چرا تبلیغات محیطی ؟

چرا تبلیغات محیطی ؟مهمترین مساله برای هر شرکت  قطعا معرفی محصولات و یا خدماتش  می باشد که بوسیله آن بتوانند فروش محصولاتشان را بالا ببرند.چون هر چه افراد بیشتری درمورد محصولات و یا خدماتتان بدانند  احتمال فروش محصولاتتان بالاتر میرود. (هرچه بیشتر دیده شوید ..بیشتر می فروشید.)

خب اکنون که به این نتیجه رسیدیم هیچ چیزی مهمتر از معرفی هرچه بیشتر محصولات و یا خدمات نیست..یک سوال ایجاد میشود که چگونه شرکت ها می توانند به این هدف مهم برسند؟

همانطور که میدانید از زمان تبلیغات روزنامه ای تا امروز که دوران تبلیغات دیجیتال میباشد.. اصل تبلیغات بخش مهمی از زندگی مردم را فرا گرفته است.تبلیغات محیطی یکی از راههای موثر تبلیغات برای معرفی برند و یا انتقال یک پیام و یا حتی یک  کمپین تبلیغاتی همه جانبه مناسب می باشد.

تبلیغات محیطی چیست؟

شرکت ها معمولا زمانی به تبلیغات اعتقاد پیدا میکنند که سود آوری تبلیغات را لمس کرده باشند در غیر اینصورت کمی به آن در ابتدای راه بدبین اند. قطعا تبلیغات محیطی یکی از  بهترین راههایی است که میتواند بدبینی این مدیران را به خوش بینی و سرمایه گذاری در تبلیغات محیطی تشویق کند.

تبلیغات محیطی مدلی از تبلیغات است که بوسیله این مدل زمانیکه مردم در خانه هایشان نیستند میتوانند با محصولات و یا خدمات شما آشنا شوند .. همانطور که میدانید اکثر افراد بیشتر زمانشان را بیرون از خانه هایشان سپری میکنند (البته زمانیکه بیدارند!)

قطعا زمانیکه شما خارج از خانه خود هستید با بیلبوردها و یا بنر ها و یا تابلوهایی روبه رو شده اید که دارند محصولات و یا خدماتی از یک شرکت را معرفی و تبلیغ میکنند و باعث میشوند که در روز به صورت ناخودگاه تصویر یک برند و یا یک محصول در ذهن شما ماندگار شود.. این معجزه تبلیغات محیطی است !!

انواع تبلیغات محیطی چیست؟

1.بیلبورد تبلیغاتی

بیلبورد تبلیغاتی کرم صورت POND

بیلبورد ها سازه های غول پیکری هستند که نمایانگر پوسترهایی بزرگ از محصولات و یا خدمات کمپانی ها و شرکت ها می باشند.

این بیلبوردها با دقت در نقاط پر تردد نصب میشوند که به صورت مداوم در دید عموم قرار بگیرند. هنگامی که در روز چندین بار برند شما و یا محصول شما دیده شود قطعا تاثیرش را در ناخودآگاه افراد خواهد گذاشت بدین صورت که وقتی بین شما و رقبایتان قرار است انتخابی داشته باشند ذهنیت آنها به خاطر تکرار دیداری که از برند شما داشته اند ناخود آگاه شمارا انتخاب خواهند کرد!

شاید از خود بپرسید که در این دوران دیجیتال و اینستاگرام چه نیازی به بیلبورد و تبلیغات محیطی دارید؟.

پروژه اجرا شده توسط شرکت ایران زمین برای فروشگاه سرای ایرانی


.اگر ملاکِ تبلیغات  میزان دیده شدن در نظر بگیریم ، محاسبات ساده می‌شود..
 مثلاً یک بیلبورد را در همین اتوبان تهران قم را بررسی کنیم: طبق آمار میزان عبورو مرور خودروها توسط راهداری اتوبان
در یک روز عادی : 120 هزار خودرو
دو روز پایانی هفته : 160 هزار
و ایام تعطیلات مناسبتی : 330 هزار خودرو
ازاتوبان میگذرند.
شما اگر یک بیلبورد در محور رفت و یک بیلبورد در محور برگشت داشته باشید و همه ی روزها عادی باشد
 و از هر خودرو فقط یک نفر بیلبورد شما را دیده باشد در طول یک ماه بیلبورد شما بیش از سه میلیون بازدید خواهد گرفت.
وقتی همین دو بیلبورد را برای یک ماه دیگر اجاره  کنید، آمار بازدید دقیقا دو برابر می‌شود

اما یک تبلیغ در صفحه اینستاگرام  10 میلیونی نهایتا بین 2 الی 2.5 میلیون بازدید میخورد و بعد از یکماه هم چون پست های جدید گذاشته میشود  به مرور کمتر و کمتر دیده میشود.

آیا هنوز به معجزه تبلیغات محیطی شک دارید؟

2.تبلیغات محیطی متحرک

تبلیغات اتوبوسی شرکت ویزا

تبلیعات محیطی لزوما نباید در یک نقطه به صورت ایستا قرار داشته باشد..تبلیغات محیطی میتواند بر روی اتوبوسها و یا وسایل دیگر حمل و نقل عمومی در سطح شهر و به صورت متحرک ایجاد شوند. که هم باعث زیبایی شهر میشوند و هم تبلیغات  و برند شما در سطح شهر در جریان خواهد داشت.

از طریق این لینک میتوانید چندین تبلیغ جذاب اتوبوسی را مشاهده کنید

3.تبلیغات محیطی دیجیتال

تبلیغ بیلبوردی که ساعت را نشان میدهد هیچوقت برای مک دونالد دیر نیست

بیلبورد های دیجیتالی برخلاف بیلبورد های کلاسیک و پوستری تبلیغات متحرک و انیمه ای را میتواند برای برند شما به نمایش بگذارد ..این نوع تبلیغات اگر محتوای جذابی داشته باشند  قطعا تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

4.تبلیغات محیطی ترانزیتی

تبلیغ شرکت دارویی آپوتک

تبلیغاتی که با توجه به جامعه هدف توریست ها در ایستگاههای مترو و یا پایانه های مسافربری قرار میگیرند..این مدل تبلیغات محیطی برای کسب و و کارهای محلی بسیار به صرفه تر و تاثیر گذارتر است.

5.تبلیغات محیطی بر روی  عرشه پل ها

پروژه اجرا شده برای بانک شهر

عرشه پل ها جایگاه بسیار مناسبی برای تبلیغات محیطی محلی می باشد. تبلیغاتی که جامعه هدفش ساکنان یک منطقه خاص هستند می توانند با تبلیغات بر روی عرشه پل های عابر پیاده ی آن منطقه به اهداف خود برسند.

و توجه داشته باشید یک بیزینس بیشتر موفقیتش را مدیون تبلیغات و استراتژی درست تبلیغاتیش می باشد ..اگر استراتژی درستی بر اساس جامعه هدف و مدل بیزینستان داشته باشید میتوانید با بکارگیری یک یا چندین مدل از تبلیغات به اهداف خود برسید.


همچینین بررسی کنید نمونه پروژهای انجام شده توسط شرکت ایران زمین


همچنین بخوانید چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق بسازیم ؟

همچنین بخوانید ریتارگتینگ چیست؟چگونه مشتریان خودرا تعقیب کنیم؟


نکاتی برای بهتر شدن کمپین ها و تبلیغات محیطی شما

تبلیغات بیلبورد همیشه جایگاه ویژه ای در استراتژی بازاریابی داشته است. هزینه تبلیغات بیلبورد به اندازه تبلیغات رسانه های اصلی نیست، آنها مانند تبلیغات آنلاین نادیده گرفته نمی شوند یا از طریق تبلیغات مسدود نمی شوند، و بیلبوردهای کنار جاده اغلب منبع سرگرمی در یک سفر طولانی جاده ای یا یک رفت و آمد معمولی هستند. در حالی که اکثر مردم در حال رفت و آمد به  محل های کار خود هستند و یا به خاطر کارهای شخصی در حال سفر های کوتاه مدت هستند در طول روز نیز شما تعداد زیادی از مردم را میبینید که در جاده ها و خیابان ها تردد می کنند.

تبلیغات محیطی در سال 2022 چقدر موفق است؟

 حدود 71 درصد از مصرف کنندگان اغلب به تبلیغات بیلبوردها نگاه می کنند و 78 درصد از مصرف کنندگان حداقل در سال 2022 به صورت نیمه وقت رفت و آمد کرده اند. علاوه بر این، مردم در واقع اوقات تفریحی بیشتری را در خارج از منزل سپری می کنند و در گروه های خصوصی به سواحل، پارک ها و مکان های اجاره ای سفر می کنند. برای جلوگیری از سر رفتن حوصله تبلیغات بیلبورد توسط رانندگان ناوگان تجاری و هزاران نفری که قبلاً دوباره در محل کار و مشاغل ترکیبی تردد میکنند مشاهده می شود.

مهمترین عنصر تبلیغات  محیطی موثر امروزی، به یاد ماندنی بودن است. هنگامی که یک مشتری بالقوه برند، شما را به یاد می آورد یا در سفر بعدی خود نگاهی دیگر به تبلیغات شما می کند، توجه او را جلب می کنید. تبلیغات در فضای باز مزایای زیادی دارد. هنگامی که یاد بگیرید چگونه به طور مؤثر یک بیلبورد ایجاد کنید، می توانید توجه  مشتریان خود را به دست آورید. بیایید به 15 نکته برای کمپین های بیلبورد موفق در سال 2002 بپردازیم.

اول استراتژی بعد طراحی

با استراتژی شروع کنید

کمپین بیلبورد فقط یک تصویر یا یک پیام نیست، بلکه یک تجربه است. شما باید «سفر خریدار» را به معنای واقعی کلمه در نظر بگیرید زیرا یک مشتری بالقوه با در نظر گرفتن آگهی بیلبورد به سمت بالا نگاه  می کند، به بیلبورد توجه می کند و در چند دقیقه به دنبال درک آن است – بدون اینکه چشم از جاده بردارد.

تبلیغ بیلبورد شما بخشی از فضای جاده  است و با پس‌زمینه‌ای در مقابل آسمان، درختان یا منظره شهری اطراف تنظیم شده است. بر اساس جاده و موقعیت مکانی، زمان نزدیک شدن، زاویه دید و حتی مسیر خورشید برای در نظر گرفتن وجود دارد. برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی محیطی موثر در بیلبورد، ابتدا باید یک استراتژی بسازید. سپس استراتژی بیلبورد شما چگونگی طراحی را شکل خواهد داد.

پیام بیلبورد و قابلیت مشاهده

مرحله بعدی پیام رسانی و مشاهده است. تاثیر پیامی را که می خواهید ارسال کنید را در یک نگاه سریع در نظر بگیرید. مدت زمانی را در نظر بگیرید که رانندگان باید بیلبورد شما را ببینند و در آن زمان چه چیزی را می توانید منتقل کنید.

پیام طراحی در 8 ثانیه

رانندگان به طور متوسط ​​8 ثانیه فرصت دارند تا یک تابلوی تبلیغاتی را در مسیر خود مشاهده کنند. این بدان معنی است که درک تبلیغات بیلبورد شما نباید بیش از 8 ثانیه طول بکشد. تصاویر، نمادها، رنگ ها و کلمات؛ همه اینها باید در یک لحظه کوتاه و نگاه کوتاه راننده گان معنا پیدا کند. هرچه ساده تر بهتر، هم در طراحی و هم در مفهوم. اگر باید از کلمات استفاده کنید، تعداد کلمات را به حداقل برسانید.

شما می توانید محدوده دقیق زمانی را که رانندگان بیلبورد شما را می بینند را با توجه به آمار تردد بیابید.

یک  تصویر به اندازه 1000 کلمه ارزش دارد

نشون بده، نگو

یک یا دو کلمه بزرگ می تواند تفاوت ایجاد کند، اما جایی برای توضیح وجود ندارد. “لوکس. ساحل دریا استراحتگاه‌های تجاری» یا عبارات ساده‌ای مانند «کودک شما شایسته بهترین‌ها است» به همان اندازه پیام نوشته شده است که می‌توانید روی بیلبورد قرار دهید  اما یک تصویر می تواند خیلی پیام بیشتری را منتقل کند. از خطوط واضح، کنتراست بالا و حداقل استفاده از سایه ها استفاده کنید، که می تواند در آب و هوا ی مختلف جزئیات را دچار تغییر بکند.

طراحی را  ساده و واضح ایجاد کنید

پیام خود را روشن کنید چه چیزی را می خواهید منتقل کنید؟

به ساده ترین شکل ممکن به بینندگان خود نشان دهید. یک یا دو تصویر کانونی و یک یا دو کلمه متن را به عنوان خط پایه خود انتخاب کنید. چه سبک شما خنده دار، جدی یا گیج کننده باشد، به بینندگان خود ایده روشنی از آنچه که بیلبورد به آنها می خواهد بگوید بدهید.

فاصله  و زاویه دید را در یک فضای مجازی آزمایش کنید

چگونه متوجه می شوید که طراحی بیلبورد شما در حال حرکت ، در زاویه های مختلف و یا در ضد نور  چگونه قابل مشاهده است؟

رندر مجازی یک راه عالی برای ایجاد یک محیط سه بعدی ساده و آزمایش فاصله و زاویه دید طراحی شما است. طرح بیلبورد خود را در یک صفحه عمودی رندر کنید، سپس پرسپکتیو خود را حرکت دهید تا آن را از زوایای مختلف مشاهده کنید. این یک راه عالی برای طراحی جلوه‌های بصری جذاب، ایده هایی که از همه جهات خوب به نظر می‌رسند، و برنامه‌ریزی برای جاده‌هایی است که 100% با کمپین بیلبورد شما همسو هستند.

مکان و طراحی بیلبورد

محل قرارگیری بیلبوردهای تبلیغاتی محیطی یکی از مهم ترین تصمیماتی است که می گیرید. اشاره کردیم که بیلبورد شما به بخشی از فضای شهری و یا جاده ای تبدیل می‌شود، و این بدان معناست که موقعیت مکانی هم به نحوه برخورد بینندگان و هم اینکه طراحی شما در محیط اطراف برجسته می‌شود، شکل می‌دهد.

بهترین مکان ها را محاسبه کنید

بهترین مکان ها را برای بینندگان در نظر بگیرید. مسیرهای اصلی رفت و آمد و حمل و نقل انتخاب خوبی هستند (مانند اتوبان خلیج فارس تهران – قم)، به خصوص برای جلب ترافیک در ساعات شلوغی، اما برخی از برندها از بازاریابی متمرکز در مسیرهای توریستی سود بیشتری می برند. برخی از مکان‌های بیلبورد به جاده نزدیک‌تر هستند و برخی از آنها بلندتر هستند. برخی از آنها بر روی یک ویژگی شاخص جالب مانند نیمه راه بالای تپه یا در کنار یک ساختمان آجری قدیمی قرار دارند و برخی از بیلبوردها در جایگیری ضعیفی قرار دارند.

هنگام انتخاب بیلبورد و اندازه بیلبورد خود همیشه مکان را با دقت در نظر بگیرید. مکان نه تنها برای جریان ترافیک، بلکه برای توانایی شما در استراتژی‌دهی مکان برای حداکثر استفاده مهم است

به ترکیب رنگ طرح بیلبورد را با رنگ محیط اطراف بیلبورد دقت کنید.

آیا بیلبورد شما در پالت رنگ محیط اطراف به چشم خواهد آمد؟

به عنوان مثال بیلبوردی با طرح از یک ساحل آفتابی در مقابل تاج درختان در امتداد جاده های جنگلی شمال کشور خود نمایی میکند، اما همین بیلبورد در جاده های بیابانی هیچ جذابیتی ندارد..

یا مثلا پس‌زمینه آجری قرمز برای تابلوی تبلیغاتی شما در فضاهای باز و با پس زمینه محیطی آسمان باز چشمگیر خواهد

بود، اما  در محیط ساختمانی هیچ جذابیتی ندراد.

. محیط اطراف بیلبورد شما می تواند و بر نحوه دیده شدن آن تأثیر بگذارد  بنابراین می توانید این رنگ ها و جزئیات را

در استراتژی طراحی بیلبورد خود بگنجانید.

تبلیغات محیطی موفق بعد از پاندمی کرونا

در 2023، تبلیغات محیطی با استفاده از بیلبوردهای دیجیتالی نوآورانه و پوسترهای سنتی به قدرت بازگشت کرده و دنیای پس از کرونا را روشن‌تر کرده است.

بخش تبلیغات محیطی در چند سال گذشته با مشکلاتی روبه‌رو بود. در سال ۲۰۲۰ با ظهور کووید-۱۹ در جهان، هزینه‌های تبلیغات به شدت کاهش یافت و ارتباط با تبلیغات محیطی به طور قابل توجهی کاهش یافت.

اما از آن زمان به بعد، این بخش با هزینه ۹۰۱ میلیون پوند برای تبلیغات محیطی در سال ۲۰۲۱ جبران شده است. اگرچه این هزینه کمتر از ۱.۳ میلیارد پوند در سال ۲۰۱۹ است، اما رشد ۳۱.۵ درصدی در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی شده است که باعث می‌شود هزینه تبلیغات محیطی در سال 2023 به انتهای امسال به ۱.۱۸ میلیارد پوند برسد – تقریباً همانند روند عادی کسب و کار.

اکنون، در سال جاری که یک سال خلاقانه بوده است، آژانس‌ها به دنبال راه‌های هوشمندانه‌تری برای جذب توجه مخاطبانی هستند که در روزمرگی خود مشغول کار هستند. تبلیغ‌کنندگان برای مطمئن شدن از اینکه در بین شلوغی و همه‌گیری زندگی شهری مشاهده می‌شوند، باید بسیار سخت کوشیده و کمپین‌هایی منحصربفرد، جذاب و گاهاً .الهام‌بخش را ایجاد کنند.

در ادامه چندین نمونه از تبلیغات محیطی خلاقانه در دوره پساپاندمی کرونا مشاهده خواهیم کرد

9-در رتبه نهم، کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی توسط Elton John AIDS Foundation با استفاده از کدهای LGBT-QR قرار دارد. در ماه ژوئن، تصویری شناخته شده از سر Elton John به یک کد LGBT-QR تبدیل شد. این کد QR جدید با نام “فانکشنال مونوکروم”، توانایی تبدیل کدهای QR به تصاویر را دارد و به جمع‌آوری کمک‌های مالی می‌پردازد. کمپین دیجیتال محیطی (DOOH) با همکاری شرکت رسانه‌ای OOH Clear Channel UK و آژانس خلاق Ogilvy در شهرهای اروپایی برگزار شد. این کمپین در اماکنی که راهپیمایی‌های حاشیه‌نشین در طول تابستان برگزار می‌شدند، قرار داشت. با اسکن تصویر توسط عموم، فناوری این کد QR کاربران را به صفحه کمک مالی برای خیریه AIDS هدایت می‌کرد.

8-در رتبه هشتم، حرکت Quorn برای متوقف کردن “دروغ‌ها”ی بوریس جانسون به خانه شماره ۱۰ رفت. Quorn با قرار دادن ون خود خارج از شماره ۱۰، با نخست وزیر سابق، بوریس جانسون، شوخی کرد. یک ون ساندویچ نارنجی و راننده‌ای که ساندویچ بدون گوشت خوک را برای ناهار خداحافظی بوریس جانسون تحویل می‌دهد، در محوطه خانه شماره ۱۰ مشاهده شد. این حمله ی تبلیغاتی از سوی برند تولید گوشت مصنوعی نسب به بوریس جانسون ایجاد شده است.. این کمپین محیطی توسط آژانس Taylor Herring برگزار شد و توسط Ponder osa در شبکه‌های اجتماعی برند حمایت

شد.

7-در رتبه هفتم، کمپین Women’s Aid درباره خشونت خانگی در جام جهانی برجسته شده است. این کمپین، توسط آژانس خلاق House 337 توسعه داده شده و هدف آن برجسته ساختن واقعیت‌های مرتبط با خشونت خانگی در حوزه ورزش است. بر اساس تحقیقات دانشگاه Lancaster، در دوره‌های فوتبال بین‌المللی، شیوع خشونت خانگی به ۳۸٪ افزایش می‌یابد. این کمپین بخشی از یک کمپین دوساله است که تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت و با حمایت سلبریتی‌هایی مانند Mel B از گروه Spice Girls و دیم جولی والترز پشتیبانی می‌شود. پیام “او برگشت به خانه” از سوی Women’s Aid در این کمپین به معنایا و ابعاد خشونت خانگی در جام جهانی اشاره می‌کند.

همینطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید به شکل ترسناکی نوشته شده است “او دارد به خانه می آید” که اشاره به آمدن همسران از مشاهده مسابقات ورزشی دارد و میخواهد با القای ترس ایجاد همذات پنداری برای بانوان را داشته باشد.

۶ – کمپین تبلیغاتی محیطی ولوو جهت ترویج خودروهای الکتریکی

کمپین خلاقانه محیطی شرکت ولوو در نظر داشت پاسخی به ادراکات منفی از خودرو های برقی  – مانند زمان شارژ باطری ها- بدهد.

هر تابلو تبلیغاتی اطلاعات مربوط به مراکز تفریحی همان محل را ارائه میکرد تا مردم در حین شارژ خودروشان سرگرم شوند و اطلاعات مرتبط با همان محل را کسب کنند.

این اتفاق به مدت ۴۰ دقیقه، یعنی میانگین زمان لازم برای شارژ یک خودروی الکتریکی، ادامه پیدا میکرد. همچنین تابلوهای دیگری بودند که  مردم را به سمت نزدیک‌ترین ایستگاه‌های شارژ سریع بعدی هدایت می‌کرد.

کمپین این برند خودروسازی، توسط آژانس ” گری” لندن راه اندازی شد : «ما می‌خواستیم بزرگترین سوء تفاهم در مورد خودروهای الکتریکی – یعنی کمبود ایستگاه‌های شارژ  و طولانی‌شدن زمان شارژ – را رد کنیم،»

۵ – تابلوهای محیطی طنزآمیز تسکو موبایل برای بریتانیایی‌ها در سفر

تابلوهای طنز آمیز تسکو موبایل – که در ماه ژوئیه منتشر شدند – با هدف ترویج خدمات شبکه این فروشگاه در اتحادیه اروپا، به شوخی با بریتانیایی ها پرداخت

این تبلیغ  به این قضیه اشاره میکند که : هزینه رومینگ  سیمکارت های تسکو در هر جای اروپا رایگان است پس هر چیزی که میخواهید سرچ کند (از اینترنت استفاده کنید)!



در طرح این تبلیغات جملاتی را میبینید که دارند برای جستجو تایپ میشوند. این جملات کنایه ای به بریتانیایی هاست . چون بریتانیها به در خانه ماندن در سفرهایشان در کشورهای دیگر معروف هستند.

منظور اینست که بریتانیایی ها بیشتر سعی در کسب اطلاعات آنلاین از کشوری که به عنوان مسافر در آن هستند دارند تا اینکه در شهر گشت و گذار کنند.

استفاده از جمله : is jambon ham or jam ?   یعنی  به ژامبون jam   گفته میشود یا ham    (در فرانسه به ژامبون ham  میگویند)

Spotify Wrapped هرگز نمی‌تواند احساسی را جعل کند!.

هر سال با شوق منتظر کمپین Spotify Wrapped هستیم و هر بار شگفت زده میشویم. در پایان سال 2023، این پلتفرم استریم موسیقی یکبار دیگر خلاصه‌ای شگفت‌انگیز از عادات گوش دادن کاربران خود منتشر کرد – و این شامل چند نمایش فوق‌العاده از تبلیغات محیطی بود.

با شعار “Wrapped or It Didn’t Happen”، این کمپین سعی داشت با برجسته کردن آمارهای واقعی و سرگرم‌کننده در میان تابلوهای دیجیتال و استاتیک اثبات کند که “نمی‌توانید احساسی را جعل کنید و علاقه مردم به اسپاتیفای واقعی و قابل اندازه گیری است”.

همانطور که در تابلو های زیر می بینید به پر شنونده ترین کتاب صوتی سال اشاره شده و همچنین به تاثیر گذارترین خواننده و آمارهایی از میزان پخش هرکدام داده شده است.

تبلیغات محیطی IKEA

3-  فروشگاه   IKEA یک ظراحی به شکل کیسه های خرید خود به ابعاد ۶۲ فوت در ۱۲۸ فوت در یکی از پربازدیدترین مراکز خرید شهر ایجاد کرد.

این طراحی، که  روی یک ساختمان در حال بازسازی بود، با رنگ آبی معروف ایکیا پوشیده شد و دستگیره بزرگ کیسه خرید روی آن قرار گرفت .

۲ – تبلیغ محیطی  برندالیسم (هجو تبلیغاتی) با انتقاد از آگهی‌های هواپیما

این کمپین  در تقابل با شرکت های هواپیمایی در راستای حمایت از محیط زیست شکل گرفت.

در این کمپین از برندینگ شرکت های معروف استفاده کردند تا با هجو آنها  به میزان آسیب رساندنشان به محیط زیست اشاره کنند.

تبلیغ هجو شده ای از شرکت هواپیمایی Lufthansa مشاهده میکنید که هشتگ  “#SayYesToTheEndOfTheWorld.  (به پایان دنیا سلام کنید!) در طراحی خود استفاده کرده است

۱ – کمپین پیشگیری از خودکشی دردناک سازمان CALM با عنوان “پرتره‌های خندان”

بهترین تبلیغات  محیطی چندسال اخیر بدون شک به کمپین جلوگیری از خودکشی “آخرین عکس” از سازمان خیریه بهداشت روان Campaign Against Living Miserably (CALM)  اطلاق میشود

آنچه در ابتدا به نظر می‌رسید که این عکس ها عکس‌های افرادی بود که “زندگی خوش، بدون نگرانی” داشتند، به سرعت مشخص شد که این‌ها آخرین عکس‌های افرادی بودند که خودکشی کردند !

این کمپین واقعیت تلخ “آنکسی که خودکشی میکند از قیاقه اش معلوم نیست”  برجسته میکند و  برخلاف بقیه ی تبلیغات حول محور خودکشی که اغلب از فضاهای تاریک و تنهایی و غمبار الهام میگیرند از لبخند استفاده کردند که اینکار به تنهایی باعث یک آشنایی زدایی بصری شده است.


پست های مرتبط

4 2 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

48 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Saeed
Saeed
3 سال قبل

سلام .بیلبورد های تهران به سمت کرج هم اجاره می دید؟

مجتبی الویری
مجتبی الویری
3 سال قبل
پاسخ به  ایران زمین

کمپین محیطی سراسر کشور هم اجرا میکنید

Houshmandi
Houshmandi
3 سال قبل

البته هزینه تبلیغات دیجیتال به مراتب کمتره

سرنا
سرنا
1 سال قبل
پاسخ به  Houshmandi

خیلی خوب و عالی فقط تبلیغات محیطی هزینه خیل بالایی داره

علی عباسی
علی عباسی
3 سال قبل

ولی با یک بیلبورد نمیشه نتیجه گرفت من تجربشو داشتم

Fkhari
Fkhari
3 سال قبل
پاسخ به  ایران زمین

تبلیغات روی پل عابر پیاده اتوبان کاظمی هم براشماست؟

سعید
سعید
3 سال قبل

بسیار عالی و جامع

خخخخخخ
خخخخخخ
3 سال قبل

خخخخخخخخخخ

حاج علی
حاج علی
1 سال قبل

ایران زمین خدمات و مسئولیت پذیری خیلی خوبی داره باب تبلیغات محیطیش

شرکت
شرکت
1 سال قبل

تبلیغات محیطی در تهران با ما تماس بگیرید

علی
علی
1 سال قبل

تبلیغات محیطی تو این شرایط فعلی خیلی میتونه بهمون کمک کنه ..ولی قیمتها خیلی بالاست ..من چند وقت پیش یک عرشه پل در …. گرفتم و…… تومان هزینه بابت فقط یکماه دادم و اون نتیجه های هم که میخاستم نگرفتم

علوی
علوی
1 سال قبل

خدمات شرکت ایران زمین در زمینه محیطی واقعا بی نظیره و من خیلی راضی ام ازشون

زند خانه شهری
زند خانه شهری
1 سال قبل

تبلیغات محیطی باید همراه با تبلیغات در سایر رسانه های باشد تا جواب بدهد مثل فضای مجازی و رسانه های تصویری

کیومرث غنی زاده
کیومرث غنی زاده
1 سال قبل

تبلیغات محیطی در اصفهان هم ارائه میدید؟

راستین
راستین
1 سال قبل

بیشتر درمورد تبلیغات محیطی مقاله بزارید ممنون

ندا بختیاری
ندا بختیاری
1 سال قبل

بسیار عالی

حسین
حسین
1 سال قبل

تبلیغات محیطی بیشتر از اینکه به فروش کمک کنه به برند شدن تون کمک میکنه اینو در نظر داشته باشید

سهند
سهند
1 سال قبل

خیلی خوب ممنون

فریبرز
فریبرز
1 سال قبل

سلام و وقت بخیر بنظرتون تبلیغات محیطی در جاده های بین شهری استان های دیگر مثل اصفهان و.. بازخورد داره؟

ali
ali
11 ماه قبل

خیلی خوب

شرمین
شرمین
11 ماه قبل

بسیار عالی و کاش نمونه کارهای تبلیغات محیطی موفق رو هم میزاشتین

سهیل
سهیل
10 ماه قبل

بسیار خوب و مفید تبلیغات محیطی یکی از مهمترین انواع تبلیغات است

الویس
الویس
10 ماه قبل

خیلی خوب و کامل ولی کاش مثالهای بیشتری میزدید درباره انواع تبلیغات محیطی

Selma
Selma
10 ماه قبل

خیلی مثال های خوبی زدید در مورد طراحی های تبلیغات محیطی

جواد
جواد
10 ماه قبل

مشاوره برای کمپین تبلیغات محیطی کشوری هم دارید؟

Mrgorji
Mrgorji
10 ماه قبل

تبلیغات بخش اساسی یک بیزینیسه

Mohammad
Mohammad
10 ماه قبل

تبلیغات محیطی و تبلیغات ف1ای مجازی همزمان باید باشه

خبازیان
خبازیان
9 ماه قبل

عالی و مفید و مختصر

Aria
Aria
5 ماه قبل

سلام الان تبلیغات محیطی هزینه اش خیلی زیاده و یجورایی لاکچری شده

Ehsan
Ehsan
5 ماه قبل

مثال های بیشتری بزنید

هامون
هامون
5 ماه قبل

هزینه اش بالاست

امير
امير
4 ماه قبل

جالب بود

یاهو
یاهو
3 ماه قبل

خیلی جالب بود

Rastgoo
Rastgoo
3 ماه قبل

قیمتهای محیطی خیلیی زیاده

Nirvana
Nirvana
3 ماه قبل

خیلی هزینه ها بالاست

Soli
Soli
3 ماه قبل

عالی بود

دکتر مرادی
دکتر مرادی
3 ماه قبل

قیمتهاتون به چه صورته؟

Hoora
Hoora
3 ماه قبل

تبليغ اخري چقدر هولناك بود

احسان گرجی
احسان گرجی
2 ماه قبل

خلاقیت توی طراحی خیلی مهمه تو تبلیغات محیطی

Ezmir
Ezmir
2 ماه قبل

برای عید آفر هاتون چیه؟