بلاگ-بازاریابی

بازاریابی

ایران زمین

مقالات و آموزش های مرتبط با بازاریابی

ارزش طول عمر مشتری یا CLV [+ مثال های کاربردی ]

ارزش طول عمر مشتری (Customer Lifetime Value – CLV) به معنای مجموع درآمدی است که یک کسب ‌و کار می ‌تواند از یک مشتری معمولی در طول مدت زمان ارتباطش با برند انتظار داشته باشد. این معیار به‌عنوان یک شاخص کلیدی در تحلیل اقتصادی کسب ‌و کارها به ‌کار می‌رود و به درک بهتر از...

بازاریابی در نقطه فروش (POSM) [+ پیشنهادات کاربردی]

بازاریابی در نقطه فروش (POSM) به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به منظور افزایش فروش در لحظه ‌ای که خرید انجام می‌شود، طراحی شده است. این رویکرد عمدتاً حول محور صندوق‌های فروش (البته ممکن است نقطه خرید شامل میزهای جلسه یا صفحات وب نیز باشد) می‌چرخد و به‌ عنوان یک مؤلفه اساسی در محیط‌ های...

ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویداد

ایونت مارکتینگ (بازاریابی رویداد)  به‌ عنوان یکی از استراتژی‌های کلیدی بازاریابی، به برندها این امکان را می‌دهد تا از طریق تعامل مستقیم و در لحظه ، محصولات یا خدمات خود را معرفی کنند. این رویدادها می‌توانند به‌ صورت آنلاین یا حضوری برگزار شوند و شرکت‌ ها در نقش‌های مختلفی مانند میزبان، مهمان، شرکت ‌کننده یا...

افیلیت مارکتینگ چیست ؟ (+مزایا و روش های همکاری در فروش)

افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) یک استراتژی مبتنی بر تقسیم درآمد است که کسب‌ و کارها از طریق آن با تولید کنندگان محتوا و اینفلوئنسرها (به عنوان افیلیت‌ ها) همکاری می‌کنند تا محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان گسترده ‌تری معرفی کنند.  افیلیت ‌ها با استفاده از لینک ‌های منحصر به فرد یا کدهای...

لید نرچرینگ یا پرورش سرنخ [اصول و استراتژی ها]

لید نرچرینگ (پرورش سرنخ) Lead Nurturing  ، فرآیند استراتژیک و مستمر ارائه پیشنهادات و اطلاعات به مشتریان بالقوه است تا آن‌ها را به سمت خرید محصول یا خدمات هدایت کند .هدف اصلی لید نرچرینگ (پرورش سرنخ)، ایجاد ارتباط عمیق و معنادار با مشتریان بالقوه است تا نشان دهیم که محصول یا خدمات شرکت چگونه می‌تواند...

قیف بازاریابی چیست ؟ [+معرفی شاخص های کلیدی]

قیف بازاریابی  یا Marketing Funnel  به مجموعه ‌ای از مراحل استراتژیک گفته می‌شود که مشتریان بالقوه را در مسیر تعامل و تبدیل به مشتری هدایت می‌کند. این ساختار به تیم‌های بازاریابی امکان می‌دهد تا فرآیند جذب، درگیرسازی، و تبدیل مخاطبان هدف را از طریق محتوا و ابزارهای بازاریابی مانند صفحات فرود و کمپین‌های تبلیغاتی، به...

بازاریابی سبز [ روش ها و مزایا]

بازاریابی سبز به معنای ترویج محصولات یا خدماتی است که با محیط زیست سازگار هستند. شرکت‌هایی که در این نوع بازاریابی سرمایه‌ گذاری می‌کنند، نه تنها از وفاداری بیشتر مشتریان و بهبود وجهه برند خود بهره‌ مند می‌شوند، بلکه در حفاظت از محیط زیست و حرکت به سوی آینده‌ای پایدار نیز نقشی کلیدی ایفا می‌کنند....

 تفاوت بازاریابی و تبلیغات [ تعاریف و شاخص ها]

 تفاوت بازاریابی و تبلیغات در این است که بازاریابی مجموعه ‌ای از استراتژی‌ها برای برآورده کردن نیازهای مشتری و افزایش فروش است، در حالی که تبلیغات یکی از ابزارهای بازاریابی است که به ترویج و معرفی محصول یا برند می‌پردازد. این دو اصطلاح اغلب موجب سردرگمی کاربران می‌شوند. بازاریابی و تبلیغات به هم پیوسته ‌اند،...

بازاریابی تهاجمی چیست ؟ [+ تکنیک های Aggressive Marketing]

بازاریابی تهاجمی  یا “Aggressive Marketing” رویکردی جسورانه و قاطع است که از تاکتیک‌های غیرمتعارف برای جلب توجه استفاده می‌کند. هدف آن ایجاد تأثیری ضربه ای است که مصرف ‌کنندگان را مجبور به توجه به برند و محصولات آن می‌کند. این نوع بازاریابی در مقابل بازاریابی منفعل قرار دارد، جایی که کسب ‌وکارها اطلاعات محصول را...

بازاریابی پنهان [+نمونه های موفق بازاریابی مخفی]

بازاریابی پنهان یا بازاریابی مخفی فعالیتی است که یک محصول یا خدمت را به شکلی ظریف و پنهان برای ایجاد هیجان و جلب توجه، بدون اینکه به طور مستقیم به آن محصول یا خدمت اشاره شود، معرفی می‌کند. این نوع بازاریابی به گونه ‌ای طراحی شده که مخاطب به صورت واضح بازاریابی و تبلیغ را...

نقشه سفر مشتری چیست ؟

نقشه سفر مشتری ( گاهی به عنوان نقشه مسیر کاربر، نقشه تجربه کاربری یا CJM شناخته می‌شود)، یک تجسم از مراحل و تجربیاتی است که یک مشتری در برخورد با یک برند دارد، از زمان اولین مواجهه با برند تا مراحل بعد و  تعاملات مداوم،  که شامل تعاملات قابل رویت و غیر قابل رویت میشود....

کانیبالیزم بازاریابی چیست ؟ هم نوع خواری در بازاریابی !

کانیبالیزم بازاریابی به وضعیتی اشاره دارد که یک شرکت با معرفی محصول یا کمپین بازاریابی جدید، به طور ناخواسته به فروش و سهم بازار محصولات موجود و یا قدیمی تر خود آسیب می‌رساند. این پدیده زمانی رخ می‌دهد که برنامه بازاریابی یک برند در فرآیند توسعه  منجر به ارائه محصول یا خدمتی میشود که با...

مدل آیدا AIDA چیست ؟ تاثیر آن در بازاریابی محتوایی

مدل AIDA (آیدا) یک چارچوب بنیادین در حوزه بازاریابی است که از حروف اول واژه‌های Attention (توجه)، Interest   (علاقه)،  Desire  (خواسته و میل) و Action (عمل) تشکیل شده است. این مدل به عنوان یک راهنما برای ایجاد استراتژی‌های ارتباطی و بازاریابی مؤثر عمل می‌کند. مدل AIDA به کسب ‌وکارها کمک می‌کند تا آگاهی از برند...

پرسونای مشتری چیست؟ ساخت پرسونای مخاطب

پرسونای مشتری یا شخصیت مشتری پروفایلی است که در آن اطلاعات جامعی از مشتری شما قرار گرفته است.این اطلاعات را از روش های مختلفی می توانید بدست بیاورید.این اطلاعات باعث میشود که شناخت نسبتا کاملی نسبت به مشتریانتان داشته باشید تا با توجه به شخصیت آنها بتوانید خدمات بهتری ارائه بدهید. پرسونای خریدار باید دارای...

مفهوم رنگ ها در روانشناسی رنگ

در سری مقاله های قبل با  ظاهر دایره رنگ و ایجاد هارمونی‌های رنگی آشنا شدید، بیایید به هر رنگ به صورت جداگانه نگاه کنیم و به مفهوم رنگ ها و نمادهای آنها بپردازیم. در دنیای روان‌ شناسی رنگ، هر طیف رنگی  تداعی های متفاوتی برای انسان ها ایجاد می کند. بیایید رنگ «زرد» را به...
1 2 3 4 5 6 10