هنگامی که یک تصویر یا هر تصویری دیگر را درک میکنیم، آن را از میان لنز مدلهای ذهنی خود پردازش میکنیم. اینها چیزی بیش از نمایش ساده جهان اطراف ما نیستند، که شامل افراد، مکانها و اشیا میشود.
این تصاویر درونی که از نماد و سیستم باورها ساخته شدهاند به ما کمک میکند تا از هر تجربه و دانش جدیدی که در هر روز استفاده میکنیم را درک کنیم. آنها به ما کمک میکنند قضاوت کنیم و تصمیم بگیریم، مشکلات را حل کنیم و رفتار خود را هدایت کنیم. با قسمت دوم مقاله چگونه استعاره های بصری قدرتمندی ایجاد کنیم در خدمت شما هستیم…
کنتراست
در این تبلیغ برای Ikea ، سه کلمه و یک تصویر موثر تمام آنچه برای ارسال یک پیام کاملاً واضح لازم است را دارد. با استفاده موثر از کنتراست، بیننده بلافاصله پیام را دریافت میکند که Ikea مکانی است که برای جدا کردن خود از بقیه .
تایپوگرافی
یک نوع تشبیه بصری که غالباً برای برقراری ارتباط بصری استفاده می شود ، استفاده از تایپوگرافی است که شبیه یک جسم است. به عنوان مثال در این تبلیغ برای LG ، یک بحث مشترک بین زوجین با گرد و غبار به صورت نامه بیان شده است ، که نشان می دهد ربات خانگی آن می تواند کارهایی بیش از تمیز کردن کف خانه شما باشد . این می تواند دعواهای غیرضروری را برای کارهای داخلی از بین ببرد.
جناس دیداری
اگرچه برخی از آنها ممکن است در این تبلیغ به خاطر ویسکی (ویسکی ایرلندی ۲ Gingers)چشم خود را بالا ببرند، puns بصری برای خندیدن سریع بینندگان بسیار موثر است. اینها اغلب برای آوردن ارقام سخنرانی به زندگی، مانند “میدان بازی نابرابر” یا “گرگ در لباس میش” به کار میروند.
دو معنی
برقراری ارتباط بصری اغلب با دو معنی برای ایجاد تبلیغاتی زبانی مانند این تبلیغات برای فولکس واگن بازی می کنند.
مبالغه تصویری
به مدت دهها سال، تبلیغ کنندگان از اغراق بصری استفاده کردهاند تا مزایای محصول را به اشتراک بگذارند. در این تبلیغ برای نیکون، بینندگان فورا دریافت میکنند که گرفتن سلفی با دوربین نیکون این است که یک کادر عکاسی حرفهای را باخود حمل میکند.
این مقاله ادامه دارد …
منبع : visme.co