟ از آنجا که گرافیک بی هیچ تغییری وارد دایرۀ لغاتی ما شده، بدیهی است برای نیل به این موضوع بر واژۀ دوم این عبارت...

چگونگی پرورش یک ایده

بعید است اولین ایده، بهترین ایده باشد. بنابراین ایده‌یابی را باید یک فرایند تکمیلی دانست. ارائه مثالی در این زمینه ضروری است. فرض کنید قرار است برای فیلم «راننده تاکسی» پوستری طراحی کنید. براساس آن چه تاکنون آموخته‌اید؛ باید کار را از نشانۀ مرتبط آغاز کنید. الف) نشانۀ مرتبط می‌تواند همان تیپ خاص دونیرو در...

یک گرافیست چگونه از موضوع ایده می‌سازد؟

در هنر طراحی گرافیک، همانند سایر رشته‌های هنرهای تجسمی دو سبک عمده، کارکردگرا (فونکسیونل) و صورت‌گرا (فرمال) وجود دارد.

سخن گفتن تنها با دو واژۀ تصویری

ظاهراً تنها دو نشانه تصویری برای انتقال هر پیامی کافی است. هر گرافیست خلاقی قادر است تنها با دو واژه تصویری هر پیام یا هر مفهومی را که لازم است به مخاطبانش منتقل سازد.

تدابیر تبلیغات و هنر مفهومی

آلن کاپرو در رساله‌ای در سال ۱۹۶۴ تصریح کرد: «اگر هنرمندان در ۱۹۴۶ در جهنم بودند، اکنون در کسب و کارند».

میخ و چکش بصری؛ چگونه تصویری ماندگار از کلمات برای مردم بسازیم؟

وقتی در دنیایی از واژه‌ها زندگی می‌کنید، تمایل دارید که دنیای تصاویر را به طریقی، نسبت به دنیای واژه‌ها، درجه دوم اهمیت قرار دهید. با این حال طبیعت تصویری است، نه کلامی. در پارک قدم بزنید، در اقیانوس غواصی کنید یا از کوهی بالا بروید. واقعیت همین است و هیچ واژه‌ای در طبیعت وجود ندارد....

تبلیغات غیر متعارف محیطی

منظور از تبلیغات غیر متعارف محیطی آن دسته از تبلیغاتی هستند که...

برندالیسم و استفاده از هجو تبلیغاتی؛ جلوۀ تبلیغاتی هنر

جنبش ضدتبلیغاتی برندالیسم در جولای سال ۲۰۱۲ در لندن پایه‌گذاری شد. ‌۲۶ آرتیست بریتانیایی یک کمپین تبلیغات هجو یا تخریبی به راه انداختند. در ماه می سال ۲۰۱۴ چهل فعال برندالیسم ۳۶۵ جایگاه تبلیغات محیطی را در ده شهر انگلستان جایگزین آثار خود کردند؛ ایستگاه اتوبوس، بیلبورد و هر جایگاه دیگری را با طرح‌های مونوکروم و...

هنر در تبلیغات

امروزه رابطۀ بین هنر و تبلیغات پربارتر و پیچیده‌تر از گذشته به نظر می‌رسد و یکی از مؤلفه‌های مهم در فرآیند تحولات اخیر هنر، نوعی فاصله گرفتن از هنری است که پیوسته از آویختن با مسائل سیاسی، اجتماعی و تجاری اجتناب می‌ورزید و با آنکه تصور می‌شد هنر و تبلیغات روشی بی‌مانند در اواخر قرن...

نقش تصویر در تبلیغات ؛ متقاعدسازی دیداری (Visual Persuasion)

یکی از هدف‌های عمده برای به‌کارگیری تصویر در فعالیت‌های تبلیغاتی، ایجاد واکنش یا به تعبیر روان‌شناختی آن برانگیختن پاسخ در میان مخاطبان است. آنچه هدف تصاویر تبلیغاتی است تنها مجذوب کردن مخاطبان نیست؛ بلکه ایجاد رفتاری است که انتظار می‌رود در محل موقعیت دیگری مانند فروشگاه یا در پای صندوق رأی به وقوع بپیوندد. تصاویر...

گالری رادیویی موزۀ لوور ابوظبی

موزۀ لوور ابوظبی که در سال ۲۰۱۷ شروع به کار کرده است، برای مسافرانی که از دبی به سمت ابوظبی در سفر هستند، ترتیب یک گالری رادیویی را داده است.

تبلیغات نوروزی برندها

حضور تبلیغاتی برندها در روزهای مناسبتی همیشه مورد توجه مخاطبان است. برندهایی که به مخاطبان خدمات ارائه می دهند، مانند یک دوست در روزهای احساسی و معنوی همراهشان باشند. در این راستا برندهایی که برای حضور در روزهای مناسبتی از قبل برنامه ریزی کرده و آگهی متفاوتی را ارائه کنند، بیشتر از مابقی مورد توجه...
1 4 5 6 7