یکی از انواع تبلیغات محیطی، تبلیغ در ورزشگاه ها و استادیوم های ورزشی است که به صورت مستقیم برای افرادی که در استادیوم حضور دارند و هم افرادی که از طریق رسانه هایی مثل تلویزیون در حال تماشای مسابقات ورزشی هستند قابل ارائه است. تبلیغات در میادین ورزشی برند شما را در معرض دید طیف وسیعی از افراد با سن‌و‌سال و شرایط زندگی متفاوت قرار می‌دهد. از طرف دیگر بزرگی ابعاد تبلیغاتی که در استادیوم‌ها حضور دارند نیز باعث می‌شود تا مخاطب بیشتر تحت تاثیر تبلیغ برند شما قرار بگیرد. در سالهای اخیر در طراحی استادیوم ها به امر تبلیغات توجه بیشتری میشود تا تعداد بیشتری از این نوع تبلیغات را ارائه دهند. در کشور ما نیز در ۱۰ سال اخیر شاهد افزایش چشمگیر تبلیغات در میادین ورزشی بوده‌ایم. با این حال، هنوز در قیاس با بسیاری از کشورها، تبلیغات ورزشی نتوانسته سهم قابل قبولی از تبلیغات محیطی را به خود اختصاص دهد.

رابطه ی تبلیغات و ورزش

بازاریابی و تبلیغات همیشه بخش مهمی از استادیوم های ورزشی و پشتیبانی تیم ها بوده اند. تبلیغ کننده ها می دانند که آنها مخاطبی دارند که تمام زمان بازی درون ورزشگاه گیر افتاده و آنها می توانند از این فرصت استفاده کنند تا نام برند خود را در ذهن آنها حک کنند. تبلیغات در ورزشگاه یکی از موثر ترین روش های تبلیغ یک محصول یا خدمات است. همانطور که می دانید تبلیغات از طریق ورزش اکنون بیشتر به این شکل است که یک سازمان یا تجارت غیر ورزشی تصمیم می گیرد برند خود را از طریق ورزش تبلیغ کند .

در حال حاضر بند های زیادی هستند که در اطراف زمین بازی خدمات یا محصولات خود را تبلیغ می کنند و خودشان را به میلیون ها بیننده معرفی می کنند. همه ی ما می دانیم که در زمان انجام یک مسابقه ورزشی تماشاگران مسابقه به سبب بازی که در حال انجام است احساسات خوبی دارند و کار برند هایی که محصول خود را تبلیغ می کنند دقیقا این است که از این حس خوب ایجاد شده به نفع خود استفاده کنند. آنها این حس خوب را با نام برند خود ادغام میکنند و در ذهن تماشاگر و مخاطب تاثیر خوبی می گذارند. این حس خوب میتواند یک مارک را در ذهن تماشاگر ها بالا برده و ارتقا دهد.

مزایای تبلیغات در ورزشگاه ها

تبلیغ در ورزشگاه ها همیشه به عنوان یکی از بهترین گزینه های تبلیغات است. ورزشگاه ها که عموما فضای وسیعی دارند و فرصت مناسبی را برای انجام تبلیغ ایجاد می کنند. برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی نیز می توان روی تبلیغات در ورزشگاه ها حساب کرد. بدین ترتیب شما میتوانید تبلیغات خود را با حسی خوب به تماشاچی هایی که از داخل ورزشگاه بازی را دنبال می کنند و همینطور تعداد زیادی بیننده که از طریق تلویزیون یا شبکه های مجازی به صورت آنلاین بازی را دنبال می کنند برسانید. طبق یک بررسی مشخص شد که تماشاگران بازی ها نام برخی از برندهایی که همیشه در زمین ورزش تبلیغ می شوند را به خاطر دارند. حتما شما هم با کمی فکر کردن نام برندی که در پشت لباس های بازیکنان تیم مورد علاقه تان تبلیغ می شود را به خاطر دارید.

فوتبال یکی از ورزش هایی است که برای تبلیغات آن در هنگام بازی ها همیشه هزینه های زیادی خرج می شود و در کل در این ورزش همیشه صحبت از رقم های بالا است و بخش زیادی از این اعداد و ارقام بالای میلیونی و میلیاردی از تبلیغات به دست می آید. هر میزان که طرفداران یک تیم بیشتر باشد نرخ تبلیغات تیم مورد نظر بیشتر می شود. جالب است که تبلیغات در این عرصه مخصوص برند های ناشناخته که میخواهند به تازگی شناخته شوند نیست بلکه برندهای بسیار معروف و شناخته شده برای نگه داشتن نام برندشان در صدر مارک های معروف مدام تبلیغات خود را بیشتر و بهتر می کنند و در زمینه ی تبلیغ در ورزشگاه ها نیز برند های معروف همیشه پیش قدم هستند. درواقع این برند های معروف از میزان تاثیر و اهمیت این گونه تبلیغات آگاه هستند و می دانند که تبلیغات ورزشگاه ها همیشه به عنوان بهترین گزینه برای معروف نگه داشتن برندشان است. در اغلب مواقع حتی به عنوان اسپانسر برگزار کننده ی جشن ها یا مراسم های اهداء مدال یا جایزه داوطلب می شوند تا بیشتر در صحنه باشند.

همانطور که می دانید طرفداران تیم های ورزشی رنج سنی خاص یا به یک جنسیت محدود نمی شوند. طرفدان هم از نوجوان ها هستند هم افراد سالخورده و وقتی صحبت از یک تیم فوتبال می شود زن و مرد ندارد هرکسی می تواند جزو علاقه مندان باشد. اگر شما بخواهید تبلیغات بین یک سریال تلویزیونی را داشته باشید ممکن باید ابتدا ببینید بیشتر بینندگان این برنامه یا سریال تلویزیونی چه کسانی هستند و یا آیا ممکن است به برند شما علاقه ای داشته باشند یا نه؟ اما وقتی صحبت از والیبال یا فوتبال می شود میتوانید مطمئن باشید که طیف گسترده ی علاقه مندانی وجود دارند که ممکن است از بین آنها برخی به برند شما نیز علاقه نشان دهند یا حتی از مشتری ها شما باشند.

تبلیغاتی که در ورزشگاه ها وجود دارد غالبا با سایز های بسیار بزرگ هستند که نمی توان از آنها دوری کرد! حتما به چشم همه می آیند و از طرفی محتوای زیادی ندارند و فقط مدام نام یک برند را با نورها و رنگ های مختلف فریاد می زنند و به راحتی به چشم می آیند و در ذهن می مانند.

معایب تبلیغات در ورزشگاه ها

از آنجا که بازی ها ورزشی زمان کوتاهی دارند پس باید بدانید در این مدت باید تمام تلاشتان را بکنید که در ذهن مخاطب جایی باز کنید. تبلیغات در ورزشگاه ها با همه ی ویژگی های خوب و فرصت های مناسبی که در دست شما قرار می دهد زمان محدودی دارد و این یکی از معایب آن است.

همانطور که شما برای به چشم آمدن نام برند خود از رنگ های فریبنده و نوشته های بزرگ استفاده می کنید رقبای شما نیز همین کار را خواهند کرد. در واقع شبیه به این است که شما در یک خیابان نه چندان شلوغ یک تابلوی نئونی بزرگ با نوشته ای رنگی و جذاب نصب کنید که هر عابر و ماشینی چشمانش به این تابلو جذب شود اما اگر شما در یک خیابان مملوء از اینگونه تبلیغات و تابلو ها باشید چه؟ باز هم تابلویی هست که شما را جذب کند؟ درواقع شلوغی ورزشگاه ها و بودن نام های بزرگ و متفاوت یکی از معایب اینگونه تبلیغات است. شما برای دیده شدن باید سعی کنید بزرگ ترین نوشته، بهترین نورها و رنگ ها را انتخاب کنید تا احتمال موفقیت شما بیشتر شود.

درواقع تبلیغات در ورزشگاه ها هم مزایا و هم معایب خودش را دارد اما برندی میتواند از این تبلیغات به نفع خود استفاده کند که این ویژگی ها را به خوبی بشناسد و به نفع خود از آن استفاده کند.


همچنین بخوانید تبلیغات محیطی چیست؟

همچنین بخوانید چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشیم؟

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها