جذابترین تبلیغات های اجتماعی و زیست محیطی 3

مهم نیست چقدر از سیل بی‌پایان تبلیغات اطراف‌مان خسته یا دل‌زده شده باشیم، تبلیغات اجتماعی هنوز هم قدرت آن را دارند که عمیقاً متأثرمان کنند. تعجبی هم ندارد؛ چرا که موضوعاتی مانند سلامت، محیط زیست، حقوق انسان‌ها و حیوانات، مستقیماً با قلب و وجدان ما سر و کار دارند.

در این مجموعه، نگاهی انداخته‌ایم به برخی از تاثیرگذارترین کمپین‌های تبلیغاتی اجتماعی و زیست‌محیطی که نه‌ تنها پیام‌شان را به شکلی خلاقانه منتقل می‌کنند، بلکه ما را ناگزیر می‌سازند درباره واقعیت‌های تلخ دنیای امروز بیشتر بیندیشیم.

پس اگر آماده‌اید برای مواجهه با تصاویری که ذهن را درگیر و وجدان را بیدار می‌کنند، با ما همراه شوید..


با ادامه مقاله جذابترین تبلیغات های اجتماعی و زیست محیطی در خدمت شما هستیم.

خواب الودگی در رانندگی

در این تصویر هوشمندانه، یک چشم خسته را می‌بینیم که خودرویی در پشت پلکش نقش بسته است ؛ گویی پلک هر لحظه ممکن است فرو بیفتد. درست زیر این پلک، تصویر پدر و پسری مشاهده می شود. با بسته شدن این پلک، گویی ماشین به آنها برخورد خواهد کرد.

این طراحی، استعاره‌ای تلخ اما واقعی را برای ما بازگو می کند: فقط یک چشم بسته کافی‌ست تا یک زندگی برای همیشه بسته شود.

خرید فروشگاهی و کودکان گرسنه

در این طراحی خلاقانه، تصاویر کودکانی گرسنه درون سبدهای خرید فروشگاه نقش بسته است. هر بار که محصولی در سبد می‌ گذارید، دستانی کوچک را می‌بینید که به سوی شما دراز شده‌اند . گویی با هر خرید، می‌توان گرسنه‌ای را سیر کرد.

این تصویر یک یادآوری است از یک حقیقت بزرگ: کمک کردن لزوماً به حرکت‌های بزرگ نیاز ندارد. کافی‌ست بخشی از سبد مصرفی‌تان را به کودکان گرسنه اختصاص دهید.

سیگار و ریه ها

در این تصویر تکان‌دهنده، سی‌تی‌اسکن یک ریه انسانی به زیرسیگاری تبدیل شده است . جایی که هر نخ سیگار، مستقیم بر روی تصویر یک ریه خاموش می شود..

این طراحی با زبانی بی‌ پرده اما هنرمندانه می‌گوید:
با سیگار کشیدن خودتان با دست خودتان ریه تان را نابود می کنید .

جنگل زدایی و تنفس زدایی !

جنگل، ریه‌ی زمین است و ریه، بخشی حیاتی از بدن ما.
وقتی بخشی از جنگل نابود می‌شود، بخشی از نفس‌ ما نیز از بین می‌رود.
جنگل‌زدایی یعنی آسیب به هوایی که نفس می‌کشیم.

بی خانمان ها و سطل های زباله

برای بی‌رخانمان‌ها، هر روز یک مبارزه است.
تصویری که اطراف سطل زباله چاقو و چنگال را مثل میز غذاخوری نشان می‌دهد، واقعیتی تلخ را فریاد می‌زند:
آن‌ها ناچارند از زباله‌ها تغذیه کنند.

لیوان و کنترل خویشتن

لیوانی که یادآور کنترل است:
لطفاً در نوشیدن نوشیدنی های الکلی تعادل را حفظ کنید وزیاده روی نکنید.

امنیت کودکان

این تبلیغ با هوشمندی تمام ، تضاد آشکار بین ممنوعیت فروش یک کالای بی ‌خطر مثل شکلات کیندلر به کودکان و آزاد بودن دسترسی آن‌ها به اسلحه واقعی را نشان می ‌دهد.

 پیام این طراحی این است که در کشوری که شعارش حفظ امنیت کودکان است  و در آن کودکان به  یک شکلات ساده دسترسی ندارند ، دسترسی به اسلحه آزاد و راحت است.

این طراحی ، به ما هشدار می‌ دهد که اگر همین روند ادامه یابد، آینده ‌ای تلخ ‌تر در انتظار کودکان خواهد بود. تضاد بین بی‌ خطر بودن شکلات و خطرناک بودن اسلحه، نقطه‌ ی قوت این پیام است که باید در سیاست‌ها و نگرش‌ها تجدید نظر جدی شود.

خود ویرانگری در جنگ

این طراحی به شکلی هوشمندانه و قدرتمند، نمادی از خودویرانگری جنگ را به تصویر می‌کشد. در این طراحی لوله تفنگ روی ستون‌های دایره‌ای می‌ چرخد و به پشت سر سرباز می‌ رسد، انگار سرباز آمریکایی ناخواسته دارد خود را هدف می‌گیرد؛ استعاره ای تلخ از اینکه این جنگ در نهایت به ضرر خود آنها تمام می‌ شود.

پیام این طراحی این است که جنگ عراق نه تنها به دیگران آسیب می‌زند، بلکه خود آمریکا را نیز در باتلاقی بی‌پایان گرفتار می‌کند. این تصویر زنده و خلاقانه، دعوتی است به توقف این خودویرانگری و پایان دادن به جنگ.

سوغاتی های خونین !

چمدان های ما در مسافرتهامان پر از سوغاتی‌هایی است که از پوست و اندام حیوانات ساخته شده‌اند؛ لباس‌ها و محصولاتی که پشت هرکدام، قصه‌ای از رنج، اسارت و نابودی حیوانات پنهان است.


این تصویر هشدار تلخی است به ما که بدانیم خرید این‌گونه سوغاتی‌ها، یعنی همراهی با چرخه‌ای بی‌رحم که زندگی و زیستگاهِ موجودات را به خطر می‌ اندازد.


هر انتخاب ما، فرصتی است برای حمایت از طبیعت و پاسداری از حیات وحش؛
پس بیایید با آگاهی و مسئولیت‌پذیری، این زنجیره ظلم را قطع کنیم و آینده‌ای مهربان‌ تر برای زمین بسازیم.

سوء استفاده از حیوانات

تصویر یک حیوان که با صاحبانی متفاوت ، سرنوشت‌های گوناگونی دارد؛
گاهی دوست و همراهی وفادار،
و گاهی ابزاری برای بهره‌کشی و سودجویی.
این دو گانگی تلخ، واقعیتی است که باید ببینیم و بشنویم؛
حیوانات، حق زندگی شرافتمندانه دارند،
وقت آن است که صدای بی‌صدایان را بشنویم و مسئولیت خود را در این زمینه بپذیریم.

بستن کمربند ایمنی

کمربندت را ببند، زندگی‌ ات را حفظ کن
روی تی شرت این شخص سال ۱۹۸۸ حک شده، همراه با تاریخ دیگری که معمولا در ادبیات نوشتاری به تاریخ مرگ اشاره دارد؛
در واقع پیام این طراحی این است که با بستن کمربند ایمنی، تاریخ مرگت را پاک کن و به زندگی ادامه بده.

همچنین بخوانید جذابترین تبلیغات اجتماعی و زیست محیطی بخش اول

همچنین بخوانید جذابترین تبلیغات اجتماعی و زیست محیطی بخش دوم

منبع : demilked.com

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه برای %s