شاید بارها به عبارت کمپین تبلیغاتی برخورد کرده باشید امروز میخواهیم این مفهوم را برای شما توضیح دهیم.روند برنامه ریزی یک کمپین تبلیغاتی پیچیده است. ارائه یک پیام مناسب از طریق چندین کانال برای بدست آوردن مخاطبان خود کار آسانی نیست. حقیقت این است که بدون وجود یک استراتژی هوشمند ، تبلیغات می تواند به سرعت به یک آشفتگی تبدیل شود.

در این پست ، شما یاد می گیرید که چگونه نقشه های موفقیت آمیز بازاریابی و کمپین تبلیغاتی را ترسیم کنید. از برنامه ریزی تا اجرا ، همه چیز را برای هدایت سازمان یا مشتری خود به سمت موفقیت حفظ خواهید کرد. در ادامه با ایران زمین همراه باشید

در این مقاله  با این موضوعات آشنا میشوید:

آنچه یک کمپین  تبلیغاتی را تشکیل می دهد؟

 چرا باید وقت خود را صرف برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی کنید؟

 انواع کمپین تبلیغاتی و نحوه ایجاد و برنامه ریزی یک کمپین تبلیغاتی

\

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی پروژه ای است متشکل از چندین محتوا یا رویداد ، که توسط یک موضوع واحد به هم متصل شده اند ، با تاریخ شروع و پایان روشن. برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی فرایند سازماندهی همه چیز در پشت صحنه برای اطمینان از روندی کارآمد و روان است.

برنامه ریزی به شما کمک می کند تا در هر رویداد و هر زمانی به اهدافتون برسید

به هر حال چرا باید وقت خود را صرف برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی کرد؟

کار خلاقانه و با کیفیت به طور تصادفی اتفاق نمی افتد!!.

اگر شما از آن دسته از افراد هستید  که برای به دست  آوردن استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی زمان صرف نمیکنید بدانید که بعدها با ضررهای هنگفتی مواجه خواهید شد.

با برنامه ریزی صحیح ، کمپین های تبلیغاتی موارد زیر را انجام می دهند:

از طریق چندین کانال یک پیام واضح و روشن را برقرار میکند.

ایجاد آگاهی و ماندگاری در ذهن  توسط برند شما. این نوع سازگاری می تواند بیش از 30٪ افزایش درآمد داشته باشد.

تجارت خود را بهتر از رقبا یکباره رشد دهید. جذب سرنخ و افزایش درآمد نتیجه کمپین خواهد بود

کمپین بدون برنامه ریزی فقط کاری پرمشغله است.

مطمئناً ، باید طوری برنامه ریزی کنید که هر روز دقیقا بدانید که چه  کارهایی باید انجام دهید. در یک کمپینی کار کنید که کاملاً فکر شده باشد

در اینجا 11 مثال از متداولترین مدل های  کمپین تبلیغاتی که احتمالاً به شما قرار است کمک کند را آورده ایم:

کمپین های تبلغیاتی ورودی

فعالیت های بازاریابی ورودی از چندین کانال برای افزایش آگاهی در مورد تجارت شما استفاده می کنند.

ایده این است که شما در کدام صنعت  مشغول هستید و در یک کلام برند شما در چه حوزه ایست بنا بر این بوسیله این افزایش آگاهی سرنخ ها و مشتریان بالقوه تان کم کم به سمت شما کشیده میشوند .

فعالیت های  کمپین تبلیغاتی ورودی از چندین کانال برای افزایش آگاهی در مورد تجارت شما استفاده می کنند مثل فضای مجازی و بیلبورد ها و تبلیغات محیطی که صرفا وظیفه برندسازی شما را خواهند داشت!.

کمپین های راه اندازی محصول یا ویژگی ها

محصول ، خدمات یا ویژگی جدیدی برای معرفی دارید؟ شما می توانید کمپین های بازاریابی را برنامه ریزی کنید تا حول محور آنها بچرخد. هدف گسترش آگاهی در مورد پرتاب و متقاعد کردن مردم برای خرید یا امتحان آن است

به عنوان مثال یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی محصول از Descript آنها یک ویدیو ایجاد کردند تا مجموعه جدیدی از ابزارهایی را که به نرم افزار خود اضافه کرده اند را اعلام کنند.

کمپین های فروش وکمپین  تبلیغاتی شما می تواند هدفی داشته باشد. این نوع کمپین صرفاً حول فروش متمرکز است ، چه مشتریانی را که برای اولین بار در آن حضور دارند یا مشتریان فعلی را متقاعد به صرف هزینه بیشتر می کنند. در اینجا مثالی از کمپین فروش Vets4Pets آورده شده اند آنها با اجرای یک برنامه معرفی در تلاشند تا افراد بیشتری را به مشتریان خود ملحق کنند. اگر مشتری موجود مشتری جدیدی را معرفی کند ، هر دو 10 پوند اعتبار می گیرند:

کمپین های تبلیغاتی در تعطیلات

اگر یک رویداد یا تعطیلات بزرگ در راه است ، می توانید یک کمپین تبلیغاتی را همزمان با آن برنامه ریزی کنید. این ممکن است از اعیاد تا جشن های ملی ومذهبی باشد.

نگاهی بیندازید که Pretty Little Thing  با کمپین تبلیغاتی  خود این کار را انجام می دهد.

کمپین های تبلیغاتی  فصلی

تفاوت بین کمپین های فصلی و تعطیلات این است که اولی تقاضا را در بعضی از زمان های سال افزایش میدهد

به عنوان مثال ، در صنعت الکترونیک ، جمعه سیاه بسیار بزرگ است. به همین دلیل Best Buy چندین بیانیه مطبوعاتی درباره تخفیفات خود در جمعه در مجلات USA Today و Reviewed  ارائه می دهد:

کمپین های مقایسه محصول

هر  شغلی  یک رقیب دارد. مشتری ها همیشه در حال مقایسه هستند ، اما  کمپین تبلیغاتی با محوریت مقایسه محصولات می تواند مشتریان جدید را برای انتخاب شما متقاعد کند.

در اینجا Monday.com  (ابزار کنترل پروژه)  مردم را به مقایسه نرم افزارشان با نرم افزار ASANA  دعوت میکند:

کمپین های قطره ای از طریق ایمیل

تبلیغات از طریق ایمیل یک روش عالی برای پرورش سرنخ (به عنوان مثال افرادی که قبلاً تصمیم گرفته اند با محصولاتتان آشنا شوند) است. یک کمپین قطره ای یک سری ایمیل را در یک دوره مشخص ارائه می دهد.

در اینجا نحوه استفاده Blood از کمپین های ایمیل قطره ای برای تشویق مشترکان خود به سمت اهدای خون پس از ثبت نام وجود دارد:

کمپین های رسانه های اجتماعی

زیبایی این نوع کمپین این است که می توانید در مورد  همه برنامه های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنید.

فیلم ها ، تصاویر و متن ها همه در شبکه های اجتماعی کار می کنند ، تا زمانی که بتوانید آنها را به گونه ای ترکیب کنید که توجه کسی را به خود جلب کند ، می توانید آنها را برای رسیدن به هر هدفی به وب سایت خود هدایت کنید.

به عنوان مثال AdEspresso از پست های LinkedIn برای هدایت افراد به سمت صفحه ثبت نام در وبینار استفاده می کند:

کمپین های  تبلیغاتی اینترنتی (ads)

بودجه اضافی برای یک کمپین دارید؟ تزریق پول نقد در تبلیغات  (AD)می تواند به افرادی که به طور ارگانیک با آنها تماس ندارید دسترسی پیدا کنید.هدف قرار دادن عمیق به این معنی است که شما می توانید افرادی را ترغیب کنید که شما را به هدفتان برساند این هدف میتواند خرید یک محصول باشد یا لایک کردن صفحه شما یا…

در اینجا نحوه استفاده Podia از تبلیغات Facebook برای تبلیغ محصولات خود آورده شده است:

کمپین تبلیغاتی بوسیله اینفلوئنسر ها

اینفلوئنسرها افرادی هستند که مخاطبان زیادی در شبکه های اجتماعی ، وب سایت یا YouTube دارند. برندها می توانند برای دستیابی به مخاطبان وفادار و اثبات اجتماعی با آنها شریک شوند.

این کار به این دلیل جواب می دهد که مخاطبان آنها به تأثیرگذار اعتماد دارند و اگر کالای شما را ذکر کنند ، مخاطبان به توصیه آنها اعتماد می کنند. برای مثال Beauty Works را در نظر بگیرید. آنها با اینفلوئنسرها شریک می شوند و به دنبال کنندگان خود یک کد تخفیف می دهند که اینفلوئنسر نیز از صاحب برند یک مبلغی دریافت خواهد کرد:

کمپین های تبلیغاتی آفلاین

شاید فکر کنید که تبلیغات همیشه باید از نوع آنلاین و اینترنی باشد ، اما ممکن است کمپین های آفلاین  بیشتر به کارتان بیاید – مانند تبلیغات بیلبوردی ، یا تبلیغات تلویزیونی. تبلیغات محیطی یا بیلبوردی را اگر خوب و با طراحی های درست انجام دهید میتواند محتوایی برای بازگردش در فضای مجازیتان باشد مثلا یک بیلبورد خوب یا یک تیزر خوب میتواند پستی برای اینستاگرامتان باشد

شما میتوانید نمونه هایی از پروژه های اجرا شده از تبلیغات محیطی توسط شرکت ایران زمین را از این قسمت مشاهده کنید

نحوه ایجاد و برنامه ریزی یک کمپین تبلیغاتی

اکنون که دانستیم یک کمپین  تبلیغاتی چگونه به نظر می رسد ، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه در واقع می توانید یک کمپین را برنامه ریزی کنید.

در اینجا نحوه برنامه ریزی یک کمپین بازاریابی و آماده سازی محتوا ، پیام رسانی و دارایی های خود برای راه اندازی وجود دارد.

1. تعیین کنید چه چیزی را تبلیغ می کنید

محصول ، ویژگی یا خدمات جدید

منبع (به عنوان مثال یک پست وبلاگ ، وبینار یا ویدیو)

یک پیام تجاری

این آسانترین قسمت از برنامه  کمپین تبلیغاتی شما است ، اما مهمترین است.

شما می توانید بزرگترین کمپین را در جهان داشته باشید ، اما اگر چیزی که تبلیغ می کنید درجه یک – یا حداقل چیزی که بازار هدف شما می خواهد – نباشد ، در این صورت  شکست حتمی است!

2. یک تم کمپین یا مفهوم ایجاد کنید

شما دقیقاً می دانید که چه چیزی را تبلیغ می کنید ، اما کمپین تبلیغاتی شما باید یک موضوع اصلی داشته باشد که همه چیز را به هم پیوند دهد.

این همان چیزی است که دیوید اوگیلوی آن را داشتن “یک ایده بزرگ” نامید.

دقیقاً چه چیزی را  برای کمپین خود به عنوان  ایده یا مضمون اصلی در نظر گرفته اید؟

با این روند ساده شروع کنید:

بدانید چه چیزی را می خواهید تبلیغ کنید و کمپین شما میخواهد مردم را به چه سمتی سوق دهد؟

اگر محصول جدیدی دارید ویژگی مهم آن چیست که آنرا متمایز میکند؟

از نظر قیمتی چه پیشنهاد متفاوتی دارید؟

با استفاده از چک لیست ، اطمینان حاصل کنید که در مرحله برنامه ریزی خود حتی یک قدم را از دست نداده باشید

به علایق و مشکلات مخاطبان خود فکر کنید. آنها با چه مشکلاتی روبرو هستند و چه چیزی توجه آنها را جلب خواهد کرد؟ برای این کار  میتوانید به بازاریابان  خود مراجعه کنید.

همپوشانی برند و علایق مخاطبان خود را پیدا کنید. مدیرعامل Portent ، ایان لوری ، یکی از اسلایدهای مورد علاقه ما را در مورد چگونگی انجام این کار گردآوری کرده است. طولانی است (بیش از 150 اسلاید) ، اما ارزش آن را دارد که برای خواندن مرور کنید.

شما فقط به یک موضوع اصلی احتیاج دارید که تمام قسمت های کمپین شما را به هم متصل کند و تجربه ای سازگار برای مخاطبان شما ایجاد کند.

این” ایده بزرگ” خواهد بود!.

ایده های طوفان فکری با تیم خود

وقتی نیاز به ایده پردازی داریم ، ما اغلب از یک فرآیند سه مرحله ای ساده استفاده می کنیم.

اگر مدتی است وبلاگ ما را دنبال کرده اید ، ممکن است قبلاً نحوه عملکرد آن را شنیده باشید. اگر نگران نباشید ، بیایید با هم مراحل را طی کنیم:

1:تیم خود را در یک اتاق جمع کنید. از همه بخواهید ده دقیقه وقت بگذارند تا آنجا که می توانند ایده بنویسند. هنوز نگران کیفیت آن ایده ها نباشید. آنچه در ابتدا به نظر ایده های بدی می رسد ممکن است با ورودی شخص دیگری به چیزی 10 برابر بهتر تبدیل شود.

2:ده دقیقه را صرف بلند خواندن هر ایده کنید. از هر یک از اعضای تیم بخواهید هر ایده را در یک مقیاس سه امتیازی بدست آورند: درمرحله اول یک ایده که میتواند اجرا شود  و بعدی ایده متوسط ​​و دیگری ایده ممنوعه است. انتظار ترکیبی از هر سه را داشته باشید.

ده دقیقه دیگر به مرور هر ایده بپردازید که همه قبول دارند یک ایده است. اینها بهترین ایده های شما هستند و باید با آنها همراه شوید.

با دنبال کردن این روند ، می توانید طوفان فکری کمپین های خود را در مدت زمان نیم ساعت تا یک ساعت بسته بندی کنید – بسته به این که در انتها چه زمانی برای بحث درمورد ایده ها صرف می کنید.

کانال های بازاریابی ایجاد کنید

در این مرحله ، شما می دانید که می خواهید به چه چیزی برسید.

شما مشتریانی را که سعی در جلب آنها دارید تعیین کرده اید و برای دستیابی به آنها کانالی را توسعه داده اید. اکنون ، شما باید بفهمید که چگونه و از کجا پیام های تبلیغاتی خود را منتشر میکنید.

در اصطلاح دنیای واقعی ، این بدان معنی است که بهترین مکان ها را برای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا در جایی که مخاطبان شما آن را مشاهده می کنند ، را بدانید!

در اینجا چند سوال برای پرسیدن وجود دارد:

آیا  رسانه ای که انتخاب کردید سابقه خوبی دارد؟ حتما به سابقه ی رسانه تان توجه کنید و به جایی بروید که می دانید جامعه هدف شما آنجا وجود دارد یا نه!

آیا کانال هایی وجود دارد که ما برای ایجاد مخاطبان بیشتر به آنها نیاز داشته باشیم؟ شاید ارزش این را داشته باشد که سراغ رسانه های ضعیف با پتانسیل بالا(جامعه هدف بالا) برای ایجاد منابع بهتر برای نام تجاری خود بروید

آیا محدودیت هایی در زمان و منابع ما وجود دارد؟ اگر پول کافی برای یک تبلیغات تلویزیونی ، کمپین رسانه های اجتماعی و تبلیغات خبری ندارید ، باید کمپین خود را بر اساس بودجه خود تنظیم کنید چه از لحاظ نیروی انسانی وچه از لحاظ اقتصادی.


این مقاله سعی داشت آگاهی هایی که برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی نیاز است را به شما بدهد و در آخر باید به شما بگوییم که شرکت ایران زمین با بهره گیری ازرسانه های مختلفی که در اختیار دارد میتواند برای شما یک کمپین تبلیغاتی همه جانبه برنامه ریزی کند شما میتوانید از قسمت تماس با ما با شرکت در تماس باشید


مقاله مرتبط :کمپین موفق کوکا کولا


همچنین بخوانید آموزش تحلیل و تبلیغات در اینستاگرام

همچنین بخوانید ریتارگتینگ چیست؟ چگونه مشتریان خودرا تعقیب کنیم؟

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mr.ali
Mr.ali
3 سال قبل

سلام خودتون کمپین تبلیغاتی برنامه ریزی میکنید؟