سوشال(سوشیال) مدیا اصطلاح استفاده از فناوری های مبتنی بر وب، تلفن همراه و ارتباطاتی که به گفتگو تعامل داده می شود گفته می شود.

حال باید بگوییم که سوشیال مدیا مارکتینگ چیست؟

 سوشیال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی رسانه های اجتماعی، یک بخش از بازاریابی اینترنتی است که اگر از آن به درستی استفاده کنید، به ارتباط بیشتر شما با مخاطبانتان کمک می کند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی، اگرچه در عصر ما عنوانی جدید است اما روح آن ریشه هزاران ساله در تاریخ دارد. بازاریابی در طول تاریخ همیشه مفهومی اجتماعی بوده است، زیرا انسان موجودی مدنی بالطبع (اجتماعی) است.

 قبل از اینکه رسانه های اجتماعی به شکل کنونی وجود داشته باشند، مردم در دهه 1990 بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی مانند سایت های دوستیابی و انجمن های آنلاین می گذراندند. برای مثال (حباب دات کام) در سال های 1995تا2002 رویداد مهمی بود که اینترنت را به یک ابزار بازاریابی قابل قبول تبدیل کرد. این ابزار جدید با بازاریابی در موتور های جستجوگر شروع شد و برند ها را برای داشتن وب سایتی که در نتایج موتور های جستجوگر نمایش داده شود، ترغیب کرد.

یکی از راه های بدست آوردن بازدید کنندگان بیشتر یک برند استفاده از سوشال مدیا ها است. استراتژی سوشیال مدیا ایجاد محتوای منحصر به فرد و سالم می باشد که به اشتراک گذاشته می شود. البته لازم به ذکر است که اغلب محتوایی مفید است که یک خبر داغ از نظر مخاطبین باشد و بتواند به صورت ویروسی (وایرال) در کل شبکه اجتماعی، به دلیل جذابیت محتوا بین کاربران رد و بدل شود.

 موثر ترین شبکه های اجتماعی برای تجارت

فیسبوک

گوگل پلاس

توییتر

اینستاگرام

پینترست

فیسبوک: بزرگترین و محبوب ترین شبکه ی اجتماعی در جهان است. بیشتر از یک چهارم جمیعیت جهان در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند.

اینستاگرام: این شبکه ی اجتماعی دارای ترافیک بسیار بالایی است و به طور معمول 500 میلیون کاربر فعال دارد.

توییتر:این شبکه دارای 328 میلیون کاربر فعال ماهانه می باشد و از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است.

پینترست: این شبکه ی اجتماعی، بسیار منحصر به فرد است. این شبکه یک شبکه ی بصری مانند اینستاگرام است اما با این اختلاف که بر خلاف اینستاگرام، %81 این برنامه را خانم ها تشکیل می دهند. این شبکه اجتماعی با 175 میلیون کاربر ماهانه یک پلتفرم فوق العاده است.

گوگل پلاس: یکی دیگر از شبکه های اجتماعی گوگل پلاس است که 800 میلیون کاربر دارد. جالب است بدانید که این شبکه ی اجتماعی در چهار ماه اول شروع کار خود، 40 میلیون عضو پیدا کرد و این آمار واقعا خیره کننده است.

مزیت های استفاده از سوشیال مدیا مارکتینگ

مشهور شدن در شبکه های اجتماعی

برند سازی در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی و افزایش سود

بالا رفتن ترافیک سایت

شبکه های اجتماعی و کم شدن هزینه

شبکه های اجتماعی و وفاداری به برند

همچنین بخوانید تبلیغات بدون هزینه در اینستاگرام

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی زاده
1 سال قبل

عالی بود مطلبتون