بلاگ-برندینگ

برندینگ

ایران زمین

مقالات و آموزش های مرتبط با برندینگ

برندینگ صوتی و هویت شنیداری برند [Audio Branding]

برندینگ صوتی در واقع از آوا و موسیقی منحصر به فردی تشکیل شده است که هویت برند را نمایندگی میکند.به گونه ای که با شنیدن نت های موسیقی و یا یک آوای مشخص برند ، مورد نظر تداعی می شود. هویت صوتی یا هویت شنیداری برند همان نقشی را برای برند در قلمرو شنوایی ایفا...

معماری برند چیست ؟ [+تحلیل و بررسی Brand Architecture ]

معماری برند Brand Architecture یکی از اصول کلیدی در مدیریت برند است که به سازمان‌ ها کمک می ‌کند تا نقش، جایگاه و ارتباطات میان برندهای خود را به شکلی روشن و منسجم تعریف کنند. این ساختار مانند نقشه‌ ای است که نشان می‌دهد هر برند کجا قرار دارد، چه وظیفه‌ ای بر عهده دارد...

دارایی برند چیست ؟ [انواع دارایی های برند]

دارایی برند یا همان brand assets به عناصر متمایزی اطلاق می‌شود که هویت یک شرکت را به شکلی مؤثر و منحصر به‌ فرد بیان می‌کنند. این دارایی‌ها که شامل لوگو، تایپوگرافی، رنگ‌ ها و شعارها میشوند، موجب شناسایی فوری یک برند، تمایز آن از رقبا و ایجاد تداعی‌ های مثبت و مشخص در ذهن مشتریان...

برندینگ احساسی [+مزایا و روش ها]

برندینگ احساسی یا Emotional Branding،  یک استراتژی است که هدف آن ایجاد پیوندهای عاطفی عمیق و ماندگار میان برند و مخاطبان آن می باشد.این استراتژی به این معناست که تمامی جنبه‌های برند – از کوچک‌ ترین عناصر بصری گرفته تا پیام‌های تبلیغاتی – با هدف تأثیرگذاری احساسی بر مخاطب طراحی شده‌اند. برند از این طریق...

صدای مشتری [+ روش های جمع آوری VoC]

صدای مشتری (Voice of the Customer) یا VoC اصطلاحی است که عمدتاً در حوزه توسعه محصول استفاده می‌شود و به فرایندی اطلاق دارد که در آن تجربیات، انتظارات و ایده‌های مشتریان بالفعل و بالقوه جمع‌آوری و ثبت می‌  گردد. این داده‌ها می‌توانند برای تمامی بخش‌های سازمان ارزشمند باشند. هدف این رویکرد، شناسایی نیازها و خواسته‌های...

مزیت رقابتی چیست ؟ [+ویژگی های مهم]

مزیت رقابتی (competitive advantage) به مجموعه ‌ای از توانمندی ‌ها، ویژگی ‌ها یا مزیت‌ های منحصربه ‌فردی اطلاق می‌شود که یک برند، محصول یا خدمت را در بازار از سایر رقبا متمایز می‌کند. این مزیت، به برند اجازه می‌دهد که در رقابت با دیگران عملکردی برتر داشته، مشتریان بیشتری جذب کرده و به موفقیت پایدارتری...

سفیر برند کیست ؟ [+ نمونه های موفق سفیر برند]

سفیر برند یا Brand ambassador معمولاً یک شخصیت شناخته ‌شده یا تأثیرگذار است که توسط شرکت‌ها برای نمایندگی برند به کار گرفته می‌شود تا تصویر مثبتی از برند ایجاد و تقویت کند. این افراد معمولاً باید دایره وسیعی از مخاطبان  هماهنگ با برند داشته باشند ، تا بتوانند برند را به طور مؤثری به گروه...

شاخص کلیدی عملکرد یا KPI [ +مثال های کاربردی]

شاخص‌ کلیدی عملکرد یا KPI  چراغ ‌های هشدار دهنده کسب ‌وکار شما هستند. این شاخص ها به شما این امکان را می‌دهند که اثربخشی اقدامات  مختلف خود را با دقت ارزیابی کنید. با استفاده از KPIهای مناسب، می‌توانید تشخیص دهید که آیا عملکرد شما مطلوب است یا اینکه به سمت بحران حرکت می‌کنید. در داشبورد...

تفاوت برندینگ و تبلیغات [ویژگی ها و تفاوت ها]

تفاوت برندینگ و تبلیغات در هدف و تاثیر آن‌هاست. برندینگ به ایجاد هویتی پایدار و ماندگار برای کسب ‌وکار می‌پردازد، در حالی که تبلیغات بر جلب توجه بیشتر و افزایش فروش تمرکز دارد. برندینگ چیست؟ برندینگ فرآیند ایجاد یک هویت منحصربه ‌فرد برای یک محصول یا شرکت است  که هدف آن متمایز کردن برند از...

تفکر طراحی چیست ؟

تفکر طراحی (Design Thinking) یک رویکرد انسان‌ محور برای حل مسائل پیچیده است که با ترکیب همدلی، خلاقیت، و تحلیل دقیق، به دنبال ایجاد راه‌ حل‌های نوآورانه‌ ای است که با نیازهای واقعی کاربران همخوانی داشته باشد.  این فرآیند شامل مراحل همد لی، تعریف مسئله، ایده‌ پردازی، نمونه‌ سازی و آزمایش است و به سازمان‌ها...

کهن الگو برند (قسمت دوم)

  همانطور که در مقاله قبل عنوان شد کهن الگوی برند ، شخصیت و روح یک برند است.. این الگوها به برندها کمک می‌کنند تا با مخاطبان خود ارتباطی عمیق و ماندگار برقرار کنند و هویتی منحصربه‌ فرد برای خود بسازند. در مقاله قبلی به معرفی انواع مختلف کهن الگوهای برند یا آرکتایپ ها پرداختیم ....

آرکتایپ برند چیست؟ ویژگی های انواع آرکتایپ ها

آرکتایپ برند، الگو یا شخصیتی است که به یک برند هویت و شخصیت می‌بخشد. این الگوها، بر اساس کهن‌الگوهای یونگی، به برندها کمک می‌کنند تا با مخاطبان خود ارتباط عمیق ‌تری برقرارکرده و به یاد ماندنی ‌تر شوند. به عبارت ساده ‌تر، آرکتایپ  برند، روح و شخصیت یک برند است که آن را از رقبا...

بازسازی برند و فرآیند ریبرندینگ

بازسازی برند یا ریبرندینگ ، یک استراتژی است که شامل تغییر تصویر، هویت یا موقعیت موجود برند در بازار می‌شود. این تغییرات ممکن است شامل به‌ روزرسانی نام شرکت، لوگو، بسته ‌بندی، وبسایت، مدل بازاریابی و…به منظور هماهنگی بهتر با اهداف و مخاطبان هدف باشد. بازسازی برند معمولاً برای نوسازی تصویر قدیمی، جذب بخش‌های جدید...

برند لوکس چیست؟ [ویژگی های یک برند لوکس]

برند لوکس برندی است که بوسیله کیفیت بالا، انحصاری بودن و قیمت‌های بالا در جوامع شناخته می‌شود. چه چیزی یک برند را لوکس می‌کند؟ عامل اصلی که یک برند را لوکس می‌کند، میزان انحصاری بودن آن است. بدیهی است که برندهای لوکس کیفیت بالایی دارند، اما این کیفیت را می‌توان در برندهای پریمیوم نیز یافت....

برند پرمیوم چیست ؟ [+5 مرحله ساخت یک برند ممتاز]

برند پرمیوم به برندی گفته می‌شود که با ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت بالا و قیمت‌های بالاتر از میانگین، جایگاه ویژه‌ ای در ذهن مصرف‌ کنندگان پیدا می‌کند. برخلاف برندهای لوکس که معمولاً با قیمت‌های بسیار بالا شناخته می‌شوند، برندهای پرمیوم تمرکز بیشتری بر ارائه کیفیت ممتاز دارند. ترکیبی از کیفیت، طراحی و تجربه...
1 2 3 4 5 7