چرا تبلیغات محیطی ؟

چرا تبلیغات محیطی ؟مهمترین مساله برای هر شرکت  قطعا معرفی محصولات و یا خدماتش  می باشد که بوسیله آن بتوانند فروش محصولاتشان را بالا ببرند.چون هر چه افراد بیشتری درمورد محصولات و یا خدماتتان بدانند  احتمال فروش محصولاتتان بالاتر میرود. (هرچه بیشتر دیده شوید ..بیشتر می فروشید.)

خب اکنون که به این نتیجه رسیدیم هیچ چیزی مهمتر از معرفی هرچه بیشتر محصولات و یا خدمات نیست..یک سوال ایجاد میشود که چگونه شرکت ها می توانند به این هدف مهم برسند؟

همانطور که میدانید از زمان تبلیغات روزنامه ای تا امروز که دوران تبلیغات دیجیتال میباشد.. اصل تبلیغات بخش مهمی از زندگی مردم را فرا گرفته است.تبلیغات محیطی یکی از راههای موثر تبلیغات برای معرفی برند و یا انتقال یک پیام و یا حتی یک  کمپین تبلیغاتی همه جانبه مناسب می باشد.

تبلیغات محیطی چیست؟

شرکت ها معمولا زمانی به تبلیغات اعتقاد پیدا میکنند که سود آوری تبلیغات را لمس کرده باشند در غیر اینصورت کمی به آن در ابتدای راه بدبین اند. قطعا تبلیغات محیطی یکی از  بهترین راههایی است که میتواند بدبینی این مدیران را به خوش بینی و سرمایه گذاری در تبلیغات محیطی تشویق کند.

تبلیغات محیطی مدلی از تبلیغات است که بوسیله این مدل زمانیکه مردم در خانه هایشان نیستند میتوانند با محصولات و یا خدمات شما آشنا شوند .. همانطور که میدانید اکثر افراد بیشتر زمانشان را بیرون از خانه هایشان سپری میکنند (البته زمانیکه بیدارند!)

قطعا زمانیکه شما خارج از خانه خود هستید با بیلبوردها و یا بنر ها و یا تابلوهایی روبه رو شده اید که دارند محصولات و یا خدماتی از یک شرکت را معرفی و تبلیغ میکنند و باعث میشوند که در روز به صورت ناخودگاه تصویر یک برند و یا یک محصول در ذهن شما ماندگار شود.. این معجزه تبلیغات محیطی است !!

انواع تبلیغات محیطی چیست؟

1.بیلبورد تبلیغاتی

بیلبورد تبلیغاتی کرم صورت POND

بیلبورد ها سازه های غول پیکری هستند که نمایانگر پوسترهایی بزرگ از محصولات و یا خدمات کمپانی ها و شرکت ها می باشند.

این بیلبوردها با دقت در نقاط پر تردد نصب میشوند که به صورت مداوم در دید عموم قرار بگیرند. هنگامی که در روز چندین بار برند شما و یا محصول شما دیده شود قطعا تاثیرش را در ناخودآگاه افراد خواهد گذاشت بدین صورت که وقتی بین شما و رقبایتان قرار است انتخابی داشته باشند ذهنیت آنها به خاطر تکرار دیداری که از برند شما داشته اند ناخود آگاه شمارا انتخاب خواهند کرد!

شاید از خود بپرسید که در این دوران دیجیتال و اینستاگرام چه نیازی به بیلبورد و تبلیغات محیطی دارید؟.

پروژه اجرا شده توسط شرکت ایران زمین برای فروشگاه سرای ایرانی


.اگر ملاکِ تبلیغات  میزان دیده شدن در نظر بگیریم ، محاسبات ساده می‌شود..
 مثلاً یک بیلبورد را در همین اتوبان تهران قم را بررسی کنیم: طبق آمار میزان عبورو مرور خودروها توسط راهداری اتوبان
در یک روز عادی : 120 هزار خودرو
دو روز پایانی هفته : 160 هزار
و ایام تعطیلات مناسبتی : 330 هزار خودرو
ازاتوبان میگذرند.
شما اگر یک بیلبورد در محور رفت و یک بیلبورد در محور برگشت داشته باشید و همه ی روزها عادی باشد
 و از هر خودرو فقط یک نفر بیلبورد شما را دیده باشد در طول یک ماه بیلبورد شما بیش از سه میلیون بازدید خواهد گرفت.
وقتی همین دو بیلبورد را برای یک ماه دیگر اجاره  کنید، آمار بازدید دقیقا دو برابر می‌شود

اما یک تبلیغ در صفحه اینستاگرام  10 میلیونی نهایتا بین 2 الی 2.5 میلیون بازدید میخورد و بعد از یکماه هم چون پست های جدید گذاشته میشود  به مرور کمتر و کمتر دیده میشود.

آیا هنوز به معجزه تبلیغات محیطی شک دارید؟

2.تبلیغات محیطی متحرک

تبلیغات اتوبوسی شرکت ویزا

تبلیعات محیطی لزوما نباید در یک نقطه به صورت ایستا قرار داشته باشد..تبلیغات محیطی میتواند بر روی اتوبوسها و یا وسایل دیگر حمل و نقل عمومی در سطح شهر و به صورت متحرک ایجاد شوند. که هم باعث زیبایی شهر میشوند و هم تبلیغات  و برند شما در سطح شهر در جریان خواهد داشت.

از طریق این لینک میتوانید چندین تبلیغ جذاب اتوبوسی را مشاهده کنید

3.تبلیغات محیطی دیجیتال

تبلیغ بیلبوردی که ساعت را نشان میدهد هیچوقت برای مک دونالد دیر نیست

بیلبورد های دیجیتالی برخلاف بیلبورد های کلاسیک و پوستری تبلیغات متحرک و انیمه ای را میتواند برای برند شما به نمایش بگذارد ..این نوع تبلیغات اگر محتوای جذابی داشته باشند  قطعا تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

4.تبلیغات محیطی ترانزیتی

تبلیغ شرکت دارویی آپوتک

تبلیغاتی که با توجه به جامعه هدف توریست ها در ایستگاههای مترو و یا پایانه های مسافربری قرار میگیرند..این مدل تبلیغات محیطی برای کسب و و کارهای محلی بسیار به صرفه تر و تاثیر گذارتر است.

5.تبلیغات محیطی بر روی  عرشه پل ها

پروژه اجرا شده برای بانک شهر

عرشه پل ها جایگاه بسیار مناسبی برای تبلیغات محیطی محلی می باشد. تبلیغاتی که جامعه هدفش ساکنان یک منطقه خاص هستند می توانند با تبلیغات بر روی عرشه پل های عابر پیاده ی آن منطقه به اهداف خود برسند.

و توجه داشته باشید یک بیزینس بیشتر موفقیتش را مدیون تبلیغات و استراتژی درست تبلیغاتیش می باشد ..اگر استراتژی درستی بر اساس جامعه هدف و مدل بیزینستان داشته باشید میتوانید با بکارگیری یک یا چندین مدل از تبلیغات به اهداف خود برسید.


همچینین بررسی کنید نمونه پروژهای انجام شده توسط شرکت ایران زمین


همچنین بخوانید چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق بسازیم ؟

همچنین بخوانید ریتارگتینگ چیست؟چگونه مشتریان خودرا تعقیب کنیم؟


نکاتی برای بهتر شدن کمپین ها و تبلیغات محیطی شما

تبلیغات بیلبورد همیشه جایگاه ویژه ای در استراتژی بازاریابی داشته است. هزینه تبلیغات بیلبورد به اندازه تبلیغات رسانه های اصلی نیست، آنها مانند تبلیغات آنلاین نادیده گرفته نمی شوند یا از طریق تبلیغات مسدود نمی شوند، و بیلبوردهای کنار جاده اغلب منبع سرگرمی در یک سفر طولانی جاده ای یا یک رفت و آمد معمولی هستند. در حالی که اکثر مردم در حال رفت و آمد به  محل های کار خود هستند و یا به خاطر کارهای شخصی در حال سفر های کوتاه مدت هستند در طول روز نیز شما تعداد زیادی از مردم را میبینید که در جاده ها و خیابان ها تردد می کنند.

تبلیغات محیطی در سال 2022 چقدر موفق است؟

 حدود 71 درصد از مصرف کنندگان اغلب به تبلیغات بیلبوردها نگاه می کنند و 78 درصد از مصرف کنندگان حداقل در سال 2022 به صورت نیمه وقت رفت و آمد کرده اند. علاوه بر این، مردم در واقع اوقات تفریحی بیشتری را در خارج از منزل سپری می کنند و در گروه های خصوصی به سواحل، پارک ها و مکان های اجاره ای سفر می کنند. برای جلوگیری از سر رفتن حوصله تبلیغات بیلبورد توسط رانندگان ناوگان تجاری و هزاران نفری که قبلاً دوباره در محل کار و مشاغل ترکیبی تردد میکنند مشاهده می شود.

مهمترین عنصر تبلیغات  محیطی موثر امروزی، به یاد ماندنی بودن است. هنگامی که یک مشتری بالقوه برند، شما را به یاد می آورد یا در سفر بعدی خود نگاهی دیگر به تبلیغات شما می کند، توجه او را جلب می کنید. تبلیغات در فضای باز مزایای زیادی دارد. هنگامی که یاد بگیرید چگونه به طور مؤثر یک بیلبورد ایجاد کنید، می توانید توجه  مشتریان خود را به دست آورید. بیایید به 15 نکته برای کمپین های بیلبورد موفق در سال 2002 بپردازیم.

اول استراتژی بعد طراحی

با استراتژی شروع کنید

کمپین بیلبورد فقط یک تصویر یا یک پیام نیست، بلکه یک تجربه است. شما باید «سفر خریدار» را به معنای واقعی کلمه در نظر بگیرید زیرا یک مشتری بالقوه با در نظر گرفتن آگهی بیلبورد به سمت بالا نگاه  می کند، به بیلبورد توجه می کند و در چند دقیقه به دنبال درک آن است – بدون اینکه چشم از جاده بردارد.

تبلیغ بیلبورد شما بخشی از فضای جاده  است و با پس‌زمینه‌ای در مقابل آسمان، درختان یا منظره شهری اطراف تنظیم شده است. بر اساس جاده و موقعیت مکانی، زمان نزدیک شدن، زاویه دید و حتی مسیر خورشید برای در نظر گرفتن وجود دارد. برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی محیطی موثر در بیلبورد، ابتدا باید یک استراتژی بسازید. سپس استراتژی بیلبورد شما چگونگی طراحی را شکل خواهد داد.

پیام بیلبورد و قابلیت مشاهده

مرحله بعدی پیام رسانی و مشاهده است. تاثیر پیامی را که می خواهید ارسال کنید را در یک نگاه سریع در نظر بگیرید. مدت زمانی را در نظر بگیرید که رانندگان باید بیلبورد شما را ببینند و در آن زمان چه چیزی را می توانید منتقل کنید.

پیام طراحی در 8 ثانیه

رانندگان به طور متوسط ​​8 ثانیه فرصت دارند تا یک تابلوی تبلیغاتی را در مسیر خود مشاهده کنند. این بدان معنی است که درک تبلیغات بیلبورد شما نباید بیش از 8 ثانیه طول بکشد. تصاویر، نمادها، رنگ ها و کلمات؛ همه اینها باید در یک لحظه کوتاه و نگاه کوتاه راننده گان معنا پیدا کند. هرچه ساده تر بهتر، هم در طراحی و هم در مفهوم. اگر باید از کلمات استفاده کنید، تعداد کلمات را به حداقل برسانید.

شما می توانید محدوده دقیق زمانی را که رانندگان بیلبورد شما را می بینند را با توجه به آمار تردد بیابید.

یک  تصویر به اندازه 1000 کلمه ارزش دارد

نشون بده، نگو

یک یا دو کلمه بزرگ می تواند تفاوت ایجاد کند، اما جایی برای توضیح وجود ندارد. “لوکس. ساحل دریا استراحتگاه‌های تجاری» یا عبارات ساده‌ای مانند «کودک شما شایسته بهترین‌ها است» به همان اندازه پیام نوشته شده است که می‌توانید روی بیلبورد قرار دهید  اما یک تصویر می تواند خیلی پیام بیشتری را منتقل کند. از خطوط واضح، کنتراست بالا و حداقل استفاده از سایه ها استفاده کنید، که می تواند در آب و هوا ی مختلف جزئیات را دچار تغییر بکند.

طراحی را  ساده و واضح ایجاد کنید

پیام خود را روشن کنید چه چیزی را می خواهید منتقل کنید؟

به ساده ترین شکل ممکن به بینندگان خود نشان دهید. یک یا دو تصویر کانونی و یک یا دو کلمه متن را به عنوان خط پایه خود انتخاب کنید. چه سبک شما خنده دار، جدی یا گیج کننده باشد، به بینندگان خود ایده روشنی از آنچه که بیلبورد به آنها می خواهد بگوید بدهید.

فاصله  و زاویه دید را در یک فضای مجازی آزمایش کنید

چگونه متوجه می شوید که طراحی بیلبورد شما در حال حرکت ، در زاویه های مختلف و یا در ضد نور  چگونه قابل مشاهده است؟

رندر مجازی یک راه عالی برای ایجاد یک محیط سه بعدی ساده و آزمایش فاصله و زاویه دید طراحی شما است. طرح بیلبورد خود را در یک صفحه عمودی رندر کنید، سپس پرسپکتیو خود را حرکت دهید تا آن را از زوایای مختلف مشاهده کنید. این یک راه عالی برای طراحی جلوه‌های بصری جذاب، ایده هایی که از همه جهات خوب به نظر می‌رسند، و برنامه‌ریزی برای جاده‌هایی است که 100% با کمپین بیلبورد شما همسو هستند.

مکان و طراحی بیلبورد

محل قرارگیری بیلبوردهای تبلیغاتی محیطی یکی از مهم ترین تصمیماتی است که می گیرید. اشاره کردیم که بیلبورد شما به بخشی از فضای شهری و یا جاده ای تبدیل می‌شود، و این بدان معناست که موقعیت مکانی هم به نحوه برخورد بینندگان و هم اینکه طراحی شما در محیط اطراف برجسته می‌شود، شکل می‌دهد.

بهترین مکان ها را محاسبه کنید

بهترین مکان ها را برای بینندگان در نظر بگیرید. مسیرهای اصلی رفت و آمد و حمل و نقل انتخاب خوبی هستند (مانند اتوبان خلیج فارس تهران – قم)، به خصوص برای جلب ترافیک در ساعات شلوغی، اما برخی از برندها از بازاریابی متمرکز در مسیرهای توریستی سود بیشتری می برند. برخی از مکان‌های بیلبورد به جاده نزدیک‌تر هستند و برخی از آنها بلندتر هستند. برخی از آنها بر روی یک ویژگی شاخص جالب مانند نیمه راه بالای تپه یا در کنار یک ساختمان آجری قدیمی قرار دارند و برخی از بیلبوردها در جایگیری ضعیفی قرار دارند.

هنگام انتخاب بیلبورد و اندازه بیلبورد خود همیشه مکان را با دقت در نظر بگیرید. مکان نه تنها برای جریان ترافیک، بلکه برای توانایی شما در استراتژی‌دهی مکان برای حداکثر استفاده مهم است

به ترکیب رنگ طرح بیلبورد را با رنگ محیط اطراف بیلبورد دقت کنید.

آیا بیلبورد شما در پالت رنگ محیط اطراف به چشم خواهد آمد؟

به عنوان مثال بیلبوردی با طرح از یک ساحل آفتابی در مقابل تاج درختان در امتداد جاده های جنگلی شمال کشور خود نمایی میکند، اما همین بیلبورد در جاده های بیابانی هیچ جذابیتی ندارد..

یا مثلا پس‌زمینه آجری قرمز برای تابلوی تبلیغاتی شما در فضاهای باز و با پس زمینه محیطی آسمان باز چشمگیر خواهد

بود، اما  در محیط ساختمانی هیچ جذابیتی ندراد.

. محیط اطراف بیلبورد شما می تواند و بر نحوه دیده شدن آن تأثیر بگذارد  بنابراین می توانید این رنگ ها و جزئیات را

در استراتژی طراحی بیلبورد خود بگنجانید.

پست های مرتبط

49 پاسخ
  1. علی

    تبلیغات محیطی تو این شرایط فعلی خیلی میتونه بهمون کمک کنه ..ولی قیمتها خیلی بالاست ..من چند وقت پیش یک عرشه پل در …. گرفتم و…… تومان هزینه بابت فقط یکماه دادم و اون نتیجه های هم که میخاستم نگرفتم

  2. زند خانه شهری

    تبلیغات محیطی باید همراه با تبلیغات در سایر رسانه های باشد تا جواب بدهد مثل فضای مجازی و رسانه های تصویری

  3. حسین

    تبلیغات محیطی بیشتر از اینکه به فروش کمک کنه به برند شدن تون کمک میکنه اینو در نظر داشته باشید

  4. فریبرز

    سلام و وقت بخیر بنظرتون تبلیغات محیطی در جاده های بین شهری استان های دیگر مثل اصفهان و.. بازخورد داره؟

  5. الویس

    خیلی خوب و کامل ولی کاش مثالهای بیشتری میزدید درباره انواع تبلیغات محیطی

ارسال دیدگاه برای %s