بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ
بلاگ

ایران زمین

مقالات و آموزش های تبلیغات و برندینگ

مدل AARRR چیست ؟ [+تحلیل و مثال های کاربردی]

اگر بنا باشد یک ساختار را به عنوان مسیر اصلی درک فرآیند رشد در محیط رقابتی امروز معرفی کنیم ، بی شک مدل AARRR همان تفسیر متراکم از خرد ورزی داده محور و مدیریت هوشمندانه مسیر رشد محسوب می شود . مدل AARRR نوعی نگرش فلسفی است ؛ نگرشی که اصرار دارد رشد پدیده ای...

ویژگی های یک بازاریابی موفق برای نسل Z [+ مثال هایی از مارکتینگ برای GEN Z]

در دهه ی اخیر مقوله ی بازار یابی در نقطه ی عطفی تاریخی قرار گرفته است که نادیده گرفتن تحولات آن امکان پذیر نیست . نسل z (زد) ( Gen Z ) ، نسلی که بازه ی تولد آن ها تقریباً بین اواخر دهه ی ۱۹۹۰ و اوایل دهه ی ۲۰۱۰ میلادی است ، امروز...

مدل تحلیل کسب و کار BABOK [+تکنیک ها و اهمیت آنالیز کسب و کار ]

امروزه، تصمیم گیری های سازمانی دیگر نمی تواند بر پایه تجربه ها و آزمون و خطاها باشد. در این شرایط ، تحلیل کسب و کار به یک ضرورت استراتژیک تبدیل شده تا سازمان ها بتوانند نیازهای واقعی خود را شناسایی کرده و منابع محدود را به بهینه ترین شکل ممکن ، استفاده نمیاند. در این...

برند رفرش (Brand Refresh) چیست ؟ [ تفاوت برند رفرش با ری برندینگ ]

در دنیای امروز حتی قدرتمندترین برندها نیز هر چند سال یک بار نیاز دارند چهره خود را جلا دهند ، صدای خود را باز تعریف کنند ، و تصویر ذهنی شان را با نسل تازه مخاطبان همسو سازند . این فرآیند همان چیزی است که در ادبیات حرفه ای برندینگ از آن با عنوان برند...

بازاریابی فیجیتال چیست ؟ [+11 نمونه موفق در فیجیتال مارکتینگ]

در دنیای امروز ، رفتار مصرف‌ کنندگان به‌ شدت دگرگون شده است . مشتریان دیگر صرفا در پی خرید محصول یا خدمتی خاص نیستند ؛ آن‌ ها تجربه‌ ای کامل ، شخصی‌ سازی‌ شده و یکپارچه می‌ خواهند که بتواند جهان دیجیتال و فیزیکی را به‌ شکلی پیوسته به آن‌ ها عرضه کند . اینجاست...

بازاریابی KOL چیست ؟ [+نحوه استفاده از رهبران افکار عمومی در مارکتینگ]

بازاریابی KOL (رهبران کلیدی افکار عمومی )  Key Opinion Leader Marketing یا KOL Marketing  یک رویکرد راهبردی در تعاملات برند محسوب می‌ شود که بنیان آن بر نفوذ و اعتبار افراد متخصص یا چهره‌ های برجسته در یک صنعت استوار است . در این متدولوژی ، سازمان‌ ها به‌ جای ارسال مستقیم پیام‌ های تبلیغاتی...

بازاریابی اجازه ای چیست ؟ [جذب مشتریان علاقه مند و مشتاق]

امروزه بازاریابی اجازه ای ، که یکی از رویکرد های نوین در تبلیغات معاصر به شمار می ‌رود ، جایگاه ویژه‌ ای در اکوسیستم بازاریابی دیجیتال و سنتی پیدا کرده است . این متد بر اساس جلب رضایت مخاطبان پیش از ارسال هرگونه پیام تبلیغاتی عمل می ‌کند و در نقطه مقابل روش ‌های سنتی...

تبلیغات مینیمال : قدرت سادگی در تبلیغات و افزایش تعامل برند

در دنیای امروز که به صورت مداوم با سیلی از پیام‌های تبلیغاتی ، اعلان‌ها و محتوای دیجیتال بمباران می ‌شویم ، تمرکز و توجه مصرف ‌کننده به شدت پراکنده شده است . در چنین شرایطی ، تبلیغات مینیمال را می توان به عنوان یک راهبرد نوین و مؤثر ، برای ایجاد ارتباطی عمیق‌ تر با...

اشتباهات رایج برندینگ +[تحلیل 20 اشتباه رایج در برندسازی]

برند سازی در معنای حقیقی، تنها خلق یک لوگو جذاب یا انتخاب رنگ‌های زیبا نیست؛ برند یعنی تصویر ذهنی، تعهد احساسی و وعده‌ ای که به مخاطب داده‌اید و باید آن را از طریق تجربه ‌ای جامع محقق کنید. بسیاری از کسب و کارها به محض آغاز فعالیت، به دام خطاهای تکراری و اغلب مرگ...

انتخاب نام برند [+ راهنمای نام گذاری برند ]

در دنیای امروز که روزانه هزاران برند در دنیا ثبت می شوند، نام برند یکی از کلیدی ‌ترین عناصر هویتی یک برند به شمار می رود. نامی که در دل می ‌نشیند، پیامش را می ‌رساند و در ذهن مخاطب حک می ‌شود . در این مقاله ابتدا اصول بنیادین انتخاب نام برند را مرور...

تبلیغات در فیلم های سینمایی [+نمونه هایی از جایگذاری محصول در فیلم های معروف]

در جهان سینما ، هر قاب ، پیامی را در خود نهفته دارد . با این حال ، گاهی در برخی از فیلم ها ، پیام های تجاری نیز در آن ها حضور پیدا می کنند : « جایگذاری محصول و تبلیغات در فیلم‌های سینمایی » . این شیوه از تبلیغات که به آن Product...

آموزش کسب و کار به کودکان و نوجوانان [+تکنیک های کاربردی]

دنیای کودکان دنیایی پر از کنجکاوی و خیال ‌پردازی است. اگرچه اغلب ما آموزش را صرفاً در قالب دروس مدرسه ‌ای مانند ریاضی و علوم تعریف می ‌کنیم، اما حقیقت این است که مهارت‌های زندگی ، به ‌ویژه مهارت ‌های اقتصادی و کسب‌ و کار نیز  ، می توانند تأثیر بسزایی بر آینده کودکان داشته...

تفاوت بازاریابی درونگرا و بازاریابی برونگرا [تحلیل و روش های پیاده سازی]

چنانچه برای درک تفاوت میان بازاریابی درونگرا ( Inbound Marketing ) و بازاریابی برونگرا ( Outbound Marketing ) در تلاش هستید ، بدانید که در این عرصه تنها نیستید . این اصطلاحات به طور مکرر در نشست‌های تبیین استراتژی ، گزارش‌های عملکرد کمپین‌ها و توسط متخصصان بازاریابی استفاده می شوند ، اما اغلب ، بیان...

وعده برند (Brand Promise) چیست ؟ [+مراحل و فواید ترسیم تعهد برند]

وعده برند (Brand Promise) بیانگر انتظاراتی است که افراد می ‌توانند به طور مستمر از محصولات، خدمات و تمام فعالیت‌ های یک برند داشته باشند؛ خواه این وعده به شکل صریح اعلام شده باشد یا به صورت ضمنی منتقل گردد. نکته قابل تأمل این است که بسیاری از کسب و کارها در تعریف و پایبندی...

جدیدترین سازه های تبلیغاتی [+معرفی سازه های تبلیغات محیطی نوین]

دنیای تبلیغات محیطی در دهه‌ی اخیر مسیری متفاوت را تجربه کرده است. تا کنون تنها بیلبوردهای ایستا در جاده‌ها و میادین شهری نقش اصلی را در تبلیغات محیطی  ایفا می ‌کردند. اما امروزه برندها به دنبال راه‌هایی خلاقانه ‌تر، تعاملی ‌تر و چشمگیرتر در تبلیغات محیطی هستند. مخاطبان به آسانی از کنار تصاویر تکراری عبور...
1 2 3 4 40