تفاوت برندینگ، برند و هویت بصری

حتی اگر در بسیاری از موارد معمولاً این سه یکسان تلقی شود، در حقیقت این به دور از واقعیت است.

آنچه درست است این است که اگر شما یک تجارت مستحکم می خواهید، باید برند خود را رشد دهید و از هویت بصری مستحکم و قوی برخوردار شوید.

طراحی آرم به تنهایی کافی نیست!

برای درک تفاوت بین برندینگ، برند و هویت بصری و ساخت یک برند عالی، سه اصطلاح اصلی وجود دارد.

باید آنها را یاد بگیرید تا تفاوت های آنها را درک کنید:

برند: مردم چگونه شرکت شما را می شناسند؟


برندینگ: که برای ایجاد یک تصویر خاص برای شرکت خود انجام می دهید.
هویت بصری: مجموعه ای از عناصر ملموس برند شماست که با هم باعث ایجاد وجهه برند می شوند.

برندینگ چیست؟


برندینگ مجموعه کالاهای “نامشهود”، خدمات یا محصول یک شرکت است.

این واژه تعریفی از “یک رابطه عاطفی” بین مشتری و تجارت است.

برندینگ را می توان به عنوان یک تجربه تعریف کرد. هسته اصلی برندینگ شامل ماموریت، ارزش ها، چشم انداز و صدای شرکت است.

بنابراین می توان گفت، این تجربه ارتباط مشتری با نام تجاری یا برند است.

این روشی است که ما برند خود را با مخاطب به اشتراک می گذاریم. آنچه که همه هنگام فکر کردن در مورد تجارت شما به خاطر می آورند.

به نوعی، این رابطه روانی بین شرکت شما و مشتری است.

برندینگ شخصیت، سبک تجارت شما و همان چیزی است که مشتری هنگام استفاده از محصول شما می بیند و احساس می کند.

این چیزی است که به کسب و کار شما شکل می دهد و باعث می شود از سایر رقبا متمایز گردید.

به این ترتیب، استراتژی ای که می تواند برای برندینگ استفاده شود این است که چگونه، چه چیزی، کجا، چه زمانی و با چه کسی می خواهید اشتراک گذاری کنید و پیام ها و ارزش های نام تجاری خود را نشان دهید.

در نقل قول والتر لندور ذکر شده است “محصولات در کارخانه تولید می شوند، اما برندها در ذهن ساخته می شوند.”

مردم “عاشق” برندها می شوند. آنان به برندها اعتماد می کنند و برتری خود را باور دارند.

نمونه بارز آن اپل است.

طرفداران زیادی برای این برند وجود دارد که حتی اگر بهترین یا حتی ارزان ترین کالاهای بازار را نداشته باشند، باز محصولات خود را از اپل خریداری کرده و می خرند.

هویت برند یا طراحی برند چیست؟

هویت برند یا طراحی برند همان چیزی است که پس از دیدن تصاویر آنها (برخی آن را هویت بصری می نامند) که شامل رنگ ها، قلم ها، آرم ها، آرم های جایگزین، عناصر گرافیکی، عکس ها می شوند می توانید از یک شرکت مشاهده و احساس کنید.

نام تجاری با هویت برند همراه است و گاهی اوقات، تشخیص این دو سخت است.

توضیح آن با یک مثال آسان تر خواهد شد. دیور تصویری از یک مارک تجاری منحصر به فرد و زیبا را ارائه می دهد.

به همین دلیل، آنها یک وب سایت بسیار ساده دارند، با آرم نمادین خود و همچنین از رنگ هایی مانند سیاه، سفید و برخی از رنگ های خنثی استفاده می کنند.

آنها همچنین از افراد مشهوری برای تبلیغ کردن محصولات خود مانند جانی دپ یا شارلیز ترون دعوت می کنند.

این ترکیب کاملی از برندینگ، برند، هویت بصری برند و طراحی نام تجاری است و به ایجاد یک تجربه خاص با کاربر کمک می کند و در پایان، این هدف نهایی برندینگ است.

آنچه واضح است این است که برندینگ، برند و هویت بصری باید دست به دست هم دهند.

به این ترتیب حتی بدون دیدن لوگو و نام تجاری آن می توانید برند را تشخیص دهید.

هویت یک برند از عناصر زیر تشکیل شده است:

لوگو
رنگ های کلیدی (پالت رنگ)
انواع نامه های تجاری
رفتارهای تیپیکال استاندارد
تصاویر متحدالشکل
مجموعه ای از عناصر گرافیکی

تفاوت بین برندینگ و هویت بصری


مارک نامحسوس است. چیزی است که مردم وقتی به تجارت شما فکر می کنند می بینند یا در ذهن دارند. همانطور که قبلا ذکر شد، برندینگ یک تجربه است.

چیزی است که مردم با نام تجاری شما همراه می کنند. اولین چیزی که به ذهن می رسد.
هویت برند ملموس است، مانند چهره برند است. این نمایش بصری یک کسب و کار است. هویت برند همان چیزی است که می توانید ببینید.

این امر باعث شناسایی یک برند می شود و این باعث تفاوت آن با بقیه می شود.
تمام جنبه های بصری یک برند را می توان به عنوان هویت برند در نظر گرفت. برخی دیگر از افراد آن را هویت تجاری می نامند.

آنچه درست است این است که تعداد عناصر سیستم هویت یک برند کاملاً به تعداد نقاط تماس یا برنامه های کاربردی برای یک مارک بستگی دارد.

برندینگ و هویت برند چگونه با هم کار می کنند؟


هنگامی که شما ماموریت ها، ارزش ها، اهداف، مخاطبان هدف یا کلمات کلیدی یک برند را تعریف می کنید در حال ایجاد پایه و اساس برندینگ هستید.

هویت برند چهره مشهود همان برند است. به همین دلیل شما باید مطمئن باشید که چهره برند شما نمایانگر همه چیز به روشی بسیار متمایز، به یاد ماندنی و حرفه ای است.

هویت برند مجموعه مشخصاتی است که ارزش ها و رسالت تجارت شما را مشخص می کند. آرم شرکت، طراحی محصول و اخلاق داخل در کسب و کتار شما. همه بخشی از برند شما هستند.

هدف از استفاده از همه این عناصر بصری و فیزیکی ایجاد یک تأثیر مثبت بر مشتری شما است. هویت برند همچنین:

احساس منحصر به فردی به محصولات شما می بخشد.
به مشتریان شما نشان می دهد شما کی هستید و چگونه مشکلات را حل می کنید.
مواردی را که می خواهید مشتریان شما هنگام استفاده از محصولات شما احساس کنند، انتقال می دهد.


آرم یا لوگو چیست؟

آرم نمایشی بصری از برندینگ است. این نماد گرافیکی برند شما است.

برای اینکه از بقیه متمایز شوید ، مهم است که برای طراحی خود وقت و هزینه کنید.

در پایان، این هویت گرافیکی شماست.

با این کار، شما یک حضور بصری حرفه ای خواهید داشت و این امر باعث انسجام سایر سیستم های کسب و کار شما در یک نگاه بصری می شود.

هدف از ایجاد یک آرم یا همان لوگو خوب این است که شما باید کسب و کار را به روشی بشناسانید که در ذهن کاربران آن قابل شناسایی و به یاد ماندنی باشد.

آرم IKEA، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، با زمان بسیار تغییر کرده است اما از سال 1967 ثابت مانده است.

فقط تغییر رنگ آن و حفظ شکل و قلم. ترکیبی از آبی و زرد که امروزه استفاده می کنند ، به معنای اعتماد و اطمینان است.

همچنین صمیمیت و مقرون به صرفه بودن. همراه با فونت گرد و مشکی و قاب بیضی شکل، این احساس را می

دهد که یک برند قوی، معتبر و فراگیر است.

نمونه هایی از برندینگ، برند و هویت بصری

اینها چند نمونه بارز از نحوه استفاده از برندینگ، برند و هویت بصری است:

1- Skype

اسکایپ نمونه بارزی از چگونگی برندینگ، برند و هویت بصری توامان است.

آنها لوگوی جدیدی را به بازار عرضه کرده اند، یک نسخه سبک تر که نمایانگر ظاهر و احساس آرم Microsoft است.

این طرح بخشی مرحله ای از تحول عالی را تشکیل می دهد زیرا این شرکت طراحی وب سایت و برنامه تلفن همراه خود را هم تغییر داده است.

طراحی جدید این وب سایت سعی دارد انعطاف پذیری بیشتری را ایجاد کند و به کاربران این امکان را می دهد تا پلتفرم را با رنگهای مختلف یا با افزودن شکلک به مکالمه ها شخصی سازی کنند.

2.- Spotify

لوگوی Spotify ممکن است ابتدایی و سبز به نظر برسد، اما این برند فراتر از آرم دایره ای سبز پر رنگ آن است.

پالت رنگ Spotify شامل سه کد رنگی است در حالی که دستورالعمل های برندینگ، برند و هویت بصری این شرکت عمدتا بر روی تغییر آرم و جلد متمرکز است.

راهنمای برندینگ، برند و هویت بصری Spotify به شما امکان می دهد نمادی از آرم آن را دانلود کنید، بنابراین برندینگ بدون نیاز به ساخت آن راحت تر است.

3.- Jamie Oliver

جیمی الیور دارای یک راهنمای سبک واقعا کامل برای برندینگ، برند و هویت بصری خود است که موقعیت لوگو را در تمام محصولات آشپزخانه خود پوشش می دهد.

این شرکت همچنین شامل یک پالت رنگی گسترده با هر رنگ، به سفارش محصولی است که باید در آن ظاهر شود.

4.- Herban Kitchen

آشپزخانه هربان در راهنمای سبک خود یک پالت رنگ و بافت منحصر به فرد دارد.

این دستورالعمل ها نه تنها نشان می دهد که ظاهر لوگو چگونه است، بلکه همچنین چهره بیرونی شرکت را برای هر مشتری بالقوه کاملا متفاوت می کند.

5- Urban Outfitters

تصویر، رنگ و همچنین صدا در دستورالعمل های برند، با الهام از Urban Outfitters در کالیفرنیا شکل گرفته است.

این شرکت از قرار دادن اطلاعات در مورد مصرف کننده ایده آل شان و باورهای تجاری ترس ندارد.

6.- Love to Ride

یک شرکت دوچرخه سواری است، تنوع رنگی که در راهنمای سبک خود استفاده می کنند از نظر بصری خوشایند است.

دستورالعمل های مارک تجاری شامل نه کد رنگی و تعداد زیادی آرم و جزئیات پس زمینه هستند.

7.- I Love New York

با وجود پیراهن های خیلی معروف شان، یک راهنمای سبک نیز برای برند خود دارد.

این شرکت رهنمود خود را با توضیح دقیق ماموریت، چشم انداز، تاریخچه، مخاطبان هدف و لحن صدا آغاز می کند.

8.- University of the Arts Helsinki

راهنمای سبک آنها بیشتر از اینکه یک راهنمای بازاریابی سنتی باشد، یک آلبوم هنری است.

این ده ها زمینه برای استفاده از نشان این دانشگاه، از جمله انیمیشن را به شما نشان می دهد.

9.- Netflix

در مورد دارایی های برند خود، Netflix عمدتا در بهبود لوگوی خود تمرکز دارد.

این شرکت مجموعه ای ساده از قوانین حاکم بر اندازه، فاصله و مکان تایپوگرافی بزرگ معروف آن و همچنین یک کد رنگ منحصر به فرد برای آرم قرمز کلاسیک آن را ارائه می دهد.

اگر به عنوان یک برند به بهبود برندینگ، برند و هویت بصری شرکت خود نیاز دارید، با کانون تبلیغاتی ایران زمین در تماس باشید.

منبع: سایت Antevenio.com

ترجمه: حسام بهمن

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها