تکنیک های فروش حرفه ای: (بخش 1)

شما قبلا هم فروشنده بودید. شما از زمانی که به دنیا آمده اید در حال فروش هستند. آیا زمانی را به یاد می آورید که با والدین خود صحبت می کردید تا برای شما یک دوچرخه بخرند؟ شما فروختید. زمانی را که با معلم صحبت می کردید تا به شما نمره ی بالاتری بدهد چطور؟ شما فروختید. شما هر روز بار ها می فروشید.

خرید-و-فروش
خرید-و-فروش

سوال این جاست که آیا شما در این کار ماهر هستید. موفقیت شما در کار و زندگی، مقدار زیادی به این مهارت شما بستگی داردکه آیا شما می توانیدخود، شرکت، فکر یا محصولتان را به دیگران بفروشید. متقاعد کنندگان قوی معمولا این کار را در زندگی به خوبی انجام می دهند. آنها دارای مهارتی هستند که دیگران را تحریک می کند آن چه که آن ها می خواهند، انجام دهند.

انجمن بازاریابی آمریکا فروش را اینگونه تعریف می کند، فرایند شخصی یا غیر شخصی کمک و (یا) متقاعد کردن یک مشتری احتمالی به خرید یک محصول یا خدمت یا انجام یا عمل مطابق با فکری که برای فروشنده اهمیت تجاری دارد. اما فروش واقعا افق گسترده تری دارد.

ما ترجیح می دهیم که فروش را به این صورت تعریف کنیم: ((هنر متقاعد کردن فرد به انجام کاری، هنگامی که شما قدرت مستقیم مجبور کردن شخص به انجام آن کار را ندارید، یا دارید، نمی خواهید آن را اعمال کنید)).

متقاعد کردن، کاری که همه آن را انجام می دهند

چرخه-ی-فروش
چرخه-ی-فروش

اگر صاحب کاری باشید، مرتبا تلاش می کنید تا دیگران را به انجام کار هایی متقاعد کنید که دلخواه شماست. به شما پول قرض دهند، از شما خرید کنند، به شما بفروشند، به خوبی برایتان کار کنند، بدهی شان را سریعا به شما پرداخت کنند یا شما را مورد بخشودگی های مربوط به مقررات دولتی قرار دهند؛ متقاعد کردن زیر بنای همه ی فعالیت های تجاری است. شاید متقاعد کردن مهم ترین ابزار اجرایی در ((جعبه ابزار)) کارآفرینان باشد.

علاوه بر این، شما همیشه در زندگی روزانه از متقاعد کردن دیگران استفاده می کنید. چه مشغول کار، در مدرسه یا در خانه باشید و چه زمانی که در حال خرید هستید، مرتبا تلاش می کنید تا دیگران را متقاعد کنید، آن چه را انجام دهند که شما می خواهید.

رهبری به متقاعد کردن نیاز دارد

توانایی هدایت افراد زیربنای رهبریست. مردان و زنانی که در سمت های مدیریتی، در بخش های دولتی، آموزشی، کارگری، نظامی، درمان و بازرگانی مشغول هستند، به طور مستمر نیاز دارند به منظور هدایت دیگران، با آن ها به سر برند. نکته ی بحث در همین جاست، قدرت هدایت دیگران یا به عبارتی رهبری افراد، کاری بیش از متقاعد کردن است. رهبران بزرگ، فروشندگان بزرگی هستند.

فروش-حرفه-ای-
فروش-حرفه-ای-

این کاربرد فراگیر و جهانی اصول فروشندگی است که مطالعه آن را حتی برای کسانی نیز توجیه می کند که هیچگاه نمی خواهند فروشنده ای حرفه ای باشند. شما نیز احتمالا در عرصه هایی خاص علاقمند به رهبری هستید. شما هم می توانید این توانایی را به وسیله یادگیری و تسلط بر هنر هدایت دیگران (فروش ایده به دیگران) کسب نمایید. رهبر تنها زمانی رهبر است که پیروانی داشته باشد. کار اصلی وی در این میان متقاعد کردن پیروان با روش یا روش های گوناگون برای انجام کار هایی است که رهبر می خواهد انجام شوند.

کاربرد های فروشندگی

شاید این سوال برای شما پیش آید که چرا باید فروشندگی را یاد بگیریم؟من هرگز قصد فروشدگی ندارم. ممکن است سوال شما درست باشد ولی چه کسی از آینده مطلع است؟ میلیون ها نفر از کسانی که انتظار نداشته اند روزی فروشنده شوند، اکنون به شغل هایی مشغولند که به توانایی های فروشندگی نیاز دارد. اگر چه ممکن است فرد به طور مستقیم متقاضی کار های فروشندگی نباشد، ولی واقعیت آن است که او عملا نمی تواند شغل یا حرفه ای را بیابد که انجام آن به مهارت های فروشندگی نیاز نداشته باشد.

بازاریابی-و-فروش
بازاریابی-و-فروش

بسیاری از پزشکان، معماران، مهندسان، دانشمندان و موسیقی دانان باهوش تنها به خاطر آن که جنبه های فروشندگی شغل شان را درک نکردند، نتوانسته اند در کار خود موفق شوند.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها