بلاگ-بازاریابی

بازاریابی

ایران زمین

مقالات و آموزش های مرتبط با بازاریابی

فروش به مشتریان حساس به قیمت [+تکنیک های عملیاتی فروش به مشتری خسیس !]

در اکوسیستم پیچیده فروش، یکی از چالش ‌برانگیزترین موقعیت‌ها، تعامل با مشتریانی است که حساسیت فوق‌العاده‌ای نسبت به قیمت دارند. این گروه از مصرف ‌کنندگان که در ادبیات تخصصی به عنوان “مشتری حساس به قیمت”  و در ادبیات عامه به عنوان ” مشتری خسیس ” ! شناخته می ‌شوند، نه تنها بخش قابل توجهی از...

بازاریابی همه کاناله چیست ؟[+بررسی کامل اومنی چنل مارکتینگ]

بازاریابی همه کاناله یا اومنی چنل  (Omnichannel) به معنای یکپارچه ‌سازی هوشمندانه تمام کانال‌های بازاریابی برای خلق یک تصویر واحد، ۳۶۰ درجه و شفاف با مصرف ‌کنندگان است. هدف نهایی، خلق تجربه ‌ای واحد و یکپارچه است. این رویکرد تضمین می‌کند که داستان و شخصیت برند شما، چه مشتری در حال خرید آنلاین از وب‌...

مدیریت و کنترل استرس کارشناسان فروش [+11 راهکار عملیاتی]

حرفه‌ ی فروش، شباهت زیادی به ورزش قهرمانی دارد. شما مانند یک ورزشکار حرفه ای هستید که هر روز در میدانی پر از رقابت، فشار  و مواجهه‌ ی مکرر با کلمه «نه» ، در حال تلاش هستید. در این رقابت پرفشار، مدیریت و کنترل استرس قسمتی حیاتی از اصول تمرینی شما برای رسیدن به اوج...

استراتژی بازاریابی و فروش در دوران جنگ [+راهنمای کسب و کار ]

استراتژی بازاریابی و فروش یک برند در زمان جنگ می ‌تواند به ‌طور قابل‌ توجهی با دوران صلح تفاوت داشته باشد. در شرایط پیچیده ناشی از جنگ، کسب ‌و کارها ممکن است ناچار شوند بخشی از راهبرد بازاریابی خود را تغییر دهند یا آن را به ‌کلی بازسازی کنند تا با واقعیت‌های جدید سازگار شده...

بازاریابی روایی چیست ؟[+روش ها و نمونه های موفق Narrative Marketing]

تصور کنید در یک مهمانی باشید و دو نفر همزمان شروع به صحبت کنند. یکی آمار و ارقام و شاخصی هایی که بیانگر موفقیت کسب و کارش هستند را ارائه می دهد و دیگری روایتی از چالش هایی که در مسیر رسیدن به موفقیت داشته را بیان می کند .  حدس بزنید کدام یک توجه...

استراتژی قیمت گذاری باندلینگ [+روش ها و تحلیل قیمت گذاری بسته ای]

استراتژی قیمت‌ گذاری باندلینگ (Bundle Pricing)، یک استراتژی فروش در کسب ‌وکار است که شامل ارائه دو یا چند محصول و خدمت مرتبط، در قالب یک بسته یا پکیج و با قیمتی تخفیف ‌خورده می شود.این استراتژی به کسب ‌و کارها کمک می ‌کند تا ضمن ارائه ارزش بیشتر به مشتریان، سودآوری خود را نیز...

تاثیر بسته بندی خلاقانه[+بررسی بسته بندی های جذاب ]

امروزه در شرایطی که مشتری ها از قدرت انتخاب بیشتری نسبت به گذشته برخوردار هستند، اما تمایل و حوصله بررسی  توضیحات و مواد تشکیل دهنده روی بسته بندی های محصولات را ندارند. در عوض، بسیاری از مشتری ها به برند و یا ظاهر بسته بندی محصولات برای تصمیم گیری درباره این که بهترین محصول کدام...

استراتژی قیمت گذاری چیست؟ [+راهنمای انتخاب بهترین استراتژی قیمتی]

استراتژی قیمت گذاری (Pricing Strategy)، چارچوبی ساختاریافته و هدفمند برای تعیین بهای محصولات یا خدمات است که از تلفیق داده‌های مالی، تحلیل بازار، و شناخت رفتار مشتری به دست می آید. برخلاف تصور رایج، قیمت ‌گذاری صرفاً حاصل افزودن درصدی سود به هزینه تولید نیست؛ بلکه فرآیندی تحلیلی است که عوامل متعددی نظیر ساختار هزینه،...

استراتژی تمایز در بازاریابی چیست ؟ [+روش های موثر در ایجاد تمایز ]

استراتژی تمایز Differentiate strategy  رویکردی بنیادین در بازاریابی است . هدف این استراتژی، طراحی و ارائه ارزش‌هایی است که در ذهن مشتری معنا می‌ یابند و کسب ‌و کار را به جایگاهی متمایز در بازار هدایت می ‌کنند. این ارزش‌ها، ریشه در مزیت‌های ساختاری و منحصر‌ به ‌فرد محصول یا خدمات برند دارند و از...

بازاریابی شخصی سازی شده چیست؟ [+ روش ها و نمونه های پیشنهادی]

بازاریابی شخصی سازی شده (Personalized Marketing)  یک استراتژی پیچیده و نوین در دنیای بازاریابی است که به کسب ‌و کارها این امکان را می ‌دهد تا بر اساس داده‌های مشتریان، مانند ترجیحات (Preferences)، رفتارها (Behaviors)  و سوابق تعاملات گذشته (Previous Interactions)، پیام‌ها و تجربیات اختصاصی برای هر مشتری طراحی کنند. هدف اصلی این رویکرد، ایجاد...

تبلیغات مکان محور چیست ؟[روش های نوین تبلیغات مبتنی بر مکان]

تبلیغات مکان‌ محور یا تبلیغات مبتنی بر مکان (Location-Based Advertising) به معنای استفاده هوشمندانه از داده‌های جغرافیایی کاربران شامل مختصات  GPS، تاریخچه مکانی و الگوهای حرکتی برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی شخصی ‌سازی‌ شده است. این استراتژی بر سه اصل بنیادین استوار است: 1.دقت مکانی (Geospatial Accuracy) : توانا یی شناسایی دقیق موقعیت کاربر با کمترین خطا،...

بازاریابی ارجاعی یا ریفرال مارکتینگ [+ابزار ها و روش های نوین]

بازاریابی ارجاعی (Referral Marketing)  از مؤثرترین و هوشمندانه ‌ترین رویکردهای بازاریابی در اقتصاد امروز است؛ رویکردی که با تکیه بر قدرت توصیه‌های فردی و اعتبار بین‌ فردی، به شکلی طبیعی، پایدار و کم‌ هزینه، مسیر رشد کسب ‌و کار را هموار می ‌سازد. در این نوشتار، به تبیین اصول بنیادین، مزایای راهبردی، و الزامات طراحی...

مدل RFM در دسته بندی مشتریان چیست؟ [+روش ها و مثال های کاربردی ]

مدل RFM یکی از دقیق ‌ترین و کارآمد ترین ابزارهای تحلیل مشتری در بازاریابی داده ‌محور است که با ارزیابی تازگی خرید (Recency)، تعداد دفعات خرید (Frequency)  و میزان هزینه‌ کرد  (Monetary)، مشتریان را به‌ صورت هدفمند طبقه‌ بندی می‌ کند. این مدل بر این اصل تأکید دارد که بخش عمده‌ ای از درآمد کسب...

ارائه آسانسوری (Elevator Pitch) چیست ؟ [+ویژگی ها و مثال های کاربردی]

ارائه آسانسوری (Elevator Pitch) یک معرفی کوتاه، مختصر و مؤثر از خود، کسب ‌و کار یا ایده ‌تان است که هدف آن جلب توجه سریع و ایجاد فرصت‌های جدید در مدت زمانی محدود است. این نوع معرفی باید به گونه ‌ای طراحی شود که در کمتر از ۳۰ تا ۶۰ ثانیه یا حدود ۵۰ تا...

مدل 3C در بازاریابی چیست ؟ [+ویژگی ها و مثال کاربردی]

مدل 3C در بازاریابی یکی از ابزارهای تحلیل استراتژیک برجسته در دنیای بازاریابی است که برای کمک به سازمان‌ها در تدوین استراتژی‌های مؤثر و پایدار طراحی شده است. این مدل شامل سه مؤلفه اساسی است: شرکت  (Company)، مشتری (Customer) و رقابت (Competition) ابداع این مدل توسط کنیچی اوهمائه  (Kenichi Ohmae)، استاد مشهور مدرسه کسب‌ و کار...
1 2 3 4 10