بلاگ-طراحی و خلاقیت

طراحی و خلاقیت

مقالات و آموزش های مرتبط با طراحی و خلاقیت
بلاگ

طراحی و خلاقیت

مقالات و آموزش های مرتبط با طراحی و خلاقیت

اگون شیله که بود ؟

اگون شیله، از برجسته‌ ترین هنرمندان اکسپرسیونیسم، در ۱۲ ژوئن ۱۸۹۰ در شهر تولن چشم به جهان گشود.  او تنها پسر آدلف شیله، رئیس ایستگاه راه‌ آهن، و ماری شیله بود. پدرش از تبار آلمانی‌های شمالی بود و مادرش اصالتی از کروماو (کروملوف امروزی) داشت. خانواده در آپارتمان سازمانی وابسته به راه‌آهن سکونت داشتند.محیطی که...

رنگ سال پنتون چیست ؟ رنگ سال 2024

رنگ سال پنتون چیست ؟ رنگ سال پنتون، یک تجربه هنری است که هر ساله با انتخاب یک رنگ ویژه، جامعه را با زیبایی و هنر رنگ‌ها آشنا می‌کند. این انتخاب، نه تنها نشان‌دهنده ذوق هنری پنتون است بلکه پیامی نمادین و عمیق از جامعه و فرهنگ نیز در خود دارد. انتخاب رنگ سال، به...

شیگئو فوکودا که بود ؟ بررسی آثار فوکودا

شیگئو فوکودا (۴ فوریه ۱۹۳۲ – ۱۱ ژانویه ۲۰۰۹) یک نابغهٔ طراحی ژاپنی بود و در زمینه‌های مختلف هنری، از جمله مجسمه‌سازی، هنر گرافیک و طراحی پوستر به عنوان یک هنرمند چند بعدی شناخته می‌شد. اما بیشتر از همه، شهرت او به عنوان یک طراح ایلوژن‌های بصری (استفاده از خطای دید ) مطرح بود. فوکودا...

طراحی گرافیک ژاپنی

چرا طراحی گرافیک ژاپنی متفاوت است؟ در طراحی گرافیک ژاپنی ، نگرش فلسفی عمیقی حاکم است که برتری ساده بودن، تضادهای جذاب، و نمادهای مناسب را برای ما به ارمغان می‌آورد (همانند طراحی پرچم ملی ژاپن و مثال‌های دیگر که پیشتر بحث شده است). در ادامه مقاله قبل به بررسی برخی از مکتب‌ها و افکار...

نگاهی به طراحی ژاپنی

از دوره اوکی‌یوئه (Ukiyo-e) و دوره ادو (Edo) تا مانگا (Manga) و فرهنگ کاوایی (Kawaii Culture)، هنر و طراحی ژاپنی تأثیری عمیق و پایدار بر دنیای گرافیک گذاشته است. ژاپن با سیستم زبانی پیچیده خود که شامل سه الفبا— هیراگانا (Hiragana)، کاتاکانا (Katakana) و کانجی (Kanji)— است، پیوندی ناگسستنی میان نوشتار و هنر ایجاد کرده....

تفاوت تصویرسازی و نقاشی چیست ؟

تفاوت تصویرسازی و نقاشی چیست ؟ نقاشی و تصویرسازی همواره نقشی کلیدی در تاریخ جهان داشته‌اند. بسیاری از داستان‌ها و اطلاعاتی که امروزه درباره انسان‌های اولیه می‌دانیم، بر اساس مطالعات نقاشی‌هایی است که اطلاعات گذشته را در اختیار ما میگذارند. هر دو این هنرها می‌توانند به عنوان شکلی از هنر در نظر گرفته شوند، اما...

تصویرسازی چیست؟

تصویرسازی هنر و فن ایجاد تصاویر و نمایش گرافیکی از ایده‌ها، مفاهیم، یا داستان‌هاست. این هنر، اطلاعات را به شکل بصری و قابل فهم برای تماشاگران ارائه می‌دهد و می‌تواند در زمینه‌های گوناگونی از جمله گرافیک دیجیتال، نقاشی، و تکنولوژی‌های هنری به‌کار رود. تصویرسازی نه تنها ابزار انتقال اطلاعات است بلکه به ایجاد تبادل احساسات...

مفاهیم پنهان در لوگوها

مفاهیم پنهان در لوگوها یک دید تازه به طراحی هنری این علامت‌ها افزوده و برای تبلیغات و شناخت برندها اهمیت زیادی دارند. این مفاهیم، الهام گرفته از هنر روان‌شناختی و نقاط زیرآستانه ای ذهن انسان، اطلاعات را به طور ناخودآگاه منتقل می‌کنند.  لوگوهایی که مفاهیم پنهان در آن‌ها جاسازی شده‌اند، توانایی دارند ارتباط عمیق‌تری با...

پیام های پنهان لوگوها ی شناخته شده

یررسی پیام های پنهان لوگوهای شناخته شده برخی لوگو ها دارای پیام‌های پنهان هستند که افراد ممکن است به سرعت آنها را تشخیص ندهند، اما در ناخودآگاهشان آن را احساس کنند. برخی از این پیام‌ها به شکل آشکار بیان می‌شوند، در حالی که برخی دیگر از طریق استفاده از اشکال، رنگ‌ها و تصاویر، به‌طور ظریف...

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو یک جنبه اساسی است که در ایجاد هویت بصری برند بسیار تأثیرگذار است. اشکال هندسی مانند دایره، مربع، مثلث و خمیدگی‌ها، به عنوان عناصر اصلی لوگوها، احساسات و مفاهیم خاصی را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کنند. درک عمیق از روان‌شناسی این اشکال، به طراحان اجازه می‌دهد لوگوهایی ایجاد کنند...

پل رند که بود ؟

پل رند پل رند ، اسطوره‌ای در زمینه طراحی گرافیک است. در طول شصت سال مسیر حرفه‌ای خود، نگرش مردم آمریکا را نسبت به ارتباطات و هویت بصری را تغییر داد. در سلسله مقالات معرفی افراد صاحب سبک طراحی گرافیک، این بار به شخصیت پل رند می‌پردازیم. همه چیز طراحی است! پل رند، نامی است...

نسبت طلایی در طراحی

همانطور که در مقاله قبل خواندیم نسبت طلایی در طراحی یک  عدد خاص در ریاضیات است که به‌وسیلهٔ تقسیم دو قسمت، به این صورت بیان می‌شود: طول قسمت بلندتر تقسیم بر طول قسمت کوتاهتر برابر با مجموع هر دو بر طول قسمت بلندتر است، یعنی حاصل تقسیم A/(A+B) برابر با A/B باشد. نسبت طلایی (Golden...

قاعده نسبت طلایی

تعادل و سازگاری بصری در طراحی نقش مهمی ایفا می‌کنند. برای افرادی که در زمینه طراحی تجربه کافی ندارند، این مسائل ابتدا ممکن است چالش‌برانگیز باشند.اما به همین دلیل طراحان از ابزارهای بصری برای تمرین نگاه و توانایی‌های خود بهره می‌برند .نسبت طلایی یکی از این ابزارهاست. اما نسبت طلایی چیست؟ در این مقاله، ما...

طراحی گرافیک مینیمال قسمت دوم

طراحی گرافیک مینیمال چیست؟ طراحی گرافیک مینیمال یک سبک هنری است که از عناصر محدود، فضای خالی فراوان و پالت وطیف رنگی محدود استفاده می‌کند. هر عنصر در طراحی باید دارای هدف باشد و به طور متوازن برای دستیابی به حس تقارن قرار گیرد. ایده اصلی پشت  طراحی گرافیک مینیمال این است عناصری برجسه می...

طراحی مینیمال هویت برند

مینیمالیسم یا سادگی یک مفهوم تجسمی است که هرگز از مد نمی‌افتد. این مفهوم به مدت شصت سال وجود داشته و هنوز هم اهمیت خود را حفظ کرده است. اصل اساسی در طراحی مینیمال این است که با کمترین میزان عناصر، پیام بیشتری منتقل شود.  طراحی ساده به تمیزی، وضوح و دوام شناخته می‌شود. عناصر...
1 2 3 4 5 7