بدون استراتژی بازاریابی بیلبورد مناسب، ایجاد یک کمپین تبلیغاتی بیلبورد موثر چالش برانگیز است.

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی بیلبورد مناسب، باید از چند دسته از اطلاعات بسیار مهم و مفید مطلع باشید.

با این اطلاعات، کل فرایند ایجاد یک کمپین تبلیغاتی مناسب در فضای باز برای تان آسان و موثر می گردد.

اهداف خود را بشناسید


هر کمپین بازاریابی بیلبورد باید دارای یک هدف مشخص باشد.

بدون این هدف قطعی، توسعه یک استراتژی بازاریابی بیلبورد درست، بسیار دشوارتر است.

به عنوان مثال، درک رفتارها و علایق مخاطبان مستلزم این است که ابتدا مشخص شود که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه کار می کنند.

هر کمپین بازاریابی بیلبورد باید دارای یک هدف یا اهداف مشخص باشد که استراتژی بازاریابی بیلبورد را مشخص می کند.

بدون این هدف مشخص، ایجاد یک استراتژی بازاریابی بیلبورد موثر بسیار دشوار است.

زیرا شما از هدف دقیق کمپین بازاریابی بیلبورد بی اطلاع هستید.

وقتی به کمپین بازاریابی بیلبورد خود فکر می کنید، مزایایی را که دوست دارید کمپین ایجاد کند، در نظر بگیرید.

آیا فروش بیشتری می خواهید؟ هدایت مشتریان بیشتر؟

آیا فقط سعی می کنید افراد بیشتری از وب سایت شما بازدید کنند؟

در حالت ایده آل، نتیجه مورد نظر شما چیزی است که به راحتی قابل اندازه گیری است.

مهم نیست چه اتفاقی می افتد، مطمئن شوید که هدف دقیق کمپین بازاریابی بیلبورد خود و نتایج مورد نظر خود را می دانید.

هنگامی که از آن هدف قطعی آگاه شدید، می توانید بقیه استراتژی بازاریابی بیلبورد خود را پیرامون آن هدف و نتایج مورد نظر خود تعریف کنید.

آیا بازاریابی بیلبورد شما موثر است؟


دانستن اینکه آیا استراتژی بازاریابی بیلبورد شما موثر است یا خیر، یک نقطه مهم برای جمع آوری اطلاعات خواهد بود.

با این حال، ابتدا باید بدانید چگونه یک کمپین رسانه ای موثر در فضای باز را تعریف کنید.

نحوه اندازه گیری اثربخشی بیلبورد را بیاموزید.

جمع آوری داده ها! برای دریافت ROI بالاتر (نرخ بازدهی سرمایه)، باید با ابزارهایی کار کنید که به شما امکان می دهد موفقیت بیلبوردها را اندازه گیری کنید.

تعیین کنید که آیا پس از اجرای یک تبلیغ رسانه ای در فضای باز هیچ گونه جهشی در کسب و کار وجود دارد یا از هشتگ برای تعیین اینکه آیا بینندگان با بیلبورد شما در تعامل هستند و اقدامی انجام می دهند، استفاده کنید.

اگر در حال ایجاد یک استراتژی بازاریابی بیلبورد هستید، ابتدا معیارهای تبدیل خود را تعیین کنید.

به عنوان مثال، هر کمپین بازاریابی بیلبورد برای یک هدف طراحی شده است، به عنوان مثال:

  • فروش بهتر
  • آگاهی و راهنمایی بیشتر
  • بازدید بیشتر از وب سایت

همه این معیارها باید قابل اندازه گیری باشند

اگر نتایجی که سعی در تولید آن دارید قابل اندازه گیری نباشد، تعیین اینکه آیا کمپین بازاریابی بیلبورد شما موثر بوده است یا خیر، بسیار دشوار است.

برای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات بیلبوردی خود، باید نوعی معیار را به نوبه خود داشته باشید.

اگر قصد کمپین تبلیغاتی شما این است که افراد بیشتری از وب سایت شما بازدید کنند، می توانید از تجزیه و تحلیل وب استفاده کنید.

با یک تبلیغ موثر، باید هر روز که بیلبورد شما نمایش داده می شود، امتیازات جدیدی دریافت کنید.

در اینجا با بهترین طرح های بیلبورد آشنا شوید.

صرف نظر از نتایج خاصی که می خواهید کمپین بازاریابی بیلبورد شما ایجاد کند، مطمئن شوید که راهی برای اندازه گیری آنها دارید.

بدون این اندازه گیری، این شانس را از دست می دهید که بتوانید پول خود را در کمپین های بی اثر تبلیغاتی هدر ندهید.

مرور و ویرایش دوباره و دوباره


در صورت شک، آن را ارزیابی کرده و تغییر دهید!

یک استراتژی بازاریابی بیلبورد قابل اعتماد، سازگار است. ایده های بیرونی بگیرید، فراتر از محدوده معمول فکر کنید و از ریسک کردن نترسید.

بیایید با آن روبرو شویم: برخی از کمپین های بازاریابی بیلبورد بی تاثیر هستند.

مرتباً مرور و تنظیم کنید.

روش های جدیدی را برای تبلیغ خدمات، نام تجاری، محصولات و غیره کشف کنید و همه چیز را به طرز جالبی ارائه دهید و مطمئن باشید که مستقیماً با مصرف کننده ایده آل خود صحبت می کنید.

اگر بیلبورد شما مبهم یا خسته کننده است، اکثر مردم در مورد اطلاعات موجود در بیلبورد اقدامی نمی کنند.

اگر بیلبورد شما در منطقه ای قرار دارد که تردد کمی در آن وجود دارد، این بدان معناست که افراد بسیار کمی تابلو شما را می بینند.

اگر بیلبورد شما توسط بیلبوردهای فراوان دیگر احاطه شده است (شاید این بیلبوردها بسیار جذابتر از شما باشند) توجه به بیلبورد شما سخت تر خواهد بود.

وقتی جنبه های بیلبورد خود را مرور می کنید، ممکن است متوجه شوید که در کمپین بازاریابی بیلبورد شما اشکالاتی وجود دارد.

در صورت وجود، باید اقدامات لازم را برای رفع این نقص ها انجام دهید.

مانند طراحی مجدد تصاویر بصری در بیلبورد خود و یافتن مکان های جدید برای بازدید از بیلبوردهای خود.

بودجه بندی برای تبلیغات بیلبورد شما


هزینه های تولید و نمایش تبلیغات در فضای باز را در نظر بگیرید.

اگرچه ارزان نیستند اما باید بخشی از هزینه تبلیغات شما را برگردانند و کسب و کار شما را تا حدودی بهبود ببخشند. با یک استراتژی بازاریابی بیلبورد، هزینه های یک کمپین در حال انجام و حاشیه هایی که ROI نهایی (نرخ بازدهی سرمایه) شما را تعیین می کند، می دانید.

نکته حرفه ای:

همیشه قبل از راه اندازی هر نوع رسانه در فضای باز، تجزیه و تحلیل بازاریابی و برند خود را انجام دهید!

بینندگان تبلیغات برندهای قوی، پیام های منحصر به فرد و طراحی عالی را به خاطر می آورند.

هنگامی که بودجه کمپین بازاریابی بیلبورد خود را مشخص می کنید، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. دو مورد از مهمترین عواملی که باید به آن توجه کنید، طراحی تابلو و محل قرارگیری آن است.

بیشتر اوقات، بزرگترین هزینه در هر کمپین بازاریابی بیلبورد مکانی است که اجاره می شود.

به عنوان مثال، یک تابلو تبلیغاتی در میدان تایمز نیویورک در سال 2020 می توانست تا 3 میلیون دلار در ماه هزینه داشته باشد.

در حالی که اجاره آن فضای بیلبورد می تواند بسیار گران باشد

اما مکان خوب همیشه ارزش هزینه را دارد زیرا به بسیاری از افراد اجازه می دهد تابلو تبلیغاتی شما را ببینند و با آنچه شما ارائه می دهید درگیر شوند.

اما اگر بیلبورد شما در مکان بدی قرار داشته باشد، افراد کمی آن را مشاهده می کنند.

برای بیلبوردتان خرج کنید

عاقلانه است که بودجه خود را برای اجاره محل بیلبورد مناسب کنار بگذارید.

با مکان مناسب بیلبورد، بسیاری از مردم بیلبورد شما را می بینند و با آنچه شما ارائه می دهید درگیر می شوند.

در این رابطه می توانید مقاله ما با عنوان چرا محل قرارگیری بیلبورد بسیار مهم است؟ را بخوانید.

برای اینکه مردم آنچه را که ارائه می دهید ببینند و بفهمند، بیلبورد شما باید طراحی خوبی داشته باشد.

در حالت ایده آل، این طرح واضح، مختصر، جذاب و به یاد ماندنی خواهد بود.

در عین حال آنچه را که ارائه می دهید برجسته کنید.

از آنجا که بیلبورد شما باید همه این موارد را داشته باشد، عاقلانه است که مبلغ مناسبی را برای یک شرکت طراحی بیلبورد خوب کنار بگذارید. با داشتن یک شرکت طراحی بیلبورد خوب، کل فرایند زیبا جلوه دادن بیلبورد شما و انتقال آنچه باید به مخاطب منتقل شود، بسیار آسان تر است و اطمینان حاصل می شود که مردم آنچه را که شما ارائه می دهید مشاهده کرده و به خاطر خواهند سپرد.

منبع: سایت www.bmediagroup.com

ترجمه و نگارش: حسام بهمن

(کارشناس تولید محتوا در کانون تبلیغاتی ایران زمین، ایزاکو)

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرهاد ایران منش
فرهاد ایران منش
2 سال قبل

بسیار عالی

رضوی
رضوی
2 سال قبل

بسیار عالی بود
ممنونم از مقاله عالیتون