بلاگ-برندینگ

برندینگ

ایران زمین

مقالات و آموزش های مرتبط با برندینگ

انتخاب مناسب رنگ برند [+تحلیل رنگ ها و پیشنهادات]

رنگ‌ها بیش از آن‌چه می ‌پندارید، درباره‌ ی برند شما سخن می ‌گویند. رنگ برند نه ‌تنها بخشی از ظاهر کسب‌ و کار شماست، بلکه یکی از اثرگذارترین ابزارهای شکل ‌دهی به ادراک مخاطب است. انتخاب سنجیده‌ ی رنگ ‌ها می ‌تواند اعتماد بیافریند، هویت برند را تقویت کند و مخاطب را به تعامل و...

انتخاب رنگ لوگو [+بررسی برندهای شناخته شده]

انتخاب رنگ لوگو یکی از حیاتی ‌ترین تصمیمات در هویت بصری برندهاست، چرا که رنگ‌ها به ‌طور ناخودآگاه بر احساسات، ادراک و تصمیمات مخاطبان تأثیر می ‌گذارند. رنگ مناسب می‌تواند پیام برند را تقویت کند، هویت آن را در ذهن مشتری ماندگار سازد و حتی بر رفتار خرید تأثیر بگذارد. در سری مقالات قبلی، به...

بهترین پالت رنگی در طراحی لوگو [+بررسی لوگوهای شناخته شده]

انتخاب پالت رنگی در طراحی لوگو چیزی فراتر از یک تصمیم زیبا شناختی است؛ رنگ‌ها زبان بصری برند هستند و می‌توانند هویت، پیام و احساسات مرتبط با آن را در یک نگاه منتقل کنند. یک پالت رنگی هوشمندانه نه ‌تنها به متمایز شدن برند در میان رقبا کمک می ‌کند، بلکه می ‌تواند به ایجاد...

ترکیب رنگی در طراحی لوگو [+تحلیل لوگو های معروف]

ترکیب رنگی در طراحی لوگو، یکی از ارکان اصلی طراحی هویت بصری برند است که با دقت و استراتژی انتخاب می‌ شود تا پیامی خاص و ماندگار را به مخاطب انتقال دهد. رنگ‌ها نه تنها به صورت بصری برند را از رقبا متمایز می ‌کنند، بلکه هر یک از آنها بار معنایی خاصی دارند که...

راهنمای برند چیست ؟ [روش ساخت یک برند بوک موفق ]

 راهنمای برند Brand guideline  یا برند بوک ، مجموعه ‌ای از اصول، استانداردها و دستورالعمل ‌هایی است که نحوه استفاده از عناصر برند یک شرکت، سازمان یا محصول را تعیین می ‌کند. این راهنما شامل مواردی مانند لوگو، رنگ‌ ها، تایپوگرافی، فونت‌ها، سبک نوشتاری، لحن برند، تصاویری که باید استفاده شوند و نحوه هماهنگی تمامی...

10 استراتژی تقویت برند

بسیاری از کسب ‌و کارهای کوچک از انجام اقدامات ساده‌ ای که می ‌تواند به بهبود برندشان کمک کند غافل می ‌شوند و معمولاً پس از شروع کار، توجه چندانی به وضعیت برند خود ندارند . برای تقویت برند نیازی نیست یک شرکت بزرگ یا مشهور باشید. با صرف کمی زمان و برنامه ‌ریزی دقیق،...

ویژگی های برند چیست ؟ [+معرفی مهمترین ویژگی ها]

ویژگی های برند (Brand Attributes) خصوصیات و صفاتی هستند که شخصیت و هویت یک برند را تعریف می ‌کنند. این ویژگی ‌ها می‌توانند شامل صفاتی مانند نوآوری، اعتماد پذیری، مدرن یا لوکس بودن باشند. نکته قابل توجه این است که این صفات، بدون توجه مستقیم به محصولات یا خدمات برند، در ذهن مخاطبان تداعی می...

هویت برند چیست ؟ [ویژگی های Brand Identity قدرتمند]

هویت برند مجموعه‌ ای از عناصر قابل مشاهده و ملموس است که یک برند را در ذهن مخاطبان متمایز و  قابل شناسایی می ‌کند. این عناصر شامل مؤلفه‌های بصری مانند رنگ، طراحی و لوگو هستند، اما نوع زبان، لحن ارتباطی و نحوه تعامل برند با مخاطبان را نیز در بر می ‌گیرند. هویت برند قوی...

هدف برند چیست ؟ [+روش تعریف و اهمیت آن]

هدف برند  (brand purpose) ، دلیل اصلی وجود یک شرکت و برند است و چرایی فعالیت آن را مشخص می‌کند. این هدف، نه ‌تنها محصولات یا خدمات را جهت دهی کرده، بلکه نحوه و دلیل خدمت ‌رسانی به بازار هدف را نیز تعیین می ‌کند. علاوه بر این، هدف برند، هویت بنیادین یک برند را...

شخصیت برند چیست ؟ [ تفاوت شخصیت برند با هویت برند و تصویر برند]

شخصیت برند یا (Brand personality ) به مجموعه ‌ای از ویژگی‌های انسانی اشاره دارد که به یک نام تجاری نسبت داده می‌شود. برندی که این ویژگی‌ها را به‌ طور مداوم به جامعه هدف خود منعکس کند، می‌تواند ارزش خود را در ذهن مشتریان تثبیت کرده و جایگاهش را در بازار تقویت کند. شخصیت برند علاوه...

وفاداری به برند چیست ؟ [+راههای افزایش آن]

وفاداری به برند (brand loyalty)  به تعهد عاطفی و ذهنی مشتریان به یک برند اشاره دارد که ریشه در تجربه مثبت و تصویر قدرتمندی دارد که از آن برند در ذهن خود دارند. این مفهوم با مفهوم وفاداری مشتری که اغلب بر مبنای قیمت‌های رقابتی و تخفیف ‌ها شکل می‌گیرد، متفاوت است. مشتریان وفادار باور...

تصویر برند چیست ؟ [+آموزش ساخت یک برند ایمیج قدرتمند]

تصویر برند (Brand Image) در واقع همان ذهنیت و برداشت کلی است که مخاطبان و مشتریان از کسب ‌و کار شما دارند . این مفهوم جنبه ‌های گوناگونی همچون شهرت ، اعتبار ، میزان اعتماد به محصولات و خدمات و احساسی که نام تجاری شما در ذهن و قلب مخاطبان تداعی می ‌کند را در...

مسئولیت اجتماعی شرکت یا CSR

مسئولیت اجتماعی شرکت  Corporate Social Responsibility یا  CSR  یک رویکرد راهبردی و خود تنظیم ‌گر است که شرکت‌ها را ملزم به پاسخگویی نسبت به تأثیرات خود بر جامعه، محیط‌ زیست و ذی ‌نفعان می‌کند. این رویکرد شرکت‌ها را ترغیب می ‌کند که فراتر از اهداف صرفاً اقتصادی عمل کرده و به عنوان یک «شهروند» مسئول،...

دی برندینگ (Debranding) چیست؟ [+مزایا و معایب دی‌برندینگ ]

دی برندینگ  (Debranding) یا هویت زدایی به فرایندی اطلاق می‌ شود که در آن شرکت‌ ها به ‌صورت آگاهانه بخشی یا تمام عناصر هویت بصری برند خود را حذف یا ساده‌ سازی می ‌کنند. این تصمیم اغلب با هدف بازتعریف ارتباط برند با مخاطبان و تأکید بر ارزش‌های اصلی کسب‌ و کار انجام می‌شود. در...

رقیق شدن برند [راههای جلوگیری از Brand Dilution ]

رقیق شدن برند (Brand Dilution) به کاهش قدرت هویت و ارزش برند اشاره دارد که اغلب در نتیجه توسعه دادن محصولات نامناسب  و یا بازاریابی ضعیف رخ می‌دهد. این پدیده منجر به ابهام در ادراک مصرف ‌کنندگان نسبت به معنا، پیام، یا جایگاه برند در بازار می ‌شود. برندی که هویتی قوی و منسجم دارد،...
1 2 3 4 7