تبلیغات در اینستاگرام

اگر به دنبال تبلیغات در اینستاگرام  هستید اول از همه باید بدانید که تبلیغات در اینستاگرام مساله ای است که بهترین روش آن به دست خودتان باید انجام شود.امروزه تبلیغات در اینستاگرام بازارهای کاذبی را ایجاد کرده از جمله خرید و فروش پیجهای اینستاگرامی و یا خرید و فروش لایک و کامنت و  فالوور!! مطمئن باشید که در  انتهای این مسیر چیزی جز خالی  شدن جیب شما وجود ندارد! تبلیغات در اینستاگرام اصولی دارد که ما در شرکت ایران زمین این اصول را به شما مشاوره و آموزش می دهیم یعنی همان ماهیگیری را !

اولین مساله ای که در بحث تبلیغات در اینستاگرام اهمیت دارد این است که شما یک پیج بیزینسی داشته باشید یعنی حتی اگر پیج شما شخصی است می توانید پیجتان را به پیج بیزینسی تبدیل کنید

بعد از این مرحله مهمترین کاری که در مقوله تبلیغات در اینستاگرام میشود انجام داد این است که  شما باید یاد بگیرید که چگونه مخاطب  جذب کنید ..که این امر نیاز دارد که شما اول ابزارهای تحلیل اینستاگرام را بشناسید و بعد خودتان تحلیل روی مخاطبانتان و بازار هدفتان داشته باشید تا بتوانید در مقوله برندسازی خود در اینستاگرام و تبلیغات در اینستاگرام موفق باشید

اگر در دنیای داده و تجزیه و تحلیل تازه وارد هستید ، دانستن اینکه کدام یک از معیارهای اینستاگرام را برای ردیابی سرنخ ها بیشتر به درد شما میخورد ، کار سختی به نظر می رسد.

اما هنگامی که به به درک و تجزیه و تحلیل این معیارها  رسیدید …می تواند برای رشد برند تجاری شما یک انقلاب بزرگ باشد!

برای  اینکه کار ساده تر شود،

ما 8 معیار اینستاگرام را که در الگوریتم های سال 2021 باعث بیشتر دیده شدن شما میشود را بررسی میکنیم:

تبلیغات در اینستاگرام شماره 1: Reachment#

برای  وقتی نوبت به نظارت بر عملکرد برند خود در اینستاگرام می رسد و میخواهید میزان موفقیت خود را در اینستاگرام بسنجید  ، این معیاریکی از مهمترین معیارها را برای در نظر گرفتن بدانید.

  Reach  نشان می دهد که چند اکانت منحصر به فرد(چند نفر) پست شما را دیده اند و بنابراین چند نفر در مورد برند شما آگاه شده اند.

بنابراین اگر هدف شما افزایش آگاهی از نام تجاری و دستیابی به بیشترین تعداد کاربر ممکن است ، باید بر افزایش دسترسی خود (Reachment) در اینستاگرام متمرکز باشید.

باتوجه به بالا بودن و یا پایین بودن آمار (Reach) ، می توانید از این نتایج به عنوان یک نقشه راه برای پست ها و  استوری های آینده استفاده کنید. اینکه تا الان چه هشتگهایی استفاده کردید؟ آیا نرخ CTA شما برای تعامل بهینه شده است؟ آیا زمانی که مخاطبان شما بیشتر در اینستاگرام بودند ، شما پستهایتان را منتشر می کردید؟

 آیا تنوع تصاویر و یا ویدیو به اشتراک گذاشته شده وجود داشته که منجر به تعامل بالاتر شود؟ همه این عوامل می توانند تأثیر مستقیمی بر میزان دسترسی یک پست داشته باشند ، بنابراین لازم است هر تغییری را که می تواند به افزایش یا کاهش معیارهای شما کمک کند ، توجه داشته باشید.

چه تفاوتی بین (Reach) و(impressions) وجود دارد؟

به طور خلاصه ،     Reach تعداد بازدیدهای منحصر به فرد یک پست را منعکس می کند ، در حالی که تعداد impressions تعداد کل بازدیدهای یک پست را منعکس می کند (حتی اگر یک شخص چند بار آن را مشاهده کند)

از نظر برندینگ ، تمرکز بر Reach  و افزایش آن اهمیت بیشتر نسبت به Impression  دارد و به وسیله آن میتوانید متوجه شوید که به صورت واقعی برند شما چقدر دیده شده است.

با ابزارهای تحلیلی اینستاگرام ، می توانید پست ها و استوری های اینستاگرام را به ارزش 3 ماه در هر معیار عملکرد ردیابی کنید ، بنابراین می توانید ببینید که عملکرد بهتری داشته اید یا خیر.    

نمونه یکی از ایزارهای تحلیلی

تبلیغات در اینستاگرام شماره 2: فروش اینستاگرام (Sales) 

در طول سال ها ویژگی های جدیدی را برای کمک به برندهای تجاری فراهم کرده است تا برندها بتوانند فروش خود را در این سیستم عامل افزایش دهند (مانند پست های محصولات قابل خرید ، استیکرهای محصولات در استوری ، صندوق ، فیلترهای قابل خرید AR و اخیراً Instagram Shop) و به نظر نمی رسد که اینستاگرام سرعت  آپدیت های خود را برای سهولت کار برندها کاهش دهد!(البته متاسفانه خیلی از این ویژگی ها در ایران قابل استفاده نیست)

در کنار ویژگی های خرید داخلی اینستاگرام ، می توانید با افزودن پارامترهای UTM به هر پیوندی که استفاده می کنید ، بر روی هدایت افراد به وب سایت خود تمرکز کنید. با این کار ، می توانید با استفاده از برنامه تجزیه و تحلیل وب (مانند Google Analytics) ، افزایش بازدید سایت و به تبع آن میزان درآمد خودرا ، ردگیری کنید. این یک روش عالی برای درک میزان ترافیک محتوای شما و همچنین عواملی است که به فروش واقعی تبدیل می شود. اینستاگرام همچنین یک مزیت عمده برای برندهای تجارت الکترونیکی دارد: پیوند قابل کلیک در (bio) لینک موجود در بیو شما یکی از باارزش ترین ابزارها برای هدایت بازدید و فروش از اینستاگرام است.

با استفاده از لینک سایتی که در بیو خود میگذارید بعدا ، می توانید اکانت اینستاگرام خود را به یک پشتوانه قوی برای سایت خود تبدیل کنید که برای دیده شدن سایتتان و همچنین فروش بیشترتان بسیار مفید است!  و اگر با فروشگاههای اینترنتی که سبد های بزرگتری دارند کار میکنید مثل (شاپیفای یا آمازون و یا همین دیجی کالای خودمان !!)

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که لینک فروشگاه خود را در بیو گذاشته و فروشگاهتان را به اینستاگرامتان متصل کنید   سپس با ابزارهای تحلیل وب مانند گوگل آنالیتیکس میتوانید کلیک هایی که روی  لینک سایتتان در (Bio)اینستاگرامتان رهگیری کنید…و ببینید که اینستاگرامتان چقدر برای فروش سایتتان مفید بوده و چقدر برایتان مشتری فرستاده!

 

تبلیغات در اینستاگرام شماره 3: Save# 

save های اینستاگرام معیار مفیدی هستند که برندها در حال حاضر بررسی می کنند – به خصوص با نشان ندادن لایکها توسط اینستاگرام در این سیستم عامل در چند کشور به صورت آزمایشی! (البته انتظار میرود در آینده این طرح برای کل استفاده کنندگان در  دنیا اجرا شود) با save در اینستاگرام ، کاربران می توانند پستها را جمع آوری و ذخیره کنند ، فقط با ضربه زدن روی نماد “save” در گوشه پایین سمت راست یک پست اینستاگرام:

این ذخیره ها یک سیگنال اصلی برای الگوریتم اینستاگرام هستند زیرا نشان دهنده علاقه شدید به محتوای شما هستند. پست شما هرچه بیشتر ذخیره شود ، اینستاگرام پستتان را به افراد بیشتری نشان میدهد. با ردیابی تعداد ذخیره هایی که پست های شما با گذشت زمان دریافت می کنند ، می توانید بفهمید چه محتوایی بیشترین مخاطب را به save  کردن بیشتر تحریک می کند و از این امر برای استراتژی آینده خود استفاده کنید.

چگونه پست هایمان بیشتر save  شود: محتوایی را در نظر بگیرید که احتمالاً مخاطب شما بخواهد به آن پست دوباره و یا چندباره مراجعه کند ، مانند نقل قول های انگیزشی ، یا پست هایی که موزیک گیرایی دارند و یا اگر محصولی دارید حتما تخفیف محصول خود را برجسته کنید.

تبلیغات در اینستاگرام شماره 4: نرخ تعامل Engagement Rate#

میزان تعامل اینستاگرام شما شاخص کلیدی در میزان واکنش مخاطبان به محتوای شما است. اگر فالوور های شما درباره محتوای شما نظر می دهند ، دوست دارند ، ذخیره می کنند و به اشتراک می گذارند ، میزان تعامل شما و یا Engagement Rate  شما را بالا میبرند! بنابراین چگونه نرخ تعامل خود را محاسبه می کنید؟

برای این موضوع هنوز حکم قطعیی صادر نشده است! زیرا هر مدیر ، تحلیلگر و ابزار تحلیلی رسانه های اجتماعی روش کمی متفاوت برای انجام  این تحلیل دارد. اما اتفاق نظر کلی این است که ، به طور کلی ، و بدون در نظر گرفتن جزییات محاسبه به صورت زیر اتفاق میفتد:


تعداد کل لایک ها  و کامنتهای خود را به تعداد دنبال کنندگان تقسیم کنید و سپس در 100 ضرب کنید تا اگر به یک درصد برسید. البته در الگوریتم های خود اینستاگرام فرمول پیچیده تر از این حرفهاست!!!

اگر متوجه شدید که میزان تعامل شما زیاد است ، به این معنی است که بخش بزرگی از افرادی که شما را دنبال می کنند به طور فعال با محتوای شما درگیر می شوند –و شما دارید مسیر را درست می روید از طرف دیگر ، اگر میزان تعامل شما پایین باشد ، می تواند به معنای چند چیز باشد. شاید محتوای شما با دنبال کنندگان شما را مناسب نباشد ، یا در زمان مناسب پست نگذاشته اید. توجه به این معیار برای موفقیت درازمدت کلیدی است ، زیرا می توانید دقیقاً آنچه را که مخاطبان شما را جذب می کند مشخص کنید – و از این بینش ارزشمند برای تعیین استراتژی محتوای آینده خود استفاده کنید.

نکته مهم نرخ درمورد نرخ تعامل (Engagement Rate): در مورد محتوای ویدیویی ، میزان نرخ تعامل می تواند گمراه کننده باشد ، زیرا افراد به جای اینکه “لایک” را بزنند ، اغلب با تماشای آن با یک فیلم درگیر می شوند. برای معیار قابل اطمینان تری از معیارهایی مانند دسترسی(reachment) یا نظرات استفاده کنید.

تبلیغات در اینستاگرام شماره 5: نمایش استوری های اینستاگرامInstagram Stories#

یکی از بهترین راه ها برای ایجاد یک رابطه قوی تر با مخاطبان خود است – و پیگیری تعداد مشاهده ، میزان جلو زدن استوری و یا عقب زدن آن ، به شما نشان می دهد که واقعاً میتوانید مخاطب را درگیر کنید یا نه!

هر اسلاید استوری جداگانه ای که در اینستاگرام پست می شود ، معیارهای خاص خود را دارد – از جمله پاسخ ها ، نمایش ها و پیمایش هابین استوری قبلی و بعدی:

می توانید از معیارهای مربوط به هر اسلاید استوری استفاده کنید تا یاد بگیرید که چه چیزی توجه مخاطب شما را جلب می کند ، چه چیزی را مجدداً به آن ضربه می زند و چه عواملی باعث دور شدن از محتوای شما می شود. 

در اینجا 3 روش برای اندازه گیری موفقیت خود در استوری وجود دارد:

الف: نرخ view کامل

اینستاگرام استوری های  شما را با میزان درصد افرادی را که از ابتدا تا انتهای استوری های شما را دنبال می کنند اندازه گیری می کند. به یاد داشته باشید ، این تنها درصورتی اعمال می شود که بیش از یک اسلاید استوری داشته باشید. برای محاسبه این معیار ، تعدادviewآخرین استوری خود را بردارید ، این را بر تعداد view استوری اول خود تقسیم کنید و در 100 ضرب کنید. این فرمول درصد میزان کسانی که استوری شمارا از اول تا آخر دیده اند را مشخص میکند

ب: نرخ رها کردن

اولین اسلاید در مجموعه استوری های اینستاگرام باید توجه مخاطبان شما را به خود جلب کند تا آنها مجبور شوند همه چیز را تماشا کنند و با آن درگیر شوند. برای درک اینکه چند نفر بعد از اولین استوری استوری های شمارا رها می کنند ، می توانید نرخ رهاکردن (ِDrop Off) خود را محاسبه کنید. 

تعداد view  استوری اول خود را تقسیم بر تعداد view  آخرین استوری خود بکنید و در عدد 100 ضرب کنید.

تبلیغات در اینستاگرام شماره 3: نرخ کامل دیدن یک اسلاید از یک استوری

میزان کامل دیدن هر اسلاید شما یعنی چند درصد از بینندگان کل طول اسلاید را تماشا می کند (به جای اینکه بعد از 1 ثانیه کلیک کنند و آن را رد کنند). هیچ راهی آسان برای محاسبه دستی وجود ندارد. خوشبختانه بعضی از ابزارهای تحلیل اینستاگرام این کار را برای شما انجام می دهد.

اما اگر کنجکاو هستید ، به نظر می رسد فرمول پیدا کردن آن چیزی شبیه به این فرمول است: تعداد پارامتر ٍExit را از تعداد impression منها کرده و بر تعداد impression تقسیم کرده و در عدد 100  ضرب میکنیم با این محاسبات و درصد ها ، شما یک سنگ محک خواهید داشت و می توانید روی بهبود تعامل با استوری های خود کار کنید

تبلیغات در اینستاگرام شماره 6: بهترین زمان پست گذاشتن

 یافتن بهترین زمان ارسال پست راهی عالی برای دستیابی به مخاطب شما است یعنی پیدا کردن  زمانهایی را که مخاطب محتوای شما درگیر می شود – نه زمانی که نیمه خواب است یا حواسش پرت است!!

در خود اسنتاگرام قسمت Audience   همانطور که در تصویر پایین می بینید علاوه بر لوکیشن و جنسیت مخاطبان شما ..آمار تایم های بیشترین فعالیت مخاطبان شماراهم به شما داده است که با توجه به آن میتوانید ساعت های پست گذاشتن خود را تنظیم کنید.

تبلیغات در اینستاگرام شماره 7: رشد یا Growth

دقت به فاکتور رشد همیشه مهم بوده است ، اما اکنون – به لطف معیارهای “Follow” و “Unfollowed” اینستاگرام – می توانید دقیقاً ببینید که روزانه چه تعداد فالوئر را به دست می آورید و از دست می دهید. داشتن این سطح از بینش برای درک اینکه چه محتوایی به رشد دنبال کنندگان شما کمک می کند و چه محتوایی منجر به دنبال کردن دنبال کنندگان می شود ، بسیار مفید است.

به عنوان مثال ، اگر پس از به اشتراک گذاشتن یک پست ، دیدید که دارند شما را فالو می کنند ، این می تواند نشانه قوی بودن پست برای مخاطبان شما باشد – و نکته ای است که باید در برنامه محتوای آینده خود یادداشت کنید. 

با این حال ، این فاکتور فالوور ها زیاد ارزش پیگیری شما را ندارد چون فالوور ها می توانند به دلایل مختلفی دچار نوسان شوند و در نهایت داشتن مخاطبان کمتر اما درگیرتر از ارزش بیشتری برخوردار است. مخاطبان متعهد و علاقه مند به شما به احتمال زیاد برند شما را توزیع می کنند ، محصولات شما را خریداری می کنند ، بازخورد مفیدی می دهند و پست ها را با دوستان و خانواده خود به اشتراک می گذارند. 

تبلیغات در اینستاگرام شماره 8: ترافیک

روش های زیادی برای هدایت بازدیدوب سایت شما وجود دارد – از کلیک های استوری گرفته تا لینک موجود در .بیوگرافی

. اگر بیش از 10K دنبال کننده در اینستاگرام دارید ، می توانید لینک هایی را به استوری های خود اضافه کنید. با استفاده از Instagram Insights ، می توانید تعداد کلیک ها برروی لینک را که یک استوری واحد دریافت می کند ، کنترل کنید و از آن برای درک انگیزه مخاطب شما برای “کشیدن انگشت به بالا” است استفاده کنید. به همین ترتیب ، بهتر است  آمارهای را که میزان کلیک روی لینک بیوی شما را نشان میدهد ..نگه دارید چون به ایجاد درک بهتر برای شما از مخاطبتان کمک میکند.  

همچنین بخوانید ابزارهای تحلیل اینستاگرام

همچنین بخوانید معرفی بهترین شبکه های اجتماعی

پست های مرتبط

8 پاسخ
      1. Amir

        خیلی مفید و جالب بود خمیشه برام سوال بود از سایتهای تحلیل پیج از چه فرمولهایی استفاده میکنند

  1. سمیرا

    بهترین آموزشی بود که دیدم واقعا بهترین کار اینه که خودمون یادبگیریم برای اینستاگراممون چکارایی بکنیم

  2. سجاد رستمی

    بهترین نکاتی بود که میشد در مورد تبلیغات اینستاگرامی میشه یادبگیری واقعا خیلی جاها دارن الکی پول میگیرن ولی خیلی از این کارارو میتونیم خودمون انجام بدیم

ارسال دیدگاه برای %s