راهکارهای تبلیغات دیجیتال گزینه‌های کلیدی و کارآمدی برای کمک به کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌ها هستند که درمسیر  رسیدن به مشتریان بیشتر، چالش های بسیاری دارند

.این کسب و کار ها برای ایجاد فرصت‌های تجاری بیشتر و افزایش نرخ رشد کسب‌وکار با  محدودیت بودجه مواجه هستند.

در دنیای تبلیغات سنتی یا “تبلیغات آفلاین موثر”، کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌ها هیچ فرصتی برای رقابت  تبلیغاتیدر شبکه‌های تلویزیون، رادیو، مجلات و تبلیغات محیطی ،  با شرکت‌ها و برندهای مشهور که بودجه‌های نامحدودی را به تبلیغات اختصاص می‌دهند را ندارند.

وقتی کسب‌وکار جدیدی راه‌اندازی می‌کنید، شما ملزم به دست‌یافتن به رشد کسب‌وکار مورد نظر در سریع‌ترین زمان ممکن هستید پیش از اینکه تمام بودجه‌های موجود خود را هزینه کنید .

  همچنین این را بدانید که شما با کسب‌وکارهای موجود و پایدار در حال رقابت هستید و این رقابت کار را کمی سخت میکند.

خوشبختانه، راهکارهای تبلیغات دیجیتال برای نجات کسب‌وکارهای جدید و کوچک پیشنهاد میگردد

پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال انواع زیادی از گزینه‌های تبلیغاتی با هزینه مقرون به صرفه را ارائه می‌دهند که میتوانند .متناسب با کسب و کار شما سفارشی سازی شوند و مسیر رسیدن به اهدافتان را هموار کنند

، این اهداف میتواند افزایش آگاهی از کسب‌وکار شما باشد و یا ترفیع فروش محصولات و خدمات، و ایجاد ترافیک به فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی در محدوده بودجه اختصاص یافته باشد.

قبل از سرمایه‌گذاری بودجه محدود خود در هر کمپین تبلیغاتی، باید 100٪ مطمئن شوید که پلتفرم و گزینه‌های تبلیغاتی انتخاب شده تطابق کاملی با نیازهای کسب‌وکار شما دارند و می‌توانند اهداف مورد نظر را ارائه دهند.

با استفاده درست از راهکارهای تبلیغاتی دیجیتال برای  کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ می توان به مزیت های رقابتی زیادی نسبت به رقبای خود دست یافت.

مزایای تبلیغات دیجیتال برای کسب‌وکارهای کوچک عبارتند از

1- قیمت مناسب:

بدون نیاز به بودجه اولیه  میتوان کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال در فضای اینترنتی را با هزینه های مقرون به صرفه شروع کرد و شما تنها هنگام دستیابی به اهداف تبلیغاتی خود “مثلاً پرداخت به ازای هر کلیک” به برگزار کننده کمپین پراخت خواهید داشت.

2- تفکیک تخصصی:

مزیت اصلی کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین این است که شما قادر به برنامه ریزی اختصاصی برای بخش‌های خاصی از .مشتریان بالقوه یا کنونی بر اساس جنسیت، سن، زبان، علاقه‌ها، رفتار و رابطه با کسب‌وکار شما میباشد.


“مثلاً مشتری / مشتری فعلی / مخاطبان ایمیل / بازدیدکنندگان وب سایت و برنامه موبایل” این کار باعث افزایش تعامل شما با مشتریان بر اساس نیازهای آنان میگردد

3-سفارشی سازی:

 پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال گزینه‌های تبلیغاتی سفارشی ارائه می‌دهند که می‌توانند برای تحقق اهداف کسب‌وکاری خاص تنظیم شوند، از جمله افزایش آگاهی از کسب‌وکار شما، ایجاد ترافیک بیشتر به وب‌سایت شما، افزایش تعامل با کسب‌وکار از طریق تماس‌ها، پیام‌ها و خریدهای انجام شده

4-شخصی سازی:

 گزینه‌های دقیق تغییر مسیر (redirection) توسط پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال به تبلیغ‌های شخصی سازی شدهبراساس نیازها و علاقه‌ها افراد باعث بالا رفتن ترافیک به سمت  کسب و کار شما میشود.


 همچنین گزینه های مراجعه دوباره  یا ریتارگتینگ برای مشتریان بالقوه و کنونی برای ارائه بالاترین نرخ تعامل باتبلیغات کسب‌وکار شما میتواند به کار گرفته شود.

5-انعطاف پذیری:

تمام تبلیغات دیجیتال انعطاف‌پذیرند. شما میتوانید کمپین خود را هر زمانی که بخواهید تعلیق، ویرایش و از نو  شروع کنید.
همچنین شما می‌توانید زمان‌بندی کلی و روزانه کمپین‌های تبلیغاتی خود را براساس ترجیحات خود یا عملکرد کمپین انتخاب کرده و ویرایش کنید.

6-نتایج سریع:

زمان و تلاش مصرف شده برای برنامه‌ریزی، راه‌اندازی و ویرایش کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین به طور چشمگیری کمتر است

زمان مورد نیاز برای تبلیغات سنتی است و همین امر در مورد نتیجه گرفتن از این نوع تبلیغات  نیز صدق می‌کند.
بلافاصله پس از راه‌اندازی کمپین، انواع مورد نظر از تعامل را دریافت خواهید کرد (تماس‌ها، پیام‌های خصوصی، بازدیدهای وب‌سایت، بازدیدهای فروشگاه، فرم‌های پرشده، خریدهای آنلاین).

7-قابل اندازه‌گیری بودن:

علاوه برتحویل نتایج فوری، پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال از جمله پلتفرم‌های تبلیغات گوگل و پلتفرم‌های رسانه‌هایاجتماعی نظیر اینستاگرام، با تحلیل و دریافت تحلیل ها به صورت real time  و لحظه ای  ، توانایی ارزیابی و بهبود

عملکرد تبلیغات و نتایج خود را به کاربران ارائه می‌دهند  و شما میتوانید بر اساس نتایجی که به وضوح میبینید بر روی قسمتهای نتیجه بخش کمپین سرمایه گذاری کنید.

دنیای دیجیتال انتخاب مناسبی برای افزایش رشد کسب‌وکار شما در مدت زمان کوتاه بدون نیاز به اختصاص هزینه‌های بازاریابی و تبلیغاتی  فراوان میباشد.

بعد از اطمینان کامل از اینکه مزایا و مزایای تبلیغات دیجیتال با نیازها، اهداف و بودجه موجود کسب‌وکار کوچک یا استارتاپ شما تطابق دارند، مرحله بعدی شما انتخاب بهترین نوع تبلیغات دیجیتال و پلتفرم‌های مناسب برای رسیدن و جذب مشتریان بالقوه شما خواهد بود.

پلتفرم‌های تبلیغاتی آنلاین شامل موتورهای جستجو (گوگل)، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مناسب، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های موبایل (بازی‌ها و برنامه‌های استریمینگ) هستند که به کسب‌وکار شما امکان می‌دهد تا با کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال سفارشی ،  مشتریان بالقوه یا کنونی خود را آنلاین بازاریابی کنید.

مهمترین تبلیغات دیجیتال موثر:

 
تبلیغات جستجویی

 80٪ از تراکنش‌های خرید محصول جستجوی افراد در موتورهای جستجو هستند. افراد به منظور ارضای نیازهایشخصی یا تجاری به دنبال  محصولات یا خدمات مناسب میگردند.
 

این آمار ارزش تبلیغات جستجویی حوزه وب را به ما نشان میدهد.
تبلیغات موتورهای جستجو “تبلیغات پرداخت‌ به ازای هر کلیک” از جمله تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ، انتخاب‌ها ارزشمندی برای کسب‌وکارهای کوچک هستند چرا که این امکان را فراهم می‌کنند که وقتی مشتریان به دنبال محصولات یا خدمات مرتبط با کلمات کلیدی مشخصی هستند، در زمان مناسب  آنها هارا به سمت سایت شما  هدایت کنند .

شما تنها زمانی هزینه پرداخت خواهید کرد که روی وبسایت شما کلیک شده باشد و بازدید گرفته باشد.

راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی جستجو محور برای کسب‌وکار استارتاپ شما مزایای رقابتی زیادی ایجاد خواهد کرد که

شامل امور زیر می‌شود:

     1- برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه از کاربران موتورهای جستجو در مراحل مختلف سفر خریدشان از طریق تارگتینگ کلمات    کلیدی  و یا ریتارگت کردن مشتریان با القوه

     2-دستیابی به سطح بالایی از تعامل؛ چرا که آگهی‌های شما در صفحه نتایج جستجوی اول به همراه نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند. 

     3-صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغاتی؛ چرا که شما تنها بر اساس تعامل و نه نمایش‌ها هزینه پرداخت خواهید کرد.و می‌توانید حداکثر پرداختی را برای هر کلیک روی آگهی‌های خود تنظیم کنید که مناسب بودجه اختصاصی شما و بازگشت مورد انتظار شما باشد
.       

     4- تحقق اهداف بازاریابی متعدد با کمپین‌های تبلیغاتی جستجو محور سفارشی؛ شامل (تولید ترافیک بیشتر به وب‌سایت شما،    تولید سرنخ‌های بیشتر با آگهی های سفارشی، جلب بازدید‌کنندگان بیشتر به فروشگاه فیزیکی شما، تبلیغ محصولات و افزایش فروش با آگهی‌های خرید، افزایش آگاهی از کسب‌وکار شما بدون هزینه).

      5- کاهش هزینه‌های تبلیغات دیجیتال با “پرداخت به ازای هر کلیک” بوسیله  تبلیغ‌های حرفه‌ای مبتنی بر صداقت ، نرخ کلیک مورد انتظار و نتیجه واقعی بر اساس نمایش ها و کلیک ها

      6- ارزیابی عملکرد کمپین تبلیغات جستجوی شما “نرخ تعامل – نرخ تبدیل – بازگشت از هزینه‌های تبلیغات” با تجزیه و تحلیل  دقیق و گزارشات لحظه ای واقعی

راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات جستجویی برای تبلیغات تخصصی برای کسب‌وکارها با بودجه محدود از طریق تبلیغات تخصصی سفارشی موثر هستند.

تبلیغات دیجیتالی را حتی می توان بر روی بیلبورد ها و تبلیغات محیطی نیز نمایش داد  همچنین میتوان  توجه مخاطبان بالقوه هدف بوسیله  وب‌سایت‌ها و برنامه‌های موبایل  به علاوه آگهی‌های ویدئویی در یوتیوب و انواع استریمر ها،  جلب کرد.

بودجه تبلیغاتی محدود کسب وکار شما قادر به پرداخت هزینه‌های تبلیغاتی بیلبوردهای تبلیغاتی یا آگهی‌های چاپی در و تبلیغات تلویزیونی نخواهد بود، اما با کمپین‌های تبلیغاتی نمایشی متمرکز به اندازه‌ی کافی نتیجه خواهید گرفت،

زیرا شما مشتریان خودر را بر اساس موارد زیر دسته بندی می کنید :

1. انواع وب‌سایت‌ها و برنامه‌های موبایل محبوب

2. موضوعات و کلمات کلیدی محتوا

3. مشخصه‌های جغرافیایی و فرهنگی “مثلاً زبان”

4. علایق و فعالیت آنلاین “مثلاً استفاده از پلتفرم‌های موزیک و ویدئویی”

5-ریتارگتینگ از بازدیدکنندگان وب‌سایت کسب‌وکار شما “مشتریان بالقوه”

گزینه‌های هزینه‌بندی متعددی برای کمپین تبلیغاتی دیجیتال نمایشی وجود دارد، چه از نوع بنری چه ویدئویی که برای هدف کمپین مناسب است و می‌تواند باعث موارد زیر شود:

   افزایش آگاهی از کسب‌وکار کوچک یا جدید شما – CPM یا هزینه هر هزار نمایش

    جلب ترافیک به وب‌سایت شما – CPC یا هزینه هر کلیک

    تولید سرنخ‌های بیشتر – CPA یا هزینه هر اقدام

شما می‌توانید با فراغ بال بهترین مدل هزینه‌بندی را برای  کمپین تبلیغاتی خود و مکان‌های تبلیغی خود انتخاب کنید تابا مشتریان بالقوه مورد نظر را هدف قراردهید و آنها را ترغیب به مشارکت با کسب‌وکار خود کنید.

راهکارهای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی نوع متنوعی از گزینه‌های تبلیغات دیجیتال ارائه می‌دهند.

همچنین پلتفرم‌های تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی گزینه‌های هزینه‌بندی متعددی را (CPC – CPM – CPA) ارائه می‌دهند تا بهترین گزینه را برای اهداف کمپین خود و بودجه تخصیص‌یافته‌ی خود انتخاب کنید.**

تبلیغات اینستاگرام گزینه‌های مناسبی برای هدف گیری از مصرف‌کنندگان نهایی برای تبلیغ محصولات شما (راهکارهای تبلیغاتی B2C) هستند در حالی که راهکارهای تبلیغاتی لینکدین گزینه‌های مناسب‌تری برای تبلیغ خدمات شما بهکسب‌وکارهای دیگر (راهکارهای تبلیغاتی B2B) ارائه می‌دهند با  هزینه‌بندی مقرون به صرفه تر

دستیابی به سطح رشد مولفه های فروش  مورد نظر برای کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ با بودجه محدود دیگر

چالش سختی نیست.  همانظور که اشاره کردیم تشخیص مدل کسب و کار شما و اینکه چه هنوع تبلیغاتی برای شما

مناسب است یک مشاوره تخصصی نیاز دارد..


هیچ فرمول تبلیغاتی برای همه یکسان نیست و تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف باید سفارشی سازی و شخصی سازی شود.شما میتوانید برای مشاوره بهتر در زمینه تبلیغات اعم از تبلیغات دیجیتال و یا تبلیغات محیطی و .. باشرکت ما در تماس باشید.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی یاری
علی یاری
3 ماه قبل

خیلی راهنمایی های خوبی بود