بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

سال بس طراح گرافیک [بررسی آثار سائول بس]

سال بس (Saul Bass) ، طراح گرافیک آمریکایی، بیشتر به خاطر آثارش در صنعت فیلم و تلویزیون شناخته می‌شود. او برای فیلم‌های مشهورمختلفی پوسترهایی طراحی کرد که هنوز هم در یادها باقی مانده‌اند. علاوه بر این، بس طراحی لوگوهای معروف و نیز کارگردانی فیلم را تجربه کرده و به همین خاطر برنده جایزه اسکار شد....

بازسازی برند و فرآیند ریبرندینگ

بازسازی برند یا ریبرندینگ ، یک استراتژی است که شامل تغییر تصویر، هویت یا موقعیت موجود برند در بازار می‌شود. این تغییرات ممکن است شامل به‌ روزرسانی نام شرکت، لوگو، بسته ‌بندی، وبسایت، مدل بازاریابی و…به منظور هماهنگی بهتر با اهداف و مخاطبان هدف باشد. بازسازی برند معمولاً برای نوسازی تصویر قدیمی، جذب بخش‌های جدید...

سوگیری در تبلیغات چیست ؟ [راه های مواجهه با تبلیغات سوگیرانه]

سوگیری در تبلیغات به حالتی گفته می‌شود که در آن پیام‌ها، تصاویر یا روش‌های بازاریابی به نحوی تنظیم می‌شوند که به نفع یک گروه خاص از افراد ویا  به زیان گروهی دیگر از افراد باشند. تبلیغات سوگیرانه می‌تواند به صورت ناخواسته و ناخودآگاه رخ دهد و معمولاً نتیجه‌ی تعصبات اجتماعی و فرهنگی است که در...

برند لوکس چیست؟ [ویژگی های یک برند لوکس]

برند لوکس برندی است که بوسیله کیفیت بالا، انحصاری بودن و قیمت‌های بالا در جوامع شناخته می‌شود. چه چیزی یک برند را لوکس می‌کند؟ عامل اصلی که یک برند را لوکس می‌کند، میزان انحصاری بودن آن است. بدیهی است که برندهای لوکس کیفیت بالایی دارند، اما این کیفیت را می‌توان در برندهای پریمیوم نیز یافت....

تبلیغات هدفمند [+10 توصیه مهم]

تبلیغات هدفمند یا Targeted Advertising  یعنی نمایش تبلیغات به گروهی خاص و هدف گذاری شده از افراد بر اساس خصوصیات فرهنگی، رفتاری، سلایق یا شاخص های دیگر. محتوای این تبلیغ ها  فقط به افرادی نمایش داده میشوند که احتمال درگیر شدنشان با تبلیغ بیشتر از سایرین باشد. با توجه به اینکه اکثر مشتریان بالقوه در...

بازاریابی پنهان [+نمونه های موفق بازاریابی مخفی]

بازاریابی پنهان یا بازاریابی مخفی فعالیتی است که یک محصول یا خدمت را به شکلی ظریف و پنهان برای ایجاد هیجان و جلب توجه، بدون اینکه به طور مستقیم به آن محصول یا خدمت اشاره شود، معرفی می‌کند. این نوع بازاریابی به گونه ‌ای طراحی شده که مخاطب به صورت واضح بازاریابی و تبلیغ را...

تکنیک اسکمپر (SCAMPER) [+ مثال های کاربردی ]

تکینک اسکمپر تکنیکی قدرتمند برای ایده ‌پردازی خلاقانه و حل نوآورانه ‌ی مشکلات است. این تکنیک با هفت اصل ساده به شما کمک می‌کند تا از زوایای مختلف به یک مشکل نگاه کنید و راه‌ حل‌های جدیدی برای آن پیدا کنید. با SCAMPER می‌توانید محصولات جدیدی خلق کنید، استراتژی‌های بازاریابی خلاقانه‌ای طراحی کنید و مشکلات...

کلود مونه که بود ؟ [ تحلیل نقاشی های مونه ]

کلود مونه (Claude Monet) یک نقاش برجسته و رهبر جنبش تاثیرگذار امپرسیونیسم بود. نام این جنبش هنری برگرفته از اثر مشهور او، “Impression, Sunrise” (طلوع آفتاب) است. مونه با شخصیت کاریزماتیک و استعداد ذاتی اش، هنرمندان هم‌ فکری را گرد هم آورد که شیفته‌ی ثبت لحظات گذرا و جادوی نور و فضا بودند. کلود مونه...

برند پرمیوم چیست ؟ [+5 مرحله ساخت یک برند ممتاز]

برند پرمیوم به برندی گفته می‌شود که با ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت بالا و قیمت‌های بالاتر از میانگین، جایگاه ویژه‌ ای در ذهن مصرف‌ کنندگان پیدا می‌کند. برخلاف برندهای لوکس که معمولاً با قیمت‌های بسیار بالا شناخته می‌شوند، برندهای پرمیوم تمرکز بیشتری بر ارائه کیفیت ممتاز دارند. ترکیبی از کیفیت، طراحی و تجربه...

اعتماد به تبلیغات [راههای افزایش اعتماد سازی ]

اعتماد به تبلیغات نشان‌ دهنده میزان اعتماد مصرف‌ کنندگان به اطلاعات و پیام‌هایی است که از طریق تبلیغات در رسانه های مختلف به آن‌ها ارائه می‌شود، و در نهایت باعث سو گیری مردم نسبت به یک موضوع و یا محصول و برندی خاص می گردد. آیا میزان اعتماد به تبلیغات در دنیا در حال افزایش...

تفاوت نقاشی با طراحی گرافیک

تفاوت نقاشی با طراحی گرافیک در هدف و فرایند آنهاست. نقاشی به بیان خلاقیت و احساسات هنرمند می‌پردازد و برای حس برانگیزی بصری خلق می‌شود، در حالی که طراحی گرافیک بر انتقال پیام‌های مشخص و اهداف تجاری یا اطلاعاتی خاص تمرکز دارد و به سفارش مشتریان انجام می‌شود. تفاوت نقاشی با طراحی گرافیک  ذات هنر...

تبلیغات اقناعی [تکنیک های اقناع در تبلیغات]

تبلیغات اقناعی یکی از روش‌های مؤثر در بازاریابی است که بر احساسات و هیجانات مخاطبان هدف تمرکز می‌کند تا آن‌ها را به انجام یک عمل خاص متقاعد کند. اقناع در تبلیغات به جای تکیه بر مشخصات فنی یا مزایای ملموس محصول، به مزایای احساسی و تجربیاتی که برند می‌تواند برای کاربر نهایی فراهم کند، می‌پردازد....

تبلیغات ویروسی [+ بررسی نمونه های موفق وایرال مارکتینگ]

تبلیغات ویروسی یا وایرال مارکتینگ به ایجاد محتوایی اطلاق می‌شود که به قدری جذاب و گیرا است که افراد احساس می‌کنند باید آن را به ‌طور گسترده در شبکه‌های خود، اغلب از طریق پلتفرم‌های اجتماعی، به اشتراک بگذارند. این رویکرد از قدرت بازاریابی دهان به دهان در مقیاس دیجیتال استفاده می‌کند و هدف آن افزایش...

بیلبورد چرخشی چیست ؟ [+ مزایای بیلبورد سه وجهی ]

بیلبورد چرخشی و یا بیلبورد سه وجهی از مدل‌های مؤثر و جذاب تبلیغات محیطی هستند که برای جلب توجه بیشتر مخاطبان طراحی شده‌اند. بیلبورد چرخشی یا بیلبورد سه وجهی که به آن trivision نیز گفته می‌شود، از لت‌های عمودی متحرک تشکیل شده که با چرخش 120 درجه، پیام تبلیغاتی جدیدی را نمایش می‌دهند و امکان...

جایگاه برند چیست ؟ [+استراتژی های ساخت موقعیت برند]

جایگاه برند (Brand Position) و یا موقعیت برند به معنای موقعیت منحصر به فردی است که یک برند در ذهن مخاطبان هدف خود اشغال می‌کند. این جایگاه سازی از طریق شناسایی و برجسته‌ سازی ویژگی‌ها و ارزش‌های منحصر به فرد برند نسبت به رقبا، و همچنین انتقال این تمایزات به شکلی مؤثر به مخاطبان، ایجاد...
1 2 3 4 5 6 40