زیمنس، یک شرکت خوشه‌ای آلمانی و چند ملیتی است، که در‌سال ۱۸۴۷ توسط ارنست فون زیمنس‌ در‌ شهر برلین تأسیس‌ شد. امروزه شرکت زیمنس در‌ زمینۀ تولید تجهیزات مخابراتی‌ و‌‌ نورپردازی، لوازم خانگی، انواع‌ قطار، تجهیزات تولید برق، سیستم‌های‌ خودکارسازی، اتوماسیون صنعتی، تجهیزات پزشکی و سامانه‌های اعلام حریق فعالیت می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های الکترونیکی و مهندسی الکترونیک و یکی از قدیمی‌ترین نام و نشان‌های تجاری صنعتی جهان است.‌ این شرکت بیش از ۱۵۷سال قبل تاسیس شد. در سال مالی ۲۰۰۵، زیمنس در‌ حدود ۴۶۱/۰۰۰ کارمند و فروش ۷۵/۵۵۴ میلیارد یورویی داشت. کسب و کار شرکت بر‌ روی شش موضوع کلیدی متمرکز شده‌اند: اطلاعات و ارتباطات، کنترل و اتوماسیون، انرژی، حمل و نقل، پزشکی، برق و خدمات کسب‌وکار. فعالیت‌های زیمنس، تحت تاثیر عوامل منطقه‌ای و عوامل خاص آن بخش قرار دارند نقاط قوت قدیمی شرکت عبارتند از : قدرت نوآوری، تمرکز‌‌ قوی بر‌ مشتری، حضور جهانی و تثبیت مالی.

جو کایزر، (زاده ۲۳ ژوئن ۱۹۵۷) مدیر ارشد اجرایی آلمانی است، که در حال حاضر به‌ عنوان مدیر عامل اجرایی شرکت زیمنس فعالیت می‌نماید. وی در ماه ژوئیه ۲۰۱۳ جایگزین پیتر لوشر شد.

در سال ۲۰۰۴، زیمنس تصمیم‌ گرفت بسیاری از اقدامات و برنامه‌ها‌ را به منظور افزایش کارایی کسب و کار خود، در نظر گیرد. زیمنس یک، بخشی از مدیریت‌ زیمنس پیام کوتاه است که برنوآوری، تمرکز بر مشتری، و رقابت جهانی تاکید دارد. زیمنس یک عمدتا‌‌ بر‌ روی پژوهش‌های مقیاس‌ بالای زیربنایی تاکید و تمرکز‌‌‌‌ دارد، تخصص گسترده و جامع را جمع‌آوری‌ کرده تا راهکارهایی جامع و مناسب برای صنایع منتخب ایجاد کند.

یک پروژۀ مشترک با شرکت ارتباطات زیمنس و زیمنس‌ آمریکا با هدف بهبود کارایی زیمنس‌ آمریکا ایجاد و تشکیل شد. دستاورد اصلی، ایجاد تاثیر قوی‌تر‌ در‌ استفاده از وسایل ارتباطی بر روی عملکرد کسب‌و‌کار زیمنس یک است. زیمنس آمریکا با سه چالش ارتباطی مواجه شد:

  1. افزایش سود‌‌ و‌ مزیت‌گرایی ارتباط متقابل بین مشتریان و‌ دیگر‌ سهام‌داران
  2. کاهش‌ پیچیدگی‌های پیام‌رسانی های موجود، واضح کردن محتوای پیام‌ مناسب سهامداران، و کمک به مفهوم ارتباط جهانی
  3. توسعۀ مفاهیمی برای ارتباطات کارآمد‌‌ داخلی و‌ خارجی فعالیت‌های بین‌ گروهی زیمنس یک

فرایند افزایش کارایی‌‌و اثربخشی در سه مرحله تعیین شده‌است:

یک:ایجاد سلسله مراتب پیام برای استوار‌‌کردن ارتباطات برپایه‌ی یک چهارچوب ارتباطی منسجم.

یک چهارچوب یا چهار سطح ایجاد شد تا یک سلسله مراتب منسجم براساس سه شرط کلیدی تعیین کند که عبارت بودند از: وضوح، انسجام، استمرار

دو: توسعه و ایجاد مسئله‌ی ارزشی به منظور انعکاس توانایی زیمنس امریکا برای جمع آوری خدمات، سیستم ها، و‌محصولات شرکت های فعال زیمنس٫

مسئله ی ارزشی می‌بایست ابتدا به صورت داخلی و به عنوان پایه و اساسی برای فعالیت های فروش و ارتباطات در آینده، انتقال می‌یافت. این مورد باید این اطمینان‌ را حاصل می‌کرد که‌ وعده‌های سود ومزایا، منطبق با دیگر مفاهیم ارتباطی مثل فعالیت‌های پیام کوتاه و مسئله‌ی ارزشی جهانی بود.

سه: توسعه‌ی پیام رسانی داخلی‌وخارجی و داستان های فروش، به‌منظور اطمینان از ارتباط منسجم با تمام سهامداران.

برای پیام‌رسانی داخلی، واقعیات مرتبط با زیمنس‌یک،به عنوان پایه و اساسی برای پیام‌های ارتباطی داخلی‌خاص جمع آوری شده بودند. به‌علاوه به‌منظور به حداکثر ‌رساندن اثر پیام‌رسانی داخلی، مفهومی ایجادشد دراین خصوص که چگونه می‌توان پیام هارا به بهترین شکل انتقال داد، زیرا پست الکترونیکی و اینترانت، ممکن است بهترین ابرازها برای انتقال این پیام ها نباشند.


منبع: کتاب مدیریت برندهای صنعتی
نویسندگان: فیلیپ کاتلر، والدیمار پفورچ
مترجم: کامبیز حیدرزاده

 

ارسال دیدگاه برای %s