چگونه عنصر صداقت در تبلیغات یک فیلم بی‌محتوا، اثرگذار شد

فیلم اتاق (The Room) محصول سال ۲۰۰۳، یک درام رمانتیک به کارگردانی تامی ویسو است. بد بودن این فیلم تا اندازه‌ای است که افراد ترغیب می‌شوند به تماشای آن بنشینند! فیلم اتاق به جزء اصلی و جدایی ناپذیری از پخش نیمه‌شب تبدیل شده و قطعا نمی‌توان دلیل آن را کیفیت بالای فیلم دانست. همانطور که در توضیح خلاصه‌ی این فیلم در وب‌سایت ویکیپدیا آمده: “فیلم اتاق به شدت به خاطر بازی‌ها، فیلمنامه، دیالوگ‌ها، ارزش‌های تولید، امتیاز، کارگردانی و هنر فیلمبرداری مورد نقد و انتقاد قرار گرفته است.” با این اوصاف، چطور می‌توان برای این فیلم تبلیغ کرد؟ شاید جواب این باشد: باید تا حد امکان، صادقانه عمل کرد از عنصر صداقت در تبلیغات استفاده کرد.

آدام ریک وب که عنوان مدیریت ایده پردازی را در آژانس ۱۰۰۰heads در لندن برعهده دارد، پوستری را برای نمایش این فیلم در ماه فوریه و در سینمای پرنس چالرز طراحی کرده است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، نقد و بررسی‌های منفی درباره‌ی این فیلم به صورت کاملا شفاف، بزرگنمایی و پررنگ شده‌اند!

صفت‌های تفصیلی منفی شامل کنایه‌هایی مثل: “حقیقتا نمی توانید باور کنید که فیلم اتاق تا چه اندازه بد است” و “به من اعتماد کنید، این بدترین فیلمی خواهد بود که در طول زندگی خود تماشا خواهید کرد”، تمام این موارد حقیقتا می‌تواند توجه افراد را به تماشای فیلم جلب کند؛ آنها می‌خواهند بدانند که آیا این فیلم، حقیقتا تا اندازه‌ای که توصیف شده، بد و بی‌محتوا خواهد بود یا خیر.

آدام ریک وب، پوستر را به تنهایی طراحی کرده و هزینه‌ی محل انتشار آن را نیز پرداخت کرده است. این پوستر اخیرا در ایستگاه مترو خیابان لیورپول لندن به نمایش گذاشته شده است.

این تبلیغ همانند یک کمدی، سرگرم کننده و جالب است؛ اما ریک وب با کمی اغراق اعلام کرده که سعی داشته به نوعی بیانیه‌ی گسترده‌تری را ایجاد کرده و گمراه کننده بودن بازاریابی برای فیلم‌ها را مطرح کند. منظور ریک وب این است که فیلم‌های فوق‌العاده بد، با پوسترهای پر زرق و برق سعی دارند که زشت و بد بودن فیلم را پنهان کنند.

وب می گوید: “در طول رفت‌وآمدهای هر روزه‌ام به اطراف لندن، همیشه آگهی‌های تبلیغاتی را مشاهده می‌کنم که باعث می‌شوند با خودم فکر کنم چه کسانی حتی نیمی از این چرندیات را تایید می‌کنند. من به جای اینکه خسته یا ناامید شوم، تصمیم گرفتم که تجربه‌ی خودم را امتحان کنم. ایده ها برای این طراحی شده‌اند تا از سیاست، بوروکراسی و تاییدیه‌هایی عبور کنند که به طور معمول، پروسه‌های خلاقانه را خاموش می‌کند و چیزی که امکان‌پذیر است را همراه با کمی تخیل به مردم نشان می‌دهند. بازاریابی باید جالب و سرگرم کننده باشد، نه گمراه کننده و پر از چرندیات!”

سینمای پرنس چالرز نیز به خاطر این تبلیغ خوشنود بوده و همانطور که برنامه ریز ارشد سینما، پال ویکری می گوید: “زمانی که ریک وب برای اولین بار ایده‌ی خود را مبنی بر صادقانه بودن پوستر فیلم اتاق، ساخته‌ی تامی ویسو مطرح کرد، ما از آن لذت بردیم؛ اما حتی برای یک لحظه هم فکر نمی‌کردیم که او حقیقتا این کار را انجام دهد. اما وب این کار را انجام داد و از آن زمان تا به حال، لبخند از روی صورت هیچ کدام از اعضای تیم محو نشده است. بی‌صبرانه منتظر انتشار پوستر و دیدن واکنش مسافرانی هستیم که هر روز برای رفتن به محل کار از مترو استفاده می کنند.”

فیلم اتاق برای باری  دیگر از ۸ تا ۱۱ فوریه سال ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته شد و حدودا همه بلیط‌هایش به فروش رفت.

منبع: http://balayekhat.ir

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها