بلاگ-کسب و کار

بلاگ

کسب و کار

مقالات و آموزش های مرتبط با کسب و کار

نرخ بازگشت مشتری [+ روش های افزایش RCR]

نرخ بازگشت مشتری (Returning Customer Rate) بیانگر درصدی از مشتریان یک کسب و کار است که پس از اولین خرید، دوباره اقدام به خرید می‌کنند. نرخ بازگشت بالای مشتری به ‌طور معمول نشان ‌دهنده تعامل مؤثر و پیوند عمیق میان کسب‌ و کار و مشتریان است و شاهدی بر رضایت و اعتماد مشتریان به محصولات...

شاخص خالص ترویج ‌کنندگان [+نحوه محاسبه NPS]

شاخص خالص ترویج ‌کنندگان Net Promoter Score یا NPS یکی از معتبرترین و تخصصی‌ ترین ابزارهای سنجش میزان وفاداری، رضایت و اشتیاق مشتریان نسبت به یک برند یا شرکت است. این شاخص با طرح یک پرسش کلیدی از مشتریان محاسبه می‌شود: از ۰ تا ۱۰، تا چه میزان احتمال دارد که این محصول یا شرکت...

شاخص عملکرد مشتری [+ مثال های کاربردی از CPI]

شاخص عملکرد مشتری Customer Performance Indicator یک معیار کلیدی است که به‌ منظور پایش و ارزیابی عملکرد مشتریان به ‌کار می‌رود. این شاخص به ‌ویژه توسط سازمان‌ها برای سنجش سطوح رضایت مشتری و شناسایی حوزه‌های نیازمند بهبود در خدمات مشتری به کار می‌رود. روش‌های متنوعی برای محاسبه CPI وجود دارد، اما یکی از متداول ‌ترین...

ارزش طول عمر مشتری یا CLV [+ مثال های کاربردی ]

ارزش طول عمر مشتری (Customer Lifetime Value – CLV) به معنای مجموع درآمدی است که یک کسب ‌و کار می ‌تواند از یک مشتری معمولی در طول مدت زمان ارتباطش با برند انتظار داشته باشد. این معیار به‌عنوان یک شاخص کلیدی در تحلیل اقتصادی کسب ‌و کارها به ‌کار می‌رود و به درک بهتر از...

نرخ تبدیل چیست ؟ [روش های بهبود Conversion Rate]

نرخ تبدیل با Conversion Rate یکی از شاخص‌های کلیدی در بازاریا بی دیجیتال است که به ‌صورت درصدی برای سنجش عملکرد ترافیک وب ‌سایت، کمپین‌های بازاریابی و تبدیل‌ها به کار می‌رود. برای محاسبه نرخ تبدیل، تعداد تبدیل‌ها بر تعداد کل بازدید کنندگان تقسیم می‌شود. به عنوان نمونه، اگر یک وب ‌سایت فروشگاهی در طول یک...

لید نرچرینگ یا پرورش سرنخ [اصول و استراتژی ها]

لید نرچرینگ (پرورش سرنخ) Lead Nurturing  ، فرآیند استراتژیک و مستمر ارائه پیشنهادات و اطلاعات به مشتریان بالقوه است تا آن‌ها را به سمت خرید محصول یا خدمات هدایت کند .هدف اصلی لید نرچرینگ (پرورش سرنخ)، ایجاد ارتباط عمیق و معنادار با مشتریان بالقوه است تا نشان دهیم که محصول یا خدمات شرکت چگونه می‌تواند...

تکنیک اسکمپر (SCAMPER) [+ مثال های کاربردی ]

تکینک اسکمپر تکنیکی قدرتمند برای ایده ‌پردازی خلاقانه و حل نوآورانه ‌ی مشکلات است. این تکنیک با هفت اصل ساده به شما کمک می‌کند تا از زوایای مختلف به یک مشکل نگاه کنید و راه‌ حل‌های جدیدی برای آن پیدا کنید. با SCAMPER می‌توانید محصولات جدیدی خلق کنید، استراتژی‌های بازاریابی خلاقانه‌ای طراحی کنید و مشکلات...

کلمات راسو یا “Weasel words” و پیامد های منفی در فروش

کلمات راسو یا “Weasel words” به کلمات یا عباراتی گفته می‌شود که دقیق و شفاف نیستند. به عبارتی دیگر کلمات راسو در زمانی استفاده می‌شوند که سخنگو می‌خواهد به نظر برساند که به یک سوال پاسخ روشنی داده یا اظهار نظری مستقیم داشته است، در حالی که در واقع چیزی بی‌محتوا یا مبهم گفته است....

اثر تماشاگر در جامعه و کسب و کار

اثر تماشاگر در شرایطی رخ می‌دهد که افراد داخل یک گروه شاهد یک واقعه می‌شوند، اما به دلیل حضور دیگر تماشاگران، اقدامی برای مداخله نمی‌نمایند. اثر تماشاگر یک تئوری است که در اواخر دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. این تئوری بیان می کند که افراد تماشاگر در صورت حضور دیگران، کمتر احتمال مددرسانی به یک نفر...

پرسونای مشتری چیست؟ ساخت پرسونای مخاطب

پرسونای مشتری یا شخصیت مشتری پروفایلی است که در آن اطلاعات جامعی از مشتری شما قرار گرفته است.این اطلاعات را از روش های مختلفی می توانید بدست بیاورید.این اطلاعات باعث میشود که شناخت نسبتا کاملی نسبت به مشتریانتان داشته باشید تا با توجه به شخصیت آنها بتوانید خدمات بهتری ارائه بدهید. پرسونای خریدار باید دارای...

برنامه عملیاتی حفظ مشتری

در چشم‌انداز تجارت، توجه به برنامه‌های حفظ مشتری به شدت افزایش یافته است. در بازاری که از تنوع فراوانی برخوردار است، مهم نیست فقط مشتریان را جلب کنید بلکه  باید آنها را برای مدت طولانی جذب و درگیر نگه دارید. زیرا فروش به مشتریان موجود هزینه کمتری نسبت جذب مشتری جدید دارد. بسیاری از برندهای...

تفاوت تبلیغات و روابط عمومی

تفاوت تبلیغات و روابط عمومی در سال های اخیر شاهد این امر مهم بوده و هستیم که ابزارهای ارتباطی و بازاریابی روز به روز در حال گسترش و پیچیده تر شدن هستند تا جایی که جایگاه و کارکرد برخی واژگان و تعاریف دستخوش تغییرهای فراوان شده است. تبلیغات و روابط عمومی دو ابزار مهم برای...

حفظ و نگهداشت مشتری چیست؟ معیار ها و روش ها

حفظ و نگهداشت مشتری یعنی توانمندی یک کسب و کار در حفظ مشتریان موجود و استمرار در کسب درآمد از آنان. این فرایند، با تحلیل دلایل ترک مشتریان و با استفاده از استراتژی‌های مناسب، گروهی پایبند از خریداران را ایجاد می‌کند که به طور متناوب خرید می‌کنند و همیشه امکان این را دارند که  خریدهای...

مدیریت تقاضا چیست ؟

مدیریت تقاضا یک روش برنامه‌ریزی است که شرکت‌ها از آن برای پیش‌بینی و برنامه‌ریزی چگونگی تامین نیازهای خدمات و محصولات  خود استفاده می‌کنند. مدیریت تقاضا ارتباطات بین عملیات و بازاریابی را بهبود می‌بخشد. نتیجه این بهبود، هماهنگی بهتر استراتژی، ظرفیت و نیازهای مشتری است. در سال ۲۰۱۴، ژورنال جهانی مدیریت و تجارت تحقیقی را منتشر...

روابط عمومی چیست ؟

روابط عمومی یک ابزار ارتباطی استراتژیک است که از کانال های مختلف برای ایجاد روابط مطلوب میان یک برند و مخاطبانش استفاده می کند .روابط عمومی اقداماتی را شکل می دهد که هدف آن ایجاد یک تصویر یا شهرت مثبت از یک برند در ذهن عامه ی مردم است و این کار از طریق بیان،...
1 2 3 4 5 6 10