بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک می خواهند کسب و کار خود را با بیشترین سرعت رشد دهند. اما اگر بدون برنامه به چنین کاری بپردازید ، احتمال این که هر چیزی که برای آن زحمت کشیده اید از بین برود ، بسیار زیاد میشود.بعنوان مثال شرکتTake Wise Acre Frozen Treats  قبل از اینکه درآمد یا سرمایه اولیه مورد نیاز برای گسترش داشته باشد ، تعداد زیادی کارمند استخدام و تجهیزات زیادی را خریداری کرد. این شرکت در سال های اولیه فعالیت خود ، ورشکست شد.

برای جلوگیری از اشتباهات مشابه ، به این پنج نکته که برای گسترش کسب و کار کوچک است ، توجه کنید.

فرهنگ شرکت را توسعه دهید

وقتی فرهنگ یک شرکتی قوی غنی باشد ، تیم کاری شما را در هنگام رشد متحد نگه می دارد. اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید ، از خود و تیم تان این سوالات را بپرسید:

    چرا شرکت ما وجود دارد؟

    چرا کار هایی را باید انجام دهیم؟

    شرکت ما به چه ارزش ها و باور هایی دارد؟

    ارزشهای ما چیست؟

    قرار است به کجا برسیم ؟ چشم انداز شرکت ما چیست؟

وقتی کارمندان احساس می کنند با شرکت شما در ارتباط هستند ، حتی کار های خود را در زمان های خارج از وقت کاری هم انجام می دهند. به علاوه ، یک فرهنگ شرکتی قوی می تواند مشتری های جدیدی را به سمت تجارت شما جذب کند ، بنابراین با آن سازگار باشید و همه جا را از جمله وب سایت ، شبکه های اجتماعی ، مقاله و بستر های مجازی دیگر با آنها در ارتباط باشید. این باعث میشود که مشترین عمیقا با تجارت شما ارتباط برقرار کنند.

How to Develop Your Business Strategy

افراد مناسب را استخدام کنید.

مرحله استخدام برای رشد موفقیت آمیز کسب و کار شما حیاتی است. مهم است که وقت بگذارید و افراد مناسبی را برای همکاری با خود پیدا کنید. این کار را با آرامش و صبر انجام دهید . اگر افراد نامناسبی را استخدام کنید ، تمام زحمات شما از بین خواهد رفت. برای جلوگیری از چنین اتفاقی ، افراد را بر اساس مهارت های فنی و تجربه آنها استخدام کنید. همچنین باید تعیین کنید که آیا در این دوره رشد مناسب باشند یا نه. به عنوان مثال ، می توانید از یک کارجو بپرسید که دیدگاه او نسبت به شرکت شما چیست و شرکت شما را چگونه تفسیر می کند تا بتوانید بررسی کنید که آیا این شخص با تیم شما سازگاری دارد یا نه. زندگی استارتاپی برای همه مناسب نیست ، بنابراین کارمندانی را پیدا کنید که مشتاقانه پذیرای چالش های مختلف در کسب و کار باشند.

Business Development Services

تمرکز خود را بر نوآوری بگذارید

هنگام گسترش مشاغل کوچک خود ، ممکن است وسوسه شوید که یک مقدار پول برای بهبود ؛ ایجاد یا ارائه محصول بیشتر هزینه کنید. در عوض ، بر نوآوری در زمینه های دیگر تمرکز کنید. به عنوان یک نمونه میتوانید با استفاده از فناوری های جدید مانند گفتگوی زنده به خدمات به مشتری جان دوباره ای ببخشید . مانند این کمپین هوشمندانهPetplan  (این کمپین در حوزه حفاظت از حیوانات می باشد). نوآوری در فرآیندهای فعلی شما منابع کمتری را به خود اختصاص می دهد و هنگام رشد مشتری شما بسیار مهم است. پس از دستیابی به ثبات بیشتر ، می توانید به معرفی محصولات جدید بیندیشید.

برند سازی

همه میخواهند وقتی که مصرف کننده برند ، کمپین تبلیغاتی ، بسته بندی کالا یا شعار شما را می بیند ، بصورت نا خود آگاه یاد شرکت شما بیافتد. این ها همه به برند سازی برمی گردد. شعار نمادین “فقط آن را انجام دهید یا Just do it” نایک را در نظر بگیرید. مصرف کنندگان با شنیدن این عبارت ، فوراً می دانند که چه کسی در پشت این شعار است. ممکن است تجارت کوچک شما نتواند به سطوح Nike  برسد ، اما هنوز هم می توانید تلاش کنید تا در بین مخاطبان خود به یک برند شناخته شده تبدیل شوید. یک راه آسان برای انجام این کار ، شروع شبکه سازی بیشتر در شبکه های اجتماعی است. هر چقدر مشتری ها شما را بصورت آنلاین ببینند ، به راحتی شرکت شما به خاطر می سپارد.

6 Tips to Speed Up Slow Clients - Photo Business Builders

مشتریان موجود را فراموش نکنید

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک بیش از حد بر جذب مشتری جدید تمرکز کرده و به نگهداری مشتریانی که از قبل دارند ، متعهد نیستند. در واقع ، طبق آمارهای Small Business Trends ، فقط شش درصد از مشاغل کوچک بر حفظ مشتری تمرکز دارند. برای اینکه مشتریان فعلی خود احساس ارزشمندی کنند ، یک نظرسنجی رضایت ایجاد کنید که به شما امکان می دهد از دیدگاه مشتریان در مورد کسب و کار مطلع شوید. از طریق این نظرسنجی میتوانید متوجه شوید که چه چیزی می تواند بهبود یابد و چه مسائلی باعث رضایت مشتری از شما میشود. سپس می توانید از این بازخورد برای بهبود تجارت خود و افزایش مشتری استفاده کنید. به هر حال مشتریانی که از تجارت شما راضی هستند ، احتمال بیشتری دارد که پول بیشتری خرج کنند و شما را به خانواده و دوستانشان توصیه کنند.

سخن پایانی

توسعه کسب‌وکار کوچک تان هیجان‌انگیز است، به شرطی که مجبور نشوید. حرکت به سمت توسعه و گسترش کسب و کار تان با یک برنامه دقیق در ذهن تان، شما قادر خواهید بود که به ارزش‌های تان وفادار بمانید، کارکنان و مشتریان خود را تحت‌تاثیر قرار دهید و پروژه‌های جدیدی بگیرید. همه این‌ها به یک کسب‌وکار برای رسیدن به موفقیت کمک می‌کنند.

مقاله مرتبط : دانشگاه کارآفرینی چیست و باید چه ویژگی هایی داشته باشد
منبع : entrepreneur.com

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها