هنگامی که یک تصویر یا هر تصویری دیگر را درک می‌کنیم، آن را از میان لنز مدل‌های ذهنی خود پردازش می‌کنیم. این‌ها چیزی بیش از نمایش ساده جهان اطراف ما نیستند، که شامل افراد، مکان‌ها و اشیا می‌شود.
این تصاویر درونی که از نماد و سیستم‌ باورها ساخته شده‌اند به ما کمک می‌کند تا از هر تجربه و دانش جدیدی که در هر روز استفاده میکنیم را درک کنیم. آن‌ها به ما کمک می‌کنند قضاوت کنیم و تصمیم بگیریم، مشکلات را حل کنیم و رفتار خود را هدایت کنیم.

vw denim beetle

تشبیه بصری

یک راه دیگر برای جلب توجه مخاطب شما با یک تشبیه تصویری است. با این که مشابه استعاره بصری در این زمینه است اما ارتباط بین دو چیز نامربوط را ایجاد می‌کند،درحالی که تشبیه تصویری یک شی را ارائه می‌دهد به طوری که شبیه چیز دیگری به نظر برسد.
در تبلیغ بالا، طرح جین منحصر به فرد فولکس‌واگن Beetle به شکل خطوط درهم کشیده در وسط جاده ساخته شده‌است.

18845-save-children-girl

داستان‌های تصویری

اگرچه ممکن است فضای شما محدود باشد ، اما شما می توانید داستان هایی را با تصاویر بیان کنید ، همانطور که در استعاره بصری بسیار موثر در بالا توسط Save the Children مشاهده شده است.

در یک نگاه، شما نه تنها با آسیب های کودک آشنا میشوید، بلکه از این حقیقت آگاه هستید که تمام تجربیات زندگی کودکان، مانند دانه‌ای است که در زمین قلب آن‌ها کاشته می‌شود.

79549_green

تشبیهات

همانند کلمات، از قیاس دیداری برای مقایسه دو چیز که ظاهرا نامربوط به نظر می‌رسند استفاده می‌شود. برای مثال در تبلیغ فوق برای WWF، یک اکوسیستم ظریف با بازی Jenga مقایسه می‌شود: وقتی یک قطعه جدا می‌شود، کل ساختار واژگون می‌شود.

FA_Acnes Inisiatip alt.2

منفی سازی را دراماتیک کنید

برای دهه‌ها، بازاریابان با اغراق در مورد عواقب منفی عدم استفاده از محصول خود، ترس در مصرف کنندگان را تشدید کرده‌اند. در تبلیغ فوق برای Acnes Sealing Jell ، ما تنها با نتیجه نمایشی از عدم استفاده از یک محصول خاص (فقدان یک زندگی اجتماعی)، با روش حل آن و راه‌حل شاد ارایه‌شده: ” خجالت کشیدن کافیست.”

80503_JIC-Helmets-Cannes-01

جلوه‌های بصری

این تبلیغ برای شرکت بیمه جردن ممکن است باعث شود بسیاری از بینندگان ، اگر نه به دلیل نبوغ آن ، حداقل برای عجیب و غریب بودن آن ، یک برداشت دو برابر انجام دهند. با استفاده از نرم افزار ویرایش موجود ، ما فقط در تلاش برای تعجب و فریب تماشاگران هستیم و فقط محدود به تصورات خود هستیم.

منبع : visme.co
مقاله مرتبط : برترین نمونه های استعاره تصویری

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها