بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ
بلاگ

ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ
مشتری

25اشتباه رایج فروشندگی (مشتری کودن نیست)

حتما تا بحال جملاتی از این قبیل را شنیده اید که فروشنده یا ویزیتوری گفته باشد:(امروز یک مشتری هالو به تورم خورد که اصلا نمی فهمید چه می گویم ! )شاید خود شما هم از جمله کسانی باشید که تا حالا چنین چیزهایی را گفته باشید. سوال اینجاست که ما از این عبارت چه می...
معاملات پرسود

25 اشتباه رایج در فروشندگی (فریفته ی طرح های بزرگ شدن)

فریب طرح های بزرگ و پر سود را نخورید ضرب المثلی در ورزش بیسبال است که می گویدهیچگاه چشم خودراازتوپ برندارید.همین توصیه را باید به بازاریها و ویزیتورها کرد که به قدری محو حجم بزرگ معاملات میشوند و انها را قطعی تصور می کنند که از دیگر نیازها وقراردادهای کوچک مشتری غافل می شوند. هیچ...
مشتری مداری

25 اشتباه رایج در فروشندگی (برخورد تملق آمیز)

با مشتری چاپلوسانه وحقارت آمیز برخورد نکنید مشتری-مداری شما یک حرفه ای هستید. از این رو نیازی نیست خود را در مقابل مشتری کوچک کنید یا اینکه بیش از حد خود را بالا ببرید و با تفاخر رفتار کنید. کافی است مانند یک همکار مشکلش را حل کنید حقرت و تواضع بیش از حد نه...
جذب مشتری

25 اشتباه رایج در فروشندگی (استفاده نکردن از شاهد زنده)

حتی المقدور از شواهد و نمونه ها استفاده کنید. منظور از شاهد زنده چیست؟ مشتری-مداری-حرفه-ای آقای X من مطمئنم که پیشنهاد ما موثر و قابل انجام است. دلیل اطمینانم را به شما می گویم. قبل از شما مشتری هایی داشته ایم که در زمینه ای مشابه با شما فعالیت داشته اند. از جمله ی آنها...
مشتری مداری

25 اشتباه رایج در فروشندگی (شتابزدگی در فروش)

برای دریافت سفارش از مشتری دستپاچه نباشید مشتری-مداری در فروش هر کالا و ارائه هر خدمتی در هر جا چهار مرحله ی مهم نقش دارند. به عبارت بهتر روند فعالیت فروش شما به چهار مرحله به شرح زیر تقسیم می شود: 1- یافتن مشتری مناسب 2- ملاقات مذاکره با مشتری 3- ارائه کالا یا توضیح...
مشتری مداری حرفه ای

25 اشتباه رایج در فروشندگی (در جریان اطلاعات قرار نداشتن)

مشتری-مداری-حرفه-ای سعی کنید همیشه در جریان آخرین اطلاعات قرار داشته باشید دانایی توانایی است فرض کنید به جلسه ی ملاقات با مشتری می روید در این جلسه طرف ملاقات شما شخصی است که دستش قطع شده است. آیا شما متوجه می شوید که او دست دارد؟ بدون شک تغییرات یا خصوصیاتی که آشکار است از...
فروشندگی

25 اشتباه رایج در فروشندگی (کودن فرض کردن مشتری)

به این اعتقاد برسید که مشتری کودن نیست فروشندگی حتما تا حالا جملاتی از این قبیل را شنیده اید که فروشنده یا ویزیتوری گفته باشد: ((امروز یک مشتری هالو به تورم خورد که اصلا نمی فهمید چه می گویم!)) شاید خود شما هم از جمله کسانی باشید که تا حالا چنین چیز هایی را گفته...
مشتری مداری

25 اشتباه رایج در فروشندگی (مجبور کردن مشتری)

به جای مجبور کردن مشتری بکوشید او را آگاه کنید مشتری-مداری زمانی که شما به صورت درصددید کالایی را بفروشید _ یعنی می خواهید به هر قیمتی که شده مشتری را وادار کنید تا از شما کالایی بخرد _ ناخود آگاه سعی می کنید که هر طور شده مشتری را متقاعد به خرید کنید. در...
برتری شما نسبت به رقبا

25 اشتباه رایج در فروشندگی (ارزش قائل نبودن برای کار خود)

به حرفه و شغل خود افتخار کنید جذب-مشتریان-مختلف اگر واقعا نمی توانید با تمام وجود از شغل و سازمان و جایی که در آن مشغول به کار هستید حمایت کنید پس چرا بیهوده وقت خود را تلف می کنید و به خودتان زحمت می دهید؟ چرا هر روز صبح ساعت را تنظیم می کنید تا...
شیوه های مشتری مداری

25 اشتباه رایج در فروشندگی ( نسنجیدن کالا و خدمات از دیدگاه مشتری)

کالا و خدمات را از دید مشتری بسنجید شیوه-های-مشتری-مداری- داشتن اطلاعات کافی و جامع درباره کالا یا خدمات پیشنهادی خود، و مشخص کردن مزیت آنها برای مشتریان تنها راهی است که کمک می کند تا دانش ما در جهت رفع نیاز های مشتری افزایش یابد و از این رو در جلب آنها به کمکمان بیاید....
کسب رضایت از مشتریان

25 اشتباه رایج در فروشندگی (منظم نبودن لوازم کار)

دقت کنید وسایل کیف شما مرتب و منظم باشد. کسب-رضایت-از-مشتریان فکر می کنید که اگر در کیف دستی شما باز شود و دفعتا انواع و اقسام ابزار و لوازم و وسایل از کیف بیرون بریزد مشتری راجع به شما چه قضاوتی خواهد کرد؟ زمانی که کیف شما در مقابل مشتری باز می شود باید نشانگر...
مشتری مداری

25 اشتباه رایج در فروشندگی ( بی توجهی به سر و وضع خود)

با ظاهری آراسته در ملاقات ها حضور یابید مشتری-مداری- چند سال پیش، من برای یک روزنامه نگار و تاجر در تهران کار می کردم. او عادت عجیبی داشت. هر روز، پس از صرف ناهار با یک مشتری به دفترش بر می گشت و قبل از اینکه با مشتری بعدی ملاقات کند، پیراهنش را عوض می...

25 اشتباه رایج در فروشندگی (نداشتن برنامه روزانه)

برنامه ی روزانه داشته باشید مشتری باید این را قبول کرد که انجام امور طبق یک برنامه ی زمان بندی روزانه دارای اهمیت فراوان است؛ موفقیت و شکست در تهیه یک برنامه روزانه روی کل عملکرد ما به عنوان یک مدیر فروش یا ویزیتور اثر چشمگیری خواهد داشت. امروزه، در کتاب فروشی ها تعداد زیادی...
جذب مشتری

25 اشتباه رایج در فروشندگی (قطع ارتباط با مشتری)

ارتباط خود را با مشتری پیگیری کنید جذب-مشتری آخرین باری که پس از ملاقات با مشتری برای او پیام تشکر و قدردانی فرستادید کی بود؟ بسیاری از مدیران فروش و بازاریاب ها از این اقدام مهم غافلند. با صرف کمی وقت و نوشتن یک پیام ساده و خودمانی روی کاغذ آرم دار شرکت، بگذارید مشتری...

25 اشتباه رایج در فروشندگی ( یادداشت نکردن گفته ها)

مشتری-مداری- همیشه حرف های مشتری را یادداشت کنید همانطوری که قبلا نیز اشاره کردم، یادداشت کردن مطالب به شما کمک می کند که همواره نیاز های مشتری را به خاطر بسپارید و همزمان کیفیت برخورد با مشتری را بهبود بخشید. کار بازاریابی را می توان به چهار مرحله تقسیم کرد: یافتن مشتری ملاقات با او...
1 24 25 26 27 28 39