امروزه تبلیغات به شکل کاملا پیچیده ای از ارتباطات درآمده است و به معنای واقعی کلمه روش های بسیار زیادی برای رساندن پیام تجارت ها به مصرف کنندگان به وجود آمده . تبلیغ کنندگان امروزه مجموعه  وسیعی از انتخاب ها را در اختیار دارند. اینترنت به تنهایی بسیاری از این موارد را فراهم میکند .کلیپ های طنز که مثل ویروس به سرعت در اینترنت بین مردم پخش میشوند و تبلیغاتی که این محتوا ها با خود جابجا میکنند ، وب سایت هایی  که مملو از بنر های تبلیغاتی هستند و یا تبلیغاتی که صاحبان صفحه های شبکه های اجتماعی به مخاطب های خود انتقال می دهند همگی نمونه هایی از این گونه تبلیغات هستند.

در اینجا چند نمونه از موارد موجود که میتوانید از آنها بهره ببرید برای شما آورده شده :

تبلیغات آنلاین ( همان تبلیغات دیجیتال)

اگر تبلیغاتی را از طریق اینترنت مشاهده کردید ، در دسته ی تبلیغات آنلاین دسته بندی میشود . درواقع این تبلیغات در بیشتر وب سایت هایی که روزانه از آنها بازدید میکنید وجود دارند. راه دیگر تبلیغات آنلاین ، تبلیغات بومی است که همان تغییر دیجیتالی تبلیغات چاپی قدیمی و محتوای حمایت شده است (تبلیغات بومی درواقع نوعی بازاریابی است که اطلاعات مفید جذاب و هدفدار برای مخاطبان شما ارائه میکند به گونه ای که تبلیغ به شکل محتوای خود سایت با غیر تبلیغی به نظر برسد).

تبلیغات گوگل

گوگل هم مانند بسیاری از کمپانی های دیگر از طریق تبلیغات کسب در آمد میکند. درواقع شرکت ها با استفاده از این نوع تبلیغات میتوانند سایت خود را در صفحه نتایج موتور جست و جوی گوگل قرار دهند. با استفاده از کلمات کلیدی یا اصطلاحات جستجوهایی که مربوط به تجارت و محصولات و یا خدمات آنها هستند در نتایج جستجو ظاهر میشوند. به عنوان مثال شرکتی که بیمه را تبلیغ میکند در هر گونه جستجوی مربوط به بیمه جزو نتایج برتر نشان داه میشود. مشاغلی که قصد تبلیغ دارند ، میتوانند در Adsense  ثبت نام کنند و گوگل از طریق الگوریتم های خود تبلیغ را با وب سایت های مختلف با محتوای مرتبط یا پارامترهای جستجو مطابقت می دهد در نتیجه شرکت ها میتوانند با قرار دادن تبلیغات توسط گوگل مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند .

تلفن همراه و تبلیغات موبایل

یک نیروی مسلط در تبلیغات دیجیتال از طریق دستگاه های تلفن همراه یا آی پد ها و سایر دستگاه ها الکترونیکی قابل حمل با اتصال به اینترنت است . روند فعلی تبلیغات موبایل شامل استفاده عمده از رسانه های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، اسنپ چت، فیس بوک و … است. تبلیغات موبایلی مشابه تبلیغات آنلاین است و به عنوان روشی برای دستیابی به مشتریان جدید اهمیت زیادی پیدا می کند.

تبلیغات چاپی

چاپ که زمانی محرک عظیمی در فروش بود امروزه نیز در اختیار بازاریابان قرار دارد . به هر حال اگر در تبلیغات یک نکته مسلم باشد، این است که متفاوت بودن آن خوب است . هنگامی که مصرف کنندگان از تبلیغات دیجیتالی خسته می شوند بازگشت به کاغذ های  چاپ شده و احساس لمسی و ماندگاری آنها قطعا حس خوبی را ایجاد میکند. به طور معمول چاپ را می توان به سه زیر مجموعه تقسیم کرد :

 تبلیغات دوره ای

اگر در مجله، روزنامه یا هر چیز دیگری که در فواصل منظم منتشر میشود، تبلیغات دوره ای است . برای دهه ها تبلیغات چاپی استاندارد طلایی برای تبلیغ کنندگان و مشتریان آنها بود. اگر مطلبی در روزنامه یا پشت جلد مجله ی پرطرفداری چاپ شود افراد زیادی این مطالب را میبینند.

بروشور ها، جزوه ها ، پوسترها و تبلیغات در محل فروش

اگرچه برخی از این رسانه ها را می توان در صفحات روزنامه ها و مجلات قرار داد، اما به عنوان موجودی جداگانه با آنها برخورد می شود، معمولا به این دلیل که شانس کمتری برای دیده شدن دارند. از چیزی که روی پیشخوان یا میز خدمات مشتری نشسته است تا بروشور براق اتومبیل ، رسانه های چاپی کوچک شیوه ای صمیمی تر و بلند مدت را برای جذب مشتری ارائه می دهند. وقتی اطلاعات بیشتری دارید که میتوانید در یک تبلیغ چاپی قرار دهید از این روش استفاده کنید.

تبلیغات چریکی یا پارتیزانی

این نوع تبلیغات یک استراتژی تبلیغاتی نامتعارف است که با حداقل هزینه مالی، بیشترین بازخورد را داشته باشند.

تبلیغات  چریکی از شما دعوت میکند که وقت، انرژی و تخیل خود را صرف تبلیغات کنید و فقط با پول به دنبال جذب مخاطب نباشید. میتوان با یک هزینه ی کم راهکارهایی پیدا کرد که مخاطبان خود را غافلگیر کنیم و نام خود را در ذهن آنها حک کنیم. این نوع بازاریابی بیشتر برای کسب و کارهای کوچک به کار میرود اما در مواقعی به کمک کسب و کار های بزرگ هم آمده در صورتی که تصمیم گرفتید از این شیوه ی بازاریابی استفاده کنید باید ریسک پذیر باشید و خلاقیت داشته باشید.

مثالی از تبلیغات چریکی

فردی صاحب یک کتاب فروشی کوچک بود که در میان دو کتاب فروشی بزرگ و معتبر قرار داشت، روزی یکی از کتاب فروشی ها بنر بزرگی با عنوان “فروش ویژه با 50 درصد تخفیف” نصب کرد که توجه زیادی را جلب میکرد. روز بعد کتاب فروشی دیگر تابلویی با عنوان “حراج بزرگ 60 درصد ” نصب کرد و مغازه این شخص بین این دو کتاب فروشی توجهی جلب نمیکرد.

صاحب کتاب فروشی کوچک چه کار میتوانست بکند؟

روز بعد او تابلوی متفاوتی را بالای در ورودی نصب کرد که روی آن نوشته شده بود “ورودی اصلی”

تبلیغات در فضای باز(محیطی)

این تبلیغات که با عنوان تبلیغات خارج از خانه نیز شناخته میشود اصطلاحی گسترده است که هر نوع تبلیغاتی که هنگام دور بودن از خانه به دست مشتری میرسد، توصیف می کند. بیلبورد های خیابان، پوسترهایی که به نیمکت های ایستگاه های اتوبوس نصب میشود و یا تابلو های بزرگ دیجیتال که در شهر نصب میشوند.

تبلیغات خدمات عمومی

نوعی تبلیغات است که برای اشاعه ی پیام های اجتماعی و غیر تجاری به کار میرود. مثلا تبلیغات بهداشت عمومی، صرفه جویی در مصرف آب و حفاظت از محیط زیست. برخلاف تبلیغات سنتی، تبلیغات خدمات عمومی اصولا برای اطلاع رسانی و آموزش طراحی می شود.

روش های تبلیغات و بازاریابی امروزه بسیار متنوع شده اند که موارد فوق تنها قسمتی از آنها بود.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها