بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ
بلاگ

ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ

تبلیغات مقایسه ‌ای چیست؟ [+ مثال های تبلیغات مقایسه ای ]

تبلیغات مقایسه ‌ای، که به عنوان تبلیغات رقابتی نیز شناخته می‌شود، یک استراتژی بازاریابی است که در آن یک شرکت محصول یا خدمات خود را به طور مستقیم با محصولات یا خدمات رقیب مقایسه می‌کند تا برتری خود را نشان دهد. هدف این نوع تبلیغات این است که مصرف‌ کنندگان را متقاعد کند که پیشنهاد...

هدیه تبلیغاتی چیست ؟ 15 ایده برای هدایای تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی، که اغلب از آن با عنوان “محصولات تبلیغاتی” نیز یاد می‌ شود، به اقلامی گفته می‌ شود که لوگو یا شعار یک برند روی آن‌ها به چاپ رسیده است. این هدایا معمولاً به صورت رایگان یا با هزینه‌ ای بسیار کم توزیع می‌ شوند تا به معرفی و ترویج یک برند، تقویت هویت...

تاثیر تبلیغات بر کودکان

امروزه بررسی تاثیر تبلیغات بر کودکان اهمیت ویژه ای دارد  زیرا کودکان در مراحل حساس رشد قرار دارند و به راحتی تحت تأثیر پیام‌های تبلیغاتی قرار می‌گیرند. این تبلیغات می‌توانند نگرش‌ها، باورها و رفتارهای آن‌ها را شکل دهند و توقعات نادرست و الگوهای رفتاری نامناسب ایجاد کنند. به دلیل ناتوانی کودکان در تحلیل صحیح اطلاعات،...

شهرت برند چیست ؟ اهمیت شهرت برند

شهرت برند  در واقع نظر افرادی است که برای برند شما اهمیت دارند مانند مشتریان، کارکنان، رقبا، سرمایه‌ گذاران و ذینفعان. این شهرت از ترکیب عوامل مختلفی مانند لوگو، کیفیت محصول، حضور در شبکه‌های اجتماعی، خدمات مشتری و بازخوردهای آنلاین شکل می‌گیرد. یک شهرت برند مثبت به طرز جادویی قادر است مشتریان را جذب و...

تبلیغات سه بعدی با بیلبورد سه بعدی !

تبلیغات سه بعدی یک روش جدید در دنیای بازاریابی و تبلیغات است. این تبلیغات، با بهره‌ گیری از قدرت تصاویر و فناوری‌ بیلبورد سه بعدی، مخاطبان را به شکلی بی‌نظیر جذب و درگیر می‌کند. این استراتژی پیشرفته تبلیغاتی، مصرف ‌کنندگان را در تجربه ‌ای بصری و شگفت‌انگیز غوطه ‌ور می‌سازد که فراتر از تبلیغات سنتی...

اعتماد به برند چگونه ایجاد می شود؟

اعتماد به برند، اعتماد و باوری است که مصرف‌ کنندگان در طول زمان نسبت به محصول یا خدمات یک برند کسب می‌کنند. این اعتماد بر اساس ارائه تجربه‌ای مداوم، قابل اعتماد و با کیفیت بالا که با وعده‌ها و ارزش‌های برند همخوانی دارد، شکل می‌گیرد.  این اعتماد تمام جنبه ‌های کسب ‌و کار، از کیفیت...

ارزش گذاری برند چیست ؟ روش های Brand Valuation

ارزش گذاری برند یا (Brand Valuation) به تجزیه و تحلیل ارزش مالی یک شرکت با در نظر گرفتن تمام دارایی‌های مادی و معنوی می‌پردازد. به عبارت دیگر، این فرایند، ارزش تخمینی یک برند را بر اساس عملکرد مالی ، میزان آگاهی از  برند ، ادراک مشتری و وفاداری مشتریان ، اندازه گیری می کند. ارزش...

میلتون گلیزر ، طراح بزرگ نیویورک [+بررسی آثار]

میلتون گلیزر طراح بزرگ گرافیک  در تاریخ ۲۶ ژوئن ۱۹۲۹ در شهر نیویورک متولد شد و در روز تولد ۹۱ سالگی‌ اش، یعنی ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰، درگذشت.  او در طول زندگی حرفه ایش در دهه های هفتاد و هشتاد میلادی رنگ تازه ای به مردم و شهر خودش نیویورک بخشید. کارهای او، که انرژی و...

کلمات راسو یا “Weasel words” و پیامد های منفی در فروش

کلمات راسو یا “Weasel words” به کلمات یا عباراتی گفته می‌شود که دقیق و شفاف نیستند. به عبارتی دیگر کلمات راسو در زمانی استفاده می‌شوند که سخنگو می‌خواهد به نظر برساند که به یک سوال پاسخ روشنی داده یا اظهار نظری مستقیم داشته است، در حالی که در واقع چیزی بی‌محتوا یا مبهم گفته است....

تبلیغات اخلاقی و اصول رعایت آن

تبلیغات اخلاقی یعنی تبلیغات محصولات، خدمات یا ایده‌ها به نحوی که صادقانه، شفاف و با رعایت حقوق و رفاه مصرف ‌کنندگان باشد. این مفهوم بر پایه مجموعه اصولی است که در تصمیم‌ گیری حرفه ‌ای شرکت های تبلیغاتی تأثیرگذار است. در تبلیغات اخلاقی، ارزیابی جنبه‌های مختلف یک کسب و کار الزامی است ؛ زیرا این...

اثر تماشاگر در جامعه و کسب و کار

اثر تماشاگر در شرایطی رخ می‌دهد که افراد داخل یک گروه شاهد یک واقعه می‌شوند، اما به دلیل حضور دیگر تماشاگران، اقدامی برای مداخله نمی‌نمایند. اثر تماشاگر یک تئوری است که در اواخر دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. این تئوری بیان می کند که افراد تماشاگر در صورت حضور دیگران، کمتر احتمال مددرسانی به یک نفر...

تبلیغات منفی چیست؟ تاثیرات تبلیغات منفی بر جامعه

تبلیغات منفی، که همچنین به عنوان “جذب منفی” نیز شناخته می‌شود، یک مفهوم شناخته شده در حوزه بازاریابی است که بر ایجاد پیام‌های تبلیغاتی متمرکز بر برجسته کردن جنبه‌های نامطلوب محصولات، خدمات، سازمان‌ها یا ایده‌های رقیب تکیه می‌کند. این تکنیک به طور گسترده در تبلیغات سیاسی برای حمله به سیاستمداران و ایدئولوژی‌های سیاسی مخالف و...

تداعی برند چیست؟

تداعی برند، ارتباطی است که مشتری بین برند شما و مفاهیمی مانند تصویر، احساس، تجربه ، علاقه یا فعالیتی خاص ایجاد می‌کند. این تداعی می‌تواند به ‌طور فوری مثبت یا منفی باشد و تصمیمات خرید را تحت تأثیر قرار دهد. این ارتباطات از طریق تجارب مداوم با برند و در لحظات به خصوصی مانند دیدن...

استراتژی خروج از کسب و کار

استراتژی خروج از کسب و کار یک برنامه استراتژیک است که برای صاحبان کسب و کار، به منظور فروش شرکت خود یا سهام‌های خود به یک شرکت یا سرمایه‌گذار دیگر تدوین می‌شود. داشتن یک استراتژی خروج مدون به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا حداکثر ارزش را از فروش دارایی‌های حفظ کرده و کمترین...

عصاره برند چیست ؟

عصاره برند ، مجموعه ای از ویژگی‌های اصلی کسب و کار، ارزش‌ها  و نحوه‌ی احساس مشتریان در مورد کسب و کار شماست. در واقع عصاره برند یا همان روح و هسته برند، قلب و روح برند و منشوری است که به وسیله آن با احساسات مشتریان ارتباط برقرار میکنید. عصاره برند، جوهر بنیادین و اصولی...
1 11 12 13 14 15 40