با پیشرفت جهان ، روند مشاغل و نیاز های افراد تغییر میکند را نیز انجام دهید. مهم است که شغل خود را طوری انتخاب کنید و شکل دهید که شغل شما طی چندین سال مورد تقاضا قرار بگیرد. در این مقاله هفت حرفه ، چه در حال ظهور و چه با دیرینه مورد بررسی قرار گرفته است که بهترین مشاغل را برای آینده ارائه می دهند.

شغل 1: بهداشت و درمان

مطابق با داده های اخیر وزارت کار ، افزایش جمعیت باعث افزایش تقاضای کارکنان مراقبت های بهداشتی مانند پزشکان ، پرستاران ، فیزیوتراپی ها ، کمک های بهداشتی خانگی و داروسازان می شود.

همین داده ها نشان می دهد در سال 2018 4 میلیون شغل به این بخش افزوده شده است.
آموزش و مهارت های بهداشتی

کسانی که می خواهند وارد این رشته شوند باید با گذراندن دوره های دانشگاهی در پیش پزشکی ، زیست شناسی و علوم ، زودتر آماده شوند.

شغل شماره 2: فناوری اطلاعات

تمام فناوری هایی فکر کنید که یک یا چند دهه یا حتی چند سال پیش وجود نداشته اند.

رایانه ها و تلفن های هوشمند، روش کار و ارتباط را تغییر داده اند و این روند ادامه خواهد داشت.

با توسعه فناوری های بیشتر همچنان و با شدت بیشتری به متخصصان فناوری اطلاعات مانند برنامه نویسان، متخصصان امنیت و سرپرستان نیاز خواهیم داشت.


آموزش دانش فناوری اطلاعات
کسانی که در این زمینه هستند باید از تفکر تحلیلی لذت ببرند و البته باید حل کننده مشکلات جدید باشند.

رشته مهندسی فناوری اطلاعات به نوعی تلفیقی از رشته مدیریت، کامپیوتر، رباتیک و مخابرات بوده و افراد باید هر لحظه از آخرین تکنولوژی نرم افزاری و سخت افزاری آگاهی داشته و شناخت نسبتا عمیقی در این رشته ها کسب کند.

فارغ از اینکه شرکت ها و سازمان ها با چند پرسنل فعالیت دارند، برای ارتباط بین این پرسنل و حتی ارتباطات بیرونی به یک مسئول یا مدیر فناوری اطلاعات نیازمندند.

هرچه این حرفه محوری تر شود، بیشتر موسسات آموزش عالی با ارائه دوره های کارشناسی ارشد و رشته هایی از قبیل شبکه های رایانه ای و امنیت اطلاعات، علوم کاربردی رایانه و علوم رایانه و نوآوری به این نیاز پاسخ می دهند.

از آنجا که این رشته به سرعت در حال تغییر است، افرادی که می خواهند بهترین موقعیت های شغلی را کسب کنند باید با جستجو و شرکت در کلاس ها، ادامه تحصیل و اخذ گواهینامه از این تغییرات پیروی کنند.

شغل شماره 3: انرژی جایگزین

هنوز بطور کامل از انرژی های نفت و گاز خداحافظی نکرده، انرژی های جایگزین مانند انرژی باد، انرژی هیدروژن، انرژی زمین گرمایی و انرژی خورشیدی باعث ایجاد ده ها شغل جدید خواهند شد؛ این مسئله وقتی اهمیت پیدا خواهد کرد که از آسیب انرژی های فسیلی به محیط زیست و هزینه سنگین آن سخن به میان می آید.

از مهندسان مکانیک و مدیران کارخانه گرفته تا دانشمندان، مهندسان و حتی متخصصان فروش و بازاریابی.

چرا که این انرژی ها جایگزین انرژی های اصلی خواهند شد. مسئله اقتصاد انرژی در جهان بسیار مهم است و نه تنها یک بحث در حوزه انرژی بلکه گاه شامل مسائل سیاسی منطقه ای و جهانی، ژئوپلتیک و حتی بقای بشر می شود.


آموزش دانش انرژی جایگزین

افرادی که دارای ذهنیت علمی هستند و از تحقیق و تفحص درباره آینده زمین لذت می برند، افراد مناسبی برای فعالیت در زمینه انرژی جایگزین هستند.

با افزایش محبوبیت این رشته دانشکده ها و دانشگاه ها مدرک لیسانس و حتی MBA را در زمینه انرژی سبز ارائه می دهند. این رشته نیز تلفیقی از علوم رشته مهندسی محیط زیست و مهندسی انرژی است.

شغل شماره 4: حقوق بین الملل

با افزایش تأکید بر تجارت و تجارت جهانی، سازمان ها به دنبال افرادی خواهند بود که تحصیلکرده، دارای تجربه و مهارت برای گام نهادن در حوزه هایی مانند قوانین بین المللی، قوانین مالیاتی، قوانین مربوط به کار و محیط زیست و حتی اخلاق باشند.

طبیعتا حوزه حقوق بین الملل شامل قوانین، مقررات، رویه ها و اسنادی است که متفاوت از قوانین داخلی ملت هاست و تخصص و دانش افرادی که در این زمینه خبره هستند به کمک دولت ها می آید تا از حقوق ملت ها در حوزه جهانی حمایت کنند.


آموزش دانش حقوق بین الملل

افرادی که تمایل به این شغل دارند به مدرک تحصیلی حقوق بین الملل نیاز دارند. مهارت های ارتباطی عالی و همچنین آشنایی یا تسلط به یک یا چند زبان به خصوص انگلیسی به شما کمک می کند.

افرادی که این مسیر را دنبال می کنند باید در طول دوره کاری خود تمایل به زندگی در چندین کشور مختلف را داشته باشند. زیرا بهرحال این موضوع در آینده پیش خواهد آمد.

گاه ممکن است شرکت ها و سازمان ها نمایندگانی دائمی در کشورهای مختلف داشته باشند که تمامی آنها قطعا نیازمند کسانی هستند که به قوانین کشورهای مقصد مسلط باشند تا از حقوق و منافع آنها دفاع کنند.

شغل شماره 5: تولید محتوا

با تبدیل شدن بازاریابی مبتنی بر آموزش و فروش، تقاضا برای نویسندگان متخصص در وبلاگ ها، خبرنامه ها، قسمت مقالات وب سایت و تهیه گزارش های ویژه نیز افزایش می یابد. بازاریابی محتوایی و بازاریابی درون گرا امروز نیاز اکثر کسب و کارهاست و کارهای سنتی اگر با این جریان همسو نشوند به زودی سقوط خواهند کرد. همچنان که می بینیم در دوران کرونا این اتفاق افتاده است.

برای افرادی که در تولید محتوا تخصص دارند آموزش معمولی وجود ندارد. بیشتر آنها حداقل دارای مدرک لیسانس هستند یا تحصیلات تکمیلی در زمینه های تخصصی دارند. البته ایران از این قاعده مستثنی است!

بهرحال یک کارشناس تولید محتوا باید از ادبیات سر در بیاورد و قلم شیوایی داشته باشد. ویراستاری بداند و مفاهیم بازاریابی و نوع محتوایی را که تولید می کند را درک کند.

افراد در این زمینه باید مهارت های ارتباطی و نوشتاری خوبی داشته و بسیار خلاق باشند. همچنین برای تحویل کار در موعد مقرر باید دارای خودانگیختگی و نظم و انضباط باشند.

شغل ششم: بازاریابی

افزایش رقابت و تمایل شرکت ها برای یافتن راه های جدید برای تمایز محصولات و خدمات خود، باعث می شود که تقاضای شغلی زیادی برای متخصص های بازاریابی وجود داشته باشد.

اما به دلیل اینکه روند و استراتژی ها با گذشت زمان تغییر می کنند، افرادی که می توانند ثابت کنند که از برنامه و استراتژی پیروی می کنند، موقعیت بهتری خواهند یافت.


آموزش و مهارت در بازاریابی

متخصصان بازاریابی حداقل به مدرک لیسانس در رشته ای مرتبط با تجارت نیاز دارند. افرادی که MBA خوانده اند در بهترین موقعیت در شغل بازاریابی قرار دارند و متمرکز بر بازاریابی استراتژیک هستند.

خلاقیت، مهارت های ارتباطی خوب و توانایی تحقیق عالی از ویژگی های لازم برای این شغل می باشد. بازاریابی در واقع با فروش متفاوت است و سعی می کند مشتریان بالقوه را به محصول یا خدمتی که ارائه می شود علاقه مند کرده و سر نخ فروش را به وجود آورد. این امر از طریق تحلیل رفتار مصرف کننده بازار، تبلیغات محیطی و آنلاین و… صورت می پذیرد. در بخش فروش اما باید محصول را از طریق گرفتن سر نخ فروش و متقاعدسازی مشتری تبدیل به پول نقد کند.

مقاله مرتبط : مهارت های یک فروشنده حرفه ای

شغل شماره 7: تحلیلگر مالی

دوران ناآرام اقتصادی نیاز به مشاوره و برنامه ریزی صحیح مالی و اقتصادی برای افراد و مشاغل دارد.

با پیش بینی آینده اقتصادی کشور، دو شغل تحلیلگری و برنامه ریزی مالی همچنان دارای تقاضا برای استخدام می باشند.


آموزش مهارت تحلیلگری مالی

بیشتر افراد در صنعت مالی حداقل دارای مدرک لیسانس هستند و بیشترین درآمد را افراد تحصیلکرده در رشته MBA دارند.

در برخی زمینه ها توانایی هایی لازم است: یک سابقه خوب برای موفقیت مانند مهارت های شخصی افراد، هوش ریاضی، همچنین توانایی مقابله با استرس و توجه به فرصت ها.

بخشی از دانش مالی شامل هوش … است که افراد کسب می کنند تا کارهای روزمره خود را انجام دهند اما حقیقتا تحلیلگری بازارهایی مانند ارز، بورس، مسکن، خودرو و… کاری است که باید از مشاوره یک تحلیلگر اقتصادی استفاده کرد تا ریسک کمتر و آسودگی خاطر بیشتری را تجربه کنیم.

آینده سودآور شما با تقاضای همکاری با افراد حرفه ای بدست می آید. با هوشمندی جایگاه شغلی فعلی خود را برای مشاغل آینده بهبود ببخشید.

همچنین بخوانید مشاغلی که بعد از کرونا رونق میگیرند

همچنین بخوانید مقالات مربوط به بازاریابی

منبع : salary.com

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تم تولد و لوازم تولد نامبروان

ممنونم از مطالب خوبی که همیشه توی سایتتون قرار میدی. شغل من هم تولید تم تولد دخترانه و تم تولد پسرانه با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ، عمده فروشی تم تولد و فروش عمده لوازم تولد با بهترین شرایط . شما هم عضوی از خانواده نامبروان تم شوید فقط کافیست به آدرس http://www.number1theme.ir

تم تولد و لوازم تولد نامبروان

همیشه مطالب سایت شما را میخوانم و بسیار کاربردی و فوق العاده هستند . متشکرم
برای شروع ، کسب و کار پردرآمد با سرمایه ی کم حتما از سایت تم تولد نامبروان http://www.number1theme.ir/themes دیدن کنید .