امروزه کسب و کار ها دچار تغییر و تحول های بزرگی در نحوه ارائه ، تبلیغات و فروش کرده اند و اینستاگرام خود یکی از محور های اصلی کسب و کار های جدید است.

چرا اینستاگرام

اینستاگرام بدلیل این بصری محور است و در آن بجای متن و صوت بیشتر از تصویر استفاده میشود . محتوای بصری قطعا جذابیت بیشتری دارد تا اینکه بخواهید متن های طولانی را بخوانید که معلوم نیست در انتها به شما اطلاعات مطلوب و مفید می دهد یا خیر . در ادامه نگاهی به آمار ها می اندازیم :

اینستاگرام در ایران ۲۳ میلیون کاربر فعال دارد

بیش از ۸ میلیون بیزینس در اینستاگرام وجود دارد

بیش از یک سوم کاربران اینستاگرام از طریق موبایل خرید میکنند

هرکسی با بررسی این آمار ها به اهمیت اینستاگرام پی می برد . خب حال که متوجه این جریان شده اید در ادامه به شما آموزش اصولی پست گذاشتن و بالا آمدن در اینستاگرام را در قالب چند مقاله آموزش میدهیم . این نکته را باید متذکر شوم که در این مقاله بیشتر راجع به محتوای پست بحث میکنیم .

چگونه محتوایی تولید کنیم

محتوای اینستاگرام برای خود مقوله ای است . محتوای شما باید چند اصول اصلی را دارا باشد که در بخش پایینی برخی از آنها را برای شما آورده ایم

۱- بطن محتوا

محتوای شما باید دارای بطن باشد ، باید بدانید که این محتوایی که در پیج خود قرار میدهید آیا کاربردی دارد یا خیر ؟ محتوا باید هدفمند باشد . شما باید بدانید که که مخاطب هدفتان چه کسانی هستند و دنبال چه میگردند تا برای آنها محتوا تولید کنید . بعنوان مثال بنده پیجی در زمینه گوشی موبایل دارم و در آن پستی راجع به تکنولوژی های مرتبط با بازیافت زباله میگذارم . چنین پستی اولین کار که میکند این است تمامی مخاطبانم را برای فشردن دکمه unfollow تحریک میکنید . علاوه بر این که من مخاطبان پیج خود را از دست میدهم ، هیچ فالوور جدیدی به پیج من سر نمیزند چون نرخ تعامل پیج من کاهش پیدا میکند .

۲- قانون ۱ ثانیه

این قانون به ما میگوید که ما ۱ ثانیه وقت داریم تا مخاطب خود را جذب کنیم در غیر اینصورت یک بازنده خواهیم بود . افرادی که با اینستاگرام کار میکنند غالبا فقط اسکرول میکنند تا به محتوای جذابی برسند . اما یک سوال ! از نظر این افراد محتوای جذاب چیست؟ در نظر این افراد محتوایی که پیام اصلی خود را در همان یک ثانیه اول به مخاطب میرساند،جذاب است . شما هم باید به جای کپشن طولانی نوشتن متنی خلاصه از محتوای پست را روی عکس بگذارید.

۳- چرا دیگران باید پست شما را ببینند

پیجی را فرض کنید که صاحب آن فروشنده لپ تاپ است و فقط محصولات خودش را پست میکند و تبلیغ کار خود را میکند . چه دلیلی دارد که جز مشتریان و اطرافیان صاحب پیج ، افراد دیگری آن پیج را فالو کنند. این پیج برای دیگر افراد هیچ خاصیتی ندارد . اگر این شخص بخواهد که نرخ تعامل بالاتری دریافت کند باید تغییراتی در پیج خود بدهد . در این شرایط چند راهکار میتوان برای فرد مذکور در نظر گرفت : ۱- آموزش تشخیص اصالت کالا ها ۲- آموزش شناخت لپ تاپ استفاده شده و نو ۳-اخبار و معرفی تکنولوژی های روز مرتبط با لپ تاپ ۴- ارائه پیشنهاد خرید با بودجه های مختلف ۵ – آموزش شناخت قطعات سخت افزاری و یاد دادن کاربرد های آنها برای افراد نختلف ۶- نکات مرتبط با نگهداری لپ تاپ ۷- تعمیر قطعات لپ تاپ و … این شخص اگر فقط به ۴ نکته از نکات مذکور توجه کند و بصورت مرتب درباره این مطالب پست بگذارد ، پیج او در زمان کمتر از ۱ ماه تغییر اساسی خواهد کرد

۴- رعایت اصول اینستاگرام

اگر شما بهترین محتوا هم بگذارید ولی اصول اینستاگرام را رعایت نکنید ، نتیجه مطلوبی دریافت نخواهید کرد. این اصول در چند بخش اصلی دسته بندی میشوند که میتوان آنها را در بخش های مختلفی تقسیم کرد که شامل :شناسه اینستاگرام ، بیوگرافی ، تعریف وبسایت ، رفتار کاربران ، تعداد پست در روز ، ساعت پست گذاشتن ، نوشتن کپشن ، محتوای کپشن ، تعداد ویو ، کامنت و لایک در هر پست و … بستگی دارد که توضیح هر کدام یک مقاله ی جداگانه می طلبد که در آینده ای نزدیک راجع به تمامی قوانین و اصول مقاله ای منتظر میکنیم .

در صورت تمایل به مدیریت پیج ، طراحی سایت ، سئو سایت ، تولید محتوا و تبلیغات میتوانید با کانون تبلیغاتی ایران زمین از طریق این لینک در ارتباط باشید

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها