در عبارتی کوتاه سوشیال مدیا، شبکههای اجتماعی معنی میشود. سوشیال مدیاها ابزاری هستند برای بدست آوردن ترافیک و توجه مخاطبان به برند و کسب و کار شما.
یکی از راهکارهای بدست آوردن بازدیدکنندگان بیشتر یک برند استفاده از سوشیال مدیاهاست. استراتژی سوشیال مدیا ایجاد محتوای منحصر به فرد و سالم میباشد که به اشتراک گذاشته میشود. البته شایان ذکر است که اغلب محتوایی مفید است که یک خبر داغ از نظر مخاطبین باشد و بتواند به صورت ویروسی در کل شبکه اجتماعی بین کاربران رد و بدل شود.
بدلیل جذابیت محتوا مطالبی که در سوشیال مدیاها به اشتراک گذاشته میشود هر مقدار که لایک و بازدیدکنندۀ بیشتری داشته باشند، باعث نمایش پر رنگتر برند شما شده و آن را در نظر بازدیدکنندگان دیگر دارای ارزش بیشتری خواهند کرد.
سوشیال مدیاها به دلیل رایگان بودن و دسترسی راحت بستر مناسبی برای بازاریابی هستند، هرچه تعداد مخاطبین شما بیشتر باشد، بنابراین لایک و کامنت شما بیشتر خواهد بود و جذابیت پستها باعث انتشار آن بین کاربران خواهد شد، که این امر موجب ایجاد سیگنالهای شبکههای اجتماعی شده و باعث بهبود رتبۀ سایت شما در موتورهای جستجو میشود. فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و پینترست تعدادی از سوشیال مدیاهای موفق در این زمینه هستند.
۶ معیار موفق بودن تعامل کاربران با برند شما از طریق سوشیال مدیا
۱. تعداد لایک پستها
در شبکههای اجتماعی هر چقدر تعداد لایک پستهای گذاشته شده بیشتر باشد امکان دیده شدن پستها هم افزایش مییابد.
زمانی که برای پست خود هشتگ انتخاب میکنید، اگر آن پست با همان هشتگ تعداد لایک زیادی دشته باشد، پست شما به ۹ پست برتر آن هشتگ رسیده و امکان دیده شدن پستتان به میزان زیادی افزایش مییابد.
این الگوریتم در اینستاگرام بسیار مشهود است.
۲. تعداد به اشتراک گذاشتن پستها
هر مقدار که تعداد به اشتراک گذاشتن پست شما در شبکههای اجتماعی بیشتر باشد موجب افزایش بازدید شده و محتوای شما توسط کاربر بیشتر دیده میشود. باید بدانید که اشتراکگذاری پستها نسبت به تعداد لایکها ارزش بیشتری دارد، به دلیل آنکه امروزه لایک کردن به امری ناخودآگاه تبدیل شده، اما اشتراک گذاشتن پست شما توسط شخص دیگر نشان دهندۀ توجه افراد به محتوای شما و توصیه آن به دیگران میباشد.
۳. تعداد نمایش پست
برای آنکه محتوای شما شانس بیشتر دیده شدن داشته باشد، تعداد نمایش پست (impression) اهمیت بالایی دارد و تعداد نمایش پست نشاندهندۀ آن است که چه تعداد کاربر (توسط لایک و کامنت) یا فالوورهای شما محتوا را دیدهاند.
۴. تعداد کامنت پستها
هرجه تعداد نظرات فالوورها و کامنتها بیشتر باشد، نشاندهندۀ جذابیت محتوا برای مخاطبان و همچنین کیفیت جملات شما در کپشن پستهاست.
۵. تعداد بازدید از پروفایل
شبکههای اجتماعی مانند لینکدین امکان مشاهده تعداد بازدید از پروفایل را داراست. گرچه تعداد بازدید از پروفایل برند شما نسبت به بقیۀ شاخصها دارای اهمیت زیادی نباشد، اما میزان علاقۀ افراد به بازدید از صفحۀ شما را نشان میدهد.
۶. یادآوری برند
باید بدانید که یادآوری برند یکی از کارها در شبکه اجتماعی است، چراکه برای بهرهمند شدن از ابزارهای تحلیلی در شبکههای اجتماعی نیازمند هزینه میباشد و مناسب زبان فارسی نیستند. اما با استفاده از این ابزارها اطلاعات خوبی از اینکه مخاطبان چه حسی و چه نظری در مورد برند شما در شبکههای اجتماعی دارند را بیان میکند.
به دلیل اهمیت بسیار زیاد این فضا در دنیای امروزه روز ۳۰ ژوئن به نام روز سوشیال مدیا نامگذاری شده است و برای فعالیت در این فضا باید از دانش بالایی در این زمینه برخوردار باشید که این امر تنها با تلاش و مطالعه بر روی برندهای موفق در این زمینه امکانپذیر است.
سوشال مدیا برای تجارت، آماری که باید بدانید
وقتی صحبت از شبکه های اجتماعی برای تجارت می شود، پای منافع به میان می آید!
در عصر دیجیتال امروز بسیاری از مشاغل اهمیت استفاده از رسانه های اجتماعی را برای تجارت می دانند.
استراتژی مناسب می تواند منجر به تولید بیشتر شود و پلی به سمت فروش بزند.
اما با یک استراتژی اشتباه می توانید زمان ارزشمندی را بی نتیجه هدر دهید.
احتمالاً در گذشته برخی از پست های شبکه های اجتماعی را برای تجارت خود امتحان کرده اید.
شاید حتی چند تبلیغ در فیس بوک داشته باشد. اگر توجه داشته باشید این کار را رها کردید!
استفاده از شبکه های اجتماعی در سال 2020 افزایش یافت!
وقت آن است که به خاطر تجارت مان به شبکه های اجتماعی توجه کنیم.
اجازه ندهید که بی تجربگی، بی علاقگی و یا حتی شکست گذشته مانع شما شود.
رسانه های اجتماعی دلیلی است که بسیاری از مشاغل رشد سریع داشته اند.
ممکن است متوجه شوید برخی از رقبای شما از آن سود هم برده اند.
در بعضی موارد، آنها حتی در اطراف شما هستند.
آنها منجر به تولید ارزان تر و ارزان تر جریان می شوند، سریع قرارداد می بندند و افرادی که تصمیم به خرید دارند با آسودگی خاطر آنها را به آنها اعتماد می کنند.
روند رسانه های اجتماعی این رشد را نشان می دهد.
و حالا کجایی؟
شما هنوز با تماس های سرد، ایمیل و تبلیغات متعارف دست و پنجه نرم می کنید.
چند سال پیش، این کار نتیجه خوبی را به همراه داشت اما امروز؟ نه خیلی.
وقت آن رسیده است که با این آهنگ همصدا شوید.
روش های مرسوم بازاریابی بسیار گران هستند و با استفاده از این روش های قدیمی نمی توان مشتریان بالقوه رسید.
آنها تلفن هایشان را برنمی دارند، ایمیل های شما بی پاسخ مانده و تبلیغات پولی اتلاف وقت و تلاش است.
از طرف دیگر، مشاغلی که با حضور پررنگ شان در شبکه های اجتماعی از بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند، به سرعت پیش می روند.
آنها ممکن است در مقایسه با محصول شما محصول ضعیف تری داشته باشند، اما این مهم نیست.
مارک های موجود در شبکه های اجتماعی عمدتا به صورت رایگان دیده و شنیده می شوند، در حالی که شما برای فروش دائم هزینه می کنید.
این نکات مربوط به شبکه های اجتماعی را دنبال کنید تا مطمئن شوید برنامه شما در حال انجام است.
چه بخواهیم و چه نخواهیم، شما باید با این موضوع سازگار شوید و با حضور رسانه های اجتماعی کسب و کار شما باید سریع رشد کند.
مهم نیست که قبلاً در این زمین بازی کرده اید و شکست خورده اید.
پایداری مهم است. با درک دقیق آنچه انتظار می رود، یک برنامه دقیق و چند ترفند جدید در آستین خود، به زودی قدرت بازاریابی شبکه های اجتماعی را برای مشاغل کوچک بدست خواهید آورد.
به هر حال، صاحبان مشاغل ول کن نیستند! و شما هنوز آماده نیستید تا شروع کنید. درست است؟
بیایید به برخی از آمارهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی که مربوط به کسب و کار شما هستند و اینکه ممکن است برای شما چه معنایی داشته باشند توجه کنیم.
آمار تعجب آورسوشال مدیاها برای تجارت
به طور کلی، حدود 54٪ از جمعیت جهان دارای یک حساب رسانه های اجتماعی هستند.
این 4.2 میلیارد کاربر در سراسر کره زمین است. (منبع: Hootsuite)
با این تقسیم بندی،77.5٪ از نسل X و 48.2٪ از نرخ تولد به نوعی از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند!(منبع: eMarketer)
98.8٪ این کاربران از طریق دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند یا تبلت به حساب های خود دسترسی پیدا می کنند. (منبع: اوبرلو)
61٪ از این افراد 10 دقیقه بعد از باز شدن چشم هایشان در صبح گوشی هوشمند خود را بررسی می کنند. (منبع: Rootmetrics)
علاوه بر این، یک نظرسنجی Deloitte(یک سرویس حرفه ای اینترنت) تخمین می زند که این افراد حداقل 52 بار در طول روز تلفن های هوشمند خود را بررسی می کنند.
44.8٪ از مرورگرهای اجتماعی از رسانه های اجتماعی برای تحقیق در مورد محصولات در سال 2020 استفاده کردند. (منبع: Hootsuite)
63٪ از مشتریان در واقع انتظار دارند كه شركت ها از طریق رسانه های اجتماعی خود خدمات مشتری را ارائه دهند و 90٪ از كاربران رسانه های اجتماعی از طریق شبکه اجتماعی خود از قبل با برندها یا مشاغل ارتباط برقرار كرده اند.
95٪ بزرگسالان 18 تا 34 ساله برندی را در رسانه های اجتماعی دنبال می كنند كه همه آنها پیگیرش هستند. (منبع: MarketingSherpa)
احتمال اینکه مصرف کننده پس از داشتن یک تجربه مثبت یک برند را در شبکه های اجتماعی به دیگران توصیه کند، حدود 71٪ است. (منبع: سفیر)
71٪ از مشاغل کوچک تا متوسط از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی خود استفاده می کنند و از این میان 52٪ حداقل روزانه پست می گذارند.
رسانه های اجتماعی محلی است که کاربران وقت می گذرانند و مخاطبان شما نیز در آن حضور دارند.
علاوه بر این جایی است که آنها می خواهند درباره شما بیشتر بدانند و رقیب شما از قبل این را می داند.
به همین دلیل بازاریاب ها بیش از 99 میلیارد دلار برای تبلیغات و بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 2020 هزینه کردند. (منبع: Statista)
بگذارید این بحث یک قدم جلوتر برود و برخی از آمارهای مهم را بر اساس پلتفرم ها تحلیل کنیم.
فیس بوک یک بستر ضروری رسانه های اجتماعی برای تجارت است.
به عنوان یکی از بزرگترین و با قدمت ترین شبکه های اجتماعی، نباید از فیس بوک غافل شد.
مشتریان ایده آل شما احتمالاً آنجا هستند. شما فقط باید به آنها دسترسی پیدا کنید.
طبق اطلاعات Wearesocial، ماهانه 2.5 میلیارد کاربر فیس بوک فعال هستند.
از این کاربران فعال، 74٪ آنها روزانه وارد فیس بوک می شوند
(منبع: مرکز تحقیقات Pew) و به طور متوسط 38 دقیقه در روز را در این شبکه مجازی می گذرانند.
استوری های فیس بوک روزانه 500 میلیون بیننده جذب می کند. (منبع: TechCrunch)
ماهانه 1.4 میلیارد نفر در گروه ها مشارکت دارند. (منبع: Facebook Insights)
60٪ آمریکایی ها از طریق فیس بوک فیلم تماشا می کنند. (منبع: Statusbrew)
15٪ از کاربران فیس بوک از طریق شبکه های اجتماعی خرید می کنند. این تعداد حتما رشد خواهد کرد. (منبع: eMarketer)
کاربران فیس بوک هر ماه به طور متوسط بر روی 11 تبلیغ کلیک می کنند.
زنان با کلیک بیشتر بر روی تبلیغات (14 مورد در ماه) نسبت به مردان (10 مورد در ماه). (منبع: Hootsuite)
90 میلیون شرکت کوچک از صفحات، گروه ها و مسنجر فیس بوک استفاده می کنند. (منبع: Statusbrew)
توییتر یک بستر مهم رسانه های اجتماعی برای بسیاری از کسب و کارهاست.
یکی دیگر از محبوب ترین و پرکارترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی، توییتر است.
اگرچه تعداد افراد کمتری نسبت به فیس بوک از توییتر استفاده می کنند اما این پلتفرم بسیار متفاوت است و به همین دلیل هم توسط کاربران و هم برای بیزینس متفاوت استفاده می شود.
توییتر دارای 330 میلیون کاربر فعال ماهانه است. این نشان دهنده رشد 9 درصدی نسبت به گزارش های قبلی است. (منبع: Statista)
کلیک های پیوندی 92٪ از کل تعاملات کاربر با توییت ها را تشکیل می دهد. (منبع: Hubspot)
78 درصد از افرادی که از یک برند در توییتر شکایت می کنند انتظار دارند ظرف یک ساعت پاسخ دهند. (منبع: لیتیوم)
83 درصد کاربران توییتر که برای یک شرکت توییت ارسال کرده اند و پاسخی دریافت کرده اند در مورد این شرکت احساس بهتری دارند و احتمال خرید از آنها بیشتر است. (منبع: توییتر)
با این اوصاف، فقط 3٪ از توییت های مربوط به مشکلات خدمات مشتری نام کاربری شرکت را با نماد @ نام می برند.(شرکت ها را تگ نمی کنند!) بنابراین باید مراقب آنها باشید! (منبع: Marketing Land)
در مقایسه با مطالعه آنلاین، مردم 31٪ بیشتر در توییتر می خوانند. (منبع: توییتر)
53٪ کاربران می گویند خریدی را انجام داده اند که برای اولین بار در توییتر دیده اند. (منبع: WebFX)
تبلیغات توییتر 11٪ موثرتر از تبلیغات تلویزیونی در هنگام رویدادهای زنده است. (منبع: توییتر)
دفعه بعد که یک تبلیغ Superbowl را تماشا می کنید به آن فکر کنید!
اینستاگرام بستر رسانه های اجتماعی برای همه نسل هاست!
بستر مهم دیگر برای استفاده اینستاگرام، بستر اشتراک تصاویر است. اینستاگرام با توییتر و فیس بوک متفاوت است.
به این معنی که شما باید یاد بگیرید که از آن با یک استراتژی بازاریابی کاملا حساب شده استفاده کنید تا به مشتری بالقوه و بهترین مخاطبین برسید.
اینستاگرام به عنوان یکی از سریعترین پلتفرم ها، ماهانه 1 میلیارد کاربر فعال و روزانه حدود 500 میلیون کاربر فعال دارد. (منبع: Statista)
اینستاگرام دارای یکی از جوانترین مخاطبان است که 72٪ از نوجوانان می گویند از آن استفاده می کنند. (منبع: Sprout Social)
علاوه بر این ، 64٪ کاربران زیر 34 سال هستند. (منبع: Statista)
علی رغم شناخته شدن به عنوان یک پلتفرم به اشتراک گذاری تصویر، در واقع ویدئوها در مقایسه با تصاویر 21.2٪ تعامل بیشتر و از بومرنگ ها 18.6٪ بیشتر تعامل دارند. (منبع: Sprout Social)
با پیشی گرفتن از توییتر در سال 2017 ، 71 درصد مشاغل مستقر در ایالات متحده اکنون از اینستاگرام استفاده می کنند. (منبع: eMarketer)
براساس تجزیه و تحلیل داخلی مرکل، هزینه تبلیغات در اینستاگرام 23٪ بیشتر از فیس بوک است.
تعامل با برندها بیش از 10 برابر بیشتر از Facebook است. (منبع: Statusbrew)
در حقیقت روزانه 200 میلیون نفر حداقل از یک پروفایل بیزنسی بازدید می کنند و 130 میلیون نفر ماهانه با پست های خرید سر و کار دارند. (منبع: Sprout Social)
11٪ از کاربران اینستاگرام از طریق برنامه خرید می کنند. (منبع: eMarketer)
LinkedIn بهترین پلتفرم برای مشاغل B2B است
LinkedIn به عنوان شبکه اجتماعی برتر B2B، از Instagram Facebook و Twitter برای تجارت شما مهم تر است.
LinkedIn ماهانه 690 میلیون کاربر فعال دارد. (منبع: LinkedIn)
LinkedIn که با در نظر گرفتن روابط طراحی شده است، 277٪ موثرتر از فیس بوک است که این رقم می تواند منجر به تولید و جذب مشتری شود.
با 45٪ از بازاریابان از طریق این سیستم مشتری می گیرند (منبع: Sprout Social)
در حقیقت 80٪ از کسب و کارهای B2B از ورودی رسانه های اجتماعی منجر می شود و 46٪ از کل بازدید رسانه های اجتماعی به وب سایت های شرکت از LinkedIn ناشی می شود. (منبع: LinkedIn)
65٪ از شرکتهای B2B از تبلیغات پولی LinkedIn استفاده کرده اند. (منبع: Sprout Social)
95٪ از بازاریابان محتوایی B2B از LinkedIn برای بازاریابی ارگانیک استفاده کرده اند. (منبع: موسسه بازاریابی محتوا)
76٪ از بازاریابان محتوایی B2B از LinkedIn به عنوان یک پلتفرم شبکه اجتماعی پولی استفاده کرده اند. (منبع: Sprout Social)
حتی خود عملیات B2B نیز از بی توجهی به شبکه های اجتماعی بیشتر پرهیز می کند!
نوشته قسمت پروفایل واضح است. تصمیم گیرندگان نیز قبل از خرید با دیگران مشورت می کنند.
آنها از دوستان، همكاران و همسالان خود ارزش دو سِنت پرداختی خود را می پرسند و معمولاً به شبکه های اجتماعی می روند تا سروصدای اطراف یک محصول یا خدمات را بررسی کنند.
65٪ از خریداران B2B به توصیه ها و سایت های بازبینی اعتماد می کنند. (منبع: ویدرت)
چگونه به نظر می رسد که تنها با مراجعه آنلاین به وب سایت شرکت شما و خواندن یک مقاله تماس شکل بگیرد؟
چند نتیجه در موتورهای جستجو اعتماد به نفس زیادی را ایجاد نمی کند.
55٪ در رسانه های اجتماعی به دنبال اطلاعات مربوط به تجارت شما هستند. (منبع: Biznology)
این واقعاً تعجب آور نیست. اگر مردم از یک شرکت شکایت کنند یا از آن تعریف کنند.
این کار را هم در جایی انجام می دهند که بیشترین تأثیر را داشته باشد.
حضور در آنجا به این معنی است که می توانید نکات منفی را بپذیرید (و به آنها پاسخ دهید) در حالی که مطمئن شوید تا آنجا که می توانید در مورد نکات مثبت لاف می زنید.
مدیریت رسانه های اجتماعی به خدمات جدید مشتری تبدیل شده است.
مقالات تبلیغات را شکست می دهند و 80٪ از تصمیم گیرندگان B2B آنها را ترجیح می دهند. (منبع: ارتباطات مارکس)
بازاریابی محتوا بیش از هر زمان دیگری مهم است. تعداد انگشت شماری از مقاله های عالی که از طریق استراتژی بر روی پلتفرم های شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده اند، به آنها اطلاع رسانی و ارزش افزوده می دهند.
آنها به اعتماد سازی کمک می کنند و اقدامات را پیش می برند اما آنها را به زور نمی آورد.
این چیزی است که مشتری خسته شده از تبلیغات امروز از آن قدردانی می کند.
با ما تماس نگیرید، ما با شما تماس خواهیم گرفت.
چقدر آسان است که افراد کسب و کار شما را به صورت آنلاین پیدا کنند؟
اگر منحصراً به وب سایت خود وابسته هستید، بسیار دشوار است. 90٪ از تصمیم گیرندگان B2B نمی خواهند از شما چیزی بشنوند (منبع: DemandGen Report)
به همین دلیل پرسنل فروش شما چندان موفق نیستند. وقتی آنها خوب و آماده باشند، شما را پیدا می کنند.
به شرطی که تلاش کرده باشید تا از جمع دور شوید.
این آمار رسانه های اجتماعی کسب و کارهای کوچک، تصویری کاملاً مشخص را نشان می دهد.
شما با رویکرد خود، رویکردهای جدید بازاریابی را نادیده می گیرید.
شبکه های اجتماعی: نه گفتن خطرناک است!
شما احتمالاً در گذشته یک کمپین شبکه های اجتماعی برای بیزنس کوچک خود امتحان کرده اید.
اگر به اندازه کافی جستجو کرده باشید، حتی ممکن است صفحه قدیمی کسب و کار خود در فیس بوک را پیدا کنید که در آن هم غفلت شده و رها شده است.
مهم نیست که از شکست های قبلی دلسرد شوید.
این واقعیت که در آن زمان شما هیچ یازخوردی ندیده اید می تواند به دلیل موارد گوناگونی باشد:
شاید شما مزایای آن را به طور کامل درک نمی کنید یا اینکه کاری انجام ندادید یا مشکل در اندازه گیری میزان موفقیت و تاثیرگذاری آن داشتید.
شاعر ویلیام اف. اوبراین به زیبایی گفته است:
“بهتر است که تلاش کنید و شکست بخورید تا اینکه هرگز سعی نکنید”.
اگر شکست قبلی مانع شما شده است، اکنون وقت آن است تا خود را به خطر بیاندازید:
مشتریان جدید از طریق شبکه های اجتماعی به سمت رقبای شما می روند.
نمایش 80٪ موفقیت است. رقبای شما در شبکه های اجتماعی ظاهر شدند.
شما این کار را نکردید. بنابراین آنها می توانند پول به جیب بزنند.
بسیاری از مخاطبان هدف شما هرگز در مورد شرکت شما چیزی نمی شنوند زیرا آنها در فعالیت های سنتی بازاریابی که شما هنوز بر آنها تمرکز می کنید شرکت نمی کنند.
شاید زمان آن فرا رسیده باشد که استخدام یک آژانس بازاریابی برای شبکه های اجتماعی خود را در نظر بگیریم و ما نکات مفیدی برای کمک به شما در پاسخ به این سوالات تان داریم.
آنها به اندازه گذشته در نمایشگاه های تجاری شرکت نمی کنند.
آنها نامه های ناآشنا را نمی خوانند یا به تماس های شماره هایی که نمی شناسند پاسخ نمی دهند.
کسانی که در مورد شما می شنوند غالباً زمانی که آماده خرید از شما هستند، شما را فراموش می کنند زیرا رقبای شما کسانی هستند که در شبکه های اجتماعی خود می بینند.
رسانه های اجتماعی فرصتی را برای به دست آوردن مجدد میدان در میان مخاطبان شما فراهم می کنند.
صرف هزینه بیشتر برای خرید سنتی و نداشتن چیزی برای نمایش در دنیای دیجیتال.
هر آنچه را که ماهانه صرف تبلیغات دیجیتال بازاریابی و سنتی می کنید جمع بزنید.
اکنون به آن رقم نگاه کنید و دریابید که از طریق استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی می توانسته اید حداقل به 100k مشتری بالقوه برسید.
اجازه دهید که در آن غرق شوید.
درست است که اکثر آن بازدیدها و تعاملات در واقع به سرنخ تبدیل نمی شوند اما روشهای مرسوم همین است.
نه هر تماس تلفنی به یک سرنخ فروش تبدیل می شود و نه آگهی خوانده شده به معنای فروش است.
پول تبلیغات خود را در جایی که اثر دارد خرج کنید. در حال حاضر، آنها روی پلتفرم شبکه های اجتماعی حساب می کنند.
شکستن زنجیره “مسیر خرید” و از دست دادن مشتری احتمالی برای همیشه
گوگل سال هاست که در مورد “نقطه صفر حقیقت” (ZMOT) صحبت می کند. اساساً، این روش، نحوه خرید امروز مردم را توصیف می کند. از جستجوی Google تا بازبینی و توصیفات.
چهره های شبکه های اجتماعی به طور برجسته ای در ZMOT قرار دارند.
آنها پیج هایی هستند که مردم برای چرخ زدن در شبکه های اجتماعی به آنجا می روند.
اگر آنجا نباشید، زنجیره را می شکنید و مشتری بالقوه شما به سراغ چیز دیگری می رود.
از نظر مخاطبان خود منسوخ، نامربوط و غیرقابل اعتماد به نظر می رسند.
بدون حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی شما وقت طولانی باید صرف یک ارتباط واقعی و “انسانی” با مشتریان بالقوه خود کنید.
تحقیقات نشان داده است که مشتریان تأکید زیادی بر این ارتباط دارند و این امر تصمیمات خرید آنها را شکل می دهد.
قادر به پاسخگویی به نظرات منفی در مورد برند خود نیستید
مشتریان اغلب از شبکه های اجتماعی برای شناخت برندها استفاده می کنند.
اگر در آنجا باشید، فرصتی برای پاسخگویی در زمان واقعی پیدا می کنید و یک تجربه بد را به یک پیروزی (پشتیبانی مشتری) تبدیل می کنید.
اگر این گونه نباشید، در نهایت آن نظرات منفی را نمی بینید. باعث انباشته شدن آنها می شوید و پیام بازاریابی شما به گوش آنها نمی رسد.
اکنون که فهمیدید رسانه های اجتماعی چقدر برای کسب و کار شما حیاتی هستند، در بخش بعدی ما با معرفی مزایای شبکه های اجتماعی برای تجارت بهتر به بازشناسی آن می پردازیم.
همین امروز مشاوره تبلیغاتی را با کانون تبلیغاتی ایران زمین، آغاز کنید.
:همچنین بررسی کنید
تبلیغات بدون هزینه در اینستاگرام (چگونه اینستای خودرا مدیریت کنیم)
(توییتر/فیسبوک/پینترست/لینکدین/تیک تاک و….) برترین شبکه های اجتماعی
منابع: assetdigitalcom.com سایت پیشگام اندیشه شایگان
[…] هم زیر چتر تعریف بازاریابی شبکههای اجتماعی یا همان سوشیال مدیا مارکتینگ […]