در عبارتی کوتاه سوشیال مدیا، شبکه‌های اجتماعی معنی می‌شود. سوشیال مدیاها ابزاری هستند برای بدست آوردن ترافیک و توجه مخاطبان به برند و کسب و کار شما.
یکی از راهکارهای بدست آوردن بازدیدکنندگان بیشتر یک برند استفاده از سوشیال مدیاهاست. استراتژی سوشیال مدیا ایجاد محتوای منحصر به فرد و سالم می‌باشد که به اشتراک گذاشته می‌شود. البته شایان ذکر است که اغلب محتوایی مفید است که یک خبر داغ از نظر مخاطبین باشد و بتواند به صورت ویروسی در کل شبکه اجتماعی بین کاربران رد و بدل شود.

بدلیل جذابیت محتوا مطالبی که در سوشیال مدیاها به اشتراک گذاشته می‌شود هر مقدار که لایک و بازدیدکنندۀ بیشتری داشته باشند، باعث نمایش پر رنگ‌تر برند شما شده و آن را در نظر بازدیدکنندگان دیگر دارای ارزش بیشتری خواهند کرد.

سوشیال مدیاها به دلیل رایگان بودن و دسترسی راحت بستر مناسبی برای بازاریابی هستند، هرچه تعداد مخاطبین شما بیشتر باشد، بنابراین لایک و کامنت شما بیشتر خواهد بود و جذابیت پست‌ها باعث انتشار آن بین کاربران خواهد شد، که این امر موجب ایجاد سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی شده و باعث بهبود رتبۀ سایت شما در موتورهای جستجو می‌شود. فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و پینترست تعدادی از سوشیال مدیاهای موفق در این زمینه هستند.

۶ معیار موفق بودن تعامل کاربران با برند شما از طریق سوشیال مدیا
۱. تعداد لایک پست‌ها

در شبکه‌های اجتماعی هر چقدر تعداد لایک پست‌های گذاشته شده بیشتر باشد امکان دیده شدن پست‌ها هم افزایش می‌یابد.

زمانی که برای پست خود هشتگ انتخاب می‌کنید، اگر آن پست با همان هشتگ تعداد لایک زیادی دشته باشد، پست شما به ۹ پست برتر آن هشتگ رسیده و امکان دیده شدن پستتان به میزان زیادی افزایش می‌یابد.

این الگوریتم در اینستاگرام بسیار مشهود است.

۲. تعداد به اشتراک گذاشتن پست‌ها

هر مقدار که تعداد به اشتراک گذاشتن پست شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد موجب افزایش بازدید شده و محتوای شما توسط کاربر بیشتر دیده می‌شود. باید بدانید که اشتراک‌گذاری پست‌ها نسبت به تعداد لایک‌ها ارزش بیشتری دارد، به دلیل آنکه امروزه لایک کردن به امری ناخودآگاه تبدیل شده، اما اشتراک گذاشتن پست شما توسط شخص دیگر نشان دهندۀ توجه افراد به محتوای شما و توصیه آن به دیگران می‌باشد.

۳. تعداد نمایش پست

برای آنکه محتوای شما شانس بیشتر دیده شدن داشته باشد، تعداد نمایش پست (impression) اهمیت بالایی دارد و تعداد نمایش پست نشان‌دهندۀ آن است که چه تعداد کاربر (توسط لایک و کامنت) یا فالوورهای شما محتوا را دیده‌اند.

۴. تعداد کامنت پست‌ها

هرجه تعداد نظرات فالوورها و کامنت‌ها بیشتر باشد، نشان‌دهندۀ جذابیت محتوا برای مخاطبان و همچنین کیفیت جملات شما در کپشن پست‌هاست.

۵. تعداد بازدید از پروفایل

شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین امکان مشاهده تعداد بازدید از پروفایل را داراست. گرچه تعداد بازدید از پروفایل برند شما نسبت به بقیۀ شاخص‌ها دارای اهمیت زیادی نباشد، اما میزان علاقۀ افراد به بازدید از صفحۀ شما را نشان می‌دهد.

۶. یادآوری برند

باید بدانید که یادآوری برند یکی از کارها در شبکه اجتماعی است، چراکه برای بهره‌مند شدن از ابزارهای تحلیلی در شبکه‌های اجتماعی نیازمند هزینه می‌باشد و مناسب زبان فارسی نیستند. اما با استفاده از این ابزارها اطلاعات خوبی از اینکه مخاطبان چه حسی و چه نظری در مورد برند شما در شبکه‌های اجتماعی دارند را بیان می‌کند.

به دلیل اهمیت بسیار زیاد این فضا در دنیای امروزه روز ۳۰ ژوئن به نام روز سوشیال مدیا نامگذاری شده است و برای فعالیت در این فضا باید از دانش بالایی در این زمینه برخوردار باشید که این امر تنها با تلاش و مطالعه بر روی برند‌های موفق در این زمینه امکان‌پذیر است.


منبع: سایت پیشگام اندیشه شایگان

ارسال دیدگاه برای %s