برندینگ، بازاریابی و تبلیغات کلمات مهم و کلیدی در دنیای کسب و کار هستند و صاحبان مشاغل باید تعریف دقیق هر یک از آنها را بدانند. امیدواریم این مطالب بتواند در گسترش علم مدیریت و کارآفرینی و توسعه ی بازار کسب و کار های ایرانی مفید واقع شود.

برندینگ

اگر بخواهیم برندینگ را به زبان ساده تعریف کنیم، به معنای این است که شما در نظر مخاطب چگونه هستید. امروزه بسیاری از سازمان ها به این باور رسیدند که یکی از ارزشمند ترین دارایی هایشان برند های محصولات یا خدمات آنهاست. باید به یاد داشته باشیم که نظر مخاطب نسبت به شما و کسب و کارتان بسیار مهم است. امروزه کلمه ی برند بارها به گوش ما خورده است ولی شاید تعریف درستی از آن ندانیم. برند به معنای لگو و نمادی منحصر به فرد برای فروشندگان کالا یا ارائه ی خدمات است. صاحبان کسب و کار با ایجاد برند میتوانند کالا ها و یا خدمات خود را در ذهن ها ماندگار و تثبیت کنند که به اینکار برند سازی میگویند و صاحبان کسب و کار از تکنیک های برند سازی برای پیشرفت و فروش بیشتر کالا ها و خدمات خود استفاده میکنند. میزان کارکرد برندینگ برای کسب و کار شما وابسته به میزان شهرت شما است. اگر تازه کار هستید برای به دست آوردن شهرت و معروف شدن کالا یا خدماتتان احتیاج به گذر زمان دارید. همان طورکه قبلا گفته شد برندینگ دریافت مخاطب از محصول شما است. این نکته را به یاد داشته باشید که برند شما باید به طوری منحصر به فرد و جذاب باشد که در ذهن مشتری ماندگار شود تا با شنیدن نام،شرکت یا محصولتان برند شما در ذهنش تداعی شود. پس طبق تعاریفی که از برند و برندینگ ذکر شد، میتوان گفت که یک برند خلاقانه چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ انتقال کامل پیام به مخاطب، میتواند در پیشرفت و موفقیت شما موثر باشد. واحد های بازاریابی سالانه میلیارد ها دلار هزینه میکنند تا تاثیر ماندگاری بر ذهن مشتریان و مخاطبان داشته باشند.

بازاریابی

بازاریابی نقش بسیار مهمی در کسب و کار دارد. به طوری که میتوان گفت بازاریابی، رگ حیاتی هر کسب و کاری است. بازاریابی فرایند کاملی است که طی آن تحقیق و پژوهش، ارتقا سطح کیفیت و کمییت محصول و ارائه ی خدمات انجام میشود. بازاریابی، دید شما نسبت به خودتان در کسب و کار است. صاحبان کسب و کار در بازاریابی، کار های گوناگونی انجام میدهند تا مشتری احتمالی را به مشتری دائمی تبدیل کنند. بازاریابی، چشم انداز و ارزش کار شما را مشخص میکند، در نتیجه این موضوع اهمیت ویژه ای دارد. بازاریابی را می توان به گونه های دیگری تعریف کرد، مثلا می توان گفت بازاریابی یعنی شما دوست دارید که دیگران چه برداشت و دریافتی از شما داشته باشند. شگرد های بازاریابی و نفوذ در مشتریان هدف و تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل، فرایندی است که هر شرکتی باید متناسب با محصولات و خدماتی که ارائه میدهد و هماهنگ با فرهنگ و اقتصاد و ویژگی های خاص مشتریان هدف خود، در آن تنوع ببخشد. امروزه دیگر نمی توان به ایده های قدیمی و سوژه های تکراری در بازاریابی امیدوار بود. گذشت زمان و به وجود آمدن فناوری های نوین و تغییر سلایق و فرهنگ ها ایجاب میکند هر شرکتی در شیوه های تبلیغاتی و ترفیع محصولات خود به روز عمل نماید.

تبلیغات

تبلیغات یعنی آگهی که به شکل تصویری و صوتی،توسط یک شخص یا یک سازمان معین انتشار میابد و هدف آن نفوذ در عقاید افراد است. قویترین تبلیغات ها هم در دراز مدت نمیتواند محصولات نا مرغوب و بی کیفیت را به فروش برساند. باید یادمان باشد که با مشتریان خود روراست باشیم، برای اینکه محصولات خود را به خوبی به فروش برسانیم، باید محصولی خوب و مرغوب داشته باشیم. برای اینکه تبلیغ شما موفق از آب در بیاد، باید قبل از آن یکسری کار ها را درست انجام دهید. از جمله کالای خوب، توزیع مناسب،قیمت مناسب و … سپس باید از تبلیغ انتظار داشته باشیم.انسان های امروز، زیر بمباران شدیدی از تبلیغات زندگی میکنند، به طوری که میتوان گفت به طور میانگین هر انسان ۶۵ساله، حدود دو میلیون آگهی تبلیغاتی میبیند. تبلیغات منحصر به تلوزیون نمی شود بلکه رسانه های دیگر را نیز در بر می گیرد. رادیو، روزنامه، مجله، تبلیغات شهری، اینترنت و… از جمله رسانه های مهم تبلیغاتی حساب میشوند.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها