اینستاگرام یک بستر غیرقابل انکار برای بازاریابی دردوران نوین است. در واقع ، اینستاگرام رسما به بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه رسیده است – این بدان معنی است که اکنون محبوب تر از غول های رسانه های اجتماعی مانند توییتر یا لینکدین است. در ادامه با کانون تبلیغاتی ایران زمین همراه باشد. .

تعداد زیادی از کاربران دور هم نشسته اند و منتظرند تا محتوای شما را ببینند. بنابراین ، چگونه می توانید به همه آن کاربران دسترسی پیدا کنید و فرصتی برای آنها ایجاد کنید تا با برند شما درگیر شوند؟

جواب ممکن است شما را متعجب کند – سئو برای اینستاگرام.

من می دانم که شما در حال فکر کردن هستید: آیا می توانم از همان تکنیک های SEO که برای بهینه سازی صفحات وب سایت استفاده میکنید در اینجا هم استفاده کنید؟

در پاسخ به این سوال میتوانم بگویم که بله میتوانید اما با کمی تفاوت . این ترفند مخصوص اینستاگرام است و کمی باید خود را در رابطه با الگوریتم ها و روش های اینستاگرام خود را بروز کنید . بیشتر از آنچه که در مورد SEO سایت می دانید استفاده کنید تا رشد ارگانیک را به حساب اینستاگرام خود هدایت کنید. به اینستاگرام به عنوان موتور جستجوی خود فکر کنید. این موتور جستجو دارای توابع جستجوی داخلی است که مانند مینی گوگل عمل می کند.

در اینجا ، ما قصد داریم چند تکنیک شناخته شده SEO اینستاگرام را برای گسترش پیج به شما بگوییم

پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید.

اولین قدم که باید در جهت افزایش دسترسی اینستاگرام خود بردارید ، بهینه سازی پروفایل شما است. اگر نمایه شما برای بهترین تجربه کاربری بهینه نشده باشد ، در طولانی مدت برای شما سودمند نخواهد بود.

در اینجا چند ترفند برای بهینه سازی نمایه اینستاگرام شما آورده شده است:

اکانت خود را عمومی کنید
یک تصویر پروفایل رنگارنگ ومرتبط با برند خود انتخاب کنید
از نام کاربری قابل تشخیص و قابل جستجو استفاده کنید
یک ازبرندی که به راحتی قابل جستجو باشد استفاده کنید
پیوند قابل ردیابی را در بیوگرافی خود وارد کنید

این مراحل ممکن است به نظر بی استفاده باشد ، اما مهم است که قبل از انجام هرگونه تغییر SEO دیگر ، زمینه را فراهم کنید. هنگامی که آن اصول را پوشش دادید و جواب گیرفتید، می توانید به مراحل بهینه سازی فنی تر بروید.

کلمه کلیدی اصلی خود را در نام صفحه نمایش و نام کاربری خود وارد کنید.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، اینستاگرام خود دارای موتور جستجوگر است. برای نشان دادن اصطلاحات صحیح در نوار جستجو ، باید در داخل برنامه خود کار کنید تا موقعیتی را که در بالای جستجوی است ، بدست آورید.

برای شروع ، باید کلید واژه اصلی خود را مشخص کنید. ما به عنوان نمونه خود از نانوایی استفاده می کنیم. وقتی یک کاربر اینستاگرام به دنبال پر کردن اخبار خود از کالاهای پخته شده است ، به احتمال زیاد کلید واژه ‘نانوایی’ را جستجو می کند. وقتی این کلمه کلیدی را در نام نمایش و نام کاربری دارید ، احتمالاً در نتایج جستجو برای حسابهای پیشنهادی ظاهر می شوید.

همانطور که در اینجا مشاهده می کنید ، چهار از پنج نتیجه جستجوی نانوایی ، آن کلمه کلیدی را هم در نام صفحه نمایش و هم در نام کاربری خود دارند. شما باید از کلید واژه اصلی خود در هر دو مکان استفاده کنید تا شانس انتخاب شما توسط این الگوریتم افزایش یابد.

از کلید واژه های ثانویه خود در بیوگرافی استفاده کنید.

اکنون که به کلید واژه اصلی خود اهمیت داده اید ، وقت آن رسیده است که از کلمات کلیدی ثانویه خود نهایت استفاده را ببرید. کلمات کلیدی ثانویه عبارتها و مباحثی هستند که کلمات کلیدی اصلی شما را به گردش در می آورند.

اگر کلید واژه اصلی شما “نانوایی” است ، کلمات کلیدی ثانویه شما ممکن است مواردی مانند “کیک کیک” ، “کیک عروسی” ، “کالاهای پخته شده” و غیره باشد.

بیایید نگاهی بیندازیم به نانوایی Magnolia ، نتیجه برتر این کلمه کلیدی – کلید واژه اصلی آنها به رنگ قرمز برجسته شده است و کلمات کلیدی ثانویه آنها با رنگ نارنجی برجسته شده است:

همانطور که می بینید ، نانوایی ماگنولیا کار بسیار خوبی در زمینه تهیه بیوگرافی آموزنده و سرگرم کننده انجام داده است ، در حالی که هنوز چند کلمه کلیدی بسیار مهم بهینه شده در جستجو را نیز در بر می گیرد. جای تعجبی نیست که آنها ابتدا هنگام جستجوی اصطلاح نانوایی در اینستاگرام ظاهر شوند.

کلمات کلیدی ثانویه مناسب برای جلب افرادی است که ممکن است در جستجوی کلمه کلیدی اصلی شما نباشند اما همچنان می توانند به محصول شما علاقه مند باشند. شخصی که به دنبال پخت دستور العمل های خوب است ، اگر آنها را در جستجو پیدا کند ، احتمالاً از Magnolia پیروی می کند ، زیرا هنوز هم با جستجوی کاربر مطابقت دارد.
۴- با هشتگ های خود به عنوان کلمات کلیدی رفتار کنید.

پس از بهینه سازی نمایه خود ، وقت آن رسیده که پست های خود را بهینه کنید. این یک روند مداوم است که نیاز به توجه ویژه دارد. بیشتر کاربران قرار نیست مستقیماً به دنبال شما باشند. آنها احتمالاً شما را از طریق هشتگ در یک پست خاص کشف خواهند کرد.

به همین دلیل است که هر یک از پست های اینستاگرام شما باید استراتژی هشتگ مخصوص به خود را داشته باشد. شما باید با این هشتگ ها مانند کلمات کلیدی ثانویه رفتار کنید. مثال آن را از CorePower Yoga ، در زیر بررسی کنید:

 

آنها نام تجاری خود را در دو مورد هشتگ – #corepowercommunity و #corepoweryoga قرار می دهند. دو هشتگ دیگر هم هشتگ های عمومی هستند.

Corepower با گنجاندن انواع هشتگ پستهای خاص ، شانس خود را برای جذب مخاطبان گسترده تر و متنوع تر افزایش می دهد – افرادی که به جستجوی اصطلاحات مربوط به یوگا می پردازند ، بلکه افرادی که #downdog را جستجو می کنند نیز وجود دارند.

این امر به کاربران شانس بهتری برای پیدا کردن شما نسبت به زمانی که از همان هشت هشتگ در هر پست استفاده کرده اید – کلید متنوع بودن و ارتباط آن است.

ادامه در این لینک: افزایش فالوور اینستاگرام بخش دوم

همچنین بخوانید آموزش تحلیل اینستاگرام

منبع: hubspot

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها