یکی از راه های سریع و آسان جهت انتقال اطلاعات به تعداد کثیری از افراد در اینترنت، استفاده از لیست های پستی است. در حال حاضر هزاران لیست پستی عمومی آنلاین در دسترس همگان قرار دارد. می توان برای اطلاع رسانی مشتریان، از رویداد های شرکت، اطلاعیه ی محصولات و بیانیه های خبری یک لیست پستی مخصوص شرکت ایجاد کرد.

ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ

برقراری ارتباط با مخاطبان هدف

عموم مردم می توانند از مطالب و پیام های لیست پستی که در آنها موضوع خاصی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، استفاده نمایند. شرکت در مباحثات یک لیست پستی مربوط به موضوع تجاری، کمک می کند توجه مشتریان جدید را جلب کنید. لیست های پستی مباحثه ای همانند یوزنت گروه های خبری بر اساس موضوع طبقه بندی می شوند. همچنین میزان شرکت کنندگان در هر یک از لیست های پستی با یکدیگر تفاوت دارد. معمولا مردم در لیست های بخصوصی که علاقمند به آنها هستند، عضو می شوند و همه نامه هایی که به گروه فرستاده می شود، دریافت می کنند. به عبارت دیگر وقتی نامه ای به یک لیست پستی فرستاه می شود، این نامه به افرادی که بوسیله ایمیل عضویت خود را در آن گروه ثبت کرده اند، نیز ارسال می شود.

بازاریابی در اینترنت
بازاریابی در اینترنت

لیست های پستی مباحثه ای، وسیله ی آسان و سریع برای انتقال اطلاعات به افراد علاقمند در آن موضوع خاص هستند. تفاوت میان لیست های پستی و گروه های خبری در این است که همه مردم با استفاده از اینترنت می توانند در هر زمان که بخواهند پیام ها و مقالات موجود در گروه های خبری را مطالعه نمایند. ولی در لیست پستی تمامی پیام هایی که به گروه ارسال می شود، از طریق ایمیل به کسانی که عضو لیست پستی هستند، فرستاده می شود. بدین معنی که افرادی که عضویت خود را ثبت کرده اند، حق دریافت پیام ها را خواهد داشت. این در حالی است که در گروه های خبری هر کسی، با استفاده از کامپیوتر سرویس دهنده اخبار به پیام های گروه خبری دسترسی دارد. تنها کاری که باید بکنید این است که وارد کامپیوتر News server شده و نام گروه مورد علاقه خود را وارد کنید. سپس می توانید تمامی پیام هایی که بین اعضا گروه مبادله شده اند، مطالعه نمایید. اما برای عضویت در یک لیست پستی، لازم است نامه درخواست عضویت خود را به مدیر لیست پستی ارسال کرده و از او بخواهید نام شما را در فهرست اعضای لیست وارد کند. ارسال و دریافت پیام در گروه های خبری به صورت ناشناس امکان پذیر است ولی در فهرست های پستی برای دریافت و ملاحظه پیام ها نیاز به مجوز دارید.

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

انواع لیست های پستی عمومی

لیست های پستی عمومی انواع مختلفی دارند که بر روی هر یک از آنها نظارت متفاوتی صورت می گیرد. در این قسمت دو نوع مهم از لیست های پستی عمومی مورد بحث قرار می گیرند.

لیست های مباحثه ای غیر کنترلی

در این نوع از لیست های پستی، شخصی با عنوان ((gatekeeper)) پیغام های ناخواسته و یا نا مناسب را فیلتر می کند. در صورتیکه به چنین لیست هایی، پیام تبلیغاتی بفرستید، که در آن مجوز تبلیغات ارائه نشده، پیام شما هرگز به دست اعضای لیست نخواهد رسید، زیرا دروازه بان لیست پستی، این پیغام ها را حذف می کند. نامه های اهانت آمیز نیز به همین ترتیب کنترل می شوند. همچنین دروازه بان برای کنترل اینکه کدام یک از اعضا در جریان موضوعات مورد بحث قرار ندارند، موضوع مباحثات را پیگیری می کند.

بازاریابی موثر
بازاریابی موثر

لیست های مباحثه ای غیر کنترلی

در لیست های پستی غیر کنترلی، همان طور که از آن مشخص است، هیچ کنترل و سانسوری روی لیست های پستی صورت نمی گیرد. بسیاری از لیست های پستی عمومی از این نوع لیست ها هستند و در آنها تمامی پیغام ها به طور خودکار به اعضای لیست پستی foeward می شود. در لیست هایی که نظارتی روی آنها انجام نمی شود، پیام های تبلیغاتی آشکارا و جنگ های توهین آمیز فراوانی به چشم می خورد و دلیل آن کاملا واضح است. در چنین لیست هایی، اعضا لیست مسئولیت برقراری نظم و کنترل بر اعمالشان را دارند. اگر شرکت کنندگان لیست پستی از قوانین و آداب گروه عمدا پیروی نکنند، افرادی را که به قوانین پایبند هستند، آنها را سرزنش کنند، پس از مدتی این لیست پستی تبدیل به Spammer می شود. در چنین حالتی بسیاری از اعضا، لیست را ترک می کنند.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها