به عنوان کارآفرین، ما در  DNAخود هر مساله را به عنوان یک چالش می بینیم. این یک فرصت برای ایجاد کسب‌وکار برای حل مشکل است. به همین دلیل است که من خیلی هیجان‌زده می‌شوم و انرژی می‌گیرم وقتی درباره کسب و کارم با کارآفرینان صحبت می کنم.

با این حال، پس از اینکه شرکت‌های نوپا در مورد ایده‌های جدید یا برنامه‌های کاری عالی خود بحث می‌کنند، من همیشه یک سوال را مطرح می‌کنم: چه کسی در حوزه و فضا کاری استارتاپ شماست؟ پاسخ‌ها عموما مشابه هستند: ” ما منحصر به فرد هستیم، یکی از آن‌ها، و هیچ رقیبی نداریم. به همین دلیل است که ایده و حوزه فعالیت انتخابی ما خیلی عالی است! “

5 Ways to Beat the Enemy of Startups: Fear | Homeland Magazine

شما نمی‌توانید بیش از این اشتباه کنید

بدون رقیب بودن لزوما چیز خوبی نیست، به خصوص زمانی که میلیونها کارآفرین در سراسر جهان دنبال پیدا کردن کوچکترین فرصت‌های شغلی هستند. اگر استارتاپ شما چنین مشکل گسترده ای را حل می کند ، چرا دیگران چنین کاری نمی کنند؟ دشمن داشتن چیز خوبی است و هرچه بزرگتر ، بهتر!

برای مثال، Periscope و Meerkat را درنظر بگیرید. این دو برنامه اخیرا در مثل بمب صدا کرده اند . یک مشکل را با یک لمس در تلفن همراه حل کرده اند و میتوانید از این دو برنامه برای استریم (پخش ویدیو لایو مانند لایو ایسنتاگرام) در تلفن های همراه استفاده کنید. این برنامه‌ها تقریبا همزمان شروع به فعالیت کرده اند و حالا آن‌ها برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین و بدترین دشمن (رقیب) در صنعت استریم مبارزه می‌کنند .

دلیلی وجود دارد که هر کسب و کار بزرگ دشمن برای از بین بردن آن دارد ، درست مثل هر افسانه بزرگ که یک شخصیت منفی دارد: این یک داستان عالی را برای مصرف کنندگان ایجاد می کند. به عنوان مثال اپل و اوبر هر دو در برابر چیزی که هر شرکتی احساس می کرد جواب نمی دهد، فعالیت کردند: کامپیوتر شخصی (اپل) و تاکسی (اوبر) .

Why foreign tech startups incorporate in the US - | Beyond Exclamation

رقبا و دشمنان به دلایل زیر برای کسب‌ و کار های مختلف خوب هستند:

تنش

همانند رقابت، تنش هم برای کسب‌وکار خوب است. زمانی که با یک پیشرفت بسیار بزرگ و یا بازاریابی موفق رقیب تان روبرو شدید، سه گزینه دارید: انطباق، تغییر و یا مرگ.

تنش راه را برای تفکر خلاقانه هموار می‌کند که می‌تواند منجر به موفقیت بزرگ بازار شود. من عاشق ایجاد تنش در کسب‌وکار خودم هستم. این باعث ایجاد یک طرز فکر رقابتی بین اعضای تیم کاری مان می‌شود.

نوآوری

اگر تنها تجارت در زمینه یا صنعت خود هستید ، به احتمال زیاد دغدغه نخواهید داشت و راحت خواهید بود. وقتی این اتفاق می افتد ، نوآوری کمتر می شود و ممکن است سرعت رشد آن در شرکت شما ، مانند سرعت خزندگان  کند شود و این می تواند برای یک شرکت دردسر یا حتی نابودی و ورشکستگی به همراه داشته باشد.

وقتی رقابت می کنید ، دائماً در حال بررسی این هستید که چگونه بیشتر از رقبا رشد کنید و در هر مرحله از آنها جلوتر باشید. این نوع مسابقات نوآورانه می تواند یک صنعت را به سمت جلو سوق دهد و تجارت شما را به عنوان رهبران فکری که نوآوری را هدایت می کنند ، حفظ کند.

خدمات مشتری

فروشگاه A و فروشگاه B هر دو محصولات یکسانی را ارائه می دهند و در یک خیابان واقع شده اند. با این شرایط یکسان ، فروشگاه A به میزان قابل توجهی میزان ترافیک پا به فروشگاه وارد می شود. چرا؟ فروشگاه A درک می‌کند که برای موفقیت باید بهتر از رقیب خود در هر قسمت از کار خود از جمله خدمات مشتری باشد.

خدمات مناسب به مشتری می تواند عامل اصلی موفقیت یک تجارت باشد ، از استقبال مشتریان هنگام ورود به فروشگاه تا نحوه رسیدگی به بخش صندوق فروشگاه . حتی اگر به بزرگترین و موفق ترین فعال در صنعت خود تبدیل شدید ، از خدمات به مشتریان غافل نشوید.

اعتبار

اگر تنها شرکتی در بازار خود هستید ، آیا واقعاً مشکلی را حل می کنید یا فقط سر و صدا ایجاد می کنید؟ این یک سوال قانونی است که ای کاش تیم های تازه کار بیشتری از خود بپرسند. هرچه رقابت در صنعت شما بیشتر باشد ، مصرف کنندگان در کل محصولات را بهتر مشاهده می کنند.

Fitbit یک مصداق کامل برای این مسئله است. وقتی محبوبیت قدم شمار های تناسب اندام پوشیدنی افزایش یافت ، Fitbit استارت فعالیت خود را زد. مطمئناً پذیرندگان اولیه Fitbit وجود داشتند ، اما هیچ کس نمی دانست پیشینه این شرکت چیست. وقتی رقیبی مانند نایک وارد این عرصه شد ، اعتبار Fitbit بی اندازه افزایش یافت و به آن کمک کرد تا تسلط خود را در این زمینه تقویت کند.

تمرکز کنید

با صدها تا میلیون ها مشتری بالقوه ، رقابت در صنعت شما این امکان را به شما می دهد تا بر مشتری مناسب برای تجارت خود تمرکز کنید.

به جای صرف مبلغ ناشایست در بازاریابی برای دسترسی به مخاطبان گسترده ، که ممکن است بسیاری از آنها نیازی به تجارت شما نداشته باشند ، می توانید پیام رسانی خود را فقط بر روی مخاطبان مناسب (مخاطبان هدف) قرار دهید. درک اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و ایجاد پیام های سفارشی برای آنها راهی مطمئن برای ایجاد وفاداری شان به برند شما است. شما باید بزرگترین و بدترین دشمنی را که میتوانید در صنعت خود داشته باشید ، تصور کنید . زیرا شما می خواهید بزرگترین و بدترین دشمن در آن صنعت باشید.

مقاله مرتبط : دانشگاه کارآفرینی چیست و باید چه ویژگی هایی داشته باشد
منبع : entrepreneur.com

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها