مؤسسه تحقیقاتی Statista که از جمله موسسات معتبر و شناختهشده در زمینه شبکههای اجتماعی محسوب میشود، در گزارشی از تعداد کاربران این جوامع مجازی خبر داد که اطلاعات جالبی را در اختیار فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات قرار میدهد.
فیسبوک به عنوان پرکاربردترین شبکه اجتماعی شناخته شده که تعداد کاربران فعال آن در ماه به بیش از ۲٫۲۷ میلیارد یوزر میرسد.
یوتیوب با ۱٫۹ میلیارد یوزر در ماه توانسته جایگاه دومی را برای خود کسب کند.
پیام رسان واتساپ در رده سوم قرار گرفته و تعداد کاربران فعال آن به بیش از ۱٫۵ میلیارد یوزر در ماه میرسد.
فیسبوک مسنجر نیز به طور مجزا و جداگانه از سایت اصلی در رده چهارم قرار گرفته و تعداد کاربران فعال آن به بیش از ۱٫۳ میلیارد یوزر میرسد.
شبکه اجتماعی اینستاگرام که در کشور ما نیز محبوبیت فراوانی دارد، توانسته با ثبت بیش از یک میلیارد یوزر در ماه، رده پنجم را از آن خود کند.
ویبو با ۴۴۶ میلیون یوزر در رده ششم این رده بندی قرار گرفته است.
شبکه اجتماعی ردیت با ۳۳۰ میلیون کاربر توانسته رده هفتم گزارش موسسه مذکور را کسب نماید.
شبکه اجتماعی توییتر در کمال تعجب فقط با ۳۲۶ میلیون کاربر در این ردهبندی مورد بررسی قرار گرفته و توانسته رده هشتم را کسب کند.
شبکه اجتماعی تخصصی لینکدین نیز با ۲۶۰ میلیون کاربر در ماه توانسته رده نهم را از آن خود کند.
پیامرسان وایبر با ۲۶۰ میلیون کاربر در ماه به رتبه دهم این گزارش رسیده است.
اسنپچت با تعداد ۲۵۵ میلیون کاربر در ماه، حائز رتبه یازدهم این ردهبندی شده است.
شبکه اجتماعی پینترست با دارا بودن ۲۵۰ میلیون کاربر در ماه در رتبه دوازدهم این ردهبندی قرار گرفته است.
آخرین اپلیکیشن موجود در این ردهبندی نیز برنامهای نیست جز اپلیکیشن پیامرسان محبوب ایرانیها یعنی تلگرام که با دارا بودن بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در سرتاسر دنیا، در رده سیزدهم قرار گرفته است.
البته بدیهی است موارد دیگری نیز در این ردهبندی قابل بیان بود که طبیعتا با توجه به تعداد اندک کاربران فعالشان از اهمیت بسیار کمتری برخوردار بودند.
جالب است که بدانید که نتایج نظرسنجی و مصاحبه از ۱۶۲ فعال در حوزه بازار از کشورهای ایالات متحده امریکا، انگلستان، استرالیا، کانادا، ایرلند، آلمان و فرانسه نشان می دهد، اینستاگرام موثرترین رسانه اجتماعی در حوزه تبلیغات و بازاریابی است.
پست های اینستاگرامی، استوری های اینستاگرام، ویدئوهای منتشر شده در یوتیوب و ویدئوهای منتشر شده در اینستاگرام در رتبه های اول تا چهارم هستند.
علی رغم اینکه بیشترین کاربران رسانه های اجتماعی در فیسبوک هستند، اما طبق این نظرسنجی، پست های فیسبوک تاثیرگذاری متوسطی در حوزه تبلیغات و بازاریابی دارند.