بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ
بلاگ

ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ

ارزش طول عمر کارمند چیست ؟ [+آموزش روش محاسبه ELTV]

در بسیاری از سازمان‌ ها، هنوز نقش کارمندان ، در چارچوب  شرح وظایف و ارزیابی‌ های سالانه شان تعریف می گردد. اما در عمل ، ارزش واقعی یک کارمند ، فراتر از خروجی‌ های کوتاه‌ مدت است. ارزش طول عمر کارمند  یا ELTV، شاخصی استراتژیک است که به ما کمک می ‌کند تا متوجه شویم...

نرخ تکمیل چیست ؟ [بررسی انواع Fill Rate با مثال های کاربردی]

در بازار های فروش آنلاین ، خرده ‌فروشی و یا حتی عمده فروشی ها، نرخ تکمیل یا Fill Rate  یکی از شاخص‌های کلیدی برای میزان کارایی زنجیره تأمین و همچنین میزان رضایت مشتری به حساب می آید. این شاخص نشان می ‌دهد، یک شرکت چقدر می تواند سفارش ‌های مشتریان را بدون تأخیر و کمبود...

ریتنشن مارکتینگ چیست ؟[عوامل موثر بر بازاریابی بازگشتی]

امروزه، در حوزه های کاری SaaS B2B و تجارت الکترونیک (E-commerce)، صرف یافتن مشتریان جدید ، برای بقا و رشد کافی نیست.در بازار امروز کسب و کارها به طور پیوسته با پیشنهادات جذابتر ، در پی ربودن مشتریان شما هستند . تحقیقات نشان می ‌دهد که ۳۳٪ از کاربران پس از تنها یک تجربه  ی...

مقایسه کوچینگ و منتورینگ [+تفاوت ها و شباهت های منتورینگ و کوچینگ ]

کوچینگ و منتورینگ دو رویکرد کلیدی در مسیر توسعه شغلی و رشد فردی به شمار می روند. هر دو این رویکردها مبتنی بر برقراری دیالوگ و گفت و گو هستند و افراد را در مسیر شغلیشان همراهی می کنند. با این حال، ماهیت، دامنه و ابزارهای هرکدام متفاوت است. در این مقاله، به بیان تفاوت...

نزدیک بینی بازاریابی یا Marketing Myopia چیست ؟ [بررسی مثال های واقعی ]

نزدیک بینی بازاریابی ( Marketing Myopia ) به رویکردی محدود و کوته بینانه در بازاریابی اطلاق می شود که بیش از اندازه بر محصول یا خدمت کنونی یک برند یا سازمان متمرکز می گردد و توجه کافی به نیازهای اساسی مشتری و روندهای کلان بازار ندارد . این مفهوم برای اولین بار توسط تئودور لوییت...

بوم ارزش پیشنهادی چیست ؟ [+ویژگی ها و مثال های موفق از Value Proposition Canvas ]

در دنیای کسب و کار امروز ، موفقیت شرکت ها بیش از هر زمان دیگری به توانایی شان در خلق ارزش حقیقی برای مشتریان وابسته است . در این راستا ، بوم ارزش پیشنهادی ( Value Proposition Canvas ) به عنوان یک ابزار استراتژیک و عملیاتی ، نقشی حیاتی در طراحی و بهینه سازی مدل...

سیستم و روش فروش سندلر چیست؟ [راهنمای گام به گام و نمونه های عملیاتی]

سیستم فروش سندلر (Sandler Selling System) مدلی استراتژیک و مذاکره محور است که مسیر فروش را از یک جریان مبهم به فرآیندی شفاف، قابل پیش ‌بینی و اعتماد ساز تبدیل می‌ کند. این رویکرد با تکیه بر طرح ‌ریزی دقیق هر مرحله، کمک می ‌کند نیازهای واقعی مشتری روشن شود، مذاکرات عمیق تر گردد و...

تحلیل PESTLE چیست ؟ [+ویژگی ها و نمونه های واقعی]

امروزه ، هیچ سازمان و یا برندی به صورت مستقل و در خلاء فعالیت نمی‌کند . تصمیمات راهبردی سازمان‌ها به طور مستقیم با عواملی در هم تنیده‌اند که خارج از دایره کنترل آن‌ها قرار دارند ، مانند سیاست ، اقتصاد ، اجتماع ، فناوری ، قانون و محیط زیست .مدل PESTLE به طور ویژه برای...

مدل AARRR چیست ؟ [+تحلیل و مثال های کاربردی]

اگر بنا باشد یک ساختار را به عنوان مسیر اصلی درک فرآیند رشد در محیط رقابتی امروز معرفی کنیم ، بی شک مدل AARRR همان تفسیر متراکم از خرد ورزی داده محور و مدیریت هوشمندانه مسیر رشد محسوب می شود . مدل AARRR نوعی نگرش فلسفی است ؛ نگرشی که اصرار دارد رشد پدیده ای...

ویژگی های یک بازاریابی موفق برای نسل Z [+ مثال هایی از مارکتینگ برای GEN Z]

در دهه ی اخیر مقوله ی بازار یابی در نقطه ی عطفی تاریخی قرار گرفته است که نادیده گرفتن تحولات آن امکان پذیر نیست . نسل z (زد) ( Gen Z ) ، نسلی که بازه ی تولد آن ها تقریباً بین اواخر دهه ی ۱۹۹۰ و اوایل دهه ی ۲۰۱۰ میلادی است ، امروز...

مدل تحلیل کسب و کار BABOK [+تکنیک ها و اهمیت آنالیز کسب و کار ]

امروزه، تصمیم گیری های سازمانی دیگر نمی تواند بر پایه تجربه ها و آزمون و خطاها باشد. در این شرایط ، تحلیل کسب و کار به یک ضرورت استراتژیک تبدیل شده تا سازمان ها بتوانند نیازهای واقعی خود را شناسایی کرده و منابع محدود را به بهینه ترین شکل ممکن ، استفاده نمیاند. در این...

برند رفرش (Brand Refresh) چیست ؟ [ تفاوت برند رفرش با ری برندینگ ]

در دنیای امروز حتی قدرتمندترین برندها نیز هر چند سال یک بار نیاز دارند چهره خود را جلا دهند ، صدای خود را باز تعریف کنند ، و تصویر ذهنی شان را با نسل تازه مخاطبان همسو سازند . این فرآیند همان چیزی است که در ادبیات حرفه ای برندینگ از آن با عنوان برند...

بازاریابی فیجیتال چیست ؟ [+11 نمونه موفق در فیجیتال مارکتینگ]

در دنیای امروز ، رفتار مصرف‌ کنندگان به‌ شدت دگرگون شده است . مشتریان دیگر صرفا در پی خرید محصول یا خدمتی خاص نیستند ؛ آن‌ ها تجربه‌ ای کامل ، شخصی‌ سازی‌ شده و یکپارچه می‌ خواهند که بتواند جهان دیجیتال و فیزیکی را به‌ شکلی پیوسته به آن‌ ها عرضه کند . اینجاست...

بازاریابی KOL چیست ؟ [+نحوه استفاده از رهبران افکار عمومی در مارکتینگ]

بازاریابی KOL (رهبران کلیدی افکار عمومی )  Key Opinion Leader Marketing یا KOL Marketing  یک رویکرد راهبردی در تعاملات برند محسوب می‌ شود که بنیان آن بر نفوذ و اعتبار افراد متخصص یا چهره‌ های برجسته در یک صنعت استوار است . در این متدولوژی ، سازمان‌ ها به‌ جای ارسال مستقیم پیام‌ های تبلیغاتی...

بازاریابی اجازه ای چیست ؟ [جذب مشتریان علاقه مند و مشتاق]

امروزه بازاریابی اجازه ای ، که یکی از رویکرد های نوین در تبلیغات معاصر به شمار می ‌رود ، جایگاه ویژه‌ ای در اکوسیستم بازاریابی دیجیتال و سنتی پیدا کرده است . این متد بر اساس جلب رضایت مخاطبان پیش از ارسال هرگونه پیام تبلیغاتی عمل می ‌کند و در نقطه مقابل روش ‌های سنتی...
1 2 3 40